Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2003, 19:42
Verwijderd
het gaat de laatste tijd niet zo goed met mij, alles zit me eigenlijk tegen.. ik weet het gwoon niet meer.. alles komt lekker op me af.. en alles, maar dan ook écht alles wat er fout kan gaan in je leven zit mij tegen.. goed.. ik heb mn problemen wel verteld aan mn vrienden, en ik praat ook met een vertrouwenspersoon op school, maar ik heb nu nog één probleem, een vriend van mij vind dat ik maar eens met mn moeder moet gaan praten, omdat het niet langer kan.. ik durf eigenlijk niet goed met haar te praten... ze vroeg laatst wel of het eigenlijk wel goed met me ging..en stomkop dat ik was.. ik heb ja gezegd.. de vraag overviel me best wel.. maar die vriend vind echt dat ik het moet doen, omdat het niet goed gaat met mij.. maar ik durf niet zo goed eigenlijk.. hoe kan ik hier over beginnen tegen mijn moeder??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2003, 19:50
x-->lianne<--x
x-->lianne<--x is offline
Citaat:
Charlie1704 schreef op 19-05-2003 @ 20:42:
het gaat de laatste tijd niet zo goed met mij, alles zit me eigenlijk tegen.. ik weet het gwoon niet meer.. alles komt lekker op me af.. en alles, maar dan ook écht alles wat er fout kan gaan in je leven zit mij tegen.. goed.. ik heb mn problemen wel verteld aan mn vrienden, en ik praat ook met een vertrouwenspersoon op school, maar ik heb nu nog één probleem, een vriend van mij vind dat ik maar eens met mn moeder moet gaan praten, omdat het niet langer kan.. ik durf eigenlijk niet goed met haar te praten... ze vroeg laatst wel of het eigenlijk wel goed met me ging..en stomkop dat ik was.. ik heb ja gezegd.. de vraag overviel me best wel.. maar die vriend vind echt dat ik het moet doen, omdat het niet goed gaat met mij.. maar ik durf niet zo goed eigenlijk.. hoe kan ik hier over beginnen tegen mijn moeder??
maakt tog niet zo heel veel uit hoe je begint ik bedoel het is je moeder! daar hoef je tog geen openings zin voor te bedenken!?
Oud 19-05-2003, 19:53
Verwijderd
Citaat:
x-->lianne<--x schreef op 19-05-2003 @ 20:50:
maakt tog niet zo heel veel uit hoe je begint ik bedoel het is je moeder! daar hoef je tog geen openings zin voor te bedenken!?
nee.. hoeft ook niet.. maar ik moet toch een beetje weten hoe ik moet beginnen daarover?? ik flikker dan wel mijn hele probleemverhaal op tafel.. moet wel een beetje een richting hebben
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 20:03
Verwijderd
Dan zeg je "mam, het gaat eigenlijk helemaal niet goed." en steek van wal.
Begin bij het begin of in het midden, zolang je je verhaal maar vertelt.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 20:07
Nona
Nona is offline
Misschien moet je even voor jezelf de punten opschrijven waar je het over wil hebben, dan is je verhaal ook een beetje gestructureerd en hoef je je niet af te vragen waar je moet beginnen (hoewel het natuurlijk helemaal niet zo erg is als je verhaal een beetje door elkaar loopt).

En beginnen? Ik zou gewoon zeggen "Mam, ik wil even serieus met je praten." Daat maakt opzich niet zo veel uit.

Kies een beetje een rustig moment uit waar je de tijd hebt om te praten en er niemand langs komt enzo, dan zit er ook geen haast bij en kan je veel rustiger praten.

Ik weet uit ervaring dat het heel erg op kan luchten om met je moeder te praten. Gewoon doen! Het kan (bijna) alleen maar goed uitpakken! Meestal is je moeder toch iemand in wie je vertrouwen hebt, en bovendien iemand die meer levenservaring heeft dan vriendinnen. Dan kan ze er (hoop ik) goed met je over praten.

Succes!
Nona
Oud 19-05-2003, 20:11
sexy adriaan
sexy adriaan is offline
het is je moeder maar. Daar hoef je niet bang voor te zijn.

Of je gaat naar je pa....

Of heb je daar niet zo´n band mee??
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 20:26
Verwijderd
heb niet zon goede band met me vader als met me moeder..
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 20:26
non
non is offline
nouw, als je graag met je moeder praat dan zou ik dat zeker doen... als je je afvraagt hoeveel jullie nou eigenlijk samen hebben of als het niet altijd even goed tussen jullie gaat kan ik me voorstellen dat het een extra drempel is... maar misschien maakt het jullie band juist beter

succes in ieder geval
Oud 20-05-2003, 18:21
loetje
loetje is offline
hey,
tja..ik snap best dat je het moeilijk vind om met je moeder te praten....vind ik ook, maar als jet het graag wil kan je ook gewoon laten merken dat het niet zo goed gaat door bv hints te geven, ze zal dan waarschijnlijk vanzelf wel nog een x met de vraag komen of wel alles goed gaat (als ze dat heeft gevraag heeft ze waarschijlijk wel door dat het niet goed met je gaat)

maar ik heb het idee (misschien is dat wel totaal niet waar) dat jij met jou moeder gaat praten vooral omdat die vriend dat wil of is dit nie zow?? je moet het nl wel echt voor jezelf doen!!!

liefs loetje
Oud 20-05-2003, 18:44
Verwijderd
Citaat:
loetje schreef op 20-05-2003 @ 19:21:
hey,
tja..ik snap best dat je het moeilijk vind om met je moeder te praten....vind ik ook, maar als jet het graag wil kan je ook gewoon laten merken dat het niet zo goed gaat door bv hints te geven, ze zal dan waarschijnlijk vanzelf wel nog een x met de vraag komen of wel alles goed gaat (als ze dat heeft gevraag heeft ze waarschijlijk wel door dat het niet goed met je gaat)

maar ik heb het idee (misschien is dat wel totaal niet waar) dat jij met jou moeder gaat praten vooral omdat die vriend dat wil of is dit nie zow?? je moet het nl wel echt voor jezelf doen!!!

liefs loetje
mjah.. ik wil het niet per se voor de vriend doen hoor, maar hij heeft het me aangeraden en ik vond het eigenlijk wel een goed plan... omdat me moeder het al eerder heeft gevraagd..
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 19:00
Verwijderd
ik kan me heel goed voorstellen dat je het moeilijk vindt om het met je moeder te bespreken. ikzelf praatte ook nooit met mijn ouders over dingen die me dwars zaten, ik deed er zelfs alles aan om het maar te verbergen. ik weet niet precies waarom, ik was bang dat ze zich zorgen gingen maken en veel vragen gingen stellen (heel logisch natuulijk) terwijl ik helemaal niet gewend was om open erover te praten. bovendien praatte bijna niemand over zun gevoelens bij ons thuis.
inmiddels is dat anders, op een gegeven moment komt toch wel de aap uit de mouw. we hebben met veel hulp ons communicatie-systeem weer op orde gekregen in het gezin. meis, laat het niet zo ver komen en praat gewoon, want hoe langer je het uitstelt, des te moeilijker het wordt.
misschien is het ook wel handig om te vertellen wat je van je moeder verwacht. bijvoorbeeld mam, het gaat neit zo goed bladiebla, maar ga alsjeblieft niet veel vragen stellen want dan voel ik me zo ongemakkelijk en onrustig (ik zeg maar wat he).

nou, ik hoop dat je er iets aan hebt,
knuf
mir
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 19:14
Verwijderd
Citaat:
me blackrose schreef op 20-05-2003 @ 20:00:
ik kan me heel goed voorstellen dat je het moeilijk vindt om het met je moeder te bespreken. ikzelf praatte ook nooit met mijn ouders over dingen die me dwars zaten, ik deed er zelfs alles aan om het maar te verbergen. ik weet niet precies waarom, ik was bang dat ze zich zorgen gingen maken en veel vragen gingen stellen (heel logisch natuulijk) terwijl ik helemaal niet gewend was om open erover te praten. bovendien praatte bijna niemand over zun gevoelens bij ons thuis.
inmiddels is dat anders, op een gegeven moment komt toch wel de aap uit de mouw. we hebben met veel hulp ons communicatie-systeem weer op orde gekregen in het gezin. meis, laat het niet zo ver komen en praat gewoon, want hoe langer je het uitstelt, des te moeilijker het wordt.
misschien is het ook wel handig om te vertellen wat je van je moeder verwacht. bijvoorbeeld mam, het gaat neit zo goed bladiebla, maar ga alsjeblieft niet veel vragen stellen want dan voel ik me zo ongemakkelijk en onrustig (ik zeg maar wat he).

nou, ik hoop dat je er iets aan hebt,
knuf
mir
dankje..
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 20:28
Fantôme
Fantôme is offline
heey

ik begrijp best dat je het moeilijk vind, want ik vind het zelf ook moeilijk om met mijn moeder te praten. maar ik vind het meer moeilijk omdat ze zo dichtbij staat (figuurlijk he?!) dat ik het liever bespreek met iemand die wat verder van me afsta.
maar het goed dat je met je moeder wilt gaan praten. je zou kunnen beginnen met 'mam, weet je nog dat je vroeg of het wel goed ging? nou eigenlijk gaat het niet zo goed' en dan beginnen te vertellen.

ik weet het ook niet verder.

kus! en knuff! wendy
Oud 21-05-2003, 20:40
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
hoi,

ik weet als geen ander dat tegenover je moeder beginnen over zoiets heel moeilijk kan zijn. Ik denk vaak: En nou vraag ik het! en dan wil ik het echt doen, en dan doe ik het uiteindleijk toch maar niet. Je weet waarschijnlijk net als ik niet hoe je zal/moet beginnen.

Ik heb wel eens het advies gekregn om het op te schrijven en aan dr te geven, maar ik vind dit persoonlijk niet zo'n heel goed plan. Misschien dat die vertrouwenspersson waarmee je praat je daarbij kan helpen?

iig heel veel succes

Michel
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 18:54
Verwijderd
dankjullie wel.. ik denk erover na
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 22:49
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Heej Charlie!
Hoe gat t nu? Heb je al met haar gepraat?
Oud 03-06-2003, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 29-05-2003 @ 23:49:
Heej Charlie!
Hoe gat t nu? Heb je al met haar gepraat?
mnee, ik durf het eigenlijk niet... ben bang dat ik niet serieus genomen word..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten