Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2003, 19:08
Verwijderd
Ik wil het graag weten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2003, 19:10
Thomas
Thomas is offline
Nee, niet echt. Wel probeer ik altijd kritiek te geven op bestaande, gevestigde machten.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 19:13
Secreet
Secreet is offline
alleen als ze hun macht misbruiken
Oud 20-05-2003, 21:05
WolterB
WolterB is offline
neehoor
zolang ze zich maar aan de regels houden
Oud 20-05-2003, 21:42
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Soms
Oud 20-05-2003, 22:49
Verwijderd
ik kraak alles en iedereen af waar ik het niet mee eens ben
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 22:50
cha0s
cha0s is offline
ja heb ik.
kan niet tegen autoriteiten in 't algemeen, en machtsmisbruik in 't bijzonder... ga ik altijd tegenin dan, ook al is dat vaak niet 't slimste wat je kan doen.
Oud 20-05-2003, 23:07
Somebody Special
Somebody Special is offline
Nee
Oud 20-05-2003, 23:14
Verwijderd
een wat? (ben niet zo intelligent vndg)
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 23:14
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Jazeker, ik heb er een hekel aan als mensen mij vertellen wat te doen.
Oud 20-05-2003, 23:21
hagelslag
hagelslag is offline
luister voornamelijk naar mezelf en heb moeite met mensen die me dingen "vertellen",
dus, ja.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 11:01
Severus
Severus is offline
Ja, ik kan het niet uitstaan wanneer mensen de baas over me denken te kunnen spelen. Ik ben toch wel zeker de baas over mezelf?!

Ripper
Oud 21-05-2003, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 21-05-2003 @ 00:14:
een wat? (ben niet zo intelligent vndg)
Een autoriteitsprobleem. Je weet wat een autoriteit is? Een gezaghebbend orgaan. Problemen hebben met autoriteit wil dus zeggen dat je er niet tegen kunt dat er krachten zijn die boven jou staan en jou hun wil kunnen opleggen. Vooral alto's en punks hebben daar problemen mee.

Ik zelf heb er geen problemen mee, zolang ik de grondslagen van die autoriteit kan aanvaarden. Ik hoef het er niet mee ééns te zijn, let wel, ik moet ze alleen kunnen aanvaarden. Er worden soms in Nederland wel eens regelingen ingevoerd waar ik het niet mee eens ben, maar die kan ik toch aanvaarden omdat ze via een systeem tot stand zijn gekomen waar ik het wél mee eens ben.

Aan de andere kant kan ik bijvoorbeeld niet tegen mensen die denken gezag over mij te kunnen uitoefenen op grond van hun leeftijd of afkomst. Dat is namelijk gezag wat berust op iets waar ik geen waarde aan hecht. en dus gehoorzaam ik het niet.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 12:19
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
ja daar heb ik problemen mee ja

het zijn van zo'n egocentrische hersenloze manipulerende sjit groeperingen die denken dat ze nu gelijk de hele wereld kunnen veroveren!!! waaah *irritatie*

en ze moeten al heel zeker niet denken dat ze zomaar iedereen kunnen commanderen, alsof ze swerelds machtigste mensen zijn, want dat zijn ze niet, beter zelfs, ze komen dr niet eens in de buurt!!!

en ik ben de baas over mezelf, en niemand anders, en het bewijst zichzelf al, ze hebben geen hersens, als ze denken dat ze de baas over iemand kunnen spelen.

*is het deels eens met hierboven*

Laatst gewijzigd op 21-05-2003 om 12:21.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 13:02
Sithan
Sithan is offline
Niet zolang ik het gevoel heb dat ze een grotere expertise hebben op bepaalde gebieden dan ikzelf...
Als ze claimen dat ze meer weten, maar het duidelijk niet zo is, krijg ik wel last van zo'n autoriteitsprobleem...
Oud 21-05-2003, 13:07
Shock
Shock is offline
Citaat:
Sithan schreef op 21-05-2003 @ 14:02:
Niet zolang ik het gevoel heb dat ze een grotere expertise hebben op bepaalde gebieden dan ikzelf...
Als ze claimen dat ze meer weten, maar het duidelijk niet zo is, krijg ik wel last van zo'n autoriteitsprobleem...
agree
Oud 21-05-2003, 14:49
beuk
beuk is offline
Citaat:
Dark Tish schreef op 21-05-2003 @ 13:19:
ja daar heb ik problemen mee ja

het zijn van zo'n egocentrische hersenloze manipulerende sjit groeperingen die denken dat ze nu gelijk de hele wereld kunnen veroveren!!! waaah *irritatie*

en ze moeten al heel zeker niet denken dat ze zomaar iedereen kunnen commanderen, alsof ze swerelds machtigste mensen zijn, want dat zijn ze niet, beter zelfs, ze komen dr niet eens in de buurt!!!

en ik ben de baas over mezelf, en niemand anders, en het bewijst zichzelf al, ze hebben geen hersens, als ze denken dat ze de baas over iemand kunnen spelen.

*is het deels eens met hierboven*
"groeperingen"? "ze"? over wie heb je het in godsnaam?
Oud 21-05-2003, 14:50
Verwijderd
Veel met mijn ouders de laatste tijd. En dan hebben ze altijd nog het argument "Maar wij betalen wel alles voor jou", etc, etc.

Ik voel me nu echt een puber
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 15:53
Dminor
Dminor is offline
Nee.
Ik doe vaak wat me gezegd wordt, en ik vind het best fijn dat ik zelf geen leidinggevend persoon ben.
Oud 21-05-2003, 16:43
cartman666
cartman666 is offline
nooit, ik kan het uitstekend vinden met de schoolleiding, de gymleraren die mij opdrachtjes geven, leraren die deadlines instellen. gaat allemaal uitstekend.
lerares engels laaiend van woede *stom rotjoch*
lerares LO1 *ja, maar in de vergaderingen wordt je ook niet gewaardeerd hoor*
briefjes teller(ook wel leraar maatschappijleer genoemd) *nee, hier kan je niet tegenin gaan. je blijft nu gewoon na!*
kortom, ik kan heel goed met de autoriteiten van onze school opschieten.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 16:57
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
wuppie schreef op 20-05-2003 @ 20:08:
Ik wil het graag weten.
dat zeg je in elk topic wat hiero opent... dat irriteerd me mateloos, bedenk is wat orgineels
Oud 21-05-2003, 17:03
ster
ster is offline
ja heb ik soms wel maar dat komt door de manier WAAROP autoriteit wordt uitgeoefend.
Oud 24-05-2003, 13:41
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Absoluut, als iemand denkt dat ie hoger in rang staat dan mij en mij zegt wat te doen, de baas over mij speelt ed, komt er een vloed aan woede en agressie in me op.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 22:00
Verwijderd
Over het algemeen niet, maar 2 dingen krijgen mij opstandig:
Mensen die het bij onzinnige dingen hebben over 'moeten', want 'moeten is met een gun op je hoofd', zoals heel lang geleden eens een van mijn docenten zei.
En mensen die zeggen 'kan niet', gewoon omdat zij vinden dat het niet kan, niet omdat het werkelijk onmogelijk is.

Ik ben bereid leiding te accepteren van eenieder die leiding wil en kan geven.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 00:20
Jordi
Jordi is offline
Ik zal over het algemeen wel luisteren. Maar waar ik me echt heel erg aan kan irriteren is autoritair gedrag. Als iemand op een bepaald gebied meer autoriteit heeft dan ik, dan wil ik best naar die persoon luisteren, alleen is het vaak zo dat mensen op een ander gebied meer autoriteit hebben (doordat ze bijvoorbeeld ouder zijn) en dan toch vinden dat je naar ze moet luisteren. Daar heb ik echt een hekel aan.
En ik vind trouwens ook dat mensen die wel om een goede reden meer autoriteit hebben, niet heel neerbuigend moeten gaan doen. Als ze je een opdracht geven ofzo, dan vind ik dus ook dat ze uit moeten leggen waarom je dat moet doen (als je erom vraagt).

Maar goed, ik luister bijna altijd wel, ben heel braaf .
Oud 25-05-2003, 00:23
Verwijderd
Zolang niemand probeert me haar of zijn wil op te leggen, heb ik geen probleem met autoriteiten. Het wordt pas een punt als iemand vindt dat ik iets moet doen (bijv. een leraar vindt dat ik Grieks moet gaan vertalen ipv voor me uit zitten staren en niks doen) en ik vind dat hij daar niets over te zeggen heeft (het is verdorie 2e fase, dat mag ik helemaal zelf weten). Dan wil het nog wel eens een probleem worden
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 00:24
PV
PV is offline
ligt eraan
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 02:14
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Daar heb ik bij bepaalde bijbaantjes wel last van gehad. Van die oerdomme bedrijfsleiders die mij allemaal totaal overbodige klusjes wilden laten doen alleen maar om me aan het werk te houden.
Oud 25-05-2003, 02:17
vixen
vixen is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 20-05-2003 @ 23:50:
ja heb ik.
kan niet tegen autoriteiten in 't algemeen, en machtsmisbruik in 't bijzonder... ga ik altijd tegenin dan, ook al is dat vaak niet 't slimste wat je kan doen.
truie punker..

ja, k heb een autoriteitprobleem, ik denk dat k de baas van iedereen ben, en van punkers in't bijzonder
Oud 25-05-2003, 03:17
Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef op 25-05-2003 @ 03:14:
Daar heb ik bij bepaalde bijbaantjes wel last van gehad. Van die oerdomme bedrijfsleiders die mij allemaal totaal overbodige klusjes wilden laten doen alleen maar om me aan het werk te houden.
Oud 25-05-2003, 09:24
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
over het algemeen niet
Oud 25-05-2003, 09:29
Miss Helena
Miss Helena is offline
nope
Reageren

Regels voor berichten