Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik studeer ook in Enschede en kan je aanraden NIET op de campus te gaan wonen.
De campus is leuk/handig overdag als je college hebt enzo, maar om er te wonen vind ik het niets. Er wonen 'vrij veel' computernerds en er is niets te beleven daar, behalve dat er wat sportfaciliteiten zijn. De campus ligt ook een kwartier fietsen van het centrum van Enschede. Als ik jou was zou ik dus gewoon een kamer zoeken in het centrum van Enschede via bijv. www.kamernet.nl of www.studentunion.utwente.nl/kamers. Een kamer op de campus zoeken kan ook op de Student Union site geloof ik, maar vooral via www.acasa.nl succes
||
![]() |
Citaat:
zonder punt ![]() |
![]() |
|
![]() |
lijkt me vrij logisch... werktuigbouwkunde is een technische studie en de uva is geen technische universiteit. Het zit er niet echt in dat daar binnenkort een werktuigboukunde opleiding komt
dan komt het waarschijnlijk nog het eerst in groningen, daar hebben ze al een paar technische dingen (tech. natuurkunde enz.) je kan trouwens ook naar Delft of eindhoven (dat laatste weet ik niet helemaal zeker), maar enschede is ook leuk ![]()
|
![]() |
Toen ik me aangemeld had voor mijn studie bedrijfskunde in Enschede had ik me ook ingeschreven bij Acasa (ergens in juli/augustus ofzo meen ik mij te herinneren). Ik dacht: eerst eens een jaartje op de campus wonen, kijken hoe het daar is, rustig de boel leren kennen en daarna naar het centrum ofzo.
Maar na de intro van de UT (die overigens erg gaaf was ![]() Bij Acasa kwam ik door mijn late inschrijving op plaats 600 terecht ofzo, boeide me ook niet, ik ging vooral op zoek naar een kamer in Enschede. Ondertussen was mijn studie al begonnen en treinde ik iedere dag een uur heen en terug vanuit. Er is niet echt kamernood in Enschede. Na 3 mogelijke kamers bekeken te hebben zat ik uiteindelijk begin oktober op de kamer waar ik nu zit. Heb het prima naar mn zin. Wat ik dus aanraad: ga gewoon op zoek naar een kamer in het centrum en neem niet wanhopig de eerste de beste, maar ga op zoek naar een leuk en gezellig huis waar je denkt dat je het wel een paar jaar uithoudt. De campus is doordeweeks best aardig, alle faculteiten/gebouwen in de buurt, is mooi gelegen (veel groen), er is een supermarktje, pinautomaat, kapper, 'café', sportgelegenheid enzovoort, maar om er te wonen lijkt het me niets. Veel te saai. Veel campusbewoners verhuizen op den duur ook naar het centrum heb ik gehoord. oh ja, ik kreeg een paar weken terug een brief dat ik aan de beurt was voor een kamer op de campus ![]()
|
![]() |
jah.. je kan ook vanuit amsterdam naar delft treinen... heb je nog wel je familie enzo in de buurt
amsterdam centraal naar universiteit delft is ongeveer 1 uur en 10 minuten ik doe er van deur tot deur (apeldoorn-enschede) 1.5 uur over en dat is goed te doen (t moet niet veel langer worden). enschede-amsterdam is trouwens een goede verbinding, dus je kan in het weekend altijd terug naar a'dam t is ongeveer 2 uur geloof ik
||
Citaat:
Ook maar even in Delft gaan kijken. Studeert er iemand in delft? en is het wat?
|
![]() |
Je bedoelt in Adam op kamers en in Delft studeren?
is niet echt gezellig lijkt mee, ook al heb je vrienden/familie in Adam, t lijkt mij veel leuker/handiger om in de stad te wonen waar je studeert. Ook niet echt handig om een paar jaar lang iedere dag heen en weer te moeten.
||
![]() |
Citaat:
En tja, de campus. Er is een hoop over gezegd en ik denk dat iedereen er nu redelijk negatief over denkt, maar toch zijn er wachtlijsten waar je op belandt, en dan nog wel plaats 600 ook. Er is dus wel iets, iets wat het waard maakt om op de campus te wonen. Wat het is? Ik weet het niet. Dat zou je eens aan zo'n stoere langharige hardrocker moeten vragen die z'n pc zo geprogrammeerd heeft dat ie automatisch berekent wat op dit moment het beste aantal pullen bier is om op z'n komende metal-flatfeest te gebruiken, zodat iedereen in de stemming is over al die minderwaardige bedrijfskunde, tcw, en bestuurskunde studenten te converseren. Mochten ze namelijk teveel bier drinken, dan monden de discussies steevast uit in de grootst mogelijke enerige is die te bereiken is door met een melkpak hard door een vogelkooi te zwaaien, en bij te veel bier mogen ze de volgende dag niet meedoen aan de clubkampioenschappen van de klimvereniging.
Laatst gewijzigd op 07-03-2003 om 19:09. |
![]() |
|
![]() |
2 weken geleden hebben we een volleybaltoernooi gehad bij harambee (volleybalvereniging van ut) en omdat dat het hele weekend duurde hadden ze slaapplaatsen nodig. Toen hebben we dus in van die studentenflats gelogeerd en ik moet zeggen dat ik er een hele goeie indruk van gekregen hebt. je zit met zn 10-en (ofzo) op een verdieping en hebt samen twee douches, twee wc's en een grote keuken/woonkamer. Het was weekend dus er was maar 5 van de 10 man daar, maar die waren best gezellig. Ze waren ook mee uitgeweest enzo en ze waren harstikke aardig. Degenen die er toen zaten waren niet zo van die gefreakte types iig. En bovendien, als je met 10 man zit dan zijn er altijd wel een paar waar je goed mee op kan schieten lijkt me zo
|
![]() |
|
1. pRAC -RAC is de lokatie afkorting van onze school-
2. pRAC@huygenscollege.nl en we krijgen een echte professionele WEBSITE, WOEI 3. 3× per jaar, de school wil niet vaker betalen ![]() ![]() 4. Jep, Tante Toos, uit de school geklapt, wist je dat, en nog wat 5. Redactie -is geen hoofdredactie- 6. Er zit een leraar in de redactie, maar die is koel en we mogen maar 3 uitgaven per jaar doen, eerst was er censuur maar nu niet meer, WOEI ![]()
||
![]() |
Citaat:
ps. Iemand die daar toevallig Civiele Techniek gaat studeren of studeert? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
voor studentenkamers in de stad kan je je niet inschrijven ofzo...
je moet gewoon gaan zoeken op internet; www.kamernet.nl, http://www.studentunion.utwente.nl/kamers/ enzovoort. Tijdens de intro leer je ook wel mensen kennen die je misschien aan een kamer kunnen helpen.
|
Ik heb wel de keuze gemaakt.
Ik ga naar Enschede. Projectgerichte opleiding is echt iets voor mij en tijdens de bezoeken daar leek me werktuigbouwkunde wel leuk. Ok dat is duidelijk. Maar nu moet ik me dus zo snel mogelijk inschrijven toch? Tot wanneer kan ik me ongeveer voor werktuigbouwkunde nog inschrijven bij de UT? Zonder kamer kan ik niet studeren in Enschede, maar ik wil graag zo laat mogelijk in een kamer in enschede trekken vanwege mn leuke baan. Wat kan ik het beste doen? Toch binnenkort gaan wonen in Enschede, of wachten tot later? Of.. een appartement huren maar er nog niet gaan wonen?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
inschrijven voor studie gaat inderdaad automatisch als je je bij de IBG inschrijft, krijg je idd vanzelf bericht van de UT.
Een kamer zoeken is nu wat vroeg, ik zou midden juli via internet eens wat gaan zoeken en zo veel mogelijk 'vooronderzoek' doen, zodat je begin augustus eens bij een kamer kan gaan kijken ofzo. Als je voor de intro nog geen slaapplek hebt is dat eigenlijk geen probleem, die kan de UT voor je regelen (heb ik toen ook gedaan). Maar aangezien treinen voor jou geen optie is, zou ik eigenlijk zorgen dat je vóór de intro (11 augustus) in je kamer zit, of verhuist in de tijd na de intro tot het begin van de studie (is geloof ik maar 1 of 2 weken???). Zorg iig niet dat je gaat verhuizen tijdens de intro ![]() oh ja: zorg dat je een fiets tot je beschikking hebt tijdens de intro, is echt van cruciaal belang ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Roomservice is toch dat ze een slaapplaats voor je regelen tijdens de intro?
Achja, voor juli, tsja. Aangezien jij niet kan/wilt treinen is het misschien geen slecht plan, aangezien er dan vEEl mensen zijn die een kamer nodig (gaan) hebben. Intro: adhv presentaties kies je een groep studenten uit (dit zijn bijvoorbeeld mensen van een dispuut of jaarclub van een studentenvereniging, of leden vaan studievereniging, of gewoon een groep ouderjaars bevriende studenten) die jou begeleiden tijdens de intro, dit zijn je doegroepouders. Samen met ongeveer 10 anderen die ook voor die ouders gekozen hebben ga je de intro doen: bier drinken, btje sport achtig iets, nachtfilm, bowlen, cultuur, studentverenigingen bezoeken, kroegentocht, eetrondes, zwemmen, in het gras bier drinken enzovoort. Je komt echt op een heleboel plaatsen en als het programma je niet bevalt kan je met je doegroep iets anders gaan doen. Daarna volgt de faculteitsintro van 3 dagen, is afhankelijk van de studie. Die van BK was erg saai en gewoon op de campus, andere studies gaan op kamp en hebben feest. Wat ik je aan kan raden: - Kijk tijdens de doegroeppresentaties vooral naar doegroepen die horen bij een studentenvereniging, en dan wel één van Taste of Audentis. Zij weten de intro naar mijn idee het leukst te maken. - Ga naar de cantus (bier/zangfeest)! (neem wat meel/komkommersalade mee en trek oude kleren aan)
|
Die introductie klinkt goed hehe..
Die introductie is dus voor het schooljaar als ik het begrijp.. Wanneer is toch wel de eerste dag dat ik in enschede aanwezig moet zijn? Dat kan ik ook zelf opzoeken trouwens ![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Opvallend is dat de doegroepen van Taste en Audentis het minst hecht zijn, maw na de introductie zie je dat de 'gewone' groepen iets meer bij elkaar blijven, terwijl de Taste en Audentis groepen ietwat uit elkaar vallen, wat ook wel logisch is, omdat veel van deze mensen besluiten lid te worden, en dus daar veel vrienden maken. Persoonlijk denk ik dat je het best kan kiezen voor een onafhankelijk dispuut, zodat je niet een vereniging door je strot geduwd krijgt, maar van alle verenigingen een goed beeld krijgt. Niet dat dat bij een verenigingsdoegroep per definitie niet gebeurd, maar ze zitten er wel tussen. En tjah, cantus... ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kom op zeg, Audentis et virtutis... kan je nog beter de halve intro door Annie! roepen... ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar je vergeet, dat je na een intro toch zeker meer weet dan na geen intro. En de onafhankelijke doegroepen zitten vooral in de vestingbar + Aspen.
|
![]() |
Wachtlijsten voor de campus vallen best mee hoor. Duurt een half jaar als je een kamer wil aan het begin van het studiejaar. Wanneer je halverwege het jaar (zeg februari) je aanmeldt voor een kamer per direct, dan is er zelfs nauwelijks sprake van een wachtlijst heb ik begrepen.
Grootste nadeel van de campus: chronisch gebrek aan mooie vrouwen... Scheur je in je autootje over het campusterein dan lijkt dat nog wel mee te vallen. Maar stap je uit en ga je van dichtbij kijken, dan blijken het allemaal langharige informaticastudenten te zijn ![]() Nu ben ik tot nu toe ook nog niet echt onder de indruk van de nieuwe BKstudie die ik hier volg, dus wieweet zit ik volgend jaar wel ergens anders. (onafhankelijk dispuut tijdens intro is zeker aan te raden!)
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar dan heb ik nog een klein probleempje: eerste week van Augustus ga ik misschien nog even op vakantie, zo voor de intro, maar wat als ze het in hun hoofd halen om uitgerekend die week een brief te sturen dat er een kamer vrij is?? Je moest geloof ik binnen 3 dagen reageren, maar dat zit er dan niet in vrees ik......... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() sowieso geen gek plan hoor. Mijn menig is dat het in het centrum veel leuker en handiger is dan op de campus, waar je min of meer zit opgesloten tussen de nerds en de universiteitsgebouwen en waar verder niet echt veel afleiding is behalve veel soorten sport. Maarja, sommige mensen vinden het ontzettend leuk op campus. Zelf weten hoor. Ik denk dat je tijdens de intro wel een aardig beeld krijgt van het verschil tussen wonen op de campus en in de stad.
|
Ik ben in de meivakantie op bijspijkerkamp geweest bij de UT en toen moesten we ook een avond koken in een studentenhuis, wij waren ingedeeld bij iemand op de campus en dat zag er heel gezellig uit. Volgens mij woonden ze er met zn 17en over verschillende verdiepingen verspreid met een vrij grote woonkamer, je eigen kamer is daar wel vrij klein. Een kamer daar kostte rond de 200 euro.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |