Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2002, 20:17
britt
britt is offline
heej weten jullie wat je tegen wratten t beste kunt doen? ik heb t op mn tenen. ben al paar x bij dokter gewees die hebben t heel koud gemaakt ofzo dat dr zon blaar komt is toen weggegaan, maar later weer teruggekomen..
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 09:57
Snufje
Snufje is offline
Sja, aan laten stippen bij de dokter is in principe de beste manier dacht ik..
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 15:21
Verwijderd
het klinkt misschien raar en vies, maar als je in je ochtendplas gaat staan verdwijnen ze ook ik weet het, het klinkt erg ranzig!

aanstippen is ook een optie, maar dat doet extreem veel pijn
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 16:03
vixen
vixen is offline
k heb ook erges gehoord dat als je dr met ui (geloof k) op wrijft het dan weg gaat, en je hebt ook een plantje, stinkende goude, dat er voor kan zorgen dat de wratten weg gaan. dat plantje groeit echt overal, k weet niet of je het kent, maar dat moet je ook gewoon op je wrat wrijven.

k hoop dat het helpt!
Oud 31-03-2002, 18:22
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
ZzZzJaNtAlZzZzkiE is offline
ja.....je zou dan <volgens dokter> elke maand trug moete kome om ze heeel koud te late maken....mja... bij mij zijn ze ook trug gekomen.....ik hep ze 2 kir in mijn leven....weggebrand ......ik ga binnekort wel wir eens bij dokter langs
Oud 01-04-2002, 09:46
KazzZ
KazzZ is offline
weg laten snijden
klinkt heel pijnlijk, maar stelt nix voor, je krijgt een verdovinkje, en voelt er nix van, en je bent er meteen vanaf. Met dat wegstippen wil het niet altijd meteen weggaan.
Oud 01-04-2002, 18:54
Sommetje
Sommetje is offline
Laten aanstippen bij de huisarts. Het kan maanden duren. Ik heb er nu al meer dan een half jaar last van. Aanstippen is niet fijn, maar na verloop van tijd zouden ze verdwijnen.
Oud 01-04-2002, 20:14
Kat
Kat is offline
Ik had er vroeger 1 onder op mijn voet. heppik er zelf maar uitgesneden... ik had hem al 2 keer laten aanstippen, en dat deed echt hardstikke pijn (vooral omdat ik ook nog op die voet naar huis moest lopen) dus dat wou ik niet nog een keer... toen was ik geloof ik 8 ofzo. maar t lijkt me nou doodeng.
je kan ze weghalen met grotebonenschillen. dan moet je met de binnenkant van die schillen over de wrat wrijven, en na een poosje issie dan weg. (of zou ie weg moeten zijn)
Oud 01-04-2002, 20:27
Verwijderd
Afspraak maken bij de docter, en aan laten stippen. Had ik oowk gedaan, alleen de dag ervoor was ie weg whoeeeeeei Ik hield zow van die wrat hè!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 10:34
Gwen.
Gwen. is offline
Die stikstofmethode die de dokter gebruikt is ook verkrijgbaar bij de apotheek. Mijn mamma had het bij mij gedaan bij een klein wratje en het deed best pijn en dat tyfusding zit er nog steeds dus ik moet nog een keer.
Oud 02-04-2002, 10:41
Kat
Kat is offline
Laat ze er gewoon bij de doker uitlepelen. (hij snijd ze er dan met een soort van lepeltje uit) doet even beswel veel zeer (leve de plaatselijke verdoving), maar dan issie ook wel weg. Dat aanstippen help zo heel af en toe na de 10de keer wel eens, als je geluk heb. en het doet ongeveer even veel pijn.
Oud 02-04-2002, 11:23
ekki
ekki is offline
Citaat:
ikke-eva schreef:
het klinkt misschien raar en vies, maar als je in je ochtendplas gaat staan verdwijnen ze ook ik weet het, het klinkt erg ranzig!

idd
ik had ook een heleboel wratten op m'n hiel, ik ben er 's ochtends overheen gaan plassen en nou zijn ze bijna allemaal weg, er is nog 1 hardnekkige.

het kost wel wat tijd (= misschien wel paar maanden), maar het is de 'gezondste' methode.
Oud 02-04-2002, 12:46
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Ik had er een heleboel bij m'n nagels en ook allemaal kleintjes op m'n hiel. Die bij m'n nagels heb ik wel 6 (!) keer aan laten stippen Op den duur voelde ik 't niet eens meer, ik was die pijn wel 'n beetje gewend. Ze gingen nog niet weg. Ik had daarvoor een middeltje van de dokter gekregen en dat smeerde ik er toen maar af en toe op. Uiteindelijk zijn ze allemaal weg gegaan
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 16:00
iedere dag is er een
iedere dag is er een is offline
ik heb een niet zo'n leuke ervaring overgehouden van het aanlater stippen van mijn wratten. IK kreeg namelijk een hele grote bloedblaar, die heeft de dokter er afgeknipt en nu zit ik met me voet in het verband.

Vorige keer had ik er niet zoveel last van
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 16:04
Ingemar
Ingemar is offline
Nou, aan laten stippen dus. Vind ik trouwens helemaal geen pijn doen, je voelt het een beetje, maar nouja, das nou een van de weinige dingen waar ik niet bang voor ben bij de dokter!

En ten tweede heb je Formule W. Dat helpt ook wel, maar dat moet je wel alng volhouden. Oke, tien dagen, maar das nog kanp lastig!

Succes
Oud 12-04-2002, 19:35
nyntje
nyntje is offline
Ik heb ook nog een 'gezonde' methode. Ook al zullen sommige van jullie het niet zo 'gezond' vinden. Ik heb ook last gehad van heel veel wratten. Vooral om mijn handen, een stuk of 25! Ik had van alles geprobeerd; formule W, stikstof enz. maar het hielp allemaal niet. Toen ben ik naar een paranormale genezeres gegaan en die heeft me geholpen. Of je het gelooft of niet, ze gingen weg! Het duurde wel even, maar ik heb er nu helemaal geen last meer van!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 20:12
marlies
marlies is offline
Citaat:
ikke-eva schreef:

het doet wel zeer maar toch niet zo erg?
Oud 12-04-2002, 21:39
Verwijderd
Citaat:
otherside schreef:
k heb ook erges gehoord dat als je dr met ui (geloof k) op wrijft het dan weg gaat, en je hebt ook een plantje, stinkende goude, dat er voor kan zorgen dat de wratten weg gaan. dat plantje groeit echt overal, k weet niet of je het kent, maar dat moet je ook gewoon op je wrat wrijven.

k hoop dat het helpt!
Dat plantje is volgens mij een euphorbia (wolfmelk) je kunt ook andere planten van die soort nemen, zoals kroontjeskruid. Wel oppassen, want dat sap is heel erg giftig.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 11:00
lake bodom
lake bodom is offline
je kan toch gewoon wrattentinctuur er op smeren.. dan is t na 2 of 3 weken weg... en t doet ook geen pijn... waarom moeilijk doen als t makkelijk kan
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 14:39
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
hooi..

ik slikte Tuja.. heb je voor inwendig gebruik en uitwendig.. en helpte wel bij mij duz, naja..

-kus-
Oud 13-04-2002, 15:30
ZHAzha
ZHAzha is offline
Ik heb er 3 op mijn hand..
Ik stip het al een EEUWIGHEID met formule W aan.. iets van een jaar ofzow.. maar het helpt nixxx
en ik heb het 2x aan laten stippen bij de dokter en 1 x had mijn moeder ook zo'n aanstip spul gekocht hielp allemaal NIX ik heb ze nu nog...

Maar donderdag heb ikweer dat aanstip spul gepakt en heb ze alledrie 3X bevroren.. ( mag Niet je mag maar hooguit 1 x per 10 dagen ofzow en als dat 2 x niet helpt moet je naar de dokter gaan )

DUs nu zitten er FLINKE pijnlijke blaren op en me vel is helemaal kapot

MAARJA als dat niet helpt????

kutdingen!
Oud 13-04-2002, 16:22
sweet girl
sweet girl is offline
ik had dat vroeger ook en ik moest is op bezoek bij de tandarts, ja, de tandarts en die kreeg toen men handen in het oog en begon te vertellen over zen dochter enzo en die zei me dat ik een speciale zalf 5x per dag op men vingers moest doen, op de wratte hè en een speciaal rode vloeistof 2x per dag en na 3 maand zouden die weg zijn en ik ben de dag dat ik het 3 maanden gebruikte opgestaan zonder wratten
maar ik weet de naam van die zalf niet meer......
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 17:41
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Ik heb vroeger 2 keer een wratje gehad, verder niet
gewoon weg laten stippen; gingen ze over

als jullie zeggen dat urine helpt, of ui,
helpt knoflook dan ook niet?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 13:33
Jan
Jan is offline
U kunt uw wratten laten aanstippen maar dit hoeft niet te werken. Wratten gaan ook naar verloop van tijd weg. Mocht dit allemaal niet helpen dan kunt u ze eruit laten lepelen.

Laatst gewijzigd op 14-04-2002 om 21:46.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten