Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2003, 21:51
Suqeunse
Suqeunse is offline
Mensen onder de forummers, hoe ben je achter dat baantje gekomen van dat werken in horeca.. en hoe gesoliciteerd voor dat baantje in de horeca ( restaurant ofzo )

Ik zoek in www.google.nl naar zulke baantjes maar kan echt niks vinden..

want bij supermarkten is het anders want daar staat bij de ingang een solicitatie-formulier.

greetings Suquense
Oud 01-06-2003, 22:05
mR
mR is offline
Je kan er natuurlijk ook even langsgaan om een sollicitatie formulier te halen.

Meeste bedrijven hebben geen sollicitatie formulier online staan om misbruik te voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 16:41
blackcamel
blackcamel is offline
je moet gewoon net als mij naar binnen lopen en dan een afspraak met de baas/bazin maken voor een (sollicitatie)gesprek, als ze mensen nodig hebben. al dat gelul met papiertjes moet je nie hebben
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 18:11
Rapido
Rapido is offline
Ik heb gewoon gebeld. Toen werd ik teruggebeld door de manager, die me uitnodigde voor een gesprek. Toen moest ik vertellen hoe ik heet, waar ik woon, hoe oud ik ben en wanneer ik kon beginnen. Hij vertelde hoeveel ik zou verdienen (niet zoveel ) en ik ben vrijdag voor het eerst geweest.

Een tip: als je in de horeca gaat werken, koop dan schoenen die echt lekker zitten! Van levensbelang!
Oud 03-06-2003, 15:54
PardonMe
PardonMe is offline
Een vriendin van mij werkte al in die kroeg (koffie- thee- en bierlokaal) en toen ze op de vergadering hoorde dat ze daar nog iemand aan wilden nemen heeft ze gelijk mij opgebeld..
Ik heb toen naar de baas van die kroeg gebeld en toen mocht ik langs komen voor een gesprekje, ik was gelijk aangenomen..

Ik heb dus erg veel geluk gehad dat die vriendin mij meteen belde en ik dus gelijk kon reageren..
Maar anders zou je misschien gewoon eens kunnen gaan informeren bij een cafe of een restaurant of ze misschien nog mensen zoeken..
(zeker in de zomer kunnen cafe's met terrasjes het nogal eens druk krijgen en willen ze missschien wel wat extra krachten aannemen voor de zomer maanden)
Oud 03-06-2003, 15:57
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Rapido schreef op 02-06-2003 @ 19:11:

Een tip: als je in de horeca gaat werken, koop dan schoenen die echt lekker zitten! Van levensbelang!
inderdaad erg belangrijk! Dat heb ik al snel gemerkt (en van te voren was ik al zo slim om daar aan te denken ) je moet echt schoenen hebben waar je het een tijd op kan volhouden en waar je makkelijk op kunt lopen..

Ik loop nu bijvoorbeeld het terras,en dan je heel de tijd heen en weer aan het lopen met dienbladen vol... Dus het is best zwaar werk en je moet natuurlijk wel vriendelijk blijven naar de klanten toe!
Hou ook rekening met onregelmatige werktijden...

Ik vind trouwens dat ik wel aardig goed verdien (5 Euro per uur, en daar komt nog eens de fooi bij)
Oud 03-06-2003, 17:02
DXC
DXC is offline
Een klasgenoot van mij en die haar ouders hebben n strandpaviljoen.. Zo ongeveer via haar ben ik er terecht gekomen.. En dr hingen bij ons op school papieren van hun.. Toen heb ik gebeld en kon ik op sollicitatie gesprek komen en ben toen aangenomen
Oud 03-06-2003, 19:11
Nuck
Nuck is offline
Ik ben gewoon naar het desbetreffende restaurant gegaan en heb gevraagd of ze nog mensen nodig hadden. Gewoon zelf heengaan is het beste lijkt mij, dan heeft de manager/eigenaar/who-ever direct al een (vaak goede) eerste indruk.
Oud 03-06-2003, 20:55
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Er stond een advertentie in de krant en daar heb ik op gereageerd.

En via google zul je niks vinden, hooguit horecauitzendbureaus als L'invite en Mise en place.

Maar je kan ook gewoon gaan informeren of ze mensen nodig hebben.
Oud 04-06-2003, 21:54
very drunk driver
very drunk driver is offline
je kunt echt geen werk vinden via het internet. je moet gewoon bij je zelf denken wat zou ik graag willen doen en dan erlangs gaan.

wat je ook kunt doen is naar een horeca uitzendbureau gaan. en als je eenmaal gewerkt heb bij dat bedrijf en je hebt je bewezen kun je ook vast daar gaan werken
Oud 05-06-2003, 08:39
Verwijderd
Citaat:
PardonMe schreef op 03-06-2003 @ 16:57:
inderdaad erg belangrijk! Dat heb ik al snel gemerkt (en van te voren was ik al zo slim om daar aan te denken ) je moet echt schoenen hebben waar je het een tijd op kan volhouden en waar je makkelijk op kunt lopen..

Ik loop nu bijvoorbeeld het terras,en dan je heel de tijd heen en weer aan het lopen met dienbladen vol... Dus het is best zwaar werk en je moet natuurlijk wel vriendelijk blijven naar de klanten toe!
Hou ook rekening met onregelmatige werktijden...

Ik vind trouwens dat ik wel aardig goed verdien (5 Euro per uur, en daar komt nog eens de fooi bij)
Klanten in de horeca?
Klanten zijn bij de hoeren en gasten bij de horeca
Maar de horeca, ach ja je kan soms wel leuk ouwehoeren, fooi is ook lekker.
Hoezo wil je eigenlijk de horeca in?
Je moet ook beseffen dat de tijden niet altijd even leuk zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 10:27
the_man32
the_man32 is offline
Er hingen briefjes in de zaak zelf dat ze collega's zochten, ff m'n adres en nummer achtergelaten en 2 dagen later zat ik er voor een babbeltje (gewoonj jezelf zijn) en meteen 2 inwerkdagen afgesproken. Sindsdien werk ik er al anderhalf jaar
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 14:58
Ilsje
Ilsje is offline
gewoon sollicitatie formulier halen
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 14:58
Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
Ilsje schreef op 06-06-2003 @ 15:58:
gewoon sollicitatie formulier halen
en tijdens uitgaan zie ik ook wel es wat briefjes hangen
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 19:22
spunky
spunky is offline
Ik heb gewoon opgebeld met de vraag of ze nog iemand nodig hadden, volgende dag een gesprekje en toen twee weken later begonnen.

Je moet in ieder geval zelf initiatief tonen!
Oud 07-06-2003, 14:42
very drunk driver
very drunk driver is offline
het beste is er langs gaan. dan laat je ook zien dat je er iets voor wil doen. en terwijl je aan het rijden bent kom je vanzelf restaurants tegen waarvan je niet wist dat ze er waren.
Oud 07-06-2003, 16:59
~*~*SwEeTgUrLiE
~*~*SwEeTgUrLiE is offline
Bij ons in de stad zochten ze bij een restaurant mensen en daar stond gewoon een bord buiten waarom stond geschreven dat ze nog mensen zochten..
Oud 07-06-2003, 20:44
Verwijderd
bij ons hebbe ze er altijd nodig.. en me zus zei dat want iedereen die daar werkt komt uit me dorp zo'n beetje.. dusja..
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 21:53
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
je kan hier echt alles afgaan maar nerges hebben ze mensen nodig
echt kut gwoon
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 18:47
charly not
charly not is offline
Via vrienden die al in de horeca werken
Door de krant te lezen
Door op te bellen naar cafe/hotels/restaurants e.d die je wel ziet zitten en vragen of ze nog mensen nodig hebben..
je loopt toevallig langs iets, en je ziet dat ze nog mensen nodig hebben..

niet zo moeilijk lijkt me
Oud 09-06-2003, 18:44
dewie
dewie is offline
je moet gewoon naar binnen lopen en het vragen , dan merk je vanzelf wel of ze echt mensen nodig hebben
Reageren

Regels voor berichten