Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2003, 12:02
Ireentje
Ireentje is offline
Sinds gister moet ik de hele dag door niezen, heb ik constant snot (doorzichtig) lopen
mijn ogen kriebelen af en toe, echt heel irritant!
weet iemand wat het is?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 12:04
pure_evil
pure_evil is offline
ja een typisch geval van snotteritis, verkouden dus! ga gewoon lekker in je bed liggen en je voelt je snel weer beter!
Oud 02-05-2003, 12:06
wazzup007
wazzup007 is offline
aaaah ik ben ook verkouden, was vet koud eergister in A'dam
Oud 02-05-2003, 12:17
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Volgens mij niet hoor ... die doorzichtige/lopende snot is meestal allergisch en dat je ogen soms kriebelen zou ook eerder op een allergische reactie wijzen dan op verkoudenheid ...
Oud 02-05-2003, 13:08
euro
euro is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 02-05-2003 @ 13:17:
Volgens mij niet hoor ... die doorzichtige/lopende snot is meestal allergisch en dat je ogen soms kriebelen zou ook eerder op een allergische reactie wijzen dan op verkoudenheid ...
Ja kan best. Misschien als het langer duurt toch even laten checken. kan hooikoorts zijn oid.
Oud 02-05-2003, 17:06
Loezzel
Loezzel is offline
Kwou net zeggen. Ik heb ook last van hooikoorts: constant niezen, loopneus, jeukogen.... Haal ff wat in de apotheek en het is zo weg
Oud 03-05-2003, 13:45
someone
someone is offline
hey,
ik denk ook dat het eerder hooikoorts is,ik d8 eerst ook dat ik gewoon verkouden was maar toen werden mn ogen nogal rood en begonnen ze nogal te jeuken...
toen ben ik naar de huisarts geweest en had dus idd hooikoorts en heb er ook medicijnen voor gekregen(al helpen die niet veel)
beter iets dan niets
je kunt als je er meer last van krijgt beter mee naar de huisarts gaan want het is nu echt de tijd voor hooikoorts en ik kan je vertellen het is niet bepaald leuk!
ik heb het nu best wel erg mn ogen tranen de hele dag en zij heel rood en als ik 's morgems wakker word doen mn ogen heel pijn en krijg ik ze moeilijk open ook fel licht doet pijn dus zonnebril is handig
je kunt er dus beter voor zijn want het is niet echt leuk!
suc6!
kus mij
Oud 04-05-2003, 11:36
Ireentje
Ireentje is offline
dankjewel,
het word volges mij steeds erger ik moet nu constant niezen mijn ogen zijn helemaal rood..ik ga morge maar eens langs de doktor,
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 11:53
Miracle
Miracle is offline
Hey mensen met hooikoorts

Op deze site kun je zien welke dagen de hooikoorts heel erg zou zijn.
Je kunt je aanmelden om het elke dag te ontvangen via de mail. Dat is gratis en best handig.
Ook kun je gebruik maken van sms, wap en telefoon service, maar dat is niet gratis.
Ik heb het nu al een poosje, en ik merk wel dat het niet altijd klopt. Soms staat er dat de meeste stuifmeel niet zo erg is.. terwijl ik toch de hele dag loop te niezen. Misschien dat het gewoon in m'n huis blijft hangn ofzo...

Maare ik kan het dus iedereen aanraden om je aan te melden voor de mailservice
Oud 04-05-2003, 20:53
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 04-05-2003 @ 12:53:
Hey mensen met hooikoorts

Je kunt je aanmelden om het elke dag te ontvangen via de mail. Dat is gratis en best handig.
Ook kun je gebruik maken van sms, wap en telefoon service, maar dat is niet gratis.
Ik heb het nu al een poosje, en ik merk wel dat het niet altijd klopt. Soms staat er dat de meeste stuifmeel niet zo erg is.. terwijl ik toch de hele dag loop te niezen. Misschien dat het gewoon in m'n huis blijft hangn ofzo...

Maare ik kan het dus iedereen aanraden om je aan te melden voor de mailservice
Hee goeie tip . Heb me meteen aangemeld. Wat voor medicijnen enzo gebruiken jullie tegen de hooikoorts. Ik heb mizollen, maar die helpen niet echt zo geweldig.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 21:14
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Xantophylle schreef op 04-05-2003 @ 21:53:
Hee goeie tip . Heb me meteen aangemeld. Wat voor medicijnen enzo gebruiken jullie tegen de hooikoorts. Ik heb mizollen, maar die helpen niet echt zo geweldig.
Ik gebruik sinds 1,5 week weer iets nieuws. Het heet Aerius, het werkt wel goed denk ik, hiervoor had ik Zyrtrec maar dat werkte niet echt meer.. Vandaag hingen er super veel pollen in de lucht, maar ik had bijna nergens last van, dus het zou kunnen dat het toch eindelijk helpt
Oud 04-05-2003, 22:14
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 04-05-2003 @ 22:14:
Ik gebruik sinds 1,5 week weer iets nieuws. Het heet Aerius, het werkt wel goed denk ik, hiervoor had ik Zyrtrec maar dat werkte niet echt meer.. Vandaag hingen er super veel pollen in de lucht, maar ik had bijna nergens last van, dus het zou kunnen dat het toch eindelijk helpt

Ooow, das wel oke..ik ga binnenkort wel even naar de huisarts toe
om dat te vragen..Bedankt hee
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 23:31
bam
bam is offline
kleine informatie reply

Wat is hooikoorts?

Hooikoorts is een overgevoeligheidsreactie van het lichaam op pollen (stuifmeel) van sommige grassen, planten en bomen.

Wat zijn typische hooikoortsklachten?

Hooikoorts gaat in veel gevallen gepaard met neus- en oogklachten. Neusklachten lijken in het begin op een neusverkoudheid die steeds erger wordt. Er ontstaat een branderig of jeukend gevoel, in veel gevallen in combinatie met niesbuien. Daarnaast is vaak sprake van een loopneus die later overgaat in een verstopte neus. Bij oogklachten jeuken de ogen, voelen branderig aan en tranen voortdurend. Ook gezwollen en rode ogen zijn typische hooikoortsklachten

Waarom krijg ik dan ook last in mijn ogen?

De anti-stoffen tegen pollen worden niet alleen in de neus gevormd, maar ook in de ogen. Ook hier komt dus dezelfde stof vrij (histamine), waardoor jeukende, tranende en branderige ogen ontstaan. Om oogklachten zoveel mogelijk te voorkomen is het dragen van een zonnebril op echte hooikoortsdagen aan te bevelen. Wrijf bovendien zo min mogelijk in de ogen; wrijven zal de klachten alleen maar verergeren!

En dan nu de pollenkalender 2003

Bron: Hooikoorts.com

in mijn situatie is het zo dat ik nogal heftig reageer op graspollen, dat mijn hooikoorts versie nooit meer overgaat, en dat de medicijnen niet of nauwlijks werken, dit wordt weer een *** zomer voor mij.

De dokter hoopt met een Polimex kuur van mijn allergie aftehelpen, maar het resultaat is pas over 3 jaar merkbaar

Polimex kuur is een kuur dat bestaat uit 6 prikken,
de eerste 3 prikken elke week, daarna 1 keer in de 14 dagen.
In die prik zitten graspollen, door ze in mn huid te spuiten hoopt de dokter dat mijn lichaam antistoffen gaat maken, waardoor ik minder last krijg van de allergische reacties

en of ik nu niet kan slapen omdat het gras gemaait is vandaag

check ook even deze site
http://nhg.artsennet.nl/index.asp?s=1658

Laatst gewijzigd op 04-05-2003 om 23:40.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 23:35
bam
bam is offline
Citaat:
dreen schreef op 04-05-2003 @ 12:53:

DAT is dus het slechtste wat je kunt doen.

Ga nooit kijken of er veel pollen in de lucht zitten, als er op zo'n site staat dat er pollen in de luchten hangen en dat het zeer ongunstig is, dan geldt dat niet voor iedereen!

Ik merk duidelijk het verschil al zit ik in rotterdam, en al zit ik thuis.

In Rotterdam (centrum) heb je nauwlijks last van hooikoorts. maar als ik richting huis fiets kan ik amper thuis komen omdat ik niets zie, reden? ik moet een kwartier lang langs allemaal weilanden fietsen
Oud 05-05-2003, 09:58
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
bambix schreef op 05-05-2003 @ 00:35:
DAT is dus het slechtste wat je kunt doen.

Ga nooit kijken of er veel pollen in de lucht zitten, als er op zo'n site staat dat er pollen in de luchten hangen en dat het zeer ongunstig is, dan geldt dat niet voor iedereen!

Ik merk duidelijk het verschil al zit ik in rotterdam, en al zit ik thuis.

In Rotterdam (centrum) heb je nauwlijks last van hooikoorts. maar als ik richting huis fiets kan ik amper thuis komen omdat ik niets zie, reden? ik moet een kwartier lang langs allemaal weilanden fietsen
Ik snap je argumentatie niet, waarom het zo slecht zou zijn. Ik krijg toch niet extra hooikoorts, omdat ik die mail ontvang ofzo

Ik weet zelf voor welke boom ik allergies ben, dus ook wanneer ik kan verwachten dat ik hooikoorts krijg. Tuurlijk maakt het ook uit waar ik me bevind, maar dat heeft toch niks met die mail te maken.

En als op dat ding staat dat het pollen gehalte heel hoog is dan ga ik heus in de hele dag in bed liggen ofzo, ik pas echt m'n dag daar niet op aan ofzo.

Dit is een voorbeeld van zo'n mail. Nu mag je mij vertellen wat je daar nu zo slecht aan vind.
http://www.weeronline.nl/cgi-bin/cit...O=06344&TAG=01
Oud 28-05-2003, 22:45
L1
L1 is offline
ik heb ook last van hooikoorts. Heel irritant. Ik loop leeg en ik heb van die rooie waterige oogjes. Nee......ik ben niet zielig
Oud 28-05-2003, 23:38
leon-v
leon-v is offline
Sars
Oud 29-05-2003, 06:15
Verwijderd
Citaat:
bambix schreef op 05-05-2003 @ 00:35:
In Rotterdam (centrum) heb JIJ nauwelijks last van hooikoorts.
Dat is iets anders.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten