Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2010, 09:52
Verwijderd
Jos en de Tosti's is een jonge Nederlandse punkband, ontstaan in 2007 uit een jamsessie tussen twee vrienden die niets beters te doen hadden dan herrie schoppen: Jos Tosti en Nickofzo. Op een zwarte dag besloten zij dat ze dan maar samen punk moesten gaan maken. De leefomgeving reageerde sceptisch, maar niettemin verschenen de eerste opnames al snel op het internet, en gek genoeg waren er ook nog mensen die het leuk vonden.

Daar leek het eigenlijk bij te blijven, want daarna werd het lang stil: Nickofzo verliet de band en andere muzikanten kwamen en gingen. Jos ging ondertussen gewoon door met het schrijven van nummers en het leren gitaarspelen.

Na in contact gekomen te zijn met Leen Pottenbakker besloot Jos dat het tijd was om een album op te nemen. Inmiddels had hij zo'n 15 nummers en teksten geschreven, en samen gingen zij aan de slag met de drums. Ondertussen werd er ook eindelijk een bassist gevonden die wel bleef: Berend Boterham.

Jos nam zowel de zang als gitaar op zich, Leen zorgde voor de drums en Jos en Berend speelden samen de bas in. En zowaar leek het onmogelijke nog te gebeuren ook: een album was in de maak. Met de inspirerende titel Koekje d'r Bij? is de band vastbesloten om eind 2010 de hitlijsten te bestormen en een aantal podia onveilig te maken.

Inmiddels, een jaar na de eerste drumopnames, is het album klaar! Met vlijmscherpe teksten, snoeiharde gitaarriffs, een beetje melodie en hier en daar een uitstapje naar een ander muziekgenre is Jos en de Tosti's vastbesloten om te laten zien dat ze meer zijn dan Het Bier is Op, hoewel ook deze myspace-klassieker niet zal ontbreken op het album.

Voorlopig moeten jullie het nog met de vier nummers op de myspace doen, maar wees geduldig, binnenkort komt het album er!

www.myspace.com/josendetostis
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2010, 15:57
Verwijderd
Ik vind het op zich leuk klinken, maar de zangstem vind ik niet zo. Het zit er precies altijd een beetje naast qua ritme en stemgeluid, niet dat ik een expert ben ofzo. Maar ik denk wel dat het potentieel heeft.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 10:57
Verwijderd
Toch bedankt Met dat ernaast zitten gok ik dat het over het nummer Mussolini van de Lage Landen gaat? Dat is (ritmisch) bewuste keuze geweest, maar ik kan me wel voorstellen dat het wat vreemd overkomt.

Voor wie er mogelijk interesse zou hebben, er komt binnenkort een album uit. We zijn inmiddels ook al live te bewonderen geweest en er zullen nog wel meer showtjes komen.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2011, 16:30
Verwijderd
Even tijd voor wat promotie van onze cd

Jos en de Tosti's is een jonge Nederlandse punkband, ontstaan in 2007 uit een jamsessie tussen twee vrienden die niets beters te doen hadden dan herrie schoppen. De eerste nummers werden al snel geschreven en opgenomen. De leefomgeving reageerde sceptisch, maar niettemin verschenen er opnames op het internet. Gek genoeg waren er ook nog mensen die het leuk vonden.

Daarna werd het lang stil rond het duo: frontman Jos Tosti bleef alleen over toen gitarist Nickofzo zijn biezen pakte. Voor veel mensen leek dit het einde van Jos en de Tosti’s te zijn. Niets was echter minder waar: Jos ging ondertussen gewoon door met het schrijven van nummers en teksten. Nadat er een stapel nummers op de plank lag besloot hij dat het tijd was om een album op te nemen en weer een band bij elkaar te zoeken. Na een komen en gaan van muzikanten werd er contact gelegd met producer/multi-instrumentalist Tom de Wit, en ook vond Jos weer een tweede bandlid: bassist Berend Boterham.

Met zijn drieën gingen zij aan de slag met het project dat inmiddels de inspirerende titel Koekje d’r Bij? had meegekregen en uiteindelijk het debuutalbum van Jos en de Tosti’s zou moeten worden. Jos nam zowel de zang als gitaar op zich, Tom zorgde voor de drums en productie en Jos en Berend speelden samen de bas in. Een lang en pijnlijk proces van ruim een jaar volgde, maar inmiddels is het album klaar, en ligt het bij de drukker.

Koekje d’r Bij? is een album vol snoeiharde maar toch pakkende gitaarriffs en vlijmscherpe Nederlandstalige teksten, en laat zowel tekstuele als muzikale originaliteit horen. Invloeden uit onder andere rock, metal, reggae, ska en hardcore zijn hoorbaar in de muziek. Zoals Jos zelf zegt: ‘als Punk tegen de norm ingaat, dan hoeven wij ons ook niet aan de normen van het punkgenre te houden.’

Het album bevat de volgende 15 nummers:
1 Ja lekker!
2 Koekje d'r bij?
3 De ALDI is goedkoper
4 Heer in het verkeer
5 Poppunker
6 Je staat voor joker met je peniskoker
7 Mussolini van de lage landen
8 Het bier is op
9 Positieve discriminatie is ook discriminatie
10 Verkracht met een kettingzaag
11 Meneer, meneer, meneer, er zit plaksel op mijn teddybeer free download
12 VVD
13 Lenen.nl
14 Rot op met je kut iglo!
15 Ik heb geen vrienden maar wel bier

Op www.myspace.com/josendetostis zijn opnamen van ons album te horen. Ik ben erg benieuwd wat jullie er hier van vinden

Voor wie er eentje wil bestellen: mail in dat geval even naar josendetostis@hotmail.com. Hij kost 7 euro, exclusief verzending
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten