Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2003, 08:19
Verwijderd
Wat ik me afvroeg, sommige allochtonen hebben zo'n hoofddoekje of soms een kompleet laken op.
Maar, bestaat hier ook een bepaalde mode in?
Want je ziet verschillende, van zwart tot kilt-motief.

Disclaimer
Iedreen heeft een andere mening over geloven, je mag best negatief tegenover een geloof staan, maar onderbouw het dan wel. Verder is dit topic eigenlijk alleen bedoeld over de mode.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2003, 08:42
Verwijderd
Citaat:
McLaren schreef op 05-06-2003 @ 09:19:
Wat ik me afvroeg, sommige allochtonen hebben zo'n hoofddoekje of soms een kompleet laken op.
Maar, bestaat hier ook een bepaalde mode in?
Want je ziet verschillende, van zwart tot kilt-motief.

Disclaimer
Iedreen heeft een andere mening over geloven, je mag best negatief tegenover een geloof staan, maar onderbouw het dan wel. Verder is dit topic eigenlijk alleen bedoeld over de mode.
volgens mij ga jij er altijd al van uit de je topics verneukt worden
maar om even ontopic te reageren: vraag het een moslim zou ik zeggen!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 09:07
Tricks'
Tricks' is offline
ik weet dat er een paar jaar geleden iemand, ik geloof aan de design academy, is afgestudeerd op modieuze hoofddoekjes en dat dat heel erg aansloeg
Oud 05-06-2003, 09:29
Verwijderd
Citaat:
Tricks' schreef op 05-06-2003 @ 10:07:
ik weet dat er een paar jaar geleden iemand, ik geloof aan de design academy, is afgestudeerd op modieuze hoofddoekjes en dat dat heel erg aansloeg

Kom je aanzetten met je L&V hoofddoekje..
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 09:39
Verwijderd
Citaat:
Tricks' schreef op 05-06-2003 @ 10:07:
dat waren dacht ik hoofddoekjes voor bij het sporten.
stond in vraag over in het examen tekenen 2002.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 09:41
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
Noé schreef op 05-06-2003 @ 10:39:
dat waren dacht ik hoofddoekjes voor bij het sporten.
stond in vraag over in het examen tekenen 2002.
hmm.. ik heb t toen gezien.. had volgens mij met sport niets te maken.. was puur mode
Oud 05-06-2003, 09:46
zwoesj
zwoesj is offline
ja, er bestaat mode in
tenminste, volgens een marokkaans meisje uit mijn klas
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 10:15
grapesodavixen
grapesodavixen is offline
Citaat:
terror koe schreef op 05-06-2003 @ 11:08:
ik vind het g a y
Oud 05-06-2003, 18:32
FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
ik vind het g a y
kook
Oud 05-06-2003, 18:35
Laïs
Laïs is offline
Heb al hoofddoekjes gezien met Burberry ruit.
Ver-schrik-ke-lijk.
Oud 05-06-2003, 18:44
meem
meem is offline
t is ook echt suf. met dit weer is dat echt niet uit te houden volgens mij. in mn tiny ass kleertjes heb ik t al warm
Oud 05-06-2003, 18:49
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
meem schreef op 05-06-2003 @ 19:44:
t is ook echt suf. met dit weer is dat echt niet uit te houden volgens mij. in mn tiny ass kleertjes heb ik t al warm
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 19:40
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Volgens mij werd er niet gevraagd naar wat jullie van hoofddoekjes vinden maar of er bepaalde dingen in de mode zijn.

Ik heb zelf geen idee, helaas.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 19:46
Another Way
Another Way is offline
Hoofd doeken zijn nooit mooi IMO
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 19:58
Vice
Vice is offline
Misschien dat er een merk bestaat dat zich vooral bezig houdt met hoofddoekjes.

Ikzelf vind ze niet mooi.
Oud 05-06-2003, 20:01
Sundae
Sundae is offline
Er is misschien best wel een mode van..ik heb er niet zoveel verstand van iig...
Oud 05-06-2003, 20:15
the exploding boy
the exploding boy is offline
Ach als ik een hoofddoek zou dragen zou ik ook blij zijn dat ze meer dan 2 verschillende motieven zouden hebben. Maar of er bepaalde hoofddoekjes in de mode zijn....
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 21:33
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
hoofddoekjes kunnen mooi zijn, bij zigeuners enzo. Dus als ze niet onder de kin zijn toegeknoopt, maar in de nek.
en logisch toch, dat die mensen eens een ander motiefje/kleurtje willen?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 21:59
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
ik vind het g a y
zie sig
Oud 05-06-2003, 22:07
Verwijderd
volgens mij is er wel een mode te ontdekken... er is een bepaalde manier van knopen... er zijn meisjes die zelfs hun hals bedekken... maar er zijn ook meisjes die hun hoofddoek als een soort knot eventueel gecombineerd met een kort truitje...
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 22:14
BBEM
BBEM is offline
ik vind het niets een 'zeerovershoofddoek' is nog wel leuk en staat leuk en daar is volgens mij ook nog wel een beetje variatie in, ik heb zelf rood en zwarte maar zo'n compleet bedekkende is
Oud 05-06-2003, 23:04
Pan Am
Pan Am is offline
Ja, er is wel degelijk mode. Laatst las ik een artikel over een moslim vrouw die in de 90 (!) hoofddoekjes had! Er zaten ook doekjes tussen van dure merken, design-doekjes Ze zei ook dat de meeste moslimvrouwen een gigantische verzameling aan doekjes hebben, en dat er wel degelijk gelet wordt op mode, motieven enz. Althans, de meer modebewuste moslima dan
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 08:55
Bijoux
Bijoux is offline
Het is een mode voor de meeste moslima's, maar soms zie je ook van die ''hiphoppers'' ermee. Soms draag ik ook wel zo'n hoofddoekje, maar dan met mn haar er los uit.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 09:29
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 05-06-2003 @ 22:33:
hoofddoekjes kunnen mooi zijn, bij zigeuners enzo.
dat vind ik ook! Maar hoe sommige moslims verpakt zitten, heb ik echt wel respect voor! Het lijkt mij ook super heet....
Oud 07-06-2003, 15:34
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
bertbart schreef op 05-06-2003 @ 23:07:
volgens mij is er wel een mode te ontdekken... er is een bepaalde manier van knopen... er zijn meisjes die zelfs hun hals bedekken... maar er zijn ook meisjes die hun hoofddoek als een soort knot eventueel gecombineerd met een kort truitje...
Dat lijkt me meer met mate van godsgetrouwheid dan met mode te maken hebben

Ik heb geen idee, nooit op gelet, maar was laatst idd wel iets op tv over een ontwerper die er iets mee had gedaan, idd met betrekking tot sporten geloof ik.
Oud 07-06-2003, 16:10
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
ik vind het g a y
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 16:13
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
J-tjuh schreef op 07-06-2003 @ 10:29:
Maar hoe sommige moslims verpakt zitten, heb ik echt wel respect voor! Het lijkt mij ook super heet....
Je hebt er respect voor omdat ze zich helemaal inpakken en ze het heet hebben...ok.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 17:01
Verwijderd
Citaat:
J-tjuh schreef op 07-06-2003 @ 10:29:
dat vind ik ook! Maar hoe sommige moslims verpakt zitten, heb ik echt wel respect voor! Het lijkt mij ook super heet....
Respect? Ik vind het eerder getuigen van waanzin. Laatst zat ik bij zo'n grietje in de trein, ik was zelf in korte broek met één poloshirtje aan en ik had het al warm (de thermometer op een gebouw gaf 30 graden aan) en dat meisje komt de coupé binnen met hoofddoek, twee rokken over elkaar, daarop een hele rits truitjes en omslagdoeken en daaroverheen nog eens een driekwart-lange leren jas!

En ze stonk naar zweet, dat kan ik je verzekeren...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 11:37
Bijoux
Bijoux is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-06-2003 @ 18:01:
Respect? Ik vind het eerder getuigen van waanzin. Laatst zat ik bij zo'n grietje in de trein, ik was zelf in korte broek met één poloshirtje aan en ik had het al warm (de thermometer op een gebouw gaf 30 graden aan) en dat meisje komt de coupé binnen met hoofddoek, twee rokken over elkaar, daarop een hele rits truitjes en omslagdoeken en daaroverheen nog eens een driekwart-lange leren jas!

En ze stonk naar zweet, dat kan ik je verzekeren...
Dat is inderdaad wel heel erg overdreven ja. Ik zie het weleens vaker en ik snap bij God niet hoe ze dat kunnen uithouden, maarja...geloof he (ook al is het niet verplicht, dat heeft men er zelf van gemaakt)
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 12:41
Verwijderd
modieuze hoofddoekjes
iemand die moslim is en modieus draagt geen hoofddoekje, net als dat een modieuze christen ook geen rok draagt en een mod. jood geen keppeltje/pijpekrullen. hier heb je je antwoord
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 23:31
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 08-06-2003 @ 07:41:
modieuze hoofddoekjes
iemand die moslim is en modieus draagt geen hoofddoekje, net als dat een modieuze christen ook geen rok draagt en een mod. jood geen keppeltje/pijpekrullen. hier heb je je antwoord
Jaja....whatever.

Ik vind het toch wel getuigen van modebewustzijn als je kiest voor een Gucci-doekje met leuke opdruk, waar je stad en land voor hebt moeten aflopen in plaats van een effen doek van 5 euro van Zeeman, die je vlak voor sluitingstijd uit het vak met "ALLES VOOR 5 EURO!!!!!" hebt weten te graaien. En heeft dat met je mate van godsvrezendheid te maken? Nee. Waarom zou een streng-moslimvrouw wel een doekje mogen kopen bij Zeeman, maar niet een in de P.C. Hooftstraat? Als ze daar het geld nou voor heeft....? Maar goed. Maybe I'm wrong?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 22:19
miss_sunshinegirl
miss_sunshinegirl is offline
Er zit bij mij een moslima in de klas en die heeft altijd en eeuwig hetzelfde doekje op/om ( ) terwijl ze over het algemeen vrij hippe kleren draagt (wel netjes maar gaat met de mode mee, zeg maar)

Dus als het aan haar ligt, is er geen mode op het gebied van hoofddoekjes. Verder weet ik het niet. Rest van de moslima´s bij mij op school (zijn er sowieso heel weinig) dragen geen doekje.
Oud 13-06-2003, 11:59
SexyLady
SexyLady is offline
Mijn zus draagt een hoofddoek en zij heeft gewoon heel vele verschillende sjaals, allerlei kleuren en een paar met verschillende prints. Voor zover wij weten is er niet echt een trend in. Het is wel zo dat je niet zegma de felste kleuren mag dragen ( als moslima ) omdat je dan opvalt en dan gaat dan weer in tegenstelling tot de Islam.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 17:29
coecie
coecie is offline
er is wel degelijk een mode...

laatst met al die ophef over hoofddoekjes enzo waren er allemaal artikels over hoofdoekjes en mode, in bijv. de ps, in admagazine en in m, het tijdschrift van nrc handelsblad

het is nu ook in de mode om uberhaupt hoofddoekjes te dragen, door al die ophef

en wat bart zei, van de doek knopen als knot of volledig bedekken enzo, had ook met mode te maken

maar vast niet alle moslimas doen er aan mee
net zoals dat neit iedereen alleen maar draagt wat in de mode is
Oud 13-06-2003, 18:54
Quiana
Quiana is offline
Heb er een tijdje geleden een artikel over gelezen,
(geen idee waar), en daar stond idd dat
er wel mode in zit.

Schijnt dat je aan de hoefddoek zelfs kan zien
wat voor kleren de vrouw draagt zeg maar.
(Qua merk ed)
Oud 14-06-2003, 10:58
Verwijderd
Afschuwelijk.

En dan een beetje vaag uit de ogen kijken, lopen als een zwangere baviaan. Die hoofddoekjes zijn bestemd voor piraten die nog wel een 'boos oog' kunnen hebben, niet de hedendaagse 'ik wil mijn hoofd bedekken' generatie
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 11:38
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 14-06-2003 @ 05:58:
Afschuwelijk.

En dan een beetje vaag uit de ogen kijken, lopen als een zwangere baviaan. Die hoofddoekjes zijn bestemd voor piraten die nog wel een 'boos oog' kunnen hebben, niet de hedendaagse 'ik wil mijn hoofd bedekken' generatie
Hoofddoekjes zijn bestemd voor iedereen die ze MOET dragen of ze WIL dragen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 12:06
Dark Angel
Dark Angel is offline
Er is absoluut een hele hoop variatie in, of er ook trends zijn kan ik minder goed volgen. Wat je veel ziet bij tienermeiden is een doek om het haar, en dan een doorzichtig sjaaltje eromheen en voorop de hals vast. Een ex-collega had er een soort plastic 'boogje' in voorop haar hoofd, zodat ze een soort 'afdakje' kreeg. Niet iedereen bedekt haar oren ook. Er zijn gewoon heel veel verschillende stijlen - gedeeltelijk afhankelijk van hoe streng de draagster zich aan de 'regels' houd, en ik vind dat er best hele mooie stijlen zijn.

Trouwens, soms is je bedekken koeler dan korte broek en topje - los linnen is bv. juist heel geschikt in de zomer.
Reageren

Regels voor berichten