Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar idd er voor zorgen dat ze weet dat ze je kan vertrouwen en dat ze weet dat ze altijd bij je terecht kan. Verder kun je weinig doen, 't zou makkelijk wezen als je het op kon lossen, maar dat kun je niet, helaas. Misschien moet je als het ow eens ter sprake komt eens tegen haar zeggen dat ze misschien eens professionele hulp moet zoeken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
*knikt* tis idd zo dat je 'hulp geven/vragen' niet moet forceren. als zij t zelf (nog) niet wil, heeft het ook weinig zin.. Maar j kunt wel door met haar t praten aangeven hoe serieus j haar en haar eventuele problemen neemt. Sterkte! xxPlu |
![]() |
|
Als je wilt "testen" of je vriendin anorexia heeft kun
je misschien vragen of ze zin heeft om binnenkort met je uit eten te gaan of haar zo nu en dan iets lekkers aan te bieden. Uit haar reactie zal wel duidelijk worden of ze echt anorexia heeft. Sterkte met alles!
||
Citaat:
Ja ok, dat wel natuurlijk.
|
![]() |
ik weet niet of jullie goede vrienden zijn of gewone klasgenootjes want als dat zo is zal ze vast en zeker niet zomaar alles vertellen
probeer steeds dichter bij haar te komen laat haar zien dat je er voor haar bent als ze er aan toe zal ze vast wel iets vertellen... bied er inderdaad eens wat eten aan en kijk naar haar reactie, maar natuurlijk niet overdreven... ga haar niet constant vragen wat er is dat zal alleen maar averechts werken... mijn zus heeft anorexia en daardoor weet ik wel hoe het is iemand in je omgeving met anorexia...ik heb er vrij veel over gelezen en natuurlijk van dicht bij meegemaakt ik heb wel een beetje geleerd heo je er mee om moet gaan maar het verschilt zo erg per persoon en het gaat niet alleen om het eten er schuilt zoveel achter succes
||
Citaat:
Waarschijnelijk zal ze gewoon meegaan en iets eten of ze gaat niet mee maar dat kan ook gewoon n andere reden hebben. |
![]() |
|
Anorexia nervosa mmmm komt me bekend voor wss omdat ik het ook heb toch volgens mijn bloedproefen en volgens mijn omgeving maja ik vind mijn eigen nog te dik en ik wil vermageren don't care what other people say als ik maar happy ben!
raad: je moet er niet te veel over praten want dan doe je meestal het andersom!
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat het belangrijk is gewoon goed met haar om te blijven gaan, als je dat nu doen, zorg dat jullie goede vriendinnen blijven en laat haar niet in de steek.. Zeg haar af en toe dan eens dat je altijd haar vriendin zou zijn geweest, hoe ze er ook uit zou zien, omdat ze leuk is.. Je kan ook contact opnemen met haar ouders, zeggen dat je ermee zit en of zij er iets over willen vertellen/ er vanaf weten.. Maar blijf een goede vriendin voor d'r.. |
![]() |
|
maar wees niet te opdringerig met je hulp, je moet t voorzichtig brengen en dr echt van overtuigen dat zij fout zit. En als zij dat eindelijk inziet zal ze hoogswaarschijnelijk zelf om hulp vragen.
Zolang zij denkt dat ze zichzelf goed doet door niet te eten zal ze geen hulp accepteren omdat zij nu veel moeite doet om zichzelf 'mooi' te maken en hulp zal betekenen dat ze moet eten, ze denkt (denk ik) dat ze dan lelijk wordt en dan al die moeite voor niks gedaan heeft. |
![]() |
||
Citaat:
Ik weet niet hoe haar ouders zijn, maar bij liep dat echt uit de hand, doordat iemand die bezorgt was om mij mijn ouders inlichte. Ze zal het zeker in het begin niet weten te waarderen en misschien dat je haar kwijt raakt daardoor. Ik zag pas na 4 jaar wat ze eigenlijk voor me gedaan heeft, maar ik had haar laten vallen als een baksteen. Inmiddels hebben we wel weer contact, maar het heeft meer kapot gemaakt dan dat mij lief was. Dit is niet om je bang te maken, maar houd er alsjeblieft wel rekening mee. Als zij er echt iets aan wil veranderen, dan komt dat wel... Dat moment moet (misschien) nog komen en tot die tijd zal ze het *waarschijnlijk* ontkennen en geen hulp willen. *mijn ervaring hiermee* Toch zal ik je aanraden met haar naar haar huisarts te gaan, als je haar zover krijgt tenminste... Die kan dan beoordelen hoe&wat.. Lukt dat niet, wees er dan wel voor haar, want als het moment er is, zal ze er echt wel over willen praten *mijn ervaring* En vraag er af en toe naar. Bij mij hielp dat bij mezelf bewust te worden, dat ik anorexia had. Dit liet ik dan niet merken aan de omgeving, dat ik dat wist... Maar push haar niet teveel.... Dat weet ze *waarschijnlijk* ook niet te waarderen.... Dit zijn mijn ervaringen ermee, ik hoop dat je er wat aan hebt. Mailen mag altijd als ik je daarmee kan helpen! Sterkte! Liefs, Dashja
||
Citaat:
ik zou dr ouders echt niet inlichten! dan 'verraad' je dr, want dat meisje weet heus wel dat als dr ouders t weten dat ze t willen oplossen en dat wordt n hel voor haar. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
anorexia nervosa profielwerkstuk esmee_. | 1 | 23-10-2016 20:21 | |
Psychologie |
anorexia nervosa profielwerkstuk esmee_. | 1 | 23-10-2016 20:19 | |
Lichaam & Gezondheid |
anorexia nervosa profielwerkstuk esmee_. | 0 | 23-10-2016 20:19 | |
Psychologie |
Anorexia ikkuh15 | 3 | 19-10-2009 11:10 | |
Verhalen & Gedichten |
Van Christiaan, zijn anorexia-kater en Fred Verwijderd | 15 | 02-09-2004 01:26 | |
Psychologie |
Anorexia? Eetprobleem? Niemande | 53 | 02-06-2003 15:36 |