Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Je gaat naar de hel als je er niet in gelooft (= bedacht) dus geloof ik erin.
||
Citaat:
Als dieren een besef hadden en zelfbewust waren deden ze het wellicht ook.
|
ik denk het wel ! Ik denk dat het gewoon iets is warop je kan steunen als je niemand hebt om op te steunen ! als je niemand hebt zal je geest toch iemand zoeken en dat is dan volgens mij God die je zoekt maja mijn mening !
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zelfde geldt voor god...je kunt niet met zekerheid zeggen dat god wel of niet bestaat, en wat voor iets het is.
||
Citaat:
But how do you think another unrelated dog witnessing this transaction would respond? Pet owners may be surprised to learn--and any veterinarian can tell you--that dogs are empathetically oblivious to pain and suffering in other, unrelated dogs. I suspect that dogs experience pain in much the same way that we do, but because they cannot conceive of themselves, dogs cannot use their experience with pain to model painful experiences in other creatures. (They might, of course, react to the yelping.) [ bron : http://www.sciam.com/1998/1198intell...198gallup.html ]
|
misschien dat dieren in (een?) God geloven, maar dan op hun mannier. alhoewel het me sterk lijkt.
Maar daarentegen denk ik (ook) het volgende: Adam en Eva zijn naar zijn evenbeeld geschapen, niet de dieren. De mensen zijn daarom ook verder ontwikkeld, kwa inteligentie. Dieren niet, althands, minder. Daarom zullen zij ook niet geloven in God.
|
![]() |
Vandale:
bovenmenselijk, machtig en aanbiddelijk wezen Maar ook: het Opperwezen, de Schepper, de Geest waardoor en waarin alles is, zoals Hij bij monotheïsten, vooral bij joden en christenen genoemd wordt Oftewel: als Hij zou bestaan, zou Hij volgens het *geloof* van de mens almachtig zijn. Aangezien de bijbel al een keer herschreven is, en mensen voor God nog diverse andere goden aanboden (zonnegod, god van de liefde, god van oorlog en weet ik wat allemaal wel niet) geloof ik er geen snars van. Verzinsel van de mens in mijn optiek. [Dit bericht is aangepast door fr34k (03-04-2002).]
|
Verwijderd
|
Zinloze discussie. We weten zolangzamerhand allemaal de argumenten die vóór het bestaan van God pleiten, en ook de argumenten tégen de beste man.
Niemand kan concreet en duidelijk 'bewijzen' dat-ie niet bestaat, maar ook niet dat-ie wél bestaat. Ikzelf ga er niet vanuit dat er wel een God is. En als-ie er wel is, wil ik 'm niet als zodanig erkennen. |
![]() |
|
Er zal ongetwijfeld wel iets meer bestaan tussen hemel een aarde dan alleen een aangetaste ozonlaag.
Naar mijn mening is de bijbel alleen totaal verkeerd vertaald en het grootste probleem van de kerken op dit moment is, dat de bijbel niet met haar tijd mee gaat. Homo’s worden nog steeds niet getolereerd, ook al claimen de kerken dit uiteraard wel. Natuurlijk is er nooit een Jezus geweest die na zijn dood een kei, waar Obelix trots op zou zijn geweest, simpelweg aan de kant heeft geschoven. Waarschijnlijk zijn er gewoon profeten geweest die aan dit verhaal een diepere betekenis wilden hangen. Net zoals het getal ‘7’ zogenaamd overal in terug moet keren. Zodra 7 mensen sex hebben in de caravan van Bassie en Adriaan zit er weer een diepere betekenis achter, als Jezus van 1 brood heel Duitsland eten kan geven is dat de normaalste zaak van de wereld en als Klein Duimpje kon vliegen was het een sprookje geweest. Teksten in de bijbel maken het geloof vaak ontzettend hypocriet. Ik ben geen lieverdje, ik ben geen engeltje en dat wil ik waarschijnlijk ook helemaal niet. Ik ben gewoon mezelf en ik heb soms het idee dat veel kerkgangers zichzelf niet zijn, maar dat zijn hun persoonlijkheid opgedragen hebben gekregen door de omgeving. Is geloof niet de hoofdoorzaak van de oorlogen op deze wereld? Iets wat overigens niet geheel onbegrijpelijk is. Overal waar een geloof in is, is ook altijd een tegenpool. Of dat nu geloof in het christendom, het katholieke geloof, Lingo of Boggle is. Maar feit is wel dat alle geloven pleiten voor een geweldloze samenleving en het ergste is nog wel dat ze allen beamen daar ook voor in te staan, terwijl ze elkaar toch stiekem de hersens in blijven slaan. Prima dat mensen geloven, maar ik heb er een hekel aan als mensen zich beter voor doen dan dat ze zijn. Op een verjaardag in Urk achter gesloten deuren en ramen uitspraken doen over homo’s is exact hetzelfde als een homo in zijn gezicht uitschelden. Allebei is verkeerd, maar niemand op deze wereld leeft voor de volle 100% volgens de manier waarop dat moet. Omdat niemand weet wat die manier is, ook de bijbel niet. Iedereen heeft zo zijn eigen manier...... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Zoiets kun je ook niej bewijzuh, maar er zijn meer dingen die je niej kan zien en toch bestaat het. bij de weg, oorlog verklaar ik als puur iets van mensen. Dat doet God niej, dat doen wij!
|
Nu ff serieus over dat god een verzinsel is:
Als dieren zouden kunnen praten, zouden ze ons dan niet hartelijk uitlachen als wij over zoiets vaags als 'God' beginnen? Of denk je in dat we gesprekken hebben met 'buitenaardsen'. Ze zouden werkelijk niet begrijpen dat wij zulke toeren uithalen voor iets waarvan we niet eens weten of het wel bestaat. ![]() ![]()
|
god is een verzinsel van de mensen, iets om zich aan vast te klampen en onverklaarbare dingen te verklaren...
geloven zoals het christendom en islam en noem ze allemaal maar op zijn helemaal verzonnen door de mens, dat is vroeger verzonnen door slimme mensen om het volk te onderdrukken.. |
![]() |
|
Verzinsels zijn Goden voor de Mens
Verzinsels van Mensen voor God Mensen verzinnen God Mensen hebben zich laten verzinnen door God God verzint (maar waarom?) de mens God en de mens verzinnen Leuke permutaties/combinaties joh en allemaal even diepzinnig ![]()
|
![]() |
bedoel je
1) heeft de mensheid god bedacht 2) hebben de mensen EN NIET de dieren god bedacht... ..de mensheid heeft god tuurlijk bedacht...als hij er gewoon zou geweest zijn zou er geen twijfel over bestaan of hij bestond of niet 2....je kan nooit weten of dieren ook geloven in een hogere macht...
||
Citaat:
Well said, alhoewel ik niet in God geloof geloof ik wel in iets bovennatuurlijks, iets zonder reden vatbaar. Weet je wat ik bedoel.
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik ben het eens met die gast hierboven - als God echt zou bestaan, was er geen twijfel mogelijk. Dan wisten we het wel. Mensen willen gewoon geloven omdat ze bang zijn voor het onbekende... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar een hogere macht, een schepper: Dat weet je niet. |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat veel gebruiken wel "verzonnen" zijn.. ik weet het niet, of god een verzinsel is.. als dat zo was, is het wel heeeeel goed verzonnen want de gehele mensheid houd zich al jaren met soort gelijke vragen bezig... Ik weet het echt niet....
|
Zie hiervoor de werken van Nietzsche "God is dead and we killed him."
Uitleg (zoniet dan is het een nieuwe filosofie van mij ![]() De mens kon zelf geen doel voor zichzelf verzinnen en bedacht daarom god enz... Toen de mensen eigen doelen gingen verzinnen 'doden' ze God dus, beëindigden ze hun fantasie. En nu wat heldere argumenten vs. God - hij is alleen maar verzonnen omdat we dingen wilden verklaren - zijn aanzwezigheid zou merkbaar moeten zijn - en als hij bestond en onze gebeden kon verhoren dan zou hij ook onze gedachten moeten kunnen lezen. En als hij dat zou doen zou hij ons dan nog genade of whatever verlenen? ![]() En als hij bestond zou dat nog geen reden zijn om hem te aanbidden dus deze discussie is nu al gewonnen door de atheïsten... (note: ik heb wel respect voor mensen die gelovig zijn)
|
![]() |
Misschien een domme vraag, maar wat heeft een kruis slaan met god te maken?!
Ik zelf ben een Christen, en ik heb nergens in de bijbel gelezen dat je een kruis moet slaan?! ![]() Verder heb ik WEL gelezen, dat Christenen geen symbolen mogen gebruiken voor hun aanbieding..
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
THe Passion of Christ -Octavius- | 283 | 14-01-2005 23:29 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
"Paus verbant vrouwelijke misdienaars" sterre | 77 | 11-10-2003 23:48 | |
Verhalen & Gedichten |
[Betoog] Alles is klote. Verwijderd | 19 | 18-10-2002 18:22 | |
Lifestyle |