![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb in 2006 pfeiffer gehad en daarna zijn een aantal lymfeklieren altijd gezwollen gebleven. Bij de minste verkoudheid komt er dan een hele rij lymfeklieren bij, en de bestaande klieren zwellen dan enorm op. zolang ze na een verkoudheid nog weer kleiner worden zou ik me niet zo druk maken, kwaadaardige klieren worden namelijk niet kleiner.
verder is het onwaarschijnlijk dat iets kwaadaardigs zich van je hals naar je kin zou verplaatsen, dat is namelijk tegen de lymfe"stroom" in, en dat gebeurt praktisch nooit. Maar wederom; als je je zorgen maakt kun je je altijd gerust laten stellen door je huisarts.
|
Zodra het weer verandert en ik dus een klein beetje verkouden word, zwellen mijn lymfeklieren vreselijk op. Het kan misschien zijn dat je vaak verkouden bent en ze daarom vaak opzwellen?
Want als je er maar eens per maand aanzit, weet je ook niet of ze echt altijd opgezwollen zijn toch? |
![]() |
|
Ik kom er niet enkel aan wanneer ik verkouden ben hoor. Ook wanneer ik mij al een hele tijd goed gevoeld heb (dus geen verkoudheid of griep), blijven ze nog steeds gezwollen.
Sinds 2 dagen heb ik trouwens weer een beginnende verkoudheid (lichte keelpijn, loopneus, lichte hoofdpijn en erg moe) en mijn lymfeklieren zijn wel nog wat meer gezwollen dan anders, maar 't is niet zo dat het verschil enorm is... 'k Heb gelezen dat één van de symptomen van lymfeklierkanker jeuk is. Weet iemand hoe die jeuk zou moeten aanvoelen (op of onder de huid, op bepaalde plaatsen of overal, continu of af en toe?) 'k Heb in ieder geval gemerkt dat ik regelmatig aan mijn hals krab (aan de kant van de gezwollen lymfeklieren) 'k Voel dan een soort onderhuidse "jeuk" (maar niet zo erg als een muggenbeet ofzo hoor). Dus 'k weet niet of dit wel een symptoom is of gewoon toeval... Ook had ik 2 weken geleden plots een hele dag (bovenhuidse) jeuk aan de elleboog van mijn ene arm. Er was nochtans helemaal niets te zien. Was de volgende dag ook gewoon weer over. Ook geen idee of dit er wat mee te maken heeft of niet. 'k Zal in ieder geval nog een weekje of twee wachten voordat ik naar de dokter ga, want 'k wil niet dat hij denkt dat het door de verkoudheid komt. Kan lymfeklierkanker trouwens opgespoord worden in het bloed? Of niet in alle gevallen? |
![]() |
|
Houd op met je zorgen te maken óf ga naar de huisarts want hier maak je jezelf alleen maar gek mee.
In de meeste gevallen kan je het vinden in het bloed maar niet altijd, dan moet die lymfeklier zelf onderzocht worden. Ga jezelf nou niet onnodig druk maken want de kans dat er iets ernstigs aan de hand is, is niet zo groot. De kans dat het iets onschuldigs is, is vele malen groter. Als je je zorgen blijft maken is de enige oplossing een afspraak maken en je zorgen daar bespreken.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Pijnlijke lymfeklier vosje16 | 9 | 08-02-2009 18:37 | |
Lichaam & Gezondheid |
Lymfeklier keel Verwijderd | 12 | 20-12-2007 09:56 | |
Lichaam & Gezondheid |
Weer die lymfeklieren Angie-la | 2 | 08-06-2005 12:04 | |
Lichaam & Gezondheid |