Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Hai
jA, ik denk ook dat je oma echt niet ineens een b*tch blijkt te zijn. Je moeder zegt nu alleen maar de slechte dingen over haar en verzwijgt natuurlijk goede dingen. Iedereen heeft wel eens een slechte dag dus je stiefoma is echt niet ineens een stom mens. Als je het vervelend vindt dat je moeder nu zo over haar praat moet je dat haar misschien zeggen, want zij moet er ook rekening mee houen dat je stiefoma toch altijs jouw oma was, ookal had je moeder dan een hekel aan haar. noujah, ik hoop dat het je wat helpt gr. SilverAngel
|
Hoi Wendy.
Ik heb ongeveer hetzelfde. Mijn moeder had een hele slechte relatie met haar stiefmoeder, daarom heeft ze nu ook geen contact meer met haar. Het verschil is dus dat ik mijn 'oma' nooit gekend heb, en mijn 'opa' ook niet. Voor mij is het dus geen probleem. Je hoeft het beeld van haar in je hoofd niet te veranderen. Zij was toch de oma die jij gekend hebt, en dat soort dingen veranderen niets aan jouw relatie met haar. Jouw relatie met haar was goed en je hebt nog steeds hetzelfde met haar meegemaakt. Jouw moeder heeft haar ervaren als stiefmoeder, dat is haar blijkbaar niet zo goed afgegaan. Jij hebt haar ervaren als oma, en dat deed ze blijkbaar prima. Misschien is het goed om hier met je moeder over te praten, misschien laat je het voor jezelf liever nog even rusten. Dat moet je helemaal zelf uitmaken. Uiteindelijk zal het wel goed zijn om het besprekkbaar te maken, maar wanneer moet je zelf bekijken. Veel sterkte ermee in ieder geval. Nona
||
Citaat:
Je verhaal is erg herkenbaar. Ik maak erg vaak mee dat mensen gewoon zo onaardig kunnen doen tegen anderen, maar tegen mij wel aardig doen. Dan is het erg moeilijk om daarmee om te gaan. Want ze heeft jou nooit iets misdaan, maar daartegenover staat dat ze wel iemand van wie jij houdt pijn heeft gedaan. Dat is ook zo met jou, je moeder en oma. En over dat andere stukje, dat je je oma graag zou willen ontmoeten is ook best herkenbaar. Soms dan ga ik naar een begravenis of een afscheidsviering ofzo, van iemand die ik nooit gekend heb. Dan verlang ik er soms zo naar dat ik diegene gewoon een keer gesproken heb, of gewoon gezien ofzo. Dat wordt vooral veroorzaakt omdat het zo onbekend is. Voor jou dus of je oma echt zo'n geweldige uitstraling had etc. Dat gevoel zal nooit bevredigt kunnen worden. Ze is immers dood en je zult haar waarschijnlijk nooit ontmoeten. dus daar moet je dan eigenlijk maar accepteren. (misschien kan het je helpen om meer van dingen te genieten met mensen, omdat ze misschien eerder overlijden dan jij) wat een ontzettend slechte reply, al zeg ik het zelf... ![]()
|
heey Sandra,
het is geen stomme replay bedankt allemaal he?! ik weet het ook wel... maar je beeld wordt toch beinvloed. ik zal een voorbeeld noemen mijn vader een mn moeder hadden iets met elkaar. mn vader komt bij hun thuis. mn moeder woonde er toen nog, en vond mijn vader maar niks. dan zegt ze tegen mijn moeders (stief)broertjes, haar kinderen dus: 'agh, trek je niks van dat kind aan... ze is toch jullie zus niet!' naja... dat beinvloed je beeld toch wel, bij mij dan...
|
Heey Wendy
dat kan ik me best wel voorstellen, dat dat je beeld beinvloedt, want jij kent je oma als een lieve oma, en dan blijkt dat ze vroeger gemeen is geweest tegen je moeder... Natuurlijk kun je dat niet goed praten, maar in elk gezin zijn er wel strubbelingen. Al is dit wel heel gemeen. Toch denk ik wel dat jij het beeld, dat jij van je oma hebt vast moet houden, en niet moet laten beïnvloeden door je moeder. Je moeder zit hier waarschijnlijk mee, maar heeft ze het niet willen zeggen terwijl je oma nog leefde, omdat je dan anders tegen je oma aan zou gaan kijken. Dat vind ik wel goed van je moeder. Ik denk dat je het beste naar je moeder kunt luisteren (dat spreekt voor zich) maar ik zou niet opeens een heel ander beeld van je oma krijgen... Dat heeft ze niet verdient, want ze is toch lief geweest voor jou. Misschien had je oma ook spijt van alles wat ze gedaan heeft, maar nooit goed durven zeggen, weet ik veel!! Er kan van alles meespelen, doe maar wat je zelf goed lijkt... ![]() xxxx Wiltine
|
Heej Wen!
Ik ben het met de rest eens, hou dat beeld van je oma wat je eerst had, voordat je moeder met de slechte verhalen kwam! Toen ik bij je was, begon je er ff over, maar ik had toen niet door dat je er (een beetje) mee zit...Sorry daarvoor, je had er best nog een keer en nog een keer over mogen beginnen! Kus Suus
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel je je op relationeel gebied? #102 snowflakes | 476 | 17-10-2009 10:10 | |
Verhalen & Gedichten |
Als niemand kijkt I C U | 12 | 08-03-2006 16:07 | |
Verhalen & Gedichten |
verhaaltje: voorbestemd of stom toeval!? Ronella | 1 | 10-05-2004 13:59 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] ... Verwijderd | 18 | 30-01-2004 16:16 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd 2: Kies uw winnende verhaal. Ieke | 102 | 04-01-2004 00:20 | |
ARTistiek |
Wakker worden. Verwijderd | 1 | 12-05-2002 19:55 |