Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2003, 13:51
vievo
vievo is offline
alle mensen met ouders die manisch depressief zijn wisten jullie dat....
als 1 van je ouders md is dat je 15% kans hebt het zelf ook te hebben of krijgen en dat als beide ouders het hebben dit wel 60% is. wie heeft ook md geerfd van zijn ouders???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2003, 14:20
vievo
vievo is offline
ben je nu aan de pillen? ze denken dat ik het ook heb, maar ik wil dat niet, dus zeg ik dat ik het niet ben. ik wil niet met die pillen beginnen. je wordt er alleen ziek van. hoe reageer jij erop??
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 18:31
EVIL POEKYBEEST
EVIL POEKYBEEST is offline
wat is manische depressief
Oud 08-07-2003, 19:12
rare kwast
rare kwast is offline
manisch- depressief zijn periode met depressieve klachten en later kan dit omslaan in een soort overactieviteit
(meer zelfvertrouwe, alles ondernemen enzo.)
en als je een van een tweeling bent heb je ook nog meer kans
(een eiig)
Oud 08-07-2003, 21:00
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
mijn moeder is het ook en ik woon nu al een half jaar ofzo bij mijn vriend thuis zodat ik niet elke dag geconfronteerd word met haar gedrag omdat ik zelf absoluut niet wil worden net als haar..
ik dnek namelijk dat je het idd zelf dan ook word als je er door een van je ouders jaren mee geconfronteerd word..
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 21:19
Roytjuh
Roytjuh is offline
Citaat:
angel_87 schreef op 04-07-2003 @ 15:20:
ben je nu aan de pillen? ze denken dat ik het ook heb, maar ik wil dat niet, dus zeg ik dat ik het niet ben. ik wil niet met die pillen beginnen. je wordt er alleen ziek van. hoe reageer jij erop??
ben je nu tegen je eigen aan het praten?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 11:39
Verwijderd
Citaat:
rare kwast schreef op 08-07-2003 @ 20:12:
manisch- depressief zijn periode met depressieve klachten en later kan dit omslaan in een soort overactieviteit
(meer zelfvertrouwe, alles ondernemen enzo.)
Voor zo ver ik weet is het geen kwestie van 'later', maar van 'afwisselen', ik kon het alleen zelf niet omschrijven, nu las ik vandaag de bijsluiter van mijn pijnstillers en daar stond het als volgt in omschreven: 'dit zijn ernstige depressieve buien afgewisseld met overdreven opgewekte buien'. (En die overdreven opgewekte buien zijn dan echt heel extreem, wat ik in een andere topic al omschreef: 'Tijdens manische buien denken ze dat ze alles kunnen, maar dan ook echt alles...soms bv. zelfs dat ze kunnen vliegen ofzo.')

Sorry, als ik betweterig overkom nu ofzo...das niet de bedoeling...
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Roytjuh schreef op 08-07-2003 @ 22:19:
ben je nu tegen je eigen aan het praten?
Ik denk dat ze haar topic aanvult met een aantal dingen die ze zich later pas bedacht oid...
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 19:54
Somebody Special
Somebody Special is offline
Mijn vader is manisch-depressief en ik hoop het nooit te worden.
Buiten dat het erg vervelend voor jezelf is, is het een hel voor de mensen om je heen.
Ik heb, hierdoor, 17 jaar in ruzie geleeft en ben hierdoor wel depressief geworden (wat ik inmiddels niet meer ben, gelukkig)
Oud 11-07-2003, 21:15
lady*jessica
lady*jessica is offline
Citaat:
angel_87 schreef op 04-07-2003 @ 14:51:
alle mensen met ouders die manisch depressief zijn wisten jullie dat....
als 1 van je ouders md is dat je 15% kans hebt het zelf ook te hebben of krijgen en dat als beide ouders het hebben dit wel 60% is. wie heeft ook md geerfd van zijn ouders???
Nou keb geen ouders die manisch depressief zijn maar wel een moeder die schrizofreen is en ik had toen ook gehoord dat de kans dan 2x zo groot was dat ik het ook zou krijgen maar ja dan is er nog een hele kleine kans dat ik het heb. Oke heb er wel aanleg voor nu. maar het wil zeker niet zeggen dat ik het ook krijgt. Doordat je er zo druk om maakt word het alleen maar erger. Ik heb me er ook maanden druk om gemaakt er daardoor raak je alleen maar meer in de put. Wat ik zal doen als ik jou was is gewoon even naar de dokter van een van je ouders gaan en daar wat meer informatie vragen over hoeveel kans der is dat jij het ook krijgt en dan zul je merken dat het best meevalt

Maar iniedegeval sterkte
Oud 12-07-2003, 16:00
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Welke pillen heb je (gehad)/zou je krijgen? Lithium helpt in 't algemeen goed, maar niet iedereen reageert daar (even goed op.
Maar goed, je kunt altijd in overleg met de dokter + psycholoog of psychiater bekijken wat 't beste zou kunnen werken.

dada
Reageren

Regels voor berichten