Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2002, 14:50
Janet
Janet is offline
klopt die??? alleen dan bedoel ik met anorectia,als je het ooit gehad heb en je ouders houden je nog in de gaten (3 a 4 jaar later) is dit dan nog wel gezond,ik voel me niet meer thuis en voel me gecontroleerd......hoe moet ik dit oplossen???
Oud 09-04-2002, 15:05
Verwijderd
Euh...is dit een stelling voor lichaam en gezondheid?
Ik denk dat deze topic beter op psychologie past.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 15:20
Verwijderd
Is het op te lossen?

Hun vertrouwen is geschonden en daarmee zullen ze altijd achterdochtig blijven.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 15:23
Mabo
Mabo is offline
Hangt af of je uitgaat van nature (dief is van nature slecht) f nurture (dief wordt gemaakt door zijn omgeving). Ik ga uit van de laatste. Daarmee is de stelling Altijd een dief verworpen. De omgeving kan van een dief een beter mens maken. Een gevangenis is een negatieve omgeving, daar leren ze van elkaar, het nurtrure-effect in de gevangenis maakt het van kwaad tot erger.
Oud 09-04-2002, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Mabo schreef:
nature vs nurture
Zwart / wit

Het is een combo .. sommigen hebben er meer aanleg voor dan anderen en de omgeving ontplooit deze basis IMHO.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 15:34
light fighter
light fighter is offline
in bepaalde opzichten wel maar ook niet.

maar wat je ouders doen is heel logisch niet leuk natuurlijk want ze zijn waarschijnlijk enorm geschrokken van je eetprobleem en proberen nu er op te letten dat je het niet weer krijgt.

over die stelling het is maar hoe je het bekijkt
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 16:10
Missy_shy
Missy_shy is offline
Het is niet fijn nee wat je ouders doen....
maar geef ze ongelijk...ze zijn denk ik bang om je kwijt te raken....
Probeer het vertrouwen terug te winnen!
Oud 09-04-2002, 17:42
commodo
commodo is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Euh...is dit een stelling voor lichaam en gezondheid?
Ik denk dat deze topic beter op psychologie past.
*gaat waarschijnlijk een domme vraag stellen*:

dit is toch psychologie?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 18:15
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
commodo schreef:

*gaat waarschijnlijk een domme vraag stellen*:

dit is toch psychologie?
Hij stond dus op L&G. Leonoor heeft dat gepost en heeft 'm daarna verplaatst. LMD.

Over de stelling: hmm. Dat kan zo zijn. Hangt ervanaf waarom er is gestolen. Een arme sloeber die een appel steelt mag wmb. die appel hebben hoewel hij ook een uitkering krijgt waarvan hij die appel kan kopen.

Aan de andere kant leven criminelen wsch. in angst en is er binnen criminele organisaties ook vaak herrie. Dan krijg je afrekeningen ed. Ik denk niet dat die mensen gelukkig zijn. Ik denk ook niet dat geld hen gelukkig maakt. Ik vraag me af waar dat soort mensen aan lijden en wat hen precies aanspoort tot criminaliteit. En dan vraag ik mij ook af watdit soort lamlendige kneusjes bezielt.
Oud 09-04-2002, 18:26
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
En dan vraag ik mij ook af wat dit soort lamlendige kneusjes bezielt.
"wij hebben dit gedaan"

En daar zijn ze trots op .. het lijken wel een stelletje halve garen die een metro-lijn bekladden met grafitti .. "we were here" .. joepie.

Ze krijgen er een kick uit, denken dat ze cool zijn. Dat zie je al aan het feit dat ze het ook nog opclaimen.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 18:27
~*DeathlyDiva*~
~*DeathlyDiva*~ is offline
ik snap best wel dat het heel erg irritant is om in de gaten gehouden te worden maar aan de andere kant moet je je ook een beetje proberen te verplaatsen in je ouders:

ze houden veel van je en zijn bang dat er weer wat met je gebeurd. ze willen dat je gezond bent, en gelukkig en goed normaal eet... die angst dat het weer zal gebeuren blijft natuurlijk bij je ouders. ze zijn gewoon bang dat als het misschien weer gebeurd dat ze je er misschien aan kwijt raken als ze niet opletten.

en dat ze zo opletten komt misschien ook omdat ze de eerste keer dat je het had, het niet aan hadden zien komen.. (ik weet natuurlijk niet hoe het zat maar niet iedere ouder denkt: ja mijn kind heeft of krijgt anorexia) ze zijn er zo van geschrokken dat ze bang zijn dat ze het weer niet zullen zien..
als je er echt moe van word enk ik dat het beste gewoon aan ze kan laten zien dat je lekker normaal eet. bewijs hun het tegendeel!!

heel veel sterkte en liefs,

~*DeathlyDiva*~
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 19:00
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Klopt niet.
Oud 10-04-2002, 07:35
Janet
Janet is offline
Citaat:
The Senna Fan schreef:
Klopt niet.
wat klopt er niet???? (wat bedoelde je daar mee???)

ja tuurlijk weet ik wel dat me oudersvan me houwe,maar om het zo in de gaten te houde zelfs na 3a4 jaar?!!??! is dat niet wat overdreven?????
ik ben nu bijna 18 dan weet ik toch wat ik wel en niet moet doen!!?!?!?!? (toch?)

nouja,heeeeeeeeeel erg bedankt voor jullie reacties enzo!!! blijf vooral reageren enzo,want dan heb ik meer dingen om mee te vergelijken enzo!!!

tot forums!!!! =xxxxxxxxxxxxxxx=Janet
Oud 11-04-2002, 18:50
de abt van sion
de abt van sion is offline
Ja, in principe wel.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 08:07
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Ja, in principe wel.
En hoe kom je tot deze conclusie?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 08:58
Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
******** schreef:
En hoe kom je tot deze conclusie?
Zit een kern van waarheid in. Natuurlijk is het niet altijd zo en moet je het niet te letterlijk nemen maar je moet wel oppassen een notoire crimineel te vertrouwen. M.a.w. geloof ik sneller een blanco persoon dan een (ex-)dief. Dus eens een dief altijd een dief gaat wel enigzins op, als je het niet le letterlijk neemt.......
Oud 12-04-2002, 10:34
Verwijderd
OK Eigenlijk zag ik het zelf al in (zie mijn eerste reply), maar wou ik het nog een keer van de Abt horen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten