ik werd afgelopen dinsdag gebeld door mijn moeder, die weer telefoon had gehad van Kemna voor een casting. Ik sta ingeschreven bij Kemna Casting en word ongeveer om de 2 maanden gebeld of ik 3 dagen na het telefoontje misschien langs kan komen voor een of andere rare rol in een of ander vreemd programma (VRijland, bijvoorbeeld). Maar deze keer hadden ze dus mijn moeder gebeld. Het ging om een rol in
deze film. Het gaat om een vrij grote rol, de tranentrekker van de film, en ik moest die donderdag langskomen. Prima, dus ik naar Amsterdam.
De casting zelf was echt 1000 keer anders dan normaal. Normaal is het: Kom, doe je ding, ga. Nu was het echt superchill, script doornemen, even kletsen, helemaal op m'n gemak en alles. En die man zei steeds dat ik het goed deed en alles, dat het mooi was, dat het cool was, ga zo maar verder. Vrijdag werd ik gebeld dat ik van heel 18min-Kemna (alle bekende pipo's dus ook) was uitgekozen door Reinout. Nu zit ik bij de laatste twee voor de rol.
Ik ben enorm nerveus. Maandag krijg ik telefoon voor een afspraak, die in de loop van de week plaats gaat vinden, met Reinout Oerlemans. En hij gaat dan beslissen wie van de twee de rol krijgt. Als ik de rol krijg, zit ik dus vanaf 30 april in Groenland te filmen. Ik word er een beetje neurotisch van ook