Advertentie | |
|
![]() |
|
90 procent van mijn vrienden zijn mannelijk.
jah en zonder sex of relatie. ik heb heel veel goede vrienden en ik ben er ook blij mee.. hun vriendinnetjes doen ook niet moeilijk ofzo.. misschien te maken met onze lifestijl enzo.. iedereen is heel close met elkaar en jongens en meisjes zijn gewoon goede vrienden.. iedereen slaapt ook gewoon bij elkaar.. desnoods in 1 bed, maakt niet uit. niemand doet ook moeilijk ofzo.. mjah ik zou ook niet weten waarom het niet zo kunnen..
||
Even een stukje sociale psychologie:
Can a male and a female have a relationship that is not sexual? Relatively little research has been done on such relationships, but it was recently reported that man and wome differ in their expectations about opposite-sex friendships (Bleske-Rechek & Buss, 2001). For example, men tend to initiate such friendship when the women is attractive, and they tend to expect a sexual relationship to develop. If physical intimacy is absent, men perceive this as a reason for ending the relationship. Women, in contrast, tend to initiate such a freindship to gain physical protection, and, in absencde o such protection, they feel justified in dissolving the relationship Social Psychology 10th edition, Robert A Baron & Donn Byrne, pagina 505-506 Mijn eigen ervaring is echter anders. Ik heb een close vriendschap met een meisje Citaat:
Ik geloof dus zeker dat een verschillende-sexe vriendschap kan, en dat die ook duurzaam kan zijn. |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik denk dat het per situatie verschilt natuurlijk. Je kan een goede vriendschap hebben zonder elkaar aantrekkelijk te vinden simpelweg gewoon omdat het niet je typ is. nou is dat niet altijd het geval. Maar ik denk dat het best mogelijk is.
Als ik het zo bekijk heb ik eigenlijk maar 1 vriendin waar ik geregelt mee omga en dat is mn beste vriendin die ik al 11 jaar ken. Verder, de mensen met wie ik wekelijks omga, zijn bijna alleen maar jongens. In die groep heb ik 2 vrienden zitten waar ik het ontzettend goed mee kan vinden, en waar ik uren mee door zou kunnen brengen, En waar ik verder helemaal niks mee hoef ofo. Nouja ik denk zeker wel dat t kan, de ervaring zegt genoeg bij mij.
|
Ik denk dat we trouwens eerst maar eens de term vriendschap moeten definiëren.
Je kunt mensen hebben waar je veel mee omgaat, die je mag, bij wie je het fijn vindt in de buurt te zijn en dat zijn 'je vrienden'. Maar als je naast die eigenschappen ook nog een sterke emotionele band met elkaar hebt, met elkaar goed kan praten, elkaar aanvoelt, intieme zaken met de ander bespreekt etc dan heb je een heel andere definitie van 'vriend(in)' Overigens is het in beide gevallen mogelijk om een vriendschap te hebben, laat dat buiten kijf staan. |
![]() |
|
![]() |
ik ben hel goed bevriend met een jongen
...maar wij vinden elkaar gewoon niet echt aantrekkelijk ofzo (ik geloof van zijn kant ook, dat heb ik hem niet gevraagd ![]() we vinden alletweee iemand anders leuk, dus er zijn geen problemen.. Behalve dat zijn vriendin inderdaad erg jaloers is..
||
Verwijderd
|
Citaat:
In ieder geval heb ik meer vriendinnen dan vrienden. Jongens zijn vaak platvloers, dat doorkruist niveaus. Erg jammer. Overigens kunnen sommige meisjes er ook wat van. |
![]() |
||
Citaat:
misschien moet je dan toch maar eens een conclusie gaan trekken naar mannetje ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
dus sex met je moeder behoort tot de opties Ja, ik weet het. Maar ik heb het gehad voor vandaag, ik wil slapen. ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Dit is natuurlijk allemaal mijn ervaring en mijn mening.
|
Ik vind het altijd zo jammer dat er in zulke topics alleen maar van die stereotype mensen naar boven worden gebracht:
jongens zijn macho onder elkaar, meiden giechelen over domme dingen en roddelen over alles en iedereen. Dat is misschien bij pubers zo, maar ik heb er geen last van in mijn directe omgeving. Een vriendschap met de andere sekse vind ik heel goed gaan. Ik had als kind altijd heel veel vrienden, minder vriendinnen. Toen ik ging puberen, mocht je alleen met jongens omgaan als je populair was of als je verkering had. Nu heb ik weer een heleboel vrienden. En dat vind ik net zo gezellig als vriendinnen. Ik heb er wel een iets andere band mee, maar de afwisseling vind ik zo leuk. Bij mijn vriendinnen kan ik lekker uithuilen oid, met jongens kan ik een goed gesprek aangaan. Andersom kan natuurlijk ook, maar ik zou niet echt willen uithuilen bij mijn vrienden, weet niet waarom...
|
Verwijderd
|
Ik vind dat het gewoon kan. De meeste van m'n goeie vrienden zijn jongens, alleen m'n twee beste vriendinnen zijn meisjes. Ik maak deel uit van een redelijk grote vriendengroep, en daar is ongeveer de helft mannelijk.
Met die vrienden kan ik ook over alles praten: ik geef hen advies over meisjes en zij mij over jongens. Ik vind jongens ook een stuk relaxter dan meiden: ze maken niet overal zo'n probleem van. Bovendien zeuren ze niet eindeloos door over uiterlijk enzo. Omdat ik zelf ook geen echt 'meisje-meisje' ben, maar ook gek van sport ben, kan ik erg goed met ze praten en opschieten. De meeste van hen hebben trouwens ook een relatie. Ik ben ook nog nooit verliefd geworden op een goeie vriend van me. Ik houd het niet tegen, maar ze zijn gewoon allemaal m'n type niet. Ik zie ze alleen als maatjes, niet als iets anders. |
![]() |
|
Verliefd worden en sex willen (=&krijgen) is allebei wel gebeurd bij vriendinnnen, maar je moet op een gegeven moment een keus maken want samen gaat niet. Niet goed iig.
|
![]() |
|
![]() |
Jongens en meisjes gaan gewoon normaal met elkaar om als ze neit worden beivloedt door de grote groep. Ik zelf ga met veel mensen om. Jongens en meisjes. 1 groep zijn de stoere zuip jongens en de andere groep zijn de nette lieve meisjes. En ik vind gewoon dat je het zelf moet bepalen. Denk je dat je niet meer bij de grope hoort als je met meisjes omgaat dan ben je verkeerd bezig. Doe wat je zelf wil. Ik heb er nu een hele mooie vriendschappen met meisjes aan over gehouden. En soms wordt er 1 een relatie. En omdat je lekaar echt mag en leuk vind(neit alleen uiterlijk) Blijft het heel lang aan. Het is wel een verschil hoor jongens en meisjes. Meisjes kan je veel minder bij flikken. En ze hebben af en toe geen humor. Ze lachen om nix. En als ik en een ander jongen in een scheur liggen vinden zij eht neit luek. Onbegrijpelijk. Mar het izjn wel schatten meisjes. JOngens ook hoor.
|
Verwijderd
|
Ach ik begin nu steeds meer vriendinnen te krijgen, ik merk wel dat sommige mensen dat echt niet begrijpen (bijvoorbeeld je fiets mee naar huis na het stappen, wat ik ook altijd met een mannelijke vriend van mij doe) dan zoeken ze daar meteen wat achter...
Wat wel vervelend is van sommige vriendinnen is dat ze lang door blijven zeuren over dingen, bij mannen zijn problemen veel sneller uitgepraat. Maar dat ligt ook de persoon... |
![]() |
|
![]() |
Je hebt wel gelijk hoor.. Denk je dat je een goede vriend hebt, wordt het duidelijk dat hij je leuk is gaan vinden.. Tja. Maar het is lang niet altijd zo hoor. Ik heb ook jongens waarmee ik heel goed op kan schieten, en die of al een vriendin hebben, of die ik eigenlijk al jaren als goede vriend beschouw..
|
ik wordt juist eerder bevriend met jongens > klinkt stom, maar aan meisjes ga ik me vaak ergeren en jongens kan ik veel beter mee opschieten.
en nee ze gaan me echt niet perse leuk vinden hoor.. met mn beste heb ik vroeger een aantal x wat mee gehad maar de andere niet hoor. denk dat het gewoon kan
||
Ik ga eigenlijk net wat meer met meisjes om dan met jongens, meisjes zal ik wel net iets interessanter vinden dan
![]() Citaat:
En dat van die groepsdruk klopt wel, lang geleden in de brugklas was er ook zon sterke scheiding jongens-meisjes. Best jammer, ik heb iig geprobeerd me dr nooit wat van aan te trekken. Maar de laatste jaren is dat natuurlijk best veranderd, tis nu heel normaal dat iedereen van verschillende geslachten met elkaar omgaan. Daardoor heb ik nu een gezellige gemengde vriendengroep. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ooh jaah hoor super!
Het gaat altijd over sex en videospelletjes maar haha soms is het wel interessant en diepgaand (lees: ik zit nog in een zwembad van 15-jarigen aka niet volgroeide pubers etc.) Hoe dan ook, sommigen zijn wel diepgaand, maar meestal mond dat dan toch weer uit in een soort van verliefd zijn of zo.. Da's wel jammer soms. Maar voor de rest: ![]()
|
Ik heb zelf meer vrienden als vriendinnen zeg maar. Puur omdat ik gewoon niet echt met meisjes kan omgaan..
En het is nog nooit gebeurd dat we hebben gezoend of dergelijke.. En ze weten ook dat ik een vaste vriend heb waarmee ik nog lang samen zal blijven. Zelf zou ik ook wel redelijk jaloers worden als mijn vriend vriendinnen heeft die hij ontzettend vaak ziet.. En andersom is dat ook het geval.. Maar omdat we beide daar last van hebben kunnen we er gelukkig goed over praten..
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik heb een paar 'vrienden' waar ik zeker van weet dat ze echt niet verliefd op me worden ofzo, en ik ook niet op hun. Dat lijkt me gewoon heel raar.
Bij mij is het in ieder geval zo dat ik iemand vrij snel dan leuk vind, en wanneer dat niet snel komt moet er wel een hele hoop gebeuren voordat ik hem wel leuk vind. dus volgens mij kan het best, uit eigen ervaring gesproken dan... |
![]() |
|
![]() |
Ik was op een gegeven moment heel goed bevriend met een meisje. Dit was nou niet bepaald moeders mooiste. Maar na een tijdje ga je er gewoon wel aan denken. Het flitst gewoon een keer door je hoofd. Maar echt verliefd op "leuk gevonden" is het nooit geworden. Maar ik weet dat als ik met een meisje dat ik aantrekkelijk vind nooi "alleen vrienden" kan zijn. Daar zou ik vroeg of laat wel een keer verliefd op worden.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
je dag vandaag Back Door Man | 500 | 29-06-2005 14:43 | |
Liefde & Relatie |
acceptatie van homoseksualiteit MetAnanas | 93 | 16-05-2004 13:36 | |
Liefde & Relatie |