Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2002, 04:12
Verwijderd
Je leest heel veel, dat mensen niet praten, alles binnenhouden etc.
Eerst deed ik dit ook... maar laatste tijd doe ik niets anders dan praten en daar worden mensen ook wel zat van en ik kan het echt niet helpen.. tis gewoon mijn manier van hanteren nu.
Vriendin van me zou ff langskomen (ze was bij mn ex) en ze zei dat ze niet zou komen als ik het over 'iets' zou hebben.
IK dus beloofd van niet ( was ik ook helemaal niet van plan.. maar goed ) Ze is dus niet gekomen.
Hoe zit dat? ben ik raar? Ik ben inmiddels een soort 'dagboek' begonnen... maar heb meestal geen zin in schrijven.
Het is gewoon praten, praten, praten. Ik kan het niet helpen en het is de enige manier waarop ik momenteel dingen op kan lossen, afsluiten en van me afzetten.
Tis natuurlijk ook niet leuk voor vrienden, maar die vriendin overdreef ook zwaar; zoveel heb ik het niet over een bepaald onderwerp, niet tegen haar iig. Ze heeft zowiezo de neiging te overdrijven maar het stak wel ff, ouch. Maar bah, ik wordt gewoon zat van mezelf. Herkent iemand dit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2002, 09:16
moenbase
moenbase is offline
Negatieve gedachtes:

- ze gaat nu met je ex
- ze heeft even genoeg van je
- je voelt je kl*te omdat ze nu niet langs wil komen

Hm, ach, 'k heb ook een chatvriendin die mij echt ontzettend veel zegt. Ik vind het juist fijn dat ze het allemaal zegt, en het niet opkropt. IRL, zou ik ook naar haar luisteren wanneer ze het niet nodig had, zou ik geen probleem van maken.
Tja, iedereen reageert er weer anders op, 'k hoor wel vaker dat vriendschappen min of meer stuklopen doordat er te veel van 1 kant moet komen.
Oud 29-08-2002, 10:05
kleinbloempie
kleinbloempie is offline
hoi sweetsterretje,
dat je zoveel wil praten is nie raar denk ikk het is een manier van dingen verwerken. ik denk dat je goed moet kijken aan wie je je problemen verteld en of je diegene daarmee kan belasten. heb je bijvoorbeeld een vriendin die al heel snel van slag is en je gaat haar allemaal dingen vertellen, slaapt zij misschien de komende weken niet meer.... ik weet dat ik een tijd geleden vooral alles aan mn vrienden vertelde en maar bleef praten over de dingen die ik had meegemaakt dat ze op een gegeven moment zeiden: weet je eigenlijk ook wat ons bezig houd, want ze hadden niet zovewel kans om dat te vertellen, maar ze maakte ook lang nie zoveel mee als ik.. tot mijn beste vriendin ook in de problemen kwam.. toen konden we veel beter eigenlijk nog met elkaar praten...

ik zou kijken of je het met haar kan bespreken, wat er aan de hand is, en ga je af vragen of het echt zo n goede vriendin is als je denkt..?

greetz, Bloempie
Oud 29-08-2002, 16:11
miekmuis
miekmuis is offline
Niet echt aardig van je vriendinnen dat ze niet naar je willen luisteren als jij ergens mee zit....
Een vriendin van mij heeft ook heel veel aan haar hoofd en praat daar ook heel veel over. Maar ik ben juist blij dat ze het me verteld. Zou niet graag zien dat ze zichzelf nog verder de put inwerkt door niks te vertellen.
Ik vind het vrij logisch dat je bij je vriendinnen je hart uitstort... daar zijn ze toch voor? Als ze niet wil luisteren vrag ik me af of ze wel bezord is om je...
nahgoed... succes
Reageren

Regels voor berichten