Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2003, 20:11
Verwijderd
Het klinkt mss een beetje gek, maar ik mis school best wel, nu al. Of nu juist. Ik bedoel de laatste weken waren echt vooral aan school werken, leren dus, en examens maken, en een hele hoop spanning die daarbij kwam kijken. Nu dat allemaal over is val ik als het ware in een soort gat; het leren, examens maken, en naar school gaan vallen allemaal in 1 keer weg. Heeft iemand bij jullie ook een beetje het schoolgemis?
Het is trouwens niet zo dat ik me dag niet door kom hoor!! Ik zit me echt niet te vervelen op de bank, dat zeker niet. Ik heb een hoop (leuke) dingen te doen. Maar toch af en toe van; ''waar is school nou''
Advertentie
Oud 28-05-2003, 20:17
Evito
Evito is offline
Ik heb vorig jaar examen gedaan en wat ik mis is de verplichting en het gewone. Ik kende die school, was eraan gewend geraakt. Ik kende alle mensen, hoewel ik ze meestal niet mocht. Best leuk.
Oud 28-05-2003, 20:20
hajo
hajo is offline
ik ben vandaag nog gewoon even geweest om te kijken......

(ik heb daar 8 jaar rondgelopen, ik heb leraren zien gaan en komen, het overgrote deel van de weken ben ik meer dan 40 uur aanwezig geweest, dr is geen commisie waar ik geen invloed op heb uitgeoefend, het overgrote deel van mijn ruzies heb ik daar uitgevochten, mijn verdriet gedeelt, de meeste vriendinnetjes gehad, en toch ben ik erg blij dat ik weg mag... (maar moet even afkicken))
Oud 28-05-2003, 20:27
Wilmy
Wilmy is offline
Mis hem niet!! Dacht van wel, ben ook pas 1 dag van school af oke, maar het doet me echt niets meer, heb het altijd enorm naar mijn zin gehad, alleen de laatste tijd alleen maar ruzie gemaakt met leraren en op school waren vriendinnen of in een klotebui of nooit aanwezig, jakkes, echt, ik ga het niet missen!!! Zelfs de rest van de klas niet, het maakt met echt niets meer uit!!
Oud 28-05-2003, 20:51
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Vooralsnog niet bepaald.
Oud 28-05-2003, 21:27
D@mien
D@mien is offline
Op dit moment mis ik et niet....misschien over een week of wat...
Oud 28-05-2003, 21:30
Verwijderd
Citaat:
hajo schreef op 28-05-2003 @ 21:20:
ik ben vandaag nog gewoon even geweest om te kijken......
(ik heb daar 8 jaar rondgelopen, ik heb leraren zien gaan en komen, het overgrote deel van de weken ben ik meer dan 40 uur aanwezig geweest, dr is geen commisie waar ik geen invloed op heb uitgeoefend, het overgrote deel van mijn ruzies heb ik daar uitgevochten, mijn verdriet gedeelt, de meeste vriendinnetjes gehad, en toch ben ik erg blij dat ik weg mag... (maar moet even afkicken))
Ja ik was dinsdag ook nog even op school geweest, ik kwam mijn moeder ophalen (ze is zo'n biebmustmoeder tegenwoordig ), maar goed ik liep daar, en ja alles is vertrouwt daar, nou ja ik weet niet, maar ik heb er 7 jaar gezeten (pff veel te lang hoor ) en ook altijd meegeholpen/ gedaan met toneel, kerstconcerten, open huis etc. Onwijs leuke tijd gehad... maar het is niet zo dat ik het echt jammer vind dat ik daar wegga, ik wil wel wat nieuws; niet met 12 jarige jongetjes door de gang lopen nee ik word toch te oud voor de middelbare school maar mis hem nu wel ff...
Oud 28-05-2003, 21:32
heropsychodream
heropsychodream is offline
Ik mis school echt heel erg. Na drie dagen al. Het is gewoon anders omdat ik weet dat het nu echt voorbij is, ik sluit een deel van mijn leven af... En misschien heb ik daar nog helemaal geen zin in.
Oud 28-05-2003, 23:15
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Ik miste school wel even toen kort na de kerst de meeste lessen kwamen te vervallen (facultatief). Maar het is niet zo dat er met het einde van de examens een gat valt ofzo, want de examens namen niet echt veel tijd in beslag. Een uurtje voorbereiden en hooguit 2 uurtjes maken per examen (X6 is dus 18 uur ) wordt nooit echt een dagtaak. Ik heb ook niet het idee dat ik 'nu pas' vakantie heb, ik heb al vakantie sinds kerst zo ongeveer (zeker sinds ik mijn laatste werkstuk had ingeleverd, ah, de komende tijd geen huiswerk meer ).

En de mensen? Degene die ik mocht zie ik toch nog wel, en de anderen, tjah, good riddance I'd say.
Oud 28-05-2003, 23:23
Rapido
Rapido is offline
Wij hebben vanmiddag boeken ingeleverd, en vanavond hadden we een etentje met alle havo- en vwo-examenkandidaten. Om het af te leren! In juni (de dag voor de uitslag) gaan wij nog een dag kanoen en daarna barbecuen met de klas, en dan hebben we de diploma-uitreiking nog.... Maar tis nu wel allemaal heel definitief, hè! Je bent eigenlijk de laatste tijd heel de tijd wel een beetje aan het afscheidnemen (laatste week, laatste lesdag, laatste les), maar toch vind ik het best rot! Je kent alles en iedereen op school, en straks is het allemaal nieuw voor je. Dus tis best lastig om t allemaal achter je te laten. Maar we gaan er vol goede moed tegenaan! Nieuwe opleiding, nieuwe vrienden maken... Kheb er best zin in!
Oud 28-05-2003, 23:31
Verwijderd
HELL NO!!! juist een nieuw begin! nieuwe kansen!

en geen drama's meer
Oud 29-05-2003, 00:35
Nona
Nona is offline
Ik mis de school niet. Ik mis de mensen.
Oud 29-05-2003, 01:17
Ichonama
Ichonama is offline
School als de lesse enzo mis ik niet. Maar school als de contacten enzo wel een beetje.
Oud 29-05-2003, 08:16
Verwijderd
Ik mis het wel een beetje, ja. Natuurlijk ben ik onwijs blij dat ik (hoogst waarschijnlijk) geslaagd ben, het is toch iets waar je 6 jaar lang aan gewerkt hebt. Maar aan de andere kant ben je ook gewend om iedere dag naar school te gaan, je kent veel mensen, docenten, manier van doen, etc. Het is heel vreemd dat dat nu ineens wegvalt. Ik vind het ook allemaal heel spannend wat er volgend jaar gaat gebeiren: nieuwe omgeving, nieuwe mensen, alles is nieuw en vreemd. Dan is het ook niet gek dat je het "jammer" vindt dat het oude vertrouwde weg is.
Oud 29-05-2003, 08:57
Gatara
Gatara is offline
Ik ben sinds 1998 van school af. Mis het wel een beetje. Ik zit niet voor niets hier op forum.scholieren.com als ik niet soms heimwee had naar mijn scholieren tijd
Oud 29-05-2003, 09:14
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ik mis het wel. Heb tog op die school een verandering doorgemaakt en de school zien groeien. Heb er in 4 jaar een hoop meegemaakt. Mis zelfs een beetje 1 leraar maar dat is gewoon een toffe vent. Ik had altijd veel zin om naar ze les te gaan (had er 6 van hem in 1 week) De mensen mis ik ook een beetje die nu nog op school zitten...... maar aan de andere kant je sluit iets af je raakt iets kwijt dag klas dag shool dag fijne tijd maar ik sta wel aan een splinter nieuw begin..... en heb wel zoiets van hallo school hallo klas hallo nieuw begin........ beetje vaag verhaal geworden maar goed........
Oud 29-05-2003, 09:43
rooddraakje
rooddraakje is offline
Ik mis school echt helemaal niet (tot nu toe idg)! Ik ben juist harstikke blij dat ik nu iets nieuws ga doen in mn leven!
Oud 29-05-2003, 10:54
sans plomb
sans plomb is offline
Ik mis school niet, ik heb een hekel aan tijden waaraan je moet houden. Leve de vrijheid, lekker dingen doen wat je zelf wilt. Ik heb nu al helemaal het vakantie gevoel. Enigste wat ik wel zou missen is sommige klasgenoten, maar daar hou ik nog wel contact mee.
Oud 29-05-2003, 11:20
SuperSanne
SuperSanne is offline
Heb een maand non-stop gestudeerd, en nu heb ik gewoon hele dagen voor mezelf. Niet aanmodderen met een uurtje hier en een uurtje daar, maar gewoon hele dagen. Voelt heel onwennig, het duurt bij mij altijd even voor ik de spanningen kwijt ben...
Oud 29-05-2003, 11:49
Ketjing
Ketjing is offline
Ik mis alleen de mensen die ik om me heen had op school, de school zelf + leraren en de lessen mis ik (nog) niet
Oud 29-05-2003, 12:00
Pla
Pla is offline
Een beetje wel.. ik heb ineens weinig te doen enzo
Oud 29-05-2003, 12:45
gizmo
gizmo is offline
Ik mis vooral de sfeer op school... gezellig in de tussenuren leuke dingen doen met vriendinnen en lekker maf wezen.. en mijn economie leraar mis ik serieus ook wel..
rest niet
Oud 29-05-2003, 12:47
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
Evito schreef op 28-05-2003 @ 21:17:
Ik heb vorig jaar examen gedaan en wat ik mis is de verplichting en het gewone. Ik kende die school, was eraan gewend geraakt. Ik kende alle mensen, hoewel ik ze meestal niet mocht. Best leuk.
agreed, behalve dat meestal niet mogen.
Oud 29-05-2003, 12:59
Verwijderd
nog niet, maar misschien komt dat met een paar maandjes
Oud 29-05-2003, 13:04
Sommetje
Sommetje is offline
Nee, ik ben juist heel erg blij dat ik ervan ben en dat ik met dit mooie weer vakantie heb.
Oud 29-05-2003, 13:55
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Sommetje schreef op 29-05-2003 @ 14:04:
Nee, ik ben juist heel erg blij dat ik ervan ben en dat ik met dit mooie weer vakantie heb.
Da's inderdaad wel weer een lichtpuntje ja. Het blijft leuk om 's ochtends om 9 uur met een drankje in de tuin te zitten en te kijken hoe al die basisscholiertjes en andere niet -examenkandidaten naar school fietsen, hehehe
Oud 29-05-2003, 21:11
PardonMe
PardonMe is offline
ik vind het nu nog wel mee vallen.. omdat ik nu net mn examens achter de rug heb enzo. maar ik denk dat ik over een tijdje ook wel zo zal zitten van ''goh, toch ook wel een beetje jammer'' niet dat ik nou zo graag naar school zou willen ofzo, maar op school zag en sprak je gewoon iedereen weer enzo..

Gelukkig ga ik werken dus ik zit me niet de hele dag te vervelen thuis
Oud 30-05-2003, 14:54
Bruut
Bruut is offline
ik heb dat zeker, maar ik mis het ABSOLUUT NIET! ik geniet ervan
Oud 30-05-2003, 17:15
het dappere meisje
het dappere meisje is offline
ja ik mis school al een heel jaar

ik schaam me dood jah
Oud 30-05-2003, 18:43
bindmiddel
bindmiddel is offline
School !? welke school..........
Oud 30-05-2003, 23:03
Verwijderd
uhm, zo'n hekel had ik nooit aan school, deed er toch weinig en was meestal wel gezellig.
Nu wel iets minder te doen op een dag, maar daar valt ook wat aan te doen en ik ben blij dat ik niks meer MOET doen.
Oud 30-05-2003, 23:16
LacunaCoil
LacunaCoil is offline
Kmis me school absoluut niet. Zit er ook maar net dit schooljaar op. Me oude school mis ik wel een beetje, maar dan alleen om de gezellgheid die ik met me vrienden had.
Oud 31-05-2003, 08:09
xx
xx is offline
Op dit moment mis ik de school nog niet maar ik weet zeker dat wanneer de uitslag, het eindfeest en de diplomauitreiking voor bij zijn dat ik het dan wel echt ga missen. Ik vond het trouwens wel heel raar om te beseffen dat ik nu niets meer voor de school hoefde te doen.

xx
Oud 31-05-2003, 10:12
Shade
Shade is offline
NO WAY!!!

Ik ben zo blij dat ik voorlopig van school af ben....
Oud 31-05-2003, 10:23
sas_andrea
sas_andrea is offline
nou, ik mis de school zelf, maar wel bepaalde mensen. er zijn namelijk 2 mensen waar ik op school altijd wel goed mee omging, maar na schooltijd ging een beetje moeilijk aangezien ze nogal een ens van school wonen en daar komt nog eens bij dat 1 van hen, nogeens iets aan de rug had, zodat ik er maar heel weinig kan zien. (ze mag nl maar 4 uur per dag naar school, soms helemaal niet) Ook thuis moet ze veel rusten... Wel vervelend. Maar school zelf zal ik niet zo gauw missen. Veels te veel tussenuren gehad waarin ik me de tering in verveelde, leraren die altijd maar zitten te zeiken je huiswerk te doen bij frans ookal is elk hoofdstuk bijna hetzelfde alleen andere woordjes en vervolgens me smeken het niet te laten vallen. Blagh. Ik ga werken en ik heb er zin in, ff helemaal geen school/studie meer.
Oud 31-05-2003, 17:23
o_0
o_0 is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 29-05-2003 @ 01:35:
Ik mis de school niet. Ik mis de mensen.
me 2..en de tosti'z
Oud 31-05-2003, 18:35
Tha#1ChiLL
Tha#1ChiLL is offline
waar anders zijn zoveel vrienden van je bij elkaar?

??? o erg is school eigenlijk niet...

hoewel? MORGEN BBQ!!!!!!!!!!!!!
Oud 01-06-2003, 09:51
DaRealEvE
DaRealEvE is offline
Ik mis niks
Oud 01-06-2003, 12:36
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Hahahahahhaah grapjas!
Oud 01-06-2003, 15:05
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
ben al 2 jaar van school af iig van de mavo en ik miste het daarna eigenlijk niet. Heb een super tijd gehad dat wel maar geen mis gevoel. Nu nog steeds niet vind het veel beter zo. Anders leventje en dergelijke.
Oud 01-06-2003, 15:45
rainfairy
rainfairy is offline
ja ik mis school wel, de pauzes, het nx doen etc..de lessen mis ik totaal niet! ik verveel me dood thuis, al mn vrienden zitten nog op school en ik zit hier maar te w88 tot ze ook vakantie hebben schiet niet op man!!!!
Oud 01-06-2003, 20:56
Wijzerplaat
Wijzerplaat is offline
Ik mis school wel. Voerde toch weinig uit (vooral in het laatste jaar) en het was vaak erg gezellig. Nu spreek je minder snel wat af met vrienden enzo.

De middelbare schooltijd is misschien de beste van je leven - Vergeet niet dat je over een paar jaar nooit meer zomervakanties van 8 weken zult beleven.
Oud 02-06-2003, 10:29
bloemkool
bloemkool is offline
heey eindelijk een lotgenootje :-)
mis me school ook. toen ik als brugger hier kwam wilde ik maar een ding: snel weg.
nu kan ik weg en wil ik niet weg. heb goede vriendinnen en kameraad hier, kan goed overweg met leraren en ben hier aardig bekend.
daarom is 't best balen dattik nu naar een nieuwe school ga......okal zijn daar natuurlijk ook weer leuke dingen.

maar ik snap wat je voelt, maar gaat over een tijdje wel weer over, als je gewend ben op je nieuwe school en daar vrienden hebt
Oud 02-06-2003, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Ceaunijntje schreef op 02-06-2003 @ 11:29:
maar ik snap wat je voelt, maar gaat over een tijdje wel weer over, als je gewend ben op je nieuwe school en daar vrienden hebt
Ja joh, dat weet ik ook wel hoor, alleen het is nu even van hmm .
Verder heb ik wel super veel zin in volgend jaar!! En uiteindelijk ben ik toch wel blij dat ik van school af ben, na 7 jaar hoor je niet meer op een middelbare school te zitten
Oud 02-06-2003, 18:30
pyres74
pyres74 is offline
ik mis school ook niet maar wel de hele happening erom heen. vrienden die je daar leerde kennen, de gave leraren en niet te vergeten het laatste jaar en de excursie.

huiswerk en dat soort shit; dat mis ik graag zelfs
maar over een paar maanden dan krijg je dat ook weer op de vervolgopleiding.

ik ga zekers mn maatjes missen

xxx
essie
Oud 03-06-2003, 10:42
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 31-05-2003 @ 11:12:
NO WAY!!!

Ik ben zo blij dat ik voorlopig van school af ben....
Oud 03-06-2003, 11:01
I'ts Moi
I'ts Moi is offline
Ik mis de school niet echt, maar wel sommige leraren en mensen uit m'n klas. Op school zie je de mensen toch vaker enzo, das toch leuker... Maarja nu wel een nieuw hoofdstuk in t boek aangebroken...

Kuzz Ik
Oud 03-06-2003, 13:27
Phileine
Phileine is offline
Ik heb er geen één keer meer aan gedacht. Nee, dus.
Oud 05-06-2003, 11:04
Marorij
Marorij is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 29-05-2003 @ 00:15:
Ik miste school wel even toen kort na de kerst de meeste lessen kwamen te vervallen (facultatief).
Zo snel al facultatief?! Wij hadden gewoon les tot aan de meivakantie!
Oud 05-06-2003, 13:42
Ellennnn
Ellennnn is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 29-05-2003 @ 12:20:
Heb een maand non-stop gestudeerd, en nu heb ik gewoon hele dagen voor mezelf. Niet aanmodderen met een uurtje hier en een uurtje daar, maar gewoon hele dagen. Voelt heel onwennig, het duurt bij mij altijd even voor ik de spanningen kwijt ben...
ken dat gevoel een beetje. na mijn uitslag, dan denk ik dat dat gevoel wel weg is maar voorlopig zit ik nog steeds met mn hoofd in de schoolboeken terwijl ik de hele dag vakantie aan het houden ben. heel raar gevoel.

Regels voor berichten