Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Een gewone platte telefoonkabel die geleverd wordt bij een ADSL-modem mag maximaal vijftien meter zijn geloof ik. Bij een ISDN-kaart zit sowieso geen platte kabel, het kabelsysteem is ook anders. een ISDN-kabel werkt met acht polen terwijl een gewone platte kabel met vier werkt (waarvan er maar twee gebruikt worden eigenlijk).
Het makkelijkste is om gewoon een Cat5-kabel (standaard UTP-netwerkkabel) te kopen en daar een ISDN-stekker (RJ45) aan te knijpen. Dan weet je zeker dat je kabel honderd meter lang kan worden zonder extra versterking. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Het maakt niet uit hoe lang de kabel is. Je kunt tot 150 meter ver gaan het werkt namelijk met het zelfde systeem als UTP.
Je kan eens proberen een andere kabel te gebruiken. btw. Je kan gewoon een 4 aderige telefoonkabel pakken en daar de stekkertjes vanaf knippen dan knijp je daar 2 rj45 stekkers aan met de 4 kabeltjes in de middelste 4 polen (wel opletten dat de kabeltjes aan beide kanten op dezelfde plekken zitten) Waarschijnlijk is dus je kabel kapot. (meet hem is door) p.s. ISDN gebruikt maar 4 aders ipv 8 zoals sommige denken. een UTP kabel gebruikt ook maar 4 aders. (maak maar eens een kabel met stekkers waar je 4 aders in doet op locatie 1,2,3,6 werkt echt) behalve bij gigabit lan, dat gebruikt wel 8 aders.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
als het met en zonder plug niet werkt is toch ergens je kabel niet goed waarschijnlijk... heb je er al een toestel op geprobeerd aan te sluiten om te kijken of je een lijn hebt?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[NW] Unshielded UTP langs stroomkabel. Verwijderd | 25 | 07-10-2004 22:08 | |
Software & Hardware |
[Internet] Met ISDN, via kabel? Stefanie | 5 | 11-08-2004 21:25 | |
Games |