Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2003, 18:18
rodina
rodina is offline
Okee ontwerp je eigen kledinglijn; hoe zou je dat doen, hoe gaat 't heten, wat voor stijl wordt 't ongeveer, prijsklasse, doelgroep, noem maar op?

Hoe zou je 't presenteren op de catwalk? Groots, of enigszins ingetogen, complete pers er bij of alleen de übervips, wat voor sfeer zou je er creeeren?

Hoe komt 't in je winkel te hangen, wat voor winkel zou je willen, muziek, kleuren, locatie, personeel??
Oud 23-05-2003, 18:20
rodina
rodina is offline
Naam; Styletto
Prijs; Rond de prijzen van Fake London en hoger.
Doelgroep; vrouwen vanaf een jaar of 17/18 t/m een jaar of 30
Stijl; Kitsch, klassiek, vernieuwend, hip

ke nu even eten, rest komt zo
Oud 23-05-2003, 20:49
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
naam : daar ga ik nog over nadenken
prijs : betaalbaar maar niet goedkoop
doelgroep : iedereen die het mooi vind. najah. en die vrouwelijk is.
stijl : vergelijkbaar met trashy diva . alleen dan alles in zwart-wit. en veel namaak-sieraden.. veel plastic dus.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 20:58
vixen
vixen is offline
ghe, hier zat k laatst over na te denken

naam: skandal
prijs: mja..niet echt huge duur, maar wel beetje exclusief zodat niet iedereen et heeft
doelgroep: mensen die dr een beetje exentriek uit willen zien
stijl: vernieuwend, gebaseerd op de rudeboy/girl cultuur en andere muziekinvloeden
Oud 23-05-2003, 20:59
GRRR
GRRR is offline
wat is rudeboy?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 21:06
vixen
vixen is offline
Citaat:
GRRR schreef op 23-05-2003 @ 21:59:
wat is rudeboy?
gangsters uit jamaica die zich afzetten tegen de sociale omstandigheden daar.
Oud 23-05-2003, 21:10
italianboy
italianboy is offline
t gaat heten:

Bor

chique mannenkleding, vooral maatpakken e.d.

Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 21:21
Verwijderd
Citaat:
otherside schreef op 23-05-2003 @ 21:58:
naam: skandal
"Ik heb een schandaal aan!"
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 21:27
Verwijderd
Merknaam: Original Ricardo (tm) en Mijntje (tm)
Producten: o.a. campingsmokings, wieldoppen voor Golf GTI's, behang voor woonwagens
Prijsklasse: ongeveer de prijs van een huurvideo
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 21:34
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Is misschien leuk als je ook weer wat foto's ervan post Heeft de rest er een beeld van

Naam: Skendy.

Prijs: Betaalbaar.

Doelgroep: (Voornamelijk Britse) jonge studentes

Stijl: Tuttige kleding. Jurkjes met stippen, rood.

Vooral geinspireerd door Sophie Ellis Bextor

De medewerkers van de winkel zien er natuurlijk net zo heerlijk tuttig uit als de kleding die er hangt en er hangt een relaxed sfeertje. muziek natuurlijk ook a la sophie

Op de catwalk zou ik het niet te groots presenteren, want je weet niet hoe het publiek het ontvangt. Niet naar de meest exclusieve shows, dat is niet mijn doelgroep

Ja zoiets
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 21:34
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 23-05-2003 @ 22:34:
Prijs: Betaalbaar.
Dat is wel héél subjectief natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 21:36
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-05-2003 @ 22:34:
Dat is wel héél subjectief natuurlijk.
Dan verander ik het nu in goedkoop, want die arme studentes hebben natuurlijk niet zoveel geld om van te leven
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 16:40
rodina
rodina is offline
Citaat:
rodina schreef op 23-05-2003 @ 19:20:
Naam; Styletto
Prijs; Rond de prijzen van Fake London en hoger.
Doelgroep; vrouwen vanaf een jaar of 17/18 t/m een jaar of 30
Stijl; Kitsch, klassiek, vernieuwend, hip

ke nu even eten, rest komt zo
Goed op de catwalk;

serieus, misterieus, klassiek sfeertje moet er rondhangen. Klassieke muziek afgewisseld met dingen zoals Muse.
Veel water, fontijnen dus, modellen moeten omhoog komen dus dat ze meteen midden op de catwalk staan. Je eerste indruk is bepalend dus die moet enorm spectaculair zijn.
De mensen, die nodig ik zelf uit, het moet exclusief zijn dus weinig pers. Het is goede, hippe kleding dus 't verkoopt toch wel.

Winkel:

Moet apart zijn, niet enorm toegankelijk, niet zodaning dat al die 14 jarige kutjes binnen komen huppelen.
Veel ronde vormen, rustige koude kleuren zoals blauw en groen afgewisseld met knalroze cirkels. Veel elementen er in verwerken van Jugendstil, maar wel gecombineerd met klassiek.
Kleding moet overzichtelijk hangen geselecteerd op kleur, veel paspoppen.
Sieraden zijn ook belangrijk dus die wil ik als schilderijen op gaan hangen, evenals zonnebrillen en andere asseccoires.
Muziek, afwisselend van Bob Marley, The Doors, tot en met de Blues Brothers en de Spice Girls.
Personeel, verzorgd klantvriendelijk, maar niet arrogant en meteen op iemand aflopend ik help of je rot op. 'T moet wel leuk zijn.
Locatie, zowieso niet midden in de Kalverstraat of soortgelijke. PcHooftstraat ook niet, naja iig ergens de tussen in, indien het in Amsterdam is, Oud-Zuid. iig niet midden in het centrum, maar ook niet er totaal buiten, mensen komen toch wel.
Oud 24-05-2003, 19:40
the exploding boy
the exploding boy is offline
pfff even over nadenken, heb nog ergens wel wat ideeën liggen... post straks wel eerst effe slapen *ziek*
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 00:22
coecie
coecie is offline
mijn lijn zou Nicoline heten
ik zou alles verkopen wat ik zelf altijd zoek en nooooooit in winkels kan vinden, zeg maar wel dingen, die je ongeveer ziet, maar die dan net helemaal fout zijn. in mijn winkel zou alles zijn precies zoals ik het bedoel en het altijd in mijn hoofd heb zitten

veel mooie kleuren in de kleding, en variërend van stijlen... ik draag zelf ook de ene dag een wijde broek met gympen en de andere dag een rokje met hakken, dus dat moet allemaal in mijn sjop terug te vinden zijn.

ik zou voornamelijk aparte dingen verkopen, aanvullingen op al bijna complete garderobe's die net dat éne tikje extra specialiteit nodig hebben... aangezien alles vrij exclusief en apart en alles zou zijn, is het ook redelijk prijzig...
ik zou echter ook wel dingen verkopen die gewoonweg spotgoedkoop zijn... daarvan maak ik dan gewoon niet zoveel, zodat als je dat op de kop tikt je gewoon enrom veel geluk hebt en voor weinig geld iets extreems cools hebt... daarmee bind ik dan ook klanten aan me, die mijn concept gewoon enorm waarderen.

bij mij kan je niet een outfit kopen, bij mij kan je alleen aanvullingen op outfits kopen... alles is zo extreem dat je er zou uitzien als een clown als je er een outfit van zou kopen... bovendien is de prijs van mijn dingen zodanig dat je een fortuin moest uitgeven wilde je een complete outfit kopen.

dat doe ik omdat ik het sowieso haat als mensen wat betreft merk of kleur alles zó op elkaar afgestemt hebben, dat het gewoon helemaal klopt.. dat is zó gemaakt! afgrijselijk... bijvoorbeeld van die mensen die overal op hun lichaam van die vogels van evisu hebben, dan denk ik... als je nou alleen een broek had aangehad ervan, en de rest gewoon iets anders was, dan zou je er veel leuker uitzien, en niet met zo'n pakje aan.

ik verkoop ook schoenen, accesoires en dingen die allemaal een extra vleugje eigenzinnigheid aan je stijl en dingen toevoegen. het is zeker niet alternatief, maar ook zeker niet speciaal 'in de mode'

mijn winkel zou gesitueerd zijn in een van de 9 straatjes of gewoon ergens leuk... de doelgroep die ik voor ogen heb varieërt erg... ik wil wel, mocht mijn oma of moeder iets naar hun zin in de winkel zien, dat zij dan naar hartenlust hun hart kunnen ophalen aan mijn dingetjes... de muziek varieert daarom ook van keiharde techno naar lounge en rock en hiphop (géén r&b!!) en pop. gewoon goede muziek, dat als je erlangs loopt en je van muziek houdt je denkt van.. wow, coole muziek, even binnenkijken.

in het kader van de housewereld zou ik ook platen verkopen en zouden er draaitafels in mijn winkel zijn. de verkopers kiezen zelf wat ze draaien en zijn helemaal niet speciaal hip of wat dan ook. ze zijn eigenzinnig en vriendelijk hebben zoveel zelfvertrouwen dat iedereen die ze ziet denkt, wow, wat een coole mensen, zo zou ik ook wel willen zijn.

lalala... *droomt verder*
Oud 26-05-2003, 10:37
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef op 23-05-2003 @ 19:18:
Okee ontwerp je eigen kledinglijn; hoe zou je dat doen, hoe gaat 't heten, wat voor stijl wordt 't ongeveer, prijsklasse, doelgroep, noem maar op?

Hoe zou je 't presenteren op de catwalk? Groots, of enigszins ingetogen, complete pers er bij of alleen de übervips, wat voor sfeer zou je er creeeren?

Hoe komt 't in je winkel te hangen, wat voor winkel zou je willen, muziek, kleuren, locatie, personeel??
naam: Bagger
Prijsklasse: goedkoop (max. 15 euro shirt)
lijkt op: Niks dat je ooit gezien hebt.

Catwalk? Ik zou het laten "showen" door een stel zwaar dronken punx die de hele zaal afbreken(inclusief vips)

Ik haat merken
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 12:41
feline
feline is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-05-2003 @ 22:27:
Merknaam: Original Ricardo (tm) en Mijntje (tm)
Producten: o.a. campingsmokings, wieldoppen voor Golf GTI's, behang voor woonwagens
Prijsklasse: ongeveer de prijs van een huurvideo
En bedankt. Mijntje, tssss...
Oud 26-05-2003, 13:28
S
S is offline
New.Elite.Steelo

oftewel

//NES.

Ook brandsampling, net als bij Evisu, dat vind ik namelijk wel tof gevonden. Misschien een fusie mogelijk met Evisu .
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 19:06
Verwijderd
suck

samen met ninh,.....ja toch? dope designs voor hete meiden en pittige knullen....wotrdt kapot duur uiteraad zodat we niet meer hoeven te werken na ons dertitgste
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 19:29
Mari
Mari is offline
Citaat:
coecie schreef op 26-05-2003 @ 01:22:

dat doe ik omdat ik het sowieso haat als mensen wat betreft merk of kleur alles zó op elkaar afgestemt hebben, dat het gewoon helemaal klopt.. dat is zó gemaakt! afgrijselijk...
Alles op elkaar afgestemd is het juist helemaal.
Ik noem een voorbeeld: zwarte bloes met lange mouwen + brede lila stropdas + zwarte riem + lila pantalon + zwarte schoenen + lila oogschaduw + zwart haar.
Als alles mooi klopt en de kleuren terugkomen ben ik zo gelukkig...*zucht
Ik heb juist een pesthekel aan samengeraapte zooitjes.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 19:51
rodina
rodina is offline
Citaat:
Mari schreef op 28-05-2003 @ 20:29:
Alles op elkaar afgestemd is het juist helemaal.
Ik noem een voorbeeld: zwarte bloes met lange mouwen + brede lila stropdas + zwarte riem + lila pantalon + zwarte schoenen + lila oogschaduw + zwart haar.
Als alles mooi klopt en de kleuren terugkomen ben ik zo gelukkig...*zucht
Ik heb juist een pesthekel aan samengeraapte zooitjes.

Mensen die stijl hebben, die hebben kleding wat klopt tot in de details. Maar met 1 klein foutje, verkeerde nagelak, sokjes net in een ander tintje. Dat is stijl.

Wat jij noemt komt regelrecht uit de Margriet.
Oud 28-05-2003, 19:54
Synonym
Synonym is offline
Naam An-nergy
Doelgroep Vrouwen vanaf een jaar of 17/18 tot 30 jaar
Prijs Niet belachelijk duur, prijzen zoals bij Benneton
Stijl Apart, 'hip', trendy, klassiek

Op de catwalk
Beetje aparte, maar wel relaxte muziek, te denken aan: Röyskopp, Gotan Projekt, enz. Het moet gewoon een klassieke catwalk zijn, maar met op het eind een groot ronddraaiend plateau. Op de achtergrond is een flashy scherm waarop steeds kleuren en beelden langsschieten.

De winkel
De winkel moet niet enorm toegankelijk zijn, en net als Rodina zei, niet dat er allemaal van die huppelkutjes op af komen. De winkel moet een beetje in jaren 70-stijl, maar dan niet met de saaie kleuren van toen (oranje, bruin, groen) maar knalkleuren als roze, paars en limegroen. Niet teveel, de rest blijft wit. De meubels moeten van strak hout zijn. Aan de muur moeten veel jaren vijftig afbeeldingen hangen. De lichten moeten afgewerkt zijn achter balken dus dat daar achter van dat licht 'ontsnapt' als het ware, en shirtjes liggen op lichtbanken. De kleren hangen allemaal netjes gesorteerd op kleur. In de winkel worden ook tassen verkocht en die hangen aan de muur, achter een glazen wand. De pashokjes worden ruim, dus dat je je goed om kan kleden, en waar genoeg haakjes hangen. Er hangt een grote spiegel in elk kleedhokje. Het licht komt niet direct van boven schijnen, zo lijkt het al meteen veel mooier. Het personeel is uiteraard vriendelijk, en heeft altijd An-nergy crew kleding aan (ook speciaal ontworpen door mij, natuurlijk ). Waar het moet komen? In elk leuk centrum van Nederland. En later all over the world.
Oud 28-05-2003, 19:57
Mari
Mari is offline
Citaat:
rodina schreef op 28-05-2003 @ 20:51:
Mensen die stijl hebben, die hebben kleding wat klopt tot in de details. Maar met 1 klein foutje, verkeerde nagelak, sokjes net in een ander tintje. Dat is stijl.
als je sokken niet kloppen bij de rest van je kleding heb je juist geen stijl.
een mooie man met een mooi pak en lelijke sokken.
ik bedoel maar?!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 20:11
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
ik zou extravagante theaterkledij ontwerpen. Niet alleen ouderwetse opera-kostuums, maar ook futurische of simpele theaterkostuums.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 20:23
rodina
rodina is offline
Citaat:
Mari schreef op 28-05-2003 @ 20:57:
als je sokken niet kloppen bij de rest van je kleding heb je juist geen stijl.
een mooie man met een mooi pak en lelijke sokken.
ik bedoel maar?!

Je snapt 't niet.

Bijv. zwart pak met rode sokken.

Geweldige vrouw, geweldige outfit met 1 missende knoop

Dat soort dingen. Dat is stijl.
Oud 28-05-2003, 20:29
Mari
Mari is offline
aha, ik snap het niet.

dat is jouw opvatting van stijl.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 20:36
Muizzz
Muizzz is offline
naam: nog geen idee

stijl: hip! de kleding is wel apart, maar toch ook makkelijk draagbaar en combineerbaar met gewone basic dingen.
Veel zwart en wit, aparte accesoires. Wel stijlvol, maar niet erg klassiek. Ook dingen die je aan kan als je uitgaat bv.

prijs: redelijk betaalbaar (niet heel erg goedkoop. Het moet toch een beetje exclusief zijn)

winkel: waar je uren in kan blijven hangen. Aan de muur zwartwit foto's en op je muren ook wel kleur.

catwalk: erg overdreven (maar toch mooi) opgemaakte en aangeklede modellen afgewisseld met gewoon uitziende modellen. Er moet wel een losse sfeer zijn, niet dat iedereen opgeprikt op een stoeltje zit.
Oud 29-05-2003, 09:47
nps
nps is offline
Citaat:
Lompo de Clown schreef op 26-05-2003 @ 11:37:
naam: Bagger
Prijsklasse: goedkoop (max. 15 euro shirt)
lijkt op: Niks dat je ooit gezien hebt.

Catwalk? Ik zou het laten "showen" door een stel zwaar dronken punx die de hele zaal afbreken(inclusief vips)

Ik haat merken
Zoiets wilde ik ook al doen, alleen zou het bij mij "troep" heten en bestaan uit vuilniszakken.
Oud 29-05-2003, 10:00
Verwijderd
naam L4psuz

stijl vernieuwend, veel kleuren, maar nooit pastel. wijd en strak op de goede plaatsen (zodat mensen die niet een taille van 60cm hebben zich er ook in kunnen voorbewegen) schelpen en veiligheidsspelden zijn kernwoorden maar ook van die heerlijke gebruiksvoorwerpen, echt bowlingschoenen, kruidvatoverhemden e.d.

prijs zo goedkoop mogelijk, maar niet à la zeeman natuurlijk, denk V&D prijzen en zo exclusief als... als... L4psuz

winkel klantvriendelijk, ook platen en posters. groot, met grote pashokjes waarin ook een spiegel hangt. (en niet zo'n hokje waarin je je cellulitis de hele tijd in je neus krijgt) medewerkers helpen je en kunnen aan je neus zien welke kleur bij je past

doelgroep mensen die graag tegen de stroom in hobbelen whoever want's to buy it
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 11:22
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Ik vind Le Tigre wel een leuke naam.
maar dan word ik vast aangeklaagd omdat er al een band is die zo heet. in ieder geval vind ik een franse maar aparte naam wel toepasselijk voor mijn opper-sjieke kledinglijn.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 12:01
HET schatje
HET schatje is offline
WAT EEN BULLSHIT ALLEMAAL HIER!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 17:15
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
wallflower schreef op 29-05-2003 @ 12:22:
Ik vind Le Tigre wel een leuke naam.
maar dan word ik vast aangeklaagd omdat er al een band is die zo heet. in ieder geval vind ik een franse maar aparte naam wel toepasselijk voor mijn opper-sjieke kledinglijn.
la cerise noir
al betwijfel ik of dit grammaticaal wel klopt.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 23:29
Firefly
Firefly is offline
Oeh, als ik een kledinglijn zou maken zou dat te maken hebben met mijn persoonlijke smaak op dat moment.
Dat betekent dat de kledinglijn telkens zou veranderen (en dat hoeft niet altijd volgens de mode te zijn) Ik heb ook vaak periodes van kleur. Ik heb nu bijvoorbeeld de periode roze net achter de rug . Dat zou dan ook in mijn kledinglijn terugkomen, met alle dingen die ik sowieso mooi en zonder alle dingen die ik sowieso lelijk vind.

steekwoorden: kleur, gek, beetje vreemd, soms ietwas mysterieus, vooral verrassend

hoe zou het heten: iets geks, iets grappigs. maar toch iets met kwaliteit

verkoopplaats: ik zou graag iets nieuws willen verzinnen (hey, het blijft een fantasie-topic)
Bijvoorbeeld door het hele land dezelfde zwart/gele paddestoelen als winkeltjes voor mijn kleding.
inrichting winkel: iets totaal nieuws, ik weet het niet. Veel grappige gekke dingen

kleding voor jonge, ècht hippe mensen die zich er echt in interesseren en zoeken naar hun eigen stijl, daarom laat ik het ook maar aardig wat kosten.

catwalk: de mensen liggen, kijkend naar een spiegel waarin ze de modellen kunnen zien

Laatst gewijzigd op 29-05-2003 om 23:32.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 23:30
Firefly
Firefly is offline
Citaat:
HET schatje schreef op 29-05-2003 @ 13:01:
WAT EEN BULLSHIT ALLEMAAL HIER!!!!!!!!!!!
ik vind je niet lief
Oud 30-05-2003, 03:06
Verwijderd
Naam: geen idee
Prijs: net boven het niveau van Gant
Doelgroep: 18-45 jaar
Kleding: tussen casual netjes
Idee: casual maar toch perfect gekleed. Mooi gesneden broeken, overhemden die perfect zitten en die toch makkelijk te strijken zijn.
beetje het jong-en-snel-idee... Alles makkelijk te combineren, eenvoudig in ontwerp maar wel van de beste materialen. Niet echt hip maar soms toch een paar subtiel hippe dingen erin, zoals stiksel in een trendy kleur (niet te afwijkend van de rest)

Accesoires zoals schoenen, riemen en tassen in exact dezelfde kleur. Verder kan je zelf een hoop dingen zelf bepalen (keuze uit kleuren van stoffen en stiksels en hoe iets valt). dmv computers/scan technieken krijg je het kledingstuk precies op maat thuis (de volgende dag)

Winkel: boven een beetje hip eigen ontbijt/lunch zaak met terras. echt een zaak met goede spullen, verse broodjes en verse sinaasappelsap waar je de grote nederlandse/internationale kranten kan lezen, + CNN en nog een andere nieuwszender aanstaat. Ook kan je gewoon draadloos internetten met je notebook/ staan er 3 mooie computers waarop je kan internetten. Echt een cafe waar je normaal gesproken langs gaat als je op vakantie gaat. Mooie houten vloer er in, ontbijtbar, en verschillende klasieke meubels/moderne banken en een grote trap naar boven.

Boven hangt alle kleding uitgestald in het rek (zodat je de stof kan bekijken) en kan je dmv computers zelf bepalen wat je wil, natuurlijk zijn er ook verkopers aanwezig die je kunnen helpen. Ook kan in de computer zoeken op 'oude' kledingstukken (van ons merk) en dan kijken hoe het combineert bij een nieuw te kopen kledingstuk, ook thuis kan je dit doen door in te loggen op de website.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 17:11
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
naam: cupcake
prijs: standaard
doelgroep: 14-27
kledingstijl: alles in felle kleuren, geen zwart/wit/bruin/beige. de kleuren zijn wel fel, maar de kleding is niet ordinair.
winkel: veeeeeeel airconditioning, alles georganiseerd op basis van kleur. een paarse sectie, rose sectie, groene, etc. Dus alle broeken, shirts, rokjes, schoenen, sieraden, en ondergoed zit gewoon samen. In contrast met de kleding is de rest van de winkel helemaal in het wit, inclusief spiegels, wanden, pashokjes, kleding van de medewerkers, etc. Dus dan springt de kleding er echt uit. En er hangt een tv bij elke hoek met tekenfilms
Oud 01-06-2003, 17:34
Gaia
Gaia is offline
naam: Gaia's fairytale clothing

prijs: vrij duur (maar dat ligt aan de dure stoffen die gebruikt worden) moet wel te betalen zijn

doelgroep: iedereen die het mooi vindt

kledingstijl: sprookjesachtig, gala, chique, bruidskleding (beetje extravagant) maar ook lakkleding
maar wil er ook assecoires verkopen (handschoentjes, tiara's, tasjes , waaiers en beeldjes enz)

winkel: moet veel aandacht aan besteed worden!!
ook elfjesachtig....heel natuurlijk...liefst klimop langs muren enzo..groene mostinten (maar moet wel schoon te houden zijn)
naaimachine in de winkel, zodat de kleding te verstellen en in te korten is.

hoop het nog ooit echt te kunnen voeren!
Reageren

Regels voor berichten