Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2003, 16:34
x-->lianne<--x
x-->lianne<--x is offline
heej, ik heb een vriendin en die kan niet meer op i-net al 4 maanden haar vader wil ut niet maken en ze kan ook niemand laten komen.
misschien kunnen jullie haar helpen het probleem is:
het is een probleem als de isdn kabel langer is als 5 meter je moet dan een speciale afsluitplug aansluiten en dan zou ut probleem weg moeten gaan maar dat gebeurd dus niet iemand tips,
sorry voor de vage uitleg
Oud 10-06-2003, 16:38
Martin
Martin is offline
Interpunctie, zegt jou dat wat?

Vertaling:
Hey!
Ik heb een vriendin die al 4 maanden niet meer op het internet kan. Haar vader wil het niet maken en ze kan ook niemand laten komen.
Misschien zouden jullie haar kunnen helpen:
Als de ISDN-kabel langer is dan 5 meter dan moet je gebruik maken van een speciale afsluitplug en dan zou het probleem opgelost moeten zijn. Maar helaas bestaat het probleem nog steeds.

Heeft iemand tips?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 16:39
Martin
Martin is offline
Wat doet het wel? Welke melding krijg je? Heb je wel een kiestoon? Welk besturingssysteem heb je?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 07:10
@pie
@pie is offline
quatsch, ik heb jarenlang met een 15-meterige kabel ge-ISDN't (recht van wandkast naar isdn-kaart)... check eens of de kabel toevallig nog wel goed in de stekker zit ofzo, anders moet je die opnieuw knijpen (net zoals een utp-kabel)

Laatst gewijzigd op 11-06-2003 om 07:14.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 16:01
x-->lianne<--x
x-->lianne<--x is offline
Citaat:
Martin schreef op 10-06-2003 @ 17:38:
Interpunctie, zegt jou dat wat?

Vertaling:
Hey!
Ik heb een vriendin die al 4 maanden niet meer op het internet kan. Haar vader wil het niet maken en ze kan ook niemand laten komen.
Misschien zouden jullie haar kunnen helpen:
Als de ISDN-kabel langer is dan 5 meter dan moet je gebruik maken van een speciale afsluitplug en dan zou het probleem opgelost moeten zijn. Maar helaas bestaat het probleem nog steeds.

Heeft iemand tips?
STEL je even aan heej! shit man je kunt ook overdrijven tsss
Oud 13-06-2003, 18:10
Martin
Martin is offline
Citaat:
x-->lianne<--x schreef op 13-06-2003 @ 17:01:
STEL je even aan heej! shit man je kunt ook overdrijven tsss
Ik overdrijf niet, jouw tekst was alleen slecht leesbaar. Als je hier verder over wilt discusseren dan verwijs ik je naar mijn PM/mail.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 18:28
Martin
Martin is offline
En trouwens, dit hoort op Hardware
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 00:55
Spacey
Spacey is offline
volgens mij is een isdn kabel practisch t zelfde als een cat5 kabel en die kunnen wel honderd meter ofzo.
Oud 14-06-2003, 11:36
Verwijderd
Een gewone platte telefoonkabel die geleverd wordt bij een ADSL-modem mag maximaal vijftien meter zijn geloof ik. Bij een ISDN-kaart zit sowieso geen platte kabel, het kabelsysteem is ook anders. een ISDN-kabel werkt met acht polen terwijl een gewone platte kabel met vier werkt (waarvan er maar twee gebruikt worden eigenlijk).

Het makkelijkste is om gewoon een Cat5-kabel (standaard UTP-netwerkkabel) te kopen en daar een ISDN-stekker (RJ45) aan te knijpen. Dan weet je zeker dat je kabel honderd meter lang kan worden zonder extra versterking.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 19:32
kverulez
kverulez is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-06-2003 @ 12:36:
Een gewone platte telefoonkabel die geleverd wordt bij een ADSL-modem mag maximaal vijftien meter zijn geloof ik. Bij een ISDN-kaart zit sowieso geen platte kabel, het kabelsysteem is ook anders. een ISDN-kabel werkt met acht polen terwijl een gewone platte kabel met vier werkt (waarvan er maar twee gebruikt worden eigenlijk).

Het makkelijkste is om gewoon een Cat5-kabel (standaard UTP-netwerkkabel) te kopen en daar een ISDN-stekker (RJ45) aan te knijpen. Dan weet je zeker dat je kabel honderd meter lang kan worden zonder extra versterking.
de RJ45 zit standaard aan een Cat5 kabel als je die in de winkle koopt en dan moet je net ook een knijptang er voor hbben
Oud 17-06-2003, 09:04
skins
skins is offline
Het maakt niet uit hoe lang de kabel is. Je kunt tot 150 meter ver gaan het werkt namelijk met het zelfde systeem als UTP.

Je kan eens proberen een andere kabel te gebruiken.

btw. Je kan gewoon een 4 aderige telefoonkabel pakken en daar de stekkertjes vanaf knippen dan knijp je daar 2 rj45 stekkers aan met de 4 kabeltjes in de middelste 4 polen (wel opletten dat de kabeltjes aan beide kanten op dezelfde plekken zitten)

Waarschijnlijk is dus je kabel kapot. (meet hem is door)

p.s. ISDN gebruikt maar 4 aders ipv 8 zoals sommige denken.
een UTP kabel gebruikt ook maar 4 aders. (maak maar eens een kabel met stekkers waar je 4 aders in doet op locatie 1,2,3,6 werkt echt) behalve bij gigabit lan, dat gebruikt wel 8 aders.
Oud 17-06-2003, 09:14
Martin
Martin is offline
Citaat:
skins schreef op 17-06-2003 @ 10:04:
Het maakt niet uit hoe lang de kabel is. Je kunt tot 150 meter ver gaan het werkt namelijk met het zelfde systeem als UTP.
UTP gaat zonder signaalverlies en storingen tot 100 meter.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 11:37
skins
skins is offline
oke sorry, dacht 150
Oud 18-06-2003, 12:04
Verwijderd
Citaat:
kverulez schreef op 14-06-2003 @ 20:32:
de RJ45 zit standaard aan een Cat5 kabel als je die in de winkle koopt en dan moet je net ook een knijptang er voor hbben
Dus niet. Misschien als jij een stukje Cat5 voor je netwerk koopt in de hobbyzaak, dat je dan een aangegoten stekker krijgt, maar als je zoals ik een stuk Cat5 nodig hebt van 45 meter dan krijg je er echt geen stekker aan. Dat wordt gewoon op een haspel aangeleverd, kun je zelf gaan knijpen.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 15:34
Shock
Shock is offline
als het met en zonder plug niet werkt is toch ergens je kabel niet goed waarschijnlijk... heb je er al een toestel op geprobeerd aan te sluiten om te kijken of je een lijn hebt?
Reageren

Regels voor berichten