Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2003, 12:01
ChicaBonita
ChicaBonita is offline
Gisteren heb ik onveilig sex met een jongen gehad, alleen was dat de 1e dag dat ik de pil weer nam, na een stopperiode van ongeveer 9 dagen (omdat k op een andere dag ongesteld wilde worden) Maar is het nu wel veilig?? als ik de volgende dagen gewoon de pil slik
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 12:05
poesiefox
poesiefox is offline
Stomme doos! Als je je ongesteldheid wilt verschuiven doe je dat dus niet door je stopweek te verlengen. Je moet wat langer doorslikken!

Ja, de kans dat je nu zwanger bent is absoluut aanwezig. De eerste pillen uit je nieuwe strip zijn het belangrijkst, en het gevaarlijkst om te vergeten.

Als je een stopweek stunt uit gaat halen zonder de bijsluiter te lezen, wees dan op zijn minst verstandig en vrij veilig!
Oud 15-06-2003, 12:18
Verwijderd
Best dom

Ik zou maar langs de dokter gaan voor de morningafterpil, dat lijkt me het slimste nu!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 12:25
o0BeKsKuH0o
o0BeKsKuH0o is offline
Nou de kans op zwangerschap is 1 op de 20 en de pil werkt meestal pas na een half jaar uit (lees de bijsluiter) en anders als je echt twijfeld gewoon een zwangerschapstest doen
Oud 15-06-2003, 12:33
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Devilbitchie schreef op 15-06-2003 @ 13:25:
Nou de kans op zwangerschap is 1 op de 20 en de pil werkt meestal pas na een half jaar uit (lees de bijsluiter) en anders als je echt twijfeld gewoon een zwangerschapstest doen
Ahem, wil je daar nooit op vertrouwen? Ik ken teveel mensen die een maand of twee maanden na het stoppen met de pil ( zeer gewenst!) zwanger zijn geworden.
Oud 15-06-2003, 12:34
o0BeKsKuH0o
o0BeKsKuH0o is offline
de doktor en me ma en de bijsluiter zeggen wat anders or
Oud 15-06-2003, 12:49
Mark
Mark is offline
Citaat:
ChicaBonita schreef op 15-06-2003 @ 13:01:
Gisteren heb ik onveilig sex met een jongen gehad, alleen was dat de 1e dag dat ik de pil weer nam, na een stopperiode van ongeveer 9 dagen (omdat k op een andere dag ongesteld wilde worden) Maar is het nu wel veilig?? als ik de volgende dagen gewoon de pil slik
je moet langs de dokter gaan. Of een morning-after pil halen, want je hebt kans dat je zwanger bent.
Oud 15-06-2003, 12:50
Vevay
Citaat:
de doktor en me ma en de bijsluiter zeggen wat anders or
Als jouw dokter en moeder allebei net zo'n goed taalkundig niveau hebben als jij, zou ik daar niet zodanig op vertrouwen als dat jij dat doet.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 13:42
ChicaBonita
ChicaBonita is offline
kan je de morningafterpil alleen verkrijgen via de dokter? of gewoon ook bij de apotheek.. en word je daar erg misselijk etc van
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 14:18
Stuartje
Stuartje is offline
Ik hoop eerlijk gezegd dat je er misselijk van wordt. Je zal nooit meer zo een toeren uithalen dan!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 14:32
sinsere
sinsere is offline
Waarom is iedereen altijd zo onvoorzichtig met de pil? Lees gewoon de bijsluiter eens goed, zou ik zeggen .. dan ben je van de problemen af
Oud 15-06-2003, 15:36
Verwijderd
Citaat:
M|ST schreef op 15-06-2003 @ 15:32:
Waarom is iedereen altijd zo onvoorzichtig met de pil? (...)
Omdat een hoop mensen de verantwoordelijkheid die seks met zich meebrengt eigenlijk nog niet aankunnen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 15:41
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Het is ook een grote verantwoordelijkheid
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 15:53
--GETUPKIDS--
--GETUPKIDS-- is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-06-2003 @ 16:36:
Omdat een hoop mensen de verantwoordelijkheid die seks met zich meebrengt eigenlijk nog niet aankunnen.

Helaas niet nee....ik bedoel zie het aantal tienermoeders.....daar wordt je tog niet egt vrolijk van...........veel mensen denken er denk ik te licht over...zovan....nou dat zal mij nooit overkomen.......maar het hoeft maar 1 keer fout te gaan en je bent er bij....duz mensen........gewoon ff opletten wat je doet en wat beter nadenken over je acties.......en dan kun je net zoveel plezier hebben als je zelf wil!
Oud 15-06-2003, 16:04
Verwijderd
Citaat:
--GETUPKIDS-- schreef op 15-06-2003 @ 16:53:
[BHelaas niet nee....ik bedoel zie het aantal tienermoeders[/B]
Ongeveer 1 op de 10.000 baby's die in 2001 geboren werden in Nederland, had een moeder die jonger dan 20 jaar was. De helft van die moeders was 19, dus het valt nog mee. Tienervaders zijn er overigens veel minder, officieel. Die erkennen het kind vaak niet, én vaak heeft een kind bijvoorbeeld een moeder van 19 en dan een vader van 23, ofzo.

Maargoed. Ja, ChicaBonita, de kans is er inderdaad. Je kunt je dokter bellen voor een morning-after pil (je mag het nummer voor noodgevallen gebruiken), die faxt dan het recept ervoor naar je vaste apotheek, die gaat dan speciaal voor jou open en dan kun je 'm daar ophalen. Tenminste, zo hoort het te gaan. Je kunt er erg misselijk van worden, maar ja - beter nu twee dagen misselijk, dan over een tijdje maandenlang misselijk.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten