![]() |
|
Wie draait hem ook? Je kan hem voor vrijwel niks aanvragen op de site Microsoft, krijg je een mooi pakket met 15 cd's toegestuurd met allerlij nieuwe programma's, gratis, want het zijn nog Release Candidate's.
Hier zit Office 2003 en windows.NET server 2003 Enterprise bij. Wie heeft hem? en wat en hoe heb je draaien? Ik ben er nu een beetje mee aan het expirimenteren, er draait nu een DNS en Active Directory server op, en IIS met ASP.NET, Allemaal nog standaard, dus nog niet echt interressant. wat zijn jullie ervaringen? Laatst gewijzigd op 15-05-2003 om 00:06. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En er zijn veel verschillende versies van .NET servers, ook met verschillende prijskaartjes. Altijd wel eentje die goed bij je server past. |
![]() |
||
Citaat:
Ik wil niets anders meer dan FreeBSD als server OS. Stabiel, snel, makkelijk updaten (zonder restarten) en goede applicaties (/usr/ports). Wel even wennen toen ik het pas gebruikte, maar webserver opzetten is eigenlijk kinderlijk eenvoudig.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Binnenkort ga ik een howto schrijven voor FreeBSD web/file/mail/ftp/irc server en router/firewall config, so stay tuned. ![]()
||
Citaat:
![]() misschien toch maar is wat mee gaan doen dan. Maar waar te beginnen? waar kan ik die meuk vandaan halen? PM anders maar, want dit gaat te ver offtopic ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Anyways, i'll PM you. =)
||
Citaat:
![]() en nogmaals bedankt voor je PM ![]() |
![]() |
|
![]() |
Hey ik draai op dit moment Windows Server 2003 Standard, en hij loopt best wel stabiel voor een client pc
![]() |
![]() |
|
LOL
Iemand die Windows Server 2003 gebruikt als clientPC omdat het stabieler zou zijn. ![]() Stabiliteit begint bij een goede kernel, true. Maar is alles afhankelijk van de geïnstalleerde drivers en software, alsmede jouw vermogen bugfixes en patches te installeren, die je op www.windowsupdate.com kan downloaden. Maar dat Windows 2000 Server stabieler zou zijn dan 2000 Prof. is onzin. Behalve dat een aantal settings redelijk conservatief zijn en de processor en geheugen huishouding is geoptimaliseerd voor background services, zie ik weinig verschil tussen het OS. Afgezien van software als IIS die in de serverversies zitten. En over IIS zeg ik maar niks. ![]()
|
vrij onlogisch idd om het te draaien omdat het stabieler zou zijn, dat is het bij mij namelijk absoluut niet. Als ik er desktop werk op ga doen is ie na een uur zo traag als dikke stront door allerlij services. Zinloos dus. De stabiliteit laat bij mij toch wel te wensen over, maar dat komt denk ik ook nog door de slechte driverondersteuning. (ik heb alles draaien met XP drivers.)
|
![]() |
|
![]() |
Oke...mischien onlogisch, maar ik ben er zeer tevreden over. Ik had namelijk nog wel eens dat alles echt gigantich in de prak liep als ik bezig was. En geloof me...als ik dingen aan het doorvoeren ben op een server, dan wil ik niet dat me bak vast gaat lopen, al helemaal niet als er mensen op me aan het wachten zijn. Vandaar server 2003, want die loopt wa door (vandaar stabiliteit). Maar goed, ik zou het liefst helemaal overstappen op linux, maar dat voldoet nog niet aan al mijn eisen
![]() M0rph |
Advertentie |
|
![]() |
|
|