Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Ze kunnen wel bestaan, maar zouden dan ook rookvrij moeten worden, omdat ze anders een hemel worden voor rokers die niet meer kunnen roken in een cafe waardoor die cafe's dus failliet gaan, omdat nu eenmaal een groot deel van Nederland helaas verslaafd is aan sigaretten. Citaat:
![]() Waarom coffeeshops apart zetten?
||
![]() |
Citaat:
Ik vind die softdrugsdiscussie niet zo boeiend, dat weten we nu allemaal wel. Het gaat mij hierom dat hier iets heel tegenstrijdigs wordt opgelegd door de overheid.
||
Citaat:
(logisch gezien is het beleid van de overheid eigenlijk niet strijdig, want alle uitgaansgelegenheden moeten rookvrij worden en daar horen dus ook coffeeshops bij. Het voelt echter wel tegenstrijdig aan als een gebouw waar alles centraal lijkt te staan om roken, ook zo'n verbod opgelegd krijgt)
Laatst gewijzigd op 28-05-2003 om 10:58. |
![]() |
||
Citaat:
Momenteel is het in ieder geval zo, volgens mij: In je eigen werkkamer mag je wel roken, mits anderen (collega's en bezoekers) daarvan geen hinder ondervinden. En dat zou dus wel het geval kunnen zijn bij een eenmanszaakcoffeeshop (bezoekers zoals ik bv die niet roken, maar spacecake eten en daarvoor dat spul kopen).
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() er is al berekend dat een dergelijke wet 50.000 banen gaat kosten, voornamelijk in het grensgebied. dus de horeca werknemers kunen kiezen, werken met rook of geen werk ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het kan namelijk op de lange termijn zelfs voordelen voor de horeca hebben, omdat ze nu een ander publiek binnen krijgen dat blij is dat er niet gerookt word...
||
![]() |
Citaat:
![]() mwa, ik betwijfel t, maar t zal iig geen tienduizenden banen kosten, slaat echt nergens op, t is ook maar een rapport. Idd, meer normale mensen ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Bron: Brabants Dagblad Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Maar ik dacht dat een recht iets anders was dan een plicht? Personeel heeft recht op een rookvrije werkplek. als ze nou niet van dat recht gebruik willen maken?
Ik heb nog nooit een medewerker in een coffeeshop gezien die anti-roken was.
|
Als elke werknemer inderdaad recht heeft op een rookvrije werkomgeving, wil het niet zeggen dat de staat hen dit recht moet opdringen, want dan is het geen recht meer. Mag het van de arbo-wet niet dan kan je toch andere oplossingen verzinnen? Indien werknemers in hun coffeeshop over de rokers gaan klagen kunnen ze bv een mega afzuig- en filtersysteem plaatsen, of een rokers- en een nietrokersruimte creëeren of een andere baan zoeken...
||
Citaat:
||
Citaat:
Nee, da's lekker! (nogmaals: roken is geen natuurlijke eigenschap maar een eigenschap die jejezelf hebt aangeleerd. Dat een roker verslaafd is aan een peuk, wilt niet zeggen dat ik daardoor moet lijden omdat ik toevallig niet verleid ben door zo'n stokje)
|
Verwijderd
|
Ik zou jullie graag willen verwijzen naar http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=492064 - een soortgelijk topic op D&A.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Che, nu kun je weer vrolijk verdergaan met je speculaties over mijn engelse afkomst ![]()
|
![]() |
Ik vind die regel dat er niet gerookt mag worden in de horeca vanaf volgend jaar sowieso bezopen. Het zou wel consequent zijn om 'm door te trekken naar de coffeeshops - ook horecagelegenheden tenslotte - maar niet een goed idee. Als mensen zo'n probleem hebben met het werken in de rook, zoeken ze maar een rrokvrij café. Hetzelfde geldt voor klanten van cafés of discotheken. Als daar echt vraag naar zou zijn, zouden zulke gelegenheden wel geëxploiteerd worden. Ik heb het helemaal niet zo op rokers en al helemaal niet op rooklucht, maar deze maatregel vind ik in strijd met de persoonlijke vrijheid, in dit geval om te kiezen om te gaan roken. Het is immers toch niet mogelijk om alle ziekmakende goedjes te verbieden; het is een illusie om daar aan te willen werken. Op die manier heb je misschien een iets langer leven, maar leuker wordt het er niet op, denk ik.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
als alle mensen die willen roken en bier drinken zzouden verhuizen naar coffeeshops zouden alle cafe's een vergunning kunnen regelen om coffeeshop te worden zodat je overal kan roken wat je wil en drinken zodat iedereen weer terugkeert naar zn oude vertrouwde plekje
![]()
||
Citaat:
![]() Lijkt me dus niet meer dan logisch dan dat het ook voor coffeeshops gaat gelden.
|
Verwijderd
|
De medewerkers staan zelf ook de hele dag mee te roken terwijl ze misschien zelf maar 1 of 2 keer per dag roken, die zijn er dan misschien ook niet blij mee.
Maar ja, ze hebben er wel zelf voor gekozen om daar te gaan werken. Ik vind het een beetje raar om rookvrije werkruimte te maken in een plaats waar mensen juist komen om te roken. Een rookvrij kamertje voor in de pauzes misschien, maar is dit niet een beetje te veel van het goede? |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 29-05-2003 om 14:45. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
En als ik zo'n contract om die reden niet wil tekenen, krijg ik dus die baan niet. Lekker is dat. Citaat:
|
Het erge van dit nieuwsbericht is dat er mogelijk ook geen uitzondering voor cafe's en discotheken gemaakt mag worden. Dat leid volgens de CNV en horecavakbonden tot een erorm verlies aan banen in de horeca. Stond in de metro gisteren..
En tis helemaal een belachelijk idee natuurlijk, maar ik weet niet zeker in hoeverre dat door gezet wordt.
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Kabinetsbetutteling Mark Almighty | 337 | 08-05-2007 12:41 | |
Uitstel Rookverbod Horeca.... JAMMER hhendrikxx | 283 | 19-09-2004 20:08 | |
Stelling: roken in restaurants enz. moet verboden worden ninie | 462 | 28-06-2004 23:14 | |
Drugs & Alcohol |
Ook rookverbod in coffeeshop Vash! | 64 | 06-06-2003 00:24 |