Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2003, 15:02
antigone
antigone is offline
het nieuwe album van the white stripes. wat vinden we ervan ?

ik vind het persoonlijk niet echt een geweldig album, op enkele nummers na. white blood cells is beter.
Oud 30-03-2003, 15:32
Verwijderd
Ik ken de vorige albums van ze niet echt goed, ik heb alleen Elephant.
Ik vind de bas wel een verrijking, het klinkt wat voller en funkier.
Tja, om echt een mening te geven moet ik het nog wat meer luisteren (waar ik niet zo'n zin in heb eigenlijk) maar wat ik gehoord heb klinkt best goed, staan heel wat lekkere nummers op.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 22:16
funest
funest is offline
heb em al een tijdje, alleen nog niet vaak geluisterd
toevallig net aant luisteren

zitten wel erg leuke nummers tussen ja

ze treden over tijdje op in amsterdam
k ga binnekort even kaartje halen...iemand anders nog die gaat?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 22:18
konflict
konflict is offline
kheb alleen white blood cells en dat vind ik wel een aardige cd, maar ik draai hem niet echt vaak... kzal elephant morgen 'ns gaan luisteren.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 21:51
antigone
antigone is offline
Citaat:
AM schreef op 30-03-2003 @ 23:16:
heb em al een tijdje, alleen nog niet vaak geluisterd
toevallig net aant luisteren

zitten wel erg leuke nummers tussen ja

ze treden over tijdje op in amsterdam
k ga binnekort even kaartje halen...iemand anders nog die gaat?
idd, sommige nummers zijn wel oke, sommigen zelfs erg goed. maar ik vind t album grotendeels een slap aftrekstel van white blood cells.

hoe dan ook...concert ?
Oud 01-04-2003, 00:00
86dagreed
86dagreed is offline
'Elephant? Is dat van die olifant die grijnst op die foto? Of was dat die andere elephant uit vlaanderen?"

Oud 09-05-2003, 12:24
Verwijderd
Ik up deze even, geen zin om een nieuw topic er over te gaan openen;

Ik vind Elephant echt enorm goed, heb hem nu weer lekker hard op staan, ben helemaal verkocht.. Ik vind hem ook beter dan White Bloodcells, veel... mja, voller..
Echt een super cd

There's No Home For You Here = errug goed!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 21:38
sublime
sublime is offline
Citaat:
I totally agree
verder, hele cd is ken de andere cds van the white stripes nog niet, dit is weer zo'n band waar ik van nieuw naar oud werk

maar elephant is dus zeker erg kewl... laatste nummer is ook kewl, zeker helemaal aan t eind als ze gaan praten >maar dat komt omdat ik dol ben op engels accent <
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 21:47
Verwijderd
Ik heb hem ook, maar nog niet echt geluisterd..
Hun vorige cd ken ik niet..
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 16:06
Zieke Gnoe
Zieke Gnoe is offline
heerlijke cd de baslijnen zijn inderdaad een verrijking voor the white stripes en ze zijn erg makkelijk en leuk om mee te spelen!

helemaal toppie
Oud 11-05-2003, 10:25
antigone
antigone is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 09-05-2003 @ 13:24:

dat vind ik juist het slechtste nummer van de hele cd. het is gewoon een precies\ze kopie van "dead leaves and the dirty ground" van hun vorige album.
Oud 11-05-2003, 10:36
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
sublime schreef op 09-05-2003 @ 22:38:
laatste nummer is ook kewl, zeker helemaal aan t eind als ze gaan praten >maar dat komt omdat ik dol ben op engels accent <
white strpies komen uit amerika
elephant heb ik nog niet geluisterd
Oud 11-05-2003, 12:11
sublime
sublime is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 11-05-2003 @ 11:36:
white strpies komen uit amerika
elephant heb ik nog niet geluisterd
like duh! > bij het laatste liedje zingt een engelse mee > holly, en haar accent = kewl!!!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 14:26
Gary X
Gary X is offline
The White Stripes hebben totaal geen goeie albums, ze hebben hooguit een PAAR goeie nummers, waaronder "BROKEN BRICKS", wat snellere garage rock'n'roll.

De rest van hun nummers zijn echt 'mediocre' ze hebben niet zulke boeiende gitaarriffen, de zang is oke, en ze hebben geen catchy nummers/teksten.

- G.C.
Oud 11-05-2003, 14:39
antigone
antigone is offline
Citaat:
Gary Craptalk schreef op 11-05-2003 @ 15:26:
The White Stripes hebben totaal geen goeie albums, ze hebben hooguit een PAAR goeie nummers, waaronder "BROKEN BRICKS", wat snellere garage rock'n'roll.

De rest van hun nummers zijn echt 'mediocre' ze hebben niet zulke boeiende gitaarriffen, de zang is oke, en ze hebben geen catchy nummers/teksten.

wat dacht je van hotel yorba, dat is toch absoluut een pakkend nummer, evenals het swingende fell in love with a girl, hypnotise en de laatste single seven nation army . voor boeiende gitaarriffs : expecting,black math , dead leaves and the dirty ground zijn nummers die erg vette riffs hebben. en qua teksten zijn nummers als little room, i'm finding it harder to be a gentleman en we're gonna be friends erg mooi.

over tegenargumenten gesproken.
Oud 11-05-2003, 15:01
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
loempia addict schreef op 11-05-2003 @ 15:39:
wat dacht je van hotel yorba, dat is toch absoluut een pakkend nummer, evenals het swingende fell in love with a girl, hypnotise en de laatste single seven nation army . voor boeiende gitaarriffs : expecting,black math , dead leaves and the dirty ground zijn nummers die erg vette riffs hebben. en qua teksten zijn nummers als little room, i'm finding it harder to be a gentleman en we're gonna be friends erg mooi.

over tegenargumenten gesproken.
"FELL IN LOVE WITH A GIRL" is wel een leuk nummer, het nummer zelf is catchy, maar de teksten niet zo (hotel yorba, seven nation army, hypnotise zijn het allemaal gewoon niet, je kan er op swingen, maar het heeft niks speciaals).

Sorry, maar die nummers die je opnoemt halen het gewoon niet als boeiende gitaarriffs. Qua teksten spreekt niks mij echt aan eigenlijk.

- G.C.
Oud 11-05-2003, 15:09
NERD
NERD is offline
Citaat:

- G.C.
Da's dus typisch craptalk
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 17:53
Uice
Uice is offline
zijn er nog meer mensen die ze live gaan zien?
Oud 11-05-2003, 18:25
funest
funest is offline
als jij een kaartje voor me weet te regelen ...
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 18:39
Uice
Uice is offline
sorry mijn broer heeft ze gekocht
Oud 12-05-2003, 07:03
antigone
antigone is offline
Citaat:
Juice schreef op 11-05-2003 @ 19:39:
sorry mijn broer heeft ze gekocht
tis je vergeven hoor
Oud 12-05-2003, 09:53
Verwijderd
Citaat:

- G.C.
Allereerst; waarom moet een nummer of een tekst catchy zijn? Het kan toch ook gewoon érg goed zijn zónder catchy te zijn? Als ik aan catchy nummers denk, hoor ik carnaval gesjoenkel...
Daarnaast gaat het mij ook helemaal niet op 'boeiende gitaarriffen' het gaat er mij om of het goed klinkt of niet, of ik er van kan genieten en er naar kan luisteren...

Ik vind White Blood Cells én Elephant beide érg goede albums, ze zijn dan misschien niet catchy en zullen niet overlopen van de 'boeiende gitaarriffen' maar ik vind ze echt super goed!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 09:54
Verwijderd
Citaat:
loempia addict schreef op 11-05-2003 @ 11:25:
dat vind ik juist het slechtste nummer van de hele cd. het is gewoon een precies\ze kopie van "dead leaves and the dirty ground" van hun vorige album.
Maar daarom kan het nummer toch nog wel goed zijn?
Seven Nation Army en Little Acorns vind ik trouwens ook werkelijk súper Maar het hele album eigenlijk....
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 11:06
sans plomb
sans plomb is offline
ik wil de nieuwe cd van ''The White Stripes" ook kopen, lijkt me opzich best een goed album
Oud 12-05-2003, 16:19
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 12-05-2003 @ 10:53:
Allereerst; waarom moet een nummer of een tekst catchy zijn? Het kan toch ook gewoon érg goed zijn zónder catchy te zijn? Als ik aan catchy nummers denk, hoor ik carnaval gesjoenkel...
Daarnaast gaat het mij ook helemaal niet op 'boeiende gitaarriffen' het gaat er mij om of het goed klinkt of niet, of ik er van kan genieten en er naar kan luisteren...

Ik vind White Blood Cells én Elephant beide érg goede albums, ze zijn dan misschien niet catchy en zullen niet overlopen van de 'boeiende gitaarriffen' maar ik vind ze echt super goed!
Als een nummer goed is dan is het catchy, en als het boeiende gitaarriffen heeft dan geeft dat nog een extra effect! Catchy heeft niks met carnavalscrap te maken... Als iets goed is en het melodietje, tekst of wat dan ook blijft in je hoofd hangen, dan is het catchy.

- G.C.
Oud 12-05-2003, 16:44
funest
funest is offline
catchy of niet, subjectief kerel
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Gary Craptalk schreef op 12-05-2003 @ 17:19:
Als een nummer goed is dan is het catchy, en als het boeiende gitaarriffen heeft dan geeft dat nog een extra effect! Catchy heeft niks met carnavalscrap te maken... Als iets goed is en het melodietje, tekst of wat dan ook blijft in je hoofd hangen, dan is het catchy.

- G.C.
Ik vind The White Stripes níet catchy (de nummers blijven iig niet in m'n hoofd hangen) en tóch erg goed. Luister het graag... Dussuh, wat voor jou een vereiste is, is voor mij geen pure noodzaak. Erg subjectief dus.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 17:00
funest
funest is offline
ik vind nummers van white stripes WEL catchy en ze zitten regelmatig in me hoofd..

lijkt me duidelijk dan...

poepdiscussie
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 17:07
Verwijderd
Citaat:
AM schreef op 12-05-2003 @ 18:00:
ik vind nummers van white stripes WEL catchy en ze zitten regelmatig in me hoofd..

lijkt me duidelijk dan...

poepdiscussie
Je reageert voor je de hele post hebt gelezen, als iets subjectief is (wat jezelf ook al zegt) dan geldt voor ieder subject weer wat anders... dus maak jij er nu een poepdiscussie van.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 17:09
funest
funest is offline
ik benadrukte ik de subjectiviteit van dit onderwerp nog maals door te vermelden dat ik hun nummers wel catchy vind.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 17:56
antigone
antigone is offline
offtopic: ik vind ze ook zeer catchy ja. seven nation army blijft als je het luistert da-gen-lang in je hoofd hangen.
Oud 14-05-2003, 20:47
geitnaas
geitnaas is offline
Citaat:
Danique schreef op 30-03-2003 @ 16:32:
Ik ken de vorige albums van ze niet echt goed, ik heb alleen Elephant.
Ik vind de bas wel een verrijking, het klinkt wat voller en funkier.
Tja, om echt een mening te geven moet ik het nog wat meer luisteren (waar ik niet zo'n zin in heb eigenlijk) maar wat ik gehoord heb klinkt best goed, staan heel wat lekkere nummers op.
die bas zit er dus niet in = gitaar met octaver maar ok het is een goede cd die goed is! There's no Home For You here is idd een kopie van Dead Leaves And The Dirty Ground maar het solo is fantastisch! Voorderest vind ik nr 12 erg grappig (The Air Near My Fingers) en het 7-minuten-7th son nummer is erg goed! (Ball And Biscuit) en die man (Jack White) is gewoon veel ste goed

PS ik wil ook kaartjes voor de 21e maar het is helaas uitverkocht
Oud 15-06-2003, 19:55
snOOdleF
snOOdleF is offline
de principes van de White Stripes zijn perfect om de ''pure'' muziek nog een beetje in leven te houden.

>>de opnameapparatuur van ''Elephant'' komt allemaal uit vóór 1963 (is ook wel te horen)

>>ze zijn niet commercieel (tenminste niet zo commercieel als bv. Linkin Park)

>>de muziek zelf is natuurlijk ook flex. vooral elephant, alleen idd jammer van de bas die er niet in zit, dan zou het helemaal perfect geweest zijn

oh ja nog een vraagje: waarom kiest een amerikaanse band voor een nederlandse albumtitel (''De Stijl'') ??
Oud 15-06-2003, 19:59
Rodegier
Rodegier is offline
uhm elephant is toch ook de zweedse tegenhanger van 'het kanon'
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 20:59
sublime
sublime is offline
Citaat:
snOOdleF schreef op 15-06-2003 @ 20:55:
de principes van de White Stripes zijn perfect om de ''pure'' muziek nog een beetje in leven te houden.

>>de opnameapparatuur van ''Elephant'' komt allemaal uit vóór 1963 (is ook wel te horen)

>>ze zijn niet commercieel (tenminste niet zo commercieel als bv. Linkin Park)

>>de muziek zelf is natuurlijk ook flex. vooral elephant, alleen idd jammer van de bas die er niet in zit, dan zou het helemaal perfect geweest zijn

oh ja nog een vraagje: waarom kiest een amerikaanse band voor een nederlandse albumtitel (''De Stijl'') ??
ze zijn allebei helemaal gek van de stijl (architectonische stroming, oa rietveldt enzo.) ze zijn ook in NL naar het rietveldt huis geweest enzo, en de hoes van die cd is ook in die stijl gemaakt volgens mij...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten