Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
stond in vraag over in het examen tekenen 2002. |
![]() |
|
Ja, er is wel degelijk mode. Laatst las ik een artikel over een moslim vrouw die in de 90 (!) hoofddoekjes had! Er zaten ook doekjes tussen van dure merken, design-doekjes
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb geen idee, nooit op gelet, maar was laatst idd wel iets op tv over een ontwerper die er iets mee had gedaan, idd met betrekking tot sporten geloof ik.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ze stonk naar zweet, dat kan ik je verzekeren... ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vind het toch wel getuigen van modebewustzijn als je kiest voor een Gucci-doekje met leuke opdruk, waar je stad en land voor hebt moeten aflopen in plaats van een effen doek van 5 euro van Zeeman, die je vlak voor sluitingstijd uit het vak met "ALLES VOOR 5 EURO!!!!!" hebt weten te graaien. En heeft dat met je mate van godsvrezendheid te maken? Nee. Waarom zou een streng-moslimvrouw wel een doekje mogen kopen bij Zeeman, maar niet een in de P.C. Hooftstraat? Als ze daar het geld nou voor heeft....? Maar goed. Maybe I'm wrong? |
![]() |
|
![]() |
Er zit bij mij een moslima in de klas en die heeft altijd en eeuwig hetzelfde doekje op/om (
![]() Dus als het aan haar ligt, is er geen mode op het gebied van hoofddoekjes. Verder weet ik het niet. Rest van de moslima´s bij mij op school (zijn er sowieso heel weinig) dragen geen doekje.
|
![]() |
Mijn zus draagt een hoofddoek en zij heeft gewoon heel vele verschillende sjaals, allerlei kleuren en een paar met verschillende prints. Voor zover wij weten is er niet echt een trend in. Het is wel zo dat je niet zegma de felste kleuren mag dragen ( als moslima ) omdat je dan opvalt en dan gaat dan weer in tegenstelling tot de Islam.
|
![]() |
|
er is wel degelijk een mode...
laatst met al die ophef over hoofddoekjes enzo waren er allemaal artikels over hoofdoekjes en mode, in bijv. de ps, in admagazine en in m, het tijdschrift van nrc handelsblad het is nu ook in de mode om uberhaupt hoofddoekjes te dragen, door al die ophef en wat bart zei, van de doek knopen als knot of volledig bedekken enzo, had ook met mode te maken maar vast niet alle moslimas doen er aan mee net zoals dat neit iedereen alleen maar draagt wat in de mode is
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Er is absoluut een hele hoop variatie in, of er ook trends zijn kan ik minder goed volgen. Wat je veel ziet bij tienermeiden is een doek om het haar, en dan een doorzichtig sjaaltje eromheen en voorop de hals vast. Een ex-collega had er een soort plastic 'boogje' in voorop haar hoofd, zodat ze een soort 'afdakje' kreeg. Niet iedereen bedekt haar oren ook. Er zijn gewoon heel veel verschillende stijlen - gedeeltelijk afhankelijk van hoe streng de draagster zich aan de 'regels' houd, en ik vind dat er best hele mooie stijlen zijn.
Trouwens, soms is je bedekken koeler dan korte broek en topje - los linnen is bv. juist heel geschikt in de zomer.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoofddoeken wat vinden jullie? Barb4 | 187 | 06-12-2007 13:43 | |
Moet hoofddoek verboden worden bij ambtenaren? Hydrogen | 258 | 08-08-2005 12:29 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hoofddoek ISLAM moslima2 | 5 | 25-03-2005 11:28 | |
Charlois wil verbod hoofddoekjes voor baliemedewerkers Mirage2000 | 500 | 08-03-2005 11:27 | |
Hbo's willen hoofddoek in de ban doen! e r t a njunior | 126 | 04-12-2003 15:43 |