Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2003, 19:05
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
hey

nou, het gaat nu dus echt ff super kl*te!! k ga nu proberen om echt alles wat er gebeurd is te vertellen, ik vind het best moeilijk dus alvast sorry als het een beetje vaag word..

Alles begon dus 2 jaar geleden, vooral mijn vader had veel problemen met mijn zus, die is toen uiteindelijk het huis is uitgetrapt, toen is ze nog een keertje terug geweest maar daarna weer het huis uitgetrapt.. toen woonde ze bij haar vriend en het ging al helemaal niet goed met dr, ze was depressief en schreef allemaal brieven waarin ze vertelde dat ze dood wilde. uiteindelijk heeft ze een paar pogingen gedaan en bij de laatste moest ze worden opgenomen, eerst wou ze dat, maar later niet meer, en toen ze hoorde dat het een open instelling was wilde ze niet meer.. ( toen wou die instelling haar ook niet meer, omdat ze toch weg zou lopen) nou, uiteindelijk zijn we weer bij bureau jeugdzorg beland en dat heeft dus ook voor geen meter geholpen, nu is het contact met mijn zus en ouders heel slecht, eigenlijk is er geen contact meer, k heb 2 jar geen contact gehad met mijn zus en nu weer wel. Mijn ouders kunnen mij dit niet verbieden, maar k weet dat ze het helemaal niet leuk vinden, en ze denken dat mijn zus mij beinvloed enz. als ik ook maar een woord over haar zeg, gaat vooral mijn vader over de rooie...

sinds mijn zus dus weg is, kreeg ik veel problemen met mijn vader, altijd ruzie en meestal om niks, hij scheld elke dag en maakt klote opmerkingen (vaak als mijn moeder er niet is) en zegt dat ik dom en lui enz ben.. (dit komt niet alleen door mijn leeftijd)ook heeft ie 'soms zo'n rare blik in zijn ogen... ook word hij vaak opeens vresselijk kwaad, hij flipt dan gewoon, soms word ik gewoon echt zo bang voor hem... eerst dacht ik dus dit zal wel overgaan, nu na 2 jaar word ik er gestoord van... ik probeer mijn vader zoveel mogelijk te ontlopen, dat is alleen nogal lastig als je in hetzelfde huis woont!! na school wil ik gewoon niet meer naar huis... mijn moeder weet ook niet meer wat ze moet doen, mijn vader en moeder zijn al bij het maatschappelijk werk geweest.. mijn ouders zijn officieel nog wel getrouwd maar eigenlijk ook weer niet.. sorry dit klinkt heel vaag maar kan het niet goed uitleggen mijn moeder heeft een vriend(dat weet mijn pa) en daar is ze vaak,eigenlijk elk weekend, het weekend vind ik dus ook een ramp(vooral de zondag)
nu voel ik me de laatste tijd dus ontzettend k*t.. loop als een tijd rond met zelfmoord gedachte, maar doe dit niet omdat ik andere toch geen verdriet wil doen, vooral mijn moeder niet, die word dan echt gek, haar moeder heeft het namelijk gedaan...
de laatste paar weken gaat het dus echt niet meer, op school houd ik het niet uit, en naar huis wil ik ook niet!! ik raak dus echt al mijn vrienden kwijt zo... ook vind ik dingen die zij erg vinden niet eens belangrijk meer.
ik voel me nu ook een grote aansteller en zeikerd!!

nou, dit was het dan zo ongeveer, zal wel een aantal dingen zijn vergeten.. maar jah. sorry dat het nog zo'n lang verhaal is geworden..

kuzz mir
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2003, 20:10
someone
someone is offline
hey
ik vind het echt klote voor je.. weet alleen niet wat ik eraan kan doen, misschien kan je in het weekend met je moeder mee?
en klinkt misschien stom maar waarom zijn ze nog bijelkaar, als ze uit elkaar gaan is het probleem al een heel eind verholpen en ook omdat je moeder toch een andere vriend heeft.
maar ja kan ik eigenlijk ook niks over zeggen want weet natuurlijk niet hoe het zit.
succes
Oud 28-05-2003, 20:18
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
hey,

k kan het weekend niet mee, dat willen ze niet, k mag wel altijd komen, maar moet ook altijd weer weg..
jah, dat vraag ik me ook weleens af, waarom ze nog bij elkaar zijn.. geen idee. heb het wel eens gevraagd maar krijg dan een beetje een vaag antwoord... ze moeten het zelf maar weten, ik snap het ook niet helemaal..

kuzz mir
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 21:13
Fantôme
Fantôme is offline
heey meissie,

ik heb je verhaal gelezen!
Wat vreselijk voor je! Ik begrijp dat je hiermee zit.

Maar ik snap het ook niet waarom jou ouders dan niet kunnen scheiden. Ze zijn praktisch al uit elkaar (je moeder heeft een vriend red.) Maargoed... dit weet jijzelf ook niet.

Blijf je wel eens in het weekend bij vriendinnen slapen? Dat je even tot rust kan komen! Niet met je vader in één huis zit, en niet met dat gestress om je heen zit?

Wat ik wou zeggen, van je zelfmoordgedachten. Je schrijft dat het feit dat de moeder van je moeder (jou oma) zelfmoord heeft gepleegd jou ervan weerhoud dit te doen. Ik wil alleen even zeggen dat ik dit herken... Twee jaar geleden liep ik ook met zelfmoordgedachten... 1 poging gedaan om mn polsen door te snijden... maar net op tijd gestopt.. ik wilde mijn moeder niet verdriet doen... Naja, hetzelfde als bij jou, haar moeder heeft ook zelfmoord gepleegd.

Maargoed, dat was even tussendoor...
Een ding is me wel duidelijk... het zit niet bepaald goed bij jullie thuis. Wat ik me afvraag. Die gesprekken die je ouders hebben gehad. Waren die ieders individueel, of was het een soort 'gezinsterapeut'? Waren jij (en evt. je zus) ook bij deze gesprekken?

Als je ouders hier echt niet meer heen willen, kan het voor jou iig geen kwaad om wel eens heen te gaan. (naar een maatschappelijk werkster of psych) om eens je verhaal te doen, over dingen te praten en dingen leren te verwerken.

Ik weet het ook niet meissie...

kus!! en sterkte hiermee!!

p.s. Super van je, dat je in contact bent met je zus! Als dit jou geen (geestelijke) schade toebrengt (uhh, verkeerd woord ) moet je je nix van je ouders aantrekken! Maar dat doe je al niet zo te lezen. Goed hoor *respect*
Oud 29-05-2003, 08:42
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
hey

afgelopen weekend ben k bij een vriendin blijven slapen, omdat ik het echt ff niet meer uithield..

die gesprekken waren individueel, we zijn wel ooit bij bureau jeugdzorg geweest (met mijn zus erbij) om te kijken of gezintherapie een goed idee was.uiteindelijk vonden ze dat toch niet goed ( voor mij geloof k)

ik had laatst besloten dat k dan maar naar het maatschappelijk werk moest gaan, maar daar wouden ze me uiteindelijk niet. ze zouden te weinig kunnen doen, zeiden ze..
nu zou k dan naar bureau jeugdzorg moeten.

kuzz mir
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 12:16
Nona
Nona is offline
Hey meis.

Het is misschien een goed idee er met je moeder over te praten. Zij kan er waarschijnlijk meer aan doen dan jij of je vader. Heb je erover gepraat? En snapt ze de situatie? Of ziet ze niet in hoe erg het is?

Het is goed als je bij vriendinnen kan blijven als het even niet meer gaat, maar dat is natuurlijk geen blijvende oplossing. Uiteidenlijk zal je met je ouders moeten regelen wat er gaat gebeuren.

Kan je hier met je vader over praten, of wil hij dat niet? Durf je het überhaupt? Want hij maakt ook deel uit van het probleem, wellicht is hij het probleem zelfs. Hij moet hier ook aan werken, want ik neem aan dat hij dit niet voor zn plezier doet..

Sterte ermee.
Nona
Oud 29-05-2003, 12:23
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
hey

mijn moeder weet alles al, en heeft met mijn leerlingenbegeleidster op school gesproken. ze weet dus hoe erg het is, en hoe erg ik er mee zit. het speelt al heel lang allemaal en mijn moeder weet nu ook echt niet meer wat ze moet doen.
met mijn vader praat k hier echt niet over denk niet dat het veel nut zal hebben, en k durf het ook echt niet!! mijn vader is al nij het maatschappelijk werk geweest, hier zou ie aan zichzelf werken, maar er is niks veranderd! hij gaat er nu ook niet meer heen..

kuzz mir
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 14:23
Fantôme
Fantôme is offline
mir, ff tussendoor! Gefeli!!
Oud 29-05-2003, 14:41
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
thanx!
kuzz
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 19:27
Anouk4life
Anouk4life is offline
Hey mir
Ik ook mir
Maarehm das noet boeiend, kun je niet bij je zus terecht?
Ik kan niet helemaal uit je verhaal opmaken ofdat het al beter gaat met je zus, maar mischien is dat een idee?
Oud 04-06-2003, 16:07
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
kun je niet bij je zus terecht?
nee, eigenlijk niet, mijn ouders zouden dan echt heel kwaad worden en (ook) niks meer met mij te maken willen hebben, en dat wil k dus niet..
Citaat:
Ik kan niet helemaal uit je verhaal opmaken ofdat het al beter gaat met je zus
jah, het gaat nu veel beter met dr.
Citaat:
ik voel me nu ook een grote aansteller en zeikerd!!
hmm, nu nog steeds..

kuzz
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 16:15
Nona
Nona is offline
Citaat:
hmm, nu nog steeds..
Je hoeft je geen aansteller te voelen. Jouw thuissituatie is niet bepaald ideaal en het is beter als daar wat aan verandert. Op dit moment heb ik geen idee wat ik moet zeggen. Ik ken jouw situatie niet goed en ik zie voor jou geen alternatieven meer. Heb je goede vrienden bij wie je een tijdje kunt blijven? Meer familie die jouw situatie kent en begrijpt?
Staat je vader ervoor open dat er wat moet veranderen? Weet hij hoe erg jij ermee zit? Doet hij ook zo tegen anderen? Of alleen tegen jou?

Ja, ik stel een beetje veel vragen, sorry...
Oud 04-06-2003, 16:28
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Ja, ik stel een beetje veel vragen, sorry...
geeft niks, k zal ze ff beantwoorden..
Citaat:
Heb je goede vrienden bij wie je een tijdje kunt blijven?
ja, maar heb geen idee, of dat mag
Citaat:
Meer familie die jouw situatie kent en begrijpt?
k ken mijn familie niet, alleen een tante, en die begrijpt het ook wel, maar die woont dus in amerika en heb k niet zoveel aan, "spreek" haar alleen via de mail
Citaat:
Doet hij ook zo tegen anderen?
nou, hij deed toen mijn zus nog thuis woonde ook zo tegen haar, toen ze eenmaal weg was, kreeg k dus problemen met hem...
Citaat:
ik zie voor jou geen alternatieven meer.
'hmm, k ook niet...

kuzz mir
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 13:45
Elian
Elian is offline
Hee meid!

Ik las dat je miss bij een vriendin (ikke??) zou willen "wonen" voor tijdelijk, ik zou t graag voor je willen doen!! Het enigste probleem is dan: mijn ouders. Die gaan dan ook vragen stellen, waarom je weg moet enz, begrijp je? Dus als jij bij mij zou willen komen, moeten mijn ouders iets weten (ik begrijp dat dat niet zo leuk is om te vertellen). Je hoeft ze natuurlijk niet alles te vertellen, maar bijvoorbeeld alleen dat het niet goed gaat thuis of zo?!?!

Nog ff over dat zelfmoord, je moet nog 1 maandje het volhouden!!
(dan ga je naar die mensen, en vanaf dan gaat het allemaal veranderen!!!) Je kan het niet maken tegenover je moeder, en ook niet tegenover mij!!! Ik zou t heeeel erg vinden!! (en ik weet zeker dat ik niet de enigste ben)

Je hoeft ook echt niet bang te zijn dat je iedereen gaat verliezen, want er blijven altijd wel mensen die je begrijpen, en dan maakt het niet uit dat je niet altijd zo vrolijk bent!!
En de mensen die weten in wat voor een K*T situatie jij zit, die hebben alleen maar heeeel veel respect voor je (ikke ook!!).

Ik denk dat je er ook eens met je zus over moet gaan praten, die weet precies waar je het over heb, en die kan je miss verder helpen. Zij is er ook bovenop gekomen, dus jouw gaat dat ook lukken!

Ik vind het echt heeel erg kut voor je!! Je moet weten dat je, als het weer ff helemaal niet gaat, altijd kan komen!

doeg
Kuzzies Elian
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 13:56
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
hey
thanx voor je lieve reactie!! pff.. weet eigenlijk niet wat k moet zeggen...
Citaat:
Nog ff over dat zelfmoord, je moet nog 1 maandje het volhouden!!
ik hoop het maar, heb nog niet zo'n vertrouwen maar als jij het zegt....
Citaat:
Ik denk dat je er ook eens met je zus over moet gaan praten, die weet precies waar je het over heb, en die kan je miss verder helpen.
jah, zit wat in, maar k vind dat zo moeilijk, het lukt mij niet om er met mijn zus over te praten, en heb geen idee waarom het me niet lukt
Citaat:
Je moet weten dat je, als het weer ff helemaal niet gaat, altijd kan komen!
I Know!!
kuzzie mir

Laatst gewijzigd op 07-06-2003 om 16:59.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 16:05
Brown eye
Brown eye is offline
heej mir

echt heel k*t voor je !! ik kan je verder niet helpen...de meeste adviezen zijn hierboven al genoemd! et enige wat ik wil zeggen is dat ik met je meeleef en dat ik je heel veel sterkte wens...enne probeer dat maandje ff vol te houden hoe moeilijk het ook voor je is...maar anders zou je veel mensen verdriet doen!!
echt heel veel sterkte!!

veel liefs hannah
Oud 08-06-2003, 16:44
Fantôme
Fantôme is offline
@ mir, wees zuinig op zo'n vriendin als 'Elian'
en probeer haar adviezen op te volgen!!
je verdiend het, dat het weer goed gaat!
zelfmoord is nooit een oplossing, slechts een (slechte) uitweg!
je komt er wel...

-xx- Wendy
Reageren

Regels voor berichten