Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2003, 23:17
Verwijderd
Gaan die er vanzelf uit en hoe lang duurt dat enz.?

(Ik neem wel aan dat ze er vanzelf uitgaan, anders hadden ze wel gezegd dat ik terug moest komen, lijkt me. Maar voor de zekerheid...en hoe lang her duurt ed.)
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 23:26
Verwijderd
Ik heb er ooit eens redelijk wat gehad nadat er bij mij een apexressectie was uitgevoerd (een operatie waarbij het tandvlees wordt weggesneden zodat de wortelkanalen van buitenaf geseald kunnen worden). Die wonden zijn daarna ook gehecht. Het duurde bij mij ongeveer vier, vijf dagen voordat ze helemaal weg waren en al na twee dagen waren ze redelijk zacht.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 23:28
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Ik had het nadat 2 kiezen waren getrokken, ze gingen er d8 ik na 3 dagen vanzelf tijdens het eten eruit, totaal zonder pijn....
Oud 08-06-2003, 23:28
Verwijderd
Ze zitten er bij mij nl al vanaf woensdag in (dus ruim 4 dagen)...volgens mij zijn ze nog niet zacht of wat dan ook. Naja, ik merk het wel.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 23:31
Verwijderd
Het kan ook zijn dat het bij mij pas na zes dagen helemaal loskwam, dat weet ik niet meer precies. Het duurde in ieder geval zéker niet langer dan een week.

Wat je in ieder geval niet moet doen is proberen of ze al los zitten. Zolang ze er nog niet helemaal uit zichzelf uitkomen bestaat het gevaar nog dat je de wond weer opentrekt, niet aankomen dus :0
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 08:19
Qamra
Qamra is offline
Anders vraag je zoiets meteen als je in je kaak gaan zitten snijden

En meestal zijn ze oplosbaar.. En hoe snel het gaat hangt van de persoon af, hoeveel je eet, drinkt, etc...
Oud 09-06-2003, 08:23
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 09-06-2003 @ 09:19:
Anders vraag je zoiets meteen als je in je kaak gaan zitten snijden
Daar was ik niet bij.

En daarna heb ik geen arts meer gezien en de verplegers hadden duidelijk zo iets van 'rot op' en gezien het feit dat ik nogal wazig was van de narcose was het niet zo raar dat ik er zelf niet aan dacht.

Citaat:
En meestal zijn ze oplosbaar.. En hoe snel het gaat hangt van de persoon af, hoeveel je eet, drinkt, etc...
Ik eet en drink nogal veel, maar er lost nog niks op, tot nog toe.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2003, 08:40
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-06-2003 @ 00:28:
Ze zitten er bij mij nl al vanaf woensdag in (dus ruim 4 dagen)...volgens mij zijn ze nog niet zacht of wat dan ook. Naja, ik merk het wel.
Kan je niet nog even bellen naar degene die
je behandeld heeft oid? (of naar je huisarts oid)
Zou dat iig wel doen als het erg lang (langer dan gemiddeld)
duurt, al is het maar voor de zekerheid..

Sterkte ermee ed.
Oud 09-06-2003, 09:19
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
*Denkt even diep na*
Ik heb een heel tijdje geleden een tand eruit moeten laten snijden en ik heb toen van die hechtingen gekregen die vanzelf oplosten. Ik weet het niet zeker, maar waarschijnlijk heb jij ook zulke hechtingen. Ik weet niet hoe snel die dingen oplossen, maar daar kan je idd de huisarts voor vragen.

X
Mariamne
Oud 09-06-2003, 09:39
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 09-06-2003 @ 09:40:
Kan je niet nog even bellen naar degene die
je behandeld heeft oid? (of naar je huisarts oid)
Zou dat iig wel doen als het erg lang (langer dan gemiddeld)
duurt, al is het maar voor de zekerheid..

Sterkte ermee ed.
Woensdag moet ik toch naar de tandarts, die heeft me wel niet behandeld, maar die zal er vast wel even naar kunnen kijken. Nu kan ik toch niemand bellen, alles is nu dicht en dit vind ik nou ook weer niet zo belangrijk om een noodnummer te bellen.

Dank je.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 22:33
Wilmy
Wilmy is offline
Zijn gewoon oplosbaar volgens mij.....

Had een keer een bultje in mijn mond, weg laten snijden, paar hechtingen erin, misschien 2 dagen dat ik ze gevoeld heb, maar daarna waren ze gewoon weg.

Het is inderdaad raar dat ze nog niet oplossen.....

Good luck bij de tandarts!!
Oud 10-06-2003, 22:35
Ilsje
Ilsje is offline
uhm dat je zelf nie hebt gevraagt naar info vinnik wel logisch maar vooraf is ook nix gezegt? en achteraf heeft niemand daar info gegeven ofzow?

in amerika zou hier een rechtzaak van komen.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 09-06-2003 @ 00:17:
Gaan die er vanzelf uit en hoe lang duurt dat enz.?

(Ik neem wel aan dat ze er vanzelf uitgaan, anders hadden ze wel gezegd dat ik terug moest komen, lijkt me. Maar voor de zekerheid...en hoe lang her duurt ed.)
bij mij zijn in twee 'etappes' m'n verstandskiezen getrokken, en beide keren moest het gehecht worden.
het duurde allebei de keren precies 10 dagen voordat ze oplosten/loskwamen, terwijl ik er toch heel veel met m'n tong aan had zitten prutsen.

wees dus niet ongerust, je hoeft alleen terug als ze gaan ontsteken ofzo, maar je kan natuurlijk altijd ff de tandarts bellen/bezoeken

Offtopic: doet het nog pijn? ik heb toen wel 10 dagen pijn gehad met eten enzo....
sterkte!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 06:28
Vevay
Als het goed is komen ze er vanzelf uit, na een weekje ofzo.
Een vriendinnetje van mij had ze ook voorin, bij haar tandvlees, en bij haar kwamen ze er ook gewoon uit.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 07:43
Snufje
Snufje is offline
Hoogstwaarschijnlijk gaan ze er vanzelf uit. Ik heb ook van die hechtingen gehad, en bij mij vielen ze er na 5 dagen uit, maar ik heb er wel veel aan gezeten, dat toutje is ook wel erg verleidelijk Maar het draadje zal er als het goed is gewoon uitvallen. Wel raar dat dat er niet bij is gezegd
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 09:06
Verwijderd
Ze lossen van zelf op, soms duurt het even. Had mijn vriend ook, na een week zat er nog zo'n draadje... maar die liet vanzelf los. Gaat allemaal vanzelf
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 18:46
Verwijderd
Citaat:
byebye schreef op 10-06-2003 @ 23:45:
Offtopic: doet het nog pijn? ik heb toen wel 10 dagen pijn gehad met eten enzo....
sterkte!
Valt wel mee, ik at de volgende ochtend (om half 5 ) al brood zonder korstjes, vandaag voor het eerst weer brood met korstjes gegeten, 'k kauw nog wel met m'n tanden ipv m'n kiezen.

Ze beginnen nu los te zitten (de hechtingen) en bij de tandarts was alles goed, geen gaatjes ed en hij was lekker voorzichtig ivm die 'kiezen'.

Bedankt allemaal!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 22:17
Fade of Light
Fade of Light is offline
volgen smij losste ze op ja.. of los zitten..neh oplossen
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 11:29
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
ik heb ze ook gehad....toen ik 5 was welliswaar, maar ok

bij mij lieten ze vanzelf los, waarna zo of op mijn tong belanden, of ik ze per ongeluk door slikte
Oud 13-06-2003, 12:19
poesiefox
poesiefox is offline
Het wordt gemaakt van darm, (net als worstevelletjes) en lost op, het teert weg. Als er een draadje los bijhangt moet je niet gaan trekken, maar kun je het met een klein schaartje even afknippen.

Och och, de zelfbeheersing die je nodig hebt om er niet met je tong te gaan zitten spelen...vreselijk.

Regels voor berichten