Ik vind de tweede elf iets minder, omdat het een vage houding is.
Ook de vleugels van beide elfjes zijn minder. Alsof je dacht: "Oja, dat moet er ook nog bij, laa'k maar ff snel erbij tekenen." Ik weet dat je de fantasie hebt om mooi en geheimzinnig gevormde vleugels te ontwerpen. Bij de volgende uit de serie moet je toch echt wat meer aandacht (en tijd) aan die vleugels besteden. Misschien is het leuker om de vleugels op de tweede tekening paarse kleur te geven? Dat lijkt me geheimzinniger en meer passend bij de kleuren die je gebruikt. Maar dat kan een kwestie van verschillen in smaak zijn, denk ik zo.
Kijk eens naar de onderbenen van de tweede. Zou je daar niet wat meer ronding in kunnen brengen? Ze zijn nu wat vreemd.
De haren vind ik schitterend, ze springen er ook zo mooi uit. Dat zou je ook kunnen doen met de lichamen van de elfjes: iets meer die randen benadrukken, zodat ze beter uitkomen. Of misschien de schaduwen van de elfjes wat donkerder maken.
Dat doorzichtige blauw is geweldig! Goed gedaan.
Het valt me op dat het gezicht van de eerste echt mooi is en die van de tweede elf niet. Ik denk dat de oorzaak hiervan is dat het gezichtje te plat is.
Een heleboel kritiek

. Laat ik dus maar besluiten met de opmerking dat ik het eerste elfje echt goed vind.