Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Die hardware router met ingebouwde switch is mooi ding toch? kun je 4 pcs op aansluiten en lekker goedkoop, doen dus.
Over ADSL, wat wil je er mee gaan doen? Downloaden? 128kbit upstream vind ik echt heel erg weinig. Als je dan wilt gaan sharen zoals met eMule is dat echt te weinig. Als je alleen wilt downloaden is het ook voldoende. Geen datalimiet? FUP zeker? Check dat even, want dan zit je nog steeds met een limiet, alleen willen ze dan het limiet niet noemen, lekker vreemd vind ik dat. Kijk ook eens naar Cistron's 1024/512 abo met 20GB limit voor €59 maand. Wat betreft de afstand tot de centrale, de afstand is niet de enige factor, ook de kwaliteit van de koperen verbinding speelt een grote rol. Daarom moeten ze meten.
||
Citaat:
Enlightenment: Je kunt dat beter even via PriveBericht versturen. ![]() * Klik *
Laatst gewijzigd op 04-06-2003 om 11:00. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() En als LineSharing wel mogelijk was dan vonden mn ouders 59 euro per maand waarschijnlijk toch te duur. HCCnet volgens mij de goedkoopste 768/128 zónder datalimiet..., ze hebben een Fair Use Policy en dat vind ik wel beter, want ik ben ook niet van plan om iedere dág duizenden mb's te gaan downloaden. Ik wil met ADSL gaan downloaden, mp3's, films, games en natuurlijk heel veel online zitten sowieso. Ik ben niet van plan serieus een eigen server op te gaan zetten ofzo.. Dus de upstream van 128 vind ik juist helemaal niet weinig da's sowieso nog meer dan dat ik nu heb met mn 56k modem. Over het modem: Hoef ik dan geen ethernetmodem bij HCCnet te bestellen als ik die router van 59 euro koop? En hoe sluit ik het adsl dan aan? Is dat gewoon een telefoonstekkertje zegmaar? Dus mijn suggestie van die router van 59 euro is opzich wel goed.. Laatst gewijzigd op 04-06-2003 om 11:44. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
128kbit upstream blijft modemsnelheid, kan ik geen breedband noemen. Maar het kan voor jou voldoende zijn. Denk er wel aan dat je eMule en DC kunt vergeten, dan moet je namelijk constant 10KB/s upstream hebben en dan blijft er wel heel erg weinig over voor overhead en ACK-packets. Als je iets download, gebruik je ook upstream. Dus dat betekent wel KaZaA, FTP of andere proggies waar je niet of nauwelijks hoeft te uppen. Citaat:
Ook kun je geen USB modem gebruiken, Ethernet modem heb je dus nodig. Hoe je het aansluit: Code:
Telefoonverbinding | Splitter -> Telefoon | ADSL modem | Hardware router | | | | PC1 PC2 PC3 PC4
||
Citaat:
![]() ![]() 128kbit modemsnelheid? ![]() Maar tnx voor je tip, dan kan ik gewooon een ethernetmodem bestellen ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En misbruik maken? Je betaalt er gewoon voor. KPN vraagt belachelijk veel voor de data verzonden via haar ADSL netwerk, hierdoor kunnen ISPs geen concurrende abonnementen aanbieden met een hoog datalimiet, BBned kan dit wel. 128kbit is dual ISDN snelheid, en dus modemsnelheid. Breedband begint voor mij vanaf 512/256. Met 128kbit upstream heb je 16KB/s ruwe bandbreedte. In de praktijk haal je 12 of 13KB/s. Als je 10KB/s moet uploaden, houd je dus nog maar 2 tot 3KB/s over voor de ACK en SYN packages. Dit betekent dat je verbinding dichtslibt en nauwelijks meer kunt internetten terwijl je eMule aanhebt. eMule en andere P2P-programma's die een redelijke upstream verlangen moet je dus afschrijven, dit is niet mogelijk met 128kbit upstream. Geen ramp hoor, zijn genoeg andere mogelijkheden, maar je moet overal de voor- en nadelen van weten om zo een goede beslissing te maken, lijkt me. eMule is een van dé P2P-programma's om grotere bestanden als films en spellen te downloaden, wat het beste via index-sites werkt. Zoek maar eens naar eMule op S&M, vind je genoeg over.
||
Citaat:
![]() ![]() Over breedband: Al mijn vrienden hebben 256/64 adsl en eentje zelfs 2kb/s Casemaffia ![]() Dus aan een ethernetmodem (geen multi pc modem!) en een goedkoop routertje van 59 euro heb ik in principe genoeg dus... ![]() Nog n vraagje is het mogelijk om van een Windows 95 draaiende 386 met 4mb ram en 130mb en 500mb harddisk en ISA 10mb/s nic een servertje te bouwen met daarop onzin files die ik met vrienden zo kan delen? Met Apache... Gewoon voor de grap hoor aan 500mb heb ik zat. En die 128kb/s upstream - PRIMA. Het gaat om de gein, dan downloaden ze maar iets trager. En om je duidelijk te maken dat ik helemaal niks gewend ben op breedbandgebied - Het is beter dan mijn 5mb homepage ruimte die ik toegedeeld kreeg van 12move. Als je nog iets voor me hebt staan Enlightenment, zeg het dan ff ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 04-06-2003 om 19:24. |
![]() |
|
Het KaZaA-protocol is ongeschikt om grote files over te zenden. Dit vanwege het gebrek aan file checksums. Als er een foutje in het verzenden zit, of b.v. de RIAA en MPAA zenden valse pakketjes uit (en ja dat doen ze), dan is je file corrupted. Voor grote files gaat dit meespelen, en al helemaal voor images en ZIP/RAR files, daar mogen geen fouten inzitten, in tegenstelling tot een MP3tje of zelfs een streamable film.
Op die oude PC kun je best een FTP of webserver op draaien. Alhoewel 386 echt wel oud is. Ik durf je niet iets aan te bevelen, want dat is voor mijn tijdperk. 486 is het langzaamste waar ik mee heb gewerkt. Ook Linux of UNIX werkt niet altijd op 386, 500MB HDD ook krap, dus dan zit je sowieso aan een minimale dist.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Postcodecheck zegt anders wel dat het mogelijk is, onder voorbehoud van een lijmeting.. Ik had ook al n postcodecheck voor Octopus gedaan, hij zegt dat-ie Fast adsl had (1536?) terwijl de postcodecheck aangaf dat dat niet beschikbaar was en zelfs Lite onder voorbehoud van een lijnmeting was.
Maar 2,2km moet toch kunnen?? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Hier zie je dat zelfs 8Mbit hier mogelijk is ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
postcode checks zijn niet bij alle sites recent, voor het recenste resultaat moet je bij de netwerk providers zelf zijn, bijv: www.kpnadsl.nl of www.bbned.nl
||
Citaat:
ik heb hier chello en max-upload van 15Kbs volgens het boekje (ik haal meestal 16Kb/sec maar dat daar gelaten) en ik gebruik eMule altijd. hij staat altijd aan op een max van 12Kb/Sec wat hij dus altijd gebruikt. Ik heb verder met internetten nergens last van, normaal gebruik merk ik geen verschil of Esel aan of uit staat. okay met online gamen snap ik het wel. ik denk dat 128kbit genoeg is om ook Esel of eDonkey te draaien
|
dafelix: ik hoef jou niet te vertellen dat 128kbps en 16KB/s twee verschillende dingen zijn. Kabel heeft geen echte lijn die altijd aan z'n max zit zoals ADSL, wanadoo biedt b.v. "512kbps" aan terwijl het in feite 768kbps is, zodat de klanten de 50KB/s halen. Bij jouw chello zou je lijn waarschijnlijk 192kbps zijn, waarbij je in de praktijk zo'n 16KB/s haalt.
Bij 128kbps zou je met 10KB/s upload EN 2KB/s voor de ACK-packets een wachtrij ontstaan, en daarmee een hoge ping. Hierdoor zakt je snelheid in elkaar bij het browsen, ook al heb je genoeg downstream over.
||
Citaat:
In plaatsen bij mij in de buurt zoals Driebergen, Amersfoort, Leersum is wel weer kabel van Casema beschikbaar maar verreweg de meeste mensen gaan toch voor adsl daar!! ![]() En het dekkingspercentage van Casema valt in het niet in vergelijking met ADSL van kpn... |
![]() |
|
ik gebruik zelf chello, werkt wel lkkr (Max upload 15Kb/S max download rond de 150Kb/S) valt zelden uit (okay als het uitvalt kun je ook niet bij de telefoondienst terecht). Hier in de buurt zitten amper cable-ers (meeste oudjes en jongen gezinnen) dus hier in fryslan zit je wel goed
Hoe het hier met ADSL zit weet ik niet omat ik geen mensen ken in mijn omgeving met ADSL, misschien zegt dat opzich al genoeg ^_^
|
De kabeltechniek zelf is niet verkeerd, maar wel de implementatie ervan. In de VS is kabel b.v. veel beter.
Een wel erg leuke quote vind ik "bij ons zitten weinig mensen met kabel, dus kan ik lekker snel internetten" Dat werkt zo dus niet. ![]() Bij kabel wordt de capaciteit van de wijkcentrale gedeeld door iedereen. De kabelmaatschappij kan meer en minder kaarten in die centrale zetten, waardoor de capaciteit wordt vergroot. Ik hoef niet uit te leggen dat bij wijken met weinig animo er weinig kaarten in zitten en bij wijken met veel sluitingen er meer in zitten. Het probleem is dat de kabelmaatschappijen sterk willen (wilden) bezuinigen op het aantal (dure) kaarten. Hierdoor was de snelheid beroerd op sommige punten, en is ook in de betere wijken de snelheid op piek uren soms erg laag. De kabelmaatschappij kijkt naar het gemiddelde en besluit a.d.h. daarvan of ze de capaciteit uitbreiden. Veelal gebeurt dit ook pas na klachten over de snelheid van de kabeleraars in de betreffende wijk. Het probleem is dan ook dat kabel geen echte concurrentie heeft gekend, er is één aanbieder per gebied. Dat wordt dus een monopolie. Als consument heb je niets te kiezen, ja of geen kabel en ADSL nemen. Mede dankzij ADSL is er dan toch indirekte concurrentie op de kabelmarkt. Ik hoop ook dat iedereen die ADSL kán nemen dat ook doet, het liefst op het netwerk van BBned (en niet KPN). Deze bieden uitstekende verbindingen met zeer ruime datalimieten tegen lage prijzen. Tot zover mijn promotieactiviteiten. ![]()
|
![]() |
|
|