Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Bovendien, wat wou je doen met het feit dat je zeker weet dat je geestelijk mishandeld wordt? Het veranderd niets aan de situatie. En nog enger: Wat doe je als uit een test oid blijkt dat je niet geestelijk mishandeld wordt? Ga je niet een aansteller of zeikerd voelen en prop je gevoel niet op (hoe klein de impact van de mishandeling in jouw ogen ook is).
||
Citaat:
Verandert die persoon niet, dan zal je, heel ironisch jezelf moeten veranderen. Niet toegeven aan het gedrag, maar de eer bij jezelf houden en er verstandig boven staan. Neem een stapje terug en besef dat hij/zij fout zit, hij/zij mishandelt jou, hij/zij zit met een probleem waarmee jij opgezadeld wordt. Je hebt hem/haar niet nodig, hij zij is slechts een last, kies voor jezelf. Hoe groter het besef dat je hem/haar ze niet nodig hebt hoe minder je gekwetst raakt door de mishandeling. Als hij/zij niet verandert doe jij het maar, en dat mag je hem/haar kwalijk nemen ook. ![]() succes
||
Citaat:
Je stelt je nooit aan. Jij bent de enige die kan voelen hoe je je voelt. Als jij met een probleem zit ben allen jij degeen die van jezelf weet hoe erg het je dwars zit. En zodra iets je dwars zit mag je best aan je gevoel toegeven. Dat is niet aanstellen, dat is de mate waarin jij je probleem aantrekt. Aanstellen wordt gezien als het teveel aantrekken van problemen. Om te weten of je je iets teveel aantrekt moet je het kunnen vergelijken. En gevoelens over psygishe problemen kan je niet vergelijken want iedereen heeft zo zijn/haar eigen mate van gevoelsverwerking. Dat is te persoonsafhankelijk om te vergelijken. Dus je stelt je echt echt niet aan ![]() Probeer eerst je eigen probleem op te lossen, want als je dat hebt gedaan is het stukken gemakkelijker om je minder kwetsbaar op te stellen tegenover die bepaalde persoon. Daarmee wil ik je graag helpen, het komt me nl bekend voor. Ik weet niet wat je eigen probleem is maar dit is het advies dat ik je tot nu toe kan geven. succes!
Laatst gewijzigd op 26-05-2003 om 22:34. |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik denk dat jezelf geestelijk mishandelen alleen kan naar aanleiding van een (nare) gebeurtenis, waarover je dus b.v. gaat piekeren.
Ik ben alleen niet zo tevreden over 't woord "mishandelen". 'k zou het eerder "kwellen" of "pijnigen" noemen. To mir_1986: Vaak kan het goed zijn om er met anderen over te praten wat je dwars zit zodat je misschien bepaalde dingen op een andere manier kunt zien. Misschien doet het je goed als je hier af en toe wat post over waarom je bepaalde dingen denkt. Of waarom je bepaalde dingen niet vind. Laat wat van je horen, ok? Take care
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
vraag mbt website(lees ff allemaal) sebastiaan1987 | 26 | 05-01-2005 18:28 | |
Liefde & Relatie |
[relatie] kweet geeneens een titel... Verwijderd | 13 | 14-10-2004 11:10 | |
De Kantine |