Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2002, 15:51
McMotion
McMotion is offline
hallo daar..

ff een vraagje.. is het toegestaan om te blowen in België??
Oud 25-04-2002, 16:38
Broertje
Broertje is offline
wat denk je zel nl is het "drugsland"dus is het in belgië verboden had je zelf wel kunnen bedenken maar ja wat is verboden, vermoorden is ook verboden hoewel lang niet iedereen betrapt word als ik het zo mag noemen

groetjes
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 16:48
DroKZ
DroKZ is offline
Citaat:
McMotion schreef:
hallo daar..

ff een vraagje.. is het toegestaan om te blowen in België??

tis geloof ik niet toegestaan in belgieje.
ligt er geloof ik ook aan in welk deel je zit..

aan de kant van nederland doen ze er wat makkelijker over d8 ik..
en je kan natuurlijk altijd illegaal halen.
maar als je dan gesnapt word
Oud 25-04-2002, 17:28
Verwijderd
Citaat:
Broertje schreef:
wat denk je zel nl is het "drugsland"dus is het in belgië verboden had je zelf wel kunnen bedenken maar ja wat is verboden, vermoorden is ook verboden hoewel lang niet iedereen betrapt word als ik het zo mag noemen

groetjes

volgens mij is t wel toegestaan hoor
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 17:35
Jantje het Zonnekind
Jantje het Zonnekind is offline
Citaat:
Minnitje schreef:

volgens mij is t wel toegestaan hoor
dat is nog niet helemaal duidelijk, ze zitten nu te kouwen en te herkouwen op een gedoogbeleid, maar ze zijn er nog niet helemaal uit. het lijkt er in ieder geval wel op dat het gedoogd gaat worden in de "nabije" toekomst.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 01:50
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Broertje schreef:

groetjes
ah ok... doos
Oud 26-04-2002, 20:06
Pinnemuts
Pinnemuts is offline
officieel is het nog niet toegelaten, maar men wil softdrugs wel legaliseren. Er wordt wel een gedoogbeleid gevoerd, dus eigenlijk kan je op kleine schaal gerust je gang gaan...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2002, 22:06
punkrock-bastard
punkrock-bastard is offline
Citaat:
DroKZ schreef:
je kan illigaal halen
Waar niet? Het is een stuk moeilijker (en duurder) dan een coffeeshop maar dat is bijna overal mogelijk! je moet alleen de juiste mensen kennen! In Frankrijk is het erg moeilijk kan ik je vertellen!
Oud 27-04-2002, 22:43
flamez
flamez is offline
wordt het gedoogd ja of nee? is dat nou zo'n moeilijke vraag?
Oud 27-04-2002, 22:58
DroKZ
DroKZ is offline
Citaat:
flamez schreef:
wordt het gedoogd ja of nee? is dat nou zo'n moeilijke vraag?
nee word niet gedoogd
Oud 28-04-2002, 09:46
damaetas
damaetas is offline
JAWEL HOOR

blowe mag lekker wel hier
Oud 28-04-2002, 17:27
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ja je mag blowen, maar alleen als je 18+ bent,het niet tezeer in het openbaar doet,als je niet in de buurt van 18- blowt en als je niet dealt. Hypocriet hah?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 17:28
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Maar ze gaan er je niet voor vervolgen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 19:15
dopehead
dopehead is offline
weet nix van belgie+weedie.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 19:42
Tofke_H
Tofke_H is offline
Het bezit van cannabis voor eigen gebruik of van een hoeveelheid waarvan men mag veronderstellen dat ze niet bestemd is voor de verkoop, wordt niet langer vervolgd.

Uitzondering:

- minderjarigen;
- aanwijzingen van problematisch gebruik;

maatschappelijke overlast (bv. gebruik in aanwezigheid van minderjarigen en in situaties van openbare overlast zoals omschreven in de gemeentewet).
Prioriteit naar risicosituaties (o.a. cannabisgebruik in het verkeer, dealen in de buurt van scholen en concentraties van jongeren…)

Het invoeren, vervaardigen, vervoeren, bezitten van een hoeveelheid drugs die de kwalificatie "bezit voor eigen gebruik" te boven gaat of wanneer deze drugsmisdrijven gepleegd worden in het kader van de in de drugwet voorziene verzwarende omstandigheden (vb. aanwezigheid minderjarigen) blijft strafbaar.

Harddrugs blijven verboden, maar daarover ging de vraag niet .

Maar mag ik er op wijze dat de treinen die uit Nederland komen nogal regelmatig gecontroleerd worden op drugs, met de zo genaamde, drugshonden.
Oud 30-04-2002, 18:33
Pinnemuts
Pinnemuts is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
Het bezit van cannabis voor eigen gebruik of van een hoeveelheid waarvan men mag veronderstellen dat ze niet bestemd is voor de verkoop, wordt niet langer vervolgd.

Uitzondering:

- minderjarigen;
- aanwijzingen van problematisch gebruik;

maatschappelijke overlast (bv. gebruik in aanwezigheid van minderjarigen en in situaties van openbare overlast zoals omschreven in de gemeentewet).
Prioriteit naar risicosituaties (o.a. cannabisgebruik in het verkeer, dealen in de buurt van scholen en concentraties van jongeren…)

Het invoeren, vervaardigen, vervoeren, bezitten van een hoeveelheid drugs die de kwalificatie "bezit voor eigen gebruik" te boven gaat of wanneer deze drugsmisdrijven gepleegd worden in het kader van de in de drugwet voorziene verzwarende omstandigheden (vb. aanwezigheid minderjarigen) blijft strafbaar.

Harddrugs blijven verboden, maar daarover ging de vraag niet .

Maar mag ik er op wijze dat de treinen die uit Nederland komen nogal regelmatig gecontroleerd worden op drugs, met de zo genaamde, drugshonden.
Dit is het wetsvoorstel daaromtrent; hoogstwaarschijnlijk zal het wel een wet komen, maar zover is het nog niet...

Softdrugs hebben hier wel laagste prioriteit dus je zal als je het beperkt houdt niet bestraft worden...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten