Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
En wegens een beperkt vermogen om met duizenden tegelijk te spreken moeten we het vaak houden bij 150 goede bekende broeders en zusters. |
![]() |
|
Door een drukke stad lopen vind ik best prettig. I hou er wel van om naar mensen te kijken en wat er allemaal gebeurt enz. Ik zou me opzich best een hele dag op een terrasje kunnen vermaken door enkelt te kijken naar al die drukte. Het is voor mij eerder rustgevend dan dat ik er gestresst van word.
Zelf woon ik in een dorpje waar het erg rustig is. Vandaag fietste ik ook lekker in het zonnetje, en nadat ik langs een huis kwam begon er een hond erg hard en vooral zeer irritant te blaffen. Mijn rust was weg, en even had ik een gestrest gevoel. Wat een kut hond. Geef mij maar al die mensen. |
![]() |
|
![]() |
Het schijnt dat juist drukke mensen minder gauw gestresst zijn en rustige mensen eerder. Het hangt dus eerder van je eigen aard af of je gestresst wordt van een drukke winkelstraat. Moeilijk te zeggen of dat vaak de oorzaak van stress is, drukte door mensen.. Geheel ongefundeerd waag ik te zeggen dat het wel meespeelt. Misschien omdat veel mensen ook allerlei eisen aan zichzelf stellen en dat vooral in de buurt van andere mensen, potentiële beoordelers van hun gedrag. In het gezelschap van zoveel mensen zouden zulke types gestresster kunnen worden om niet geaccepteerd of uitgelachen te worden.
|
Verwijderd
|
Volgens mij raak je gewoon gestressd als er teveel prikkels op je afkomen. Een drukke winkelstraat bevat veel prikkels, dus ja, dat kan tot stress leiden.
Maar dat kan evengoed in uw gezin alleen zijn. Vader die het gras af rijdt (geluid), moeder die u zegt uw kamer op te ruimen, een vriend die u belt, want hij heeft een probleem, je kookt iets en het brandt aan, uw hond bijt uw schoenen kapot... Gewoon veel verschillende prikkels die op u afkomen in een korte tijdspanne kan tot overhitting van de hersenen (onbewustzijn) leiden en dus tot stress... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
mensen als proefkonijnen?????? michalina | 66 | 17-04-2008 09:16 | |
Flora & Fauna |
Jacht op vos in Friesland weer geopent kees17 | 105 | 30-05-2005 16:21 | |