Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2003, 21:10
jij
jij is offline
tzit zo.

gisteren (zondag) moest ik mn nieuwe strip beginnen, door omstandigheden ben ik die vergeten en pas om 23h 's avonds viel het me in, heb mn pil toen meteen genomen, maarja toch meer dan 12h te laat. Deze ochtend heb ik zoals gewoonlijk om 7h mn pil genomen.
nu, vorige week zaterdag (toen nam ik ook laatste pil van mn strip) heb ik sex gehad, maar de maandag erna had ik mn regels (was mn stopweek dus)

heb mn bijsluiter van mn pil herlezen en er stond:

1 tablet vergeten in week 1: (van nieuwe strip)
langer dan 12 h (zoals bij mij dus): gebruik komende week bijkomend voorbehoedsmiddel.
indien je gemeenschap hebt gehad in de 7 dagen voor de dag van de vergeten pil, is de kans op zwangerschap er.

en ik dacht dat er in die periode voor/tijdens de menstruatie toch heeeel weinig kans was op zwangerschap? ik heb wel veilig gevreeën maar toch..er was voorvocht enzo dusss...

moet ik me zorgen maken of was er geen kans dat ik bevrucht raakte?

(sorry als het niet helemaal duidelijk is)
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 21:18
Verwijderd
nou volgens mij hoef je je bijna geen zorgen te maken hoor. want als de zaadcellen in je lichaam zouden zitten, zouden die er waarschijnlijk wel uitgestoten zijn door je menstruatie. en aangezien je rond de 14e dag van je menstuatie vruchtbaar bent.. en je gevreeën hebt op laatste dag van je vorige cyclus. en de cellen maar 3 dagen in leven blijven.. moet het wel heel gek gaan als die cellen zo'n 14 dagen blijven leven in je lichaam..
'k zou me er niet echt niet druk om maken hoor.. allemaal gestres om waarschijnlijk niets..
als je menstruatie uit gaat blijven zou ik me pas druk maken.. maar dat ben ik..

en dit moet naar lichaam en gezondheid
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 21:21
jij
jij is offline
ja kwist niet of het hier wel hoorde sorry

dank je voor je reactie, ik zat er niet heeeeel erg mee in, maar ik haat onzekerheid!
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 21:46
Satine
Satine is offline
Zoiets heb ik dus ook een keer gehad, ik twijfelde toen zo erg dat ik naar de dokter ben gestapt en die heeft me toen alles uitgelegd:

Het zit dus zo, als je 1 hele strip helemaal goed geslikt hebt is dat voldoende bescherming, dwz dat het de ovulatie tegenhoud. Je neemt dan dus je stopweek van 7 dagen, in die zeven dagen kun je dus onveilige seks hebben enzo (of je dat wil is een andere vraag) maar je stopweek mag nooit langer dan 7 dagen duren want op de 8e dag dat je je pil niet slikt zou er dan ovulatie plaats kunnen vinden...

Dus als ik alles goed begrepen heb van je verhaal, zou je het dus in ieder geval beter eerst een week veilig doen en als je echt twijfelt over dat voorvocht moet je gewoon een zwangerschapstest kopen, dan weet je het zeker.
Oud 02-06-2003, 22:46
Yvetjuh
Yvetjuh is offline
Ik ben nog erger, ik word elke maand gewoon ongesteld, maar ben ELKE maand zo'n 2 dagen ervoor bang dat ik zwanger ben, omdat ik 'maar niet ongesteld word' (terwijl ik nog 2 dagen moet)

DAS PAS DOM!

En dat dan elke maand heh...

Regels voor berichten