Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het klinkt niet echt geloofwaardig maar goed... Ik geloof er dus wel in.. zeker omdat je heel vaak van die verhalen hoort van dat mensen bijvoorbeeld op 11-9 werden opgehouden door een telefoontje of een oude bekende tegen kwamen... Ik snap wel dat mensen er niet in geloven (met de gedachte: eerst zien dan geloven) maar ja.. dat moet iedereen voor zichzelf bepalen... Wat me nou ook nog te binnen schiet.. als je zo'n ongelovige Thomas bent, dan zal je beschermengel ook niet zo snel zich laten zien.. omdat je er toch niet in gelooft... |
![]() |
|
Ik weet nie of ze egt bestaan....Mijn beste vriend vertelde dat hij vroeger dacht dat ik een engeltje wazz....Hij zag mij alz het goede...ik zie mezelf helemaal nie zo...maar juist hem wel....ik ben er duzz in gaan geloven dat mensen voor elkaar beschermengeltjez kunnen zijn.....
kuzzie Lieve |
![]() |
|
ik geloof wel in dat dingen je beschermen hoewel ik er geen verklaring voor heb....
zef ben ik best vaak enge idioote dingen aan het doen..en ik leef nog (niet dat ik mezelf als onstervelijk beschouw of stunt als die jackasses, maar toch) En ik heb in een interview gelezen hoe mijn favo zanger aan de ddo ontsnapte....door een simpel voor gevoel dat iets niet goed ging.....nou toen stond ik ook ff te trillen toen ik dat las..... ![]()
|
ja, ik geloof er wel in. Ik heb denk ik van hen geleerd mezelf af te schermen van dingen waar ik niet tegen kan. Vroeger raakte ik van (hele heftige) ruzie's helemaal in paniek. Tegenwoordig kijk ik toe hoe de anderen ruzienen vechten, troost ze een beetje naderhand, zet het van me af en ga door met waar ik mee bezig was.
Ik heb geleerd mezelf te beschermen. Wat ik nu ga zeggen zullen denk ik niet veel mensen geloven, maar ik fietste ongeveer 7 jaar geleden ofzo, ik was 10 denk ik op een zondag ochtend naar de kerk. Het licht ging op groen en ging fietsen. Opeens trok een auto heel hard op en ik zag hem recht op me af komen. Ik had het gevoel dat ik werd opgetild van mijn fiets en daarna zachtjes op de grond werd gelegd. Andere mensen dachten dat ik was aangereden, maar ik had helemaal geen pijn ofzo, ik voelde niets, terwijl ik best kleinzerig was/ ben. Ik denk dat toen ook een beschermengel bij mij was.
||
Citaat:
ze wouden me afslaan maar toen kwam mijn opa en gingen ze weg.. ik weet niet of het daar iets mee te maken heeft ofzo
|
Ik heb nooit echt een overdreven ervaring gehad met "beschermengelen", ik heb alleen wel een keer gehad dat er iets ergs was gebeurd en ik huilend op de vloer in m'n kamer in elkaar zakte, dat ik gevoel had dat iemand op dat moment zijn/haar armen om me heen sloeg en me als het ware trooste... Ik voelde me in ieder geval rustiger worden, terwijl ik eerst nogal hysterisch was.
Een vriendin van me is hier heel erg mee bezig, zij zegt dat je je engel ook bepaalde dingen kunt vragen. Zoals bijvoorbeeld "jouw engel naar de engel van je vriendje sturen om te vragen of je vriendje online komt ![]() Mijn vriendje vertelde me laatst dat hij enkele jaren geleden met zijn moeder en broer aan't wandelen was in een bos, op vakantie. En dat zijn moeder opeens zei "laten we teruggaan, ik voel me hier niet goed bij". Toen ze het bos uitkwamen werden ze aangehouden door politie, er was namelijk enkele uren daarvoor een moord gebeurd op die plaats waar zijn moeder zich niet goed bij voelde. (Er was een lijk -stukjes?! ik weet het niet meer zeker- gevonden dat nog niet zo lang dood was) Toen werden ze geinterviewd en werden er foto's van hen gemaakt omdat zij de laatste waren die op die plek hadden gelopen. Het is echt gebeurd, het heeft nog in de krant gestaan (niet van het gevoel van zijn moeder, maar van dat lijk en dat zij daar liepen, neem ik aan). Best wel eng... ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Een paar films over dit onderwerp:
Van Wim Wenders: Der Himmel über Berlin en In weiter Ferne, so nah.(resp. met Bruno Ganz, en met Nastassia Kinski en Willem Dafoe) Er is ook een amerikaanse remake van: City of Angels, met Meg Ryan en Nicholas Cage.
||
Citaat:
![]()
||||
![]() |
Citaat:
Ik erken het bestaan van (een) God dan ook niet. Volgens mij kan dat geval van jouw oma (fijn trouwens dat ze daar troost in kon vinden ![]() Citaat:
En waarom zou de oorzaak hiervan moeten worden gezocht in zoiets onlogisch als een beschermengel? Ik sluit ze niet uit hoor, maar volgens mij berusten deze gevallen op toeval. Op een willekeurige andere dag komen ook veel mensen niet of later op hun werk, natuurlijk was dat op 11 september ook zo. Citaat:
||
Citaat:
![]() Natuurlijk is het plezierig als er altijd iemand is die je steunt en je begrijpt, die je troost en zelfverzekerd maakt en helemaal voor jou alleen is bestemd. Toch geloof ik er niet in, ik denk dat je altijd op jezelf bent aangewezen. Je bent zeker toch ook je eigen referentiepunt? Je moet uitgaan van je capaciteiten en vermogen met het afhandelen van alles. Dit neemt niet weg dat je andere mensen niet mag vertrouwen, maar dit terzijde... Een beschermengel is een irrationeel verzinsel. er is geen enkele aanwijzing voor hun bestaan. Dingen die je als aanwijzingen kunt zien berusten engel op een bepaalde loop van omstandigheden, een 100% logisch gevolg van dingen die onderhevig zijn aan de wetten van de fysica. Al die dingen als "Ik voelde buikpijn en er was een moord gepleegd" hebben net zo veel te maken met "Ik trok een grijze trui aan en op diezelfde dag viel de VS Irak binnen". Dit valt toch nog te rijmen met de chaostheorie, maar niet met hogere machten. REIE
||
![]() |
Citaat:
Je kan kiezen voor een contact met je engel of je engel links laten liggen.Aan jou de keuze. |
![]() |
||
Citaat:
en je engel is ook niet 'een ander'... |
![]() |
|
Na wat ik allemaal meegemaakt heb, denk ik dat men er wel meerderen kan hebben... Alleen ik wil het niet christelijk uitdrukken als engel, maar gewoon gids... Iemand die je begeleid en als het nodig is en je het verdient ook beschermt in moeilijke tijden...
Een frontaaltje met een boom met 100 km/uur had veel slechter af kunnen lopen dat alleen wat last van de nek en de spieren die een opdonder krijgen... Bijvoorbeeld best wel dood zijn. Een trap tegen mijn kaak van een paard met hoefijzers (waar het paard overigens niets aan kon doen maar da's een lang verhaal), had heel anders af kunnen lopen dan een fikse blauwe plek op de kuit en een litteken op de huid onder de kaak en de reparatie van 2 kiezen, bijvoorbeeld een knock outje van een paar uur was zeeeeeeeeeeeeer goed mogelijk geweest. Ga zo maar door.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik geloof zeker dat ik er heb: en een dikke
![]() Ik geloof in beschermengelen en in gidsen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik ben nog nooit in levensgevaar geweest eigenlijk....dus geen idee Maar waarom gaan er dan toch zoveel mensen dood door ongelukken en wordt jij wel geholpen Mutant?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar dat betekent dus denk ik dat voor sommigen die al op hun 8e ofzo doodgereden werden hun tijd wel gekomen was? Of heeft niet iedereen een beschermengel?.... ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
en niet alleen ik heb daarmee geluk gehad: de 1e keer zou mijn moeder ook aangereden zijn en de 2e keer, ik en drie jongeren van de groep waar ik leiding van was. Misschien is het mijn tijd wel de keer dat ik er alleen ben... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Dus ja ik geloof erin en iedereen heeft een beschermengel
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #95.1 Spelleider | 500 | 27-11-2013 20:13 | |
Software & Hardware |
[Beeldscherm] trillen als een gek mmuddy | 37 | 09-05-2004 19:21 | |
Films, TV & Radio |
Pulp fiction Tom987 | 20 | 20-03-2004 12:00 | |
Films, TV & Radio |
Wat zit er in die koffer die Vincent Vega en Jules Winfield ophalen in Pulp Fiction?? Maradinus | 49 | 07-12-2003 14:04 | |
ARTistiek |
Als er een daan en lester online zijn die zich vervelen is dit het resultaat: Punk-Is-Verzet | 18 | 30-03-2002 19:38 | |
ARTistiek |
love en alcohol... VERHAALTJE!! ice-devil | 1 | 28-12-2001 18:30 |