Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2003, 15:05
Rosiehessie
Rosiehessie is offline
he!
een jaar of wat geleden stond ik nog bol van de principe: ik zou noooooooit een auto willen en ik at geen vlees omdat ik principieel heeeeeel erg tegen was.
Ik eet nog steeds geen vlees, maar niet meer omdat het in strijd is met mijn principes, en eigenlijk wil ik best graag een auto.....best erg allemaal. Dat zoiets zo snel kan veranderen. Hoe zit dat met jullie!?!

Roos
Advertentie
Oud 14-06-2003, 15:23
strafcorner
strafcorner is offline
het waren dus geen principes.. principes veranderen per defenitie niet snel....
Oud 14-06-2003, 15:34
Vice
Vice is offline
Daar doe ik eigenlijk niet aan.
Oud 14-06-2003, 15:34
Verwijderd
Ik ben principieel tegen principes.
Oud 14-06-2003, 15:36
Verwijderd
Ik zeg wel es dat mijn enige principe is dat ik geen principes heb Maar ik doe er idd ook niet zo aan. Ik heb voor mijzelf wel een idee van normen en waarden om het zo maar even te noemen, maar een mens verandert, dus ook zijn ideeën van zulke dingen.
Oud 14-06-2003, 15:40
J-roen
J-roen is offline
Citaat:
Mutant schreef op 14-06-2003 @ 16:36:
een mens verandert, dus ook zijn ideeën van zulke dingen.
Oud 14-06-2003, 15:53
Verwijderd
Ik moet heel goed nadenken als ik echt onveranderlijke principes bij mezelf wil ontdekken. Ik denk dat ik ze ook niet heb, tenminste niet in de strenge zin die strafcorner hier bedoelt, bijvoorbeeld het je hele leven lang geen vlees eten en daar onder geen enkele omstandigheid vanaf wijken.

Ik heb wel een aantal beginselen. Beginselen zijn minder streng dan principes, beginselen kunnen met elkaar conflicteren, maar bij de afweging die ten grondslag ligt aan een besluit wat ik neem zijn altijd al mijn beginselen betrokken.
Oud 14-06-2003, 16:01
zwoesj
zwoesj is offline
Citaat:
eXo schreef op 14-06-2003 @ 16:34:
Oud 14-06-2003, 16:20
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
Amen
Oud 14-06-2003, 16:38
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
wow ik zou er trots op zijn jong
Oud 14-06-2003, 16:46
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 14-06-2003 @ 17:38:
Oud 14-06-2003, 16:46
Verwijderd
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 14-06-2003 @ 17:38:
Oud 14-06-2003, 16:57
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
nah
Oud 14-06-2003, 17:01
Verwijderd
Wat heb ik er nou aan? Als ik nu zou zeggen "ik sla niemand principieel de hersens in" en iemand die wil mij in elkaar slaan dan heb ik (soms) weinig keus. Er zijn wel een aantal dingen die ik mezelf nog niet echt snel zou zien doen maar dat noem ik geen principes.
Oud 14-06-2003, 17:07
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
mja beter geen principes dan luid principes te verkondigen die je toch niet toepast. ik word zot van zo'n mensen.
Oud 14-06-2003, 17:14
Rodegier
Rodegier is offline
uhm ik eet geen vlees uit principe, en omdat ik het gewoon vies vind om te zien...
Oud 14-06-2003, 17:26
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
ik ken bijvoorbeeld een kerel die altijd luid verkondigde dat hij voor de "vrije liefde" was: z'n vriendin mocht vreemdgaan zoveel ze wou en hij ook. Als het dan eindelijk zover was, en z'n vriendin was eens vreemdgegaan, sloot hij haar een week op in een kamer.

maar goed, ik heb wel principes waar ik echt probeer naar te leven. Niet op een godsdienstige manier, maar regels die ik voor mezelf heb gemaakt.

Namelijk:
-ik laat me nooit van m'n vrijheid beroven. door niémand. (niet fysiek, niet mentaal, op geen enkel vlak)
-ik eet geen vlees, en als ik het toch doe, moet het biologisch vlees zijn (bv. kippetjes die bij m'n oma hebben rondgelopen in voldoende ruimte)
-ik probeer altijd na te denken of ik het graag zou hebben wat ik een ander aandoe. Oftewel een variant op het o zo christelijke: "doe niet aan een ander wat je zelf niet wil dat men je aandoet". Maar op dat vlak, christelijk of niet, hebben ze wel gelijk.
-respect voor andere culturen, ook al versta ik soms niets van hun gewoonten.
-conservatisme vermijden, en zoveel mogelijk progressiviteit nastreven
-niet leven om te werken, maar werken om te overleven. want ik weiger mijn leven door geld te laten domineren.

enzovoort.
Het zijn geen dogma's, ik bedoel dat ik er niet aan vastgeroest zit. Maar ik probeer er nu wel naar te leven, omdat ik anders niet in het reine met mezelf zou kunnen komen. En omdat ik ervan overtuigd ben dat een betere wereld bij jezelf begint.
Ik weet dat het zeer naïef is, maar liever dat dan onverschillig.
Oud 14-06-2003, 17:31
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 14-06-2003 @ 18:26:
ik ken bijvoorbeeld een kerel die altijd luid verkondigde dat hij voor de "vrije liefde" was: z'n vriendin mocht vreemdgaan zoveel ze wou en hij ook. Als het dan eindelijk zover was, en z'n vriendin was eens vreemdgegaan, sloot hij haar een week op in een kamer.

dan ga jij om met enge mensen

nee, ik heb niet echt principes, want ik weet dat ik me nooit aan iets kan houden
Oud 14-06-2003, 18:13
Floosje
Floosje is offline
Ik heb opzich mijn principe van het niet eten van vlees en ik denk ook niet dat ik daar ooit van af zal stappen, dan moet ik wel heel erg veranderen...
Verder heb ik wel een paar principes, zoals mensen in hun waarde laten en ik ben opzich ook tegen geweld...
Maarja, hier zal ik dan weleens vanaf wijken denk ik, bijvoorbeeld als ik in elkaar geslagen zou worden.
Oud 14-06-2003, 18:18
Maddan
Maddan is offline
Citaat:
eXo schreef op 14-06-2003 @ 18:01:
Wat heb ik er nou aan? Als ik nu zou zeggen "ik sla niemand principieel de hersens in" en iemand die wil mij in elkaar slaan dan heb ik (soms) weinig keus. Er zijn wel een aantal dingen die ik mezelf nog niet echt snel zou zien doen maar dat noem ik geen principes.
Oud 14-06-2003, 20:56
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ach.
een aantal jaar geleden was ik absoluut tegen roken.
nu rook ik zelf.
Oud 15-06-2003, 10:55
on the moon
on the moon is offline
ik denk dat als je jong bent, dat je meer dingen hebt waar je tegen bent. ik ken genoeg mensen die als kind vreselijk anti-roken waren, en nu zelf roken. als kind doe je veel toch 'volgens de regels', maar ik denk dat dat steeds minder wordt, omdat je je eigen gang wilt gaan.
ik heb niet echt van die strenge principes dat ik geen vlees eet, of niet drink oid, maar ik accepteer het wel als anderen dat wel hebben.
Oud 15-06-2003, 11:36
An
An is offline
Citaat:
Oud 15-06-2003, 12:02
Verwijderd
Doe niet ana princiepes,
sta open voor neiuwe dingen..
Oud 15-06-2003, 12:07
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Nou, als we toch allemaal geen principes hebben, gooi ik hem maar dicht.

Niet echt een hoog discussiewaarde zo
Jammer
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten