![]() |
|
Fossiel Plesiosaurus gevonden bij Loch Ness
Datum: 16-07-2003 Bij Loch Ness is een gefossileerd bot gevonden van een Plesiosaurus. De vinder, Gerald McSorley uit Stirling, vond het fossiel in een ondiep gedeelte aan de rand van het meer. Wetenschappers van het National Museum of Scotland hebben bevestigd dat de vondst een fossiel van een Plesiosaurus is, en dit het bewijs kan zijn dat dit monster ooit in het gebied van het meer geleefd heeft. Volgens de wetenschappers echter, leefde de Plesiosaurus 150 miljoen jaar geleden op aarde. De Plesiosaurus toont een significante overeenkomst met de omschrijving van Nessie door ooggetuigen. Het is volgens de experts uitgesloten dat het dier nog in het meer leeft. Er wordt verder onderzoek gedaan op de plek waar McSorley het bot gevonden heeft. Bron Ok wat denken jullie hiervan, is dit het bewijs dat het monster van Loch Ness ooit bestaan heeft? Ik heb het in de krant gelezen en toen heb ik een bron op het net gezocht.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar het monster kan wel echt zijn. Is wel heel toevallig als er fossielen zijn gevonden en er getuigenissen zijn van het monster.
|
![]() |
Dat er daar ooit een plesiosaurus voorkwam lijkt me eigenlijk noggal aannemelijk; al was het maar omdat de beschrijvingen van 'het monster' in zijn geheel overeenkomen met hoe een plesiosaurus eruit gezien moet hebben. Maar de kans dat zo'n beest daar nu nog rondzwemt lijkt me niet zo groot
![]()
|
Verwijderd
|
Tja..
Ik geloof niet zo in het monster van Loch Ness. Wat je dan nu hoort van de verhalen bedoel ik. Dat ze nu een bot hebben gevonden is mooi. Hebben ze daar in Schotland weer een tijdje wat te doen, nml onderzoek doen naar dat bot enzow. Leuk voor ze, maar ik geloof dus niet in dat monster. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
en wie vertelt je dat dat voor dino's geldde?
||
Citaat:
![]() Zou iets te lang duren denk ik. ![]()
|
ze hebben toch ook ooit een duikboot ofzo dat meer ingestuurd om te zoeken, en town was re volgens mij ook niks gevonden.
Dat er ooit zo'n dinosaurus geleefd heeft kan natuurlijk best waar zijn, in tegenstelling tot het bestaan van het loch ness monster.
||
Citaat:
Dat zullen ze ongetwijfeld ook wel voor dino's kunnen bepalen.
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Waarom ik denk dat er WEL een Loch Ness moster is: 1) Er is voldoende water in het meer 2) Er is voldoende voedsel in het meer voor een monster met een gigantische omvang 3) Vanaf een bapaalde diepte is het water zowel zomers als winters een vaste temeatuur (10 graden Celcius geloof ik) 4) Op een soort scan van het meer is een groot 'iets' gezien, wat met grote snelheid naar de diepte dook. Op de diepte waar het is gezien leven geen vissen meer, hier was het ook te groot voor. Het mag raar lijken, maar ik geloof echt dat er in het meer een wezen zit, wat wij (= de mensheid) nog niet kennen, of waarvan wij niet weten dat het nog leeft op aarde. Ik ben zelf bij dit meer geweest (2 maanden geleden) en ik moet zeggen dat het een grote indruk op me heeft achtergelaten. Het meer is 23 mijl (= 34.5 km) lang en 1 mijl (is 1,5 km) breed. Aan de rand van het meer staat de ruine van het kasteel Urquhart castle. Van wat er over is kun je een enorm eind uitkijken over het meer, kan je nagaan hoever je moet hebben kunnen kijken toen het kasteel nog intact was. Ik zou het niet raar vinden als er best eens iemand is geweest die van een van de torens heeft uitgekeken en het monster heeft gezien. Hoewel er een boel fake foto's zijn van het monster, zijn er ook foto's waarvan ze de nep niet kunnen bewijzen, en laat op deze foto's nu eens het monster vrij veel op elkaar lijken. Allemaal een soort van waterslang. Er is er 1 waarvan ze de nep niet kunnen bewijzen en waar hij opstaat als een soort van dinosauriër. Ik denk dat deze foto dus wel nep is en de anderen niet. Ik ben zelf toen ik terugkwam in Nederland vrij veel onderzoek gaan doen naar het monster, en er zo ver overtuigd geraakt dat het monster bestaat. Het hangertje met het monster eraan wat ik eerst alleen maar had gekocht voor mijn verzameling ketting hangers, draag ik nu zelfs aan mijn 'vaste ketting' en daar komen ze niet zomaar. Je kunt me voorgek verklaren, maar ik denk dat het bestaat (volgends mij pas de 10de keer dat ik dat zeg). Zo: weerleg de argumenten. ![]()
|
![]() |
1), 2) en 3) zijn geen argumenten voor het bestaan van een monster (bij mij in de tuin is genoeg te eten en genoeg ruimte voor een vliegende frikandel die van ons klimaat houdt, toch heb ik hem nog nooit gezien, maar volgens argumenten 1), 2) en 3) zou ie natuurlijk toch ergens moeten zitten; misschien moet ik beter zoeken?) , en 4) is een beetje raar, want als ze iets hebben zien bewegen wat het monster zou moeten zijn, waarom zijn ze daar dan niet meteen wezen kijken?
Daarnaast zou het gegeven dat het zo indrukwekkend is bij het meer juist eerder wijzen op dat andere mensen net als jij zo'n groot monster er zo mooi bij vinden passen en dat ze de legende maar wat graag met hun geloof in stand houden. |
![]() |
||
![]() |
1,2,3 geven aan dat er in het meer gemakkelijk iets kan leven.
4, zo'n scan maken ze met een bootje OP het water, om dan eetst alle gegevens door te geven, een duikboot klaar te maken, bemanning op te trommelen, op te starten, en naar die plek te duiken, kost (heel) veel tijd. En als iets dan met grote snelheid wegduikt, ben je best wel te laat. Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Een tijd geleden is er een giga reptiel gevonden in de zeeen bij Groenland. Van dit dier werd beweerd dat het al miljoenen jaren uitgestorven was maar nu werd er een gevonden die nog niet zo lang gestorven was.
Ik denk dat zoiets ook prima mogelijk is met het monster van Loch Ness. er zijn nog zoveel dingen die we niet weten, wie weet is dit ook wel een dino die het overleefd heeft - het kon bij Groenland, waarom niet in Schotland? Dat het Monster niet gevonden is na al die zoekacties vind ik geen bewijs dat het niet bestaat. Immers ook volgens de Wetenschappelijke methode wordt er alleen maar een hypothese opgesteld om hem later weer onderuit te halen. Wie weet dat we over een jaar of dertig opeens een gigantisch dino lijk tegen komen en er nog een dino bestaat. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Hoewel ik opzich best wil geloven dat er een uit de kluiten gewassen leguaan op de bodem leeft hoor. Waarom ook niet? Zou best wel is kunnen, we kennen wel meer soorten niet.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Dat er 1 fosiel niet echt is, wil niet zeggen dat er niets leeft. Of om met jou woorden te spreken
![]() Men weet niet of er in Loch Ness onerwater tunnels zijn, uitgeslepen door de stroming die zand meeneemt, en dat tegen een massief stuk steen aanduwt. En als daar een monster zit, ja dan zie je het niet (ok deze theorie is vaag). Bovendien, waarom kan Loch Ness niet in verbinding staan met die zee die zo dichtbij is? Dan zou het monster te tijde van de uitkamming ook in de zee kunnen hebben gezeten. Het hoeft niet zo te zijn dat je het monster ziet op die scans, misschien heeft het wel ongeveer dezelfde huidstruktuur als de verf die op van die vliegtuigen zit, die sonnar niet terug kaatsen... Kan ook Missien lag hij e slapen op de bodem en is voor steen aangezien...... De mogelijkheden zijn eindeloos....
|
Zoals orpa al zei een paar berichten terug, het meer is wel heel groot ja.
Ben er zelf al geweest en er is veel kans dat het beest kan bestaan. Er zijn ook veel grotten en gangen dacht ik diep in het meer. ![]() Dus als ze ooit goed willen scannen zullen ze wel tientallen duikboten nodig hebben. ![]() Ik zelf geloof wel dat er iets zit.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er worden theorien bedacht waardoor het monster eventueel weer niet gevonden zou kunnen zijn en anderen geloven dat niet en proberen dat weer te bekrachtigen met argumenten - dat is toch geen ordinair wellus-nietus verhaal meer? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |