Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
En volgens mij hoef je niet per se expres over te geven om anorexia te hebben. En behalve anorexia en boulimia zijn er nog wel meer eetstoornissen. Ze heeft denk ik idd professionele hulp nodig, probeer haar dat te aan haar verstand te brengen. Ze zal het waarschijnlijk ontkennen ed, maar goed... Zeg haar anders dat ze een keertje naar http://www.sabn.nl 'moet' gaan ofzo. Of praat zelf of samen een keer met jullie mentor (als je dat aan durft, want ze zal het je niet in dank afnemen waarschijnlijk ed). Praat eerst een keer met haar en zeg haar hoe jij er over denkt ed.
|
![]() |
|
Natuurlijk moet je er metanderen over praten, want het kan zo niet langer. Maar het is ook belangrijk om met haar zelf te praten. Als je dat weleens geprobeerd hebt: wordt ze dan boos, of realiseert ze zich dat ze hulp nodig heeft?
In dat eerste geval kan je het beste denk ik iemand waarschuwen die autoriteit over haar heeft, zoals een ouder. Die kan er iets aan doen of in ieder geval proberen. Als ze niet boos wordt ga je samen hulp zoeken. Een ouder, een leraar, een vertrouwenspersoon, maar in ieder geval ook een huisarts. Die weet heel goed waar hij mee te maken heeft. Over dat eerste: als ze het ontkent en er boos over wordt als je wil praten zal ze het niet leuk vinden als je naar iemand toe gaat. Ze zal wel heel boos zijn, zich waarschijnlijk verraden voelen en zeggen dat ze jou nooit meer iets persoonlijks vertelt of iets dergelijks. Dat is moeilijk voor jou (dat is het al, dat weet ik), maar het is toch verstandiger om naar iemand toe te stappen. Hoe erg zij zich ook verraden voelt, jij geeft om haar gezondheid en dat hoort een vriendin te doen. Dat zal ze zich dan later wel realiseren. Take care, laat je niet kisten. Nona
|
Verwijderd
|
Ik heb ook zo'n vriendin, ze is ook heel veel afgevallen in een korte tijd. Ze valt af en toe eens flauw, ze eet enkel 's avonds een heel klein beetje, ze ziet er niet goed uit, ze weegt zichzelf overdreven veel en ze liegt tegen mij over haar eetgewoonten.
Ze zei me ook eerst dat ze spontaan moest overgeven, tot ik haar zei: 'Je voelt waarschijnlijk dat je moet overgeven en daarom steek je dan je vinger in je keel, is het niet?' En toen ontkende ze dat niet meer, omdat ik het als vanzelfsprekend betitelde. Haar ouders weten ervan, haar leerkrachten weten ervan... Dus ja, het enige wat ik doe is proberen haar problemen te verlichten. Want een eetstoornis is meestal het gevolg van psychische problemen, niet per se een schoonheidsideaal halen. Je vriendin zal, net als de mijne, een heel laag zelfbeeld hebben. Probeer haar zelfvertrouwen wat op te krikken door complimenten te geven over haar INNERLIJK en toon dat je er bent voor haar. Verleg zoveel mogelijk de aandacht van het uiterlijk naar het innerlijk. Suc6 ![]() |
![]() |
|
Haaii
T zou kunnen zijn dat het aan haar thuissituatie ligt, want haar ouders liepen/lopen bij een huwelijkstherapeut, het gaat nu beter, maar het is daar heel erg geweest, altijd ruzie. En...ik heb het er weleens over, en ze zou wel hulp willen hebben maar ze durft niet. Daar hebben we het al zovaak over gehad. En als ik zeg dat er ook iemand mee kan gaan, zegt ze okeej. Maar een dag later zegt ze dat ze toch niet durft. Ik geef haar ook weleens mijn koekjes voor tussendoor. Dan eet ze er wel 1 op, maar daarna is ze wel weer misselijk. Dat komt er niet uit, maar jah...
|
Hey, als ik jou was zou ik je vriendin ook een hierheen sturen
http://groups.msn.com/anorexiaisklote Dit is het clubje van een vriendin van me. Ze zit met het zelfde probleem.
|
hoi
![]() ik begrijp heel goed dat jij je zorgen om je vriendin maakt! maar, je hebt iig al wat bereikt! goed hoor... ![]() zoals iemand anders al zei, hoef je bij een eetstoornis niet per se expres over te geven. Ik hoop dat alles goed komt! knuffol! Wendy
|
Jah...het is me gelukt!!!
![]() ![]() Ik heb haar een site op i-net gegeven over anorexia. Daar kon je ook hulp-mail aanvragen. Nu moet ze elke middag en avond mailen wat ze heeft gegeten en die man zegt wat ze iig moet hebben gegeten! Ze heeft zelfs tussen de middag brood gegeten! Yes!! Knuvvvv Wendy...
||
Citaat:
*jij goede vriendin zijn*
||
Citaat:
|
kissy,
volgens mij heb ik dit verhaal pas nog gezien. maar niet van jou, ook niet uit jou oogpunt... maar uit die van een meisje zelf.. Ik weet niet of dit jouw vriendin is. Maar misschien nuttig om eens te lezen. ik zal hem zo ff voor je opzoeken... ik weet bijna zeker dat ik hem eerder heb gezien! -xxx-
|
![]() |
Hey.. ik zou maar goed op blijven letten, en het melden aan iemand want het KAN slecht af lopen!
Mijn nichtje van 14 ligt nu namelijk net 3 weken in het ziekenhuis: Anorexia. Mijn moeder begon te zien dat ze magerder werd.. ze zei tegen me tante dat ze wel eens op mocht gaan letten. Mij viel het ook al op, ze zat bij mij op turnen. Ze is er af gegaan (31 maart) en sindsdien is het zo hard gegaan.. het werd gwoon eng! Ze zijn 3 weken geleden naar het ziekenhuis gegaan met een gewicht van ik denk ± 34 voor een 14jarig meisje.. en de dokter zei dat ze meteen op bed gelegd moest worden, niks meer doen, alleen eten. Dat kan natuurlijk niet dus is ze opgenomen, ze mag niks! 1 uurtje tv kijken per dag.. dat is het.. en een btje lezen of radio luisteren.. 1 uurtje per dag bezoek.. Zo zie je dat het heel snel kan gaan. Mijn nichtje spuugde het niet uit, maar telde calorieen, at alleen waar niks in zat, en rende de hele dag door het huis heen (trap op, trap af..etc.). Toen ze 3 weken geleden opgenomen werd had ze een hartslag van nog maar 38 (!) terwijl een normaal persoon min. 60 heeft ofzo. Dr temperatuur was ook veel te laag en nu gaat het gelukkig btje bij btje beter.. Ze is iig niet meer wie ze was! |
![]() |
|
http://forum.scholieren.com/showthre...ht=eetstoornis
dat is de link. ze is meestal onder een andere naam op het forum. maar ik weet niet of ik die mag/kan zeggen. ik weet niet of dit een beetje overeenkomt met jouw vriendin?! -xxx-
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
anorexia nervosa profielwerkstuk esmee_. | 1 | 23-10-2016 20:21 | |
Psychologie |
anorexia nervosa profielwerkstuk esmee_. | 1 | 23-10-2016 20:19 | |
Psychologie |
Anorexia ikkuh15 | 3 | 19-10-2009 11:10 | |
Verhalen & Gedichten |
Van Christiaan, zijn anorexia-kater en Fred Verwijderd | 15 | 02-09-2004 01:26 | |
Psychologie |
Anorexia? Eetprobleem? Niemande | 53 | 02-06-2003 15:36 | |
Psychologie |
anorexia iloontjuh | 23 | 12-02-2003 15:17 |