Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2003, 18:11
Verwijderd
dit is een topic die geen betrekking heeft op mijzelf, maar ik zit wel met een brandende vraag.
vaak lees ik in topics van mensen met problemen en die graag zelfmoord willen plegen van die reacties als: "dat moet je niet doen, dat lost niks op." en nou vraag ik me af waarom het niks op zou lossen. hebben deze personen die replyen in bijna dood ervaringen de poorten van de hel gezien, of een reincarnatie als regenworm? want ik kan toch echt geen redenen verzinnen waarom zelfmoord (als je erg in de problemen zit) niks zou oplossen. ik hoop dat mensen geen aanstoot nemen aan deze topic, ik wil niemand kwetsen of aanmoedigen.
Advertentie
Oud 11-06-2003, 18:16
hoeaap
hoeaap is offline
Nee ik begrijp best wat je bedoelt, dat is wel erg makkelijk om te zeggen inderdaad.
Oud 11-06-2003, 18:17
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
ligt het nou aan mij of is dit echt geen geweldig topic?
Oud 11-06-2003, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Keyser Saus schreef op 11-06-2003 @ 19:17:
ligt het nou aan mij of is dit echt geen geweldig topic?
voor een deel heb je gelijk, maar ik wil toch wel ff antwoord van minstens 20 mensen op mijn vraag
Oud 11-06-2003, 18:51
Verwijderd
Heel simpel:

Het is laf. Het is een uitvlucht. Voor mij verdien je veel meer respect als je je na een kutleven er weer bovenop hebt geknokt. Als je weer positief kunt zijn, van je fouten hebt geleerd. Er is geen leven zo negatief dat het zelfmoord waard is...maar dat is mijn persoonlijke mening
Oud 11-06-2003, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Myself! schreef op 11-06-2003 @ 19:51:
Heel simpel:

Het is laf. Het is een uitvlucht. Voor mij verdien je veel meer respect als je je na een kutleven er weer bovenop hebt geknokt. Als je weer positief kunt zijn, van je fouten hebt geleerd. Er is geen leven zo negatief dat het zelfmoord waard is...maar dat is mijn persoonlijke mening
wouw! dat vind ik echt een topstandpunt!
ik zal me nu echt 10 keer bedenken hoor..
Oud 11-06-2003, 19:27
Nona
Nona is offline
Ik ben ook niet heel blij met dit topic, maar goed. Als het de verkeerde kant op gaat gaat het in ieder geval dicht, nu laat ik het nog even open.

Maar ontopic:
Zelfmoord lost niets op omdat het probleem daarmee niet weg is. Wat mensen in hun leven vaak het liefste willen bereiken is gelukkig zijn, en dat is nou net niet wat je met zelfmoord bereikt. In plaats van je in te spannen om gelukkig te worden gooi je alle inspanningen uit het verleden weg en doe je niets meer aan wat je werkelijk wilt.
Bovendien is het heel pijnlijk voor mensen die je kenden en hadden willen helpen. Want geloof me; er zijn zat mensen die je willen helpen, als je er maar voor open staat!
En inderdaad, het is wel 'makkelijk' (hoewel dat hard klinkt) om alles achter je te laten. Veel moediger is het om door te gaan en keihard te vechten voor je leven.
Oud 11-06-2003, 19:51
Verwijderd
Ik tel voor vijftien mensen, topic kan dus dicht.

Nee, maar even serieus, ik vind het idd ook geen geweldige topic, er zullen mensen eens het idee uithalen van 'ow, het maakt toch niet uit', dat heb ik niet graag op mijn geweten. Vandaar dat ik hem sluit.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten