Advertentie | |
|
![]() |
|
Vanuit de hemel kijkt ze
niet op ons neer, maar anders dan koningen staat ze hoger, en blijft toch gelijk aan ons eigen land. de kleuren gloeien het donker ontspringt uit een vurende zee van warmte en hitte Haar wangen glimmen. Haar ogen huilen en ik, op de vogel kom naderbij. Haar tranen verlichten de vleugels, nu nat. de sterren doven door dit grootse wezen en wolken wijken voor haar aangezicht Vanuit de hemel is zij een liefde voor hen, die haar nodig heeft. "Kom dichter, kom bij me, ik zal je troosten." Zegt zij, die het leven weer waarde geeft.
|
Brandend zoals het felste licht,
zijn jouw ogen in mijn gedachten. Wanneer ik over je schrijf of dicht, niet wetende wat te verwachten. Het is alsof je op me neer kijkt, denkende aan alles wat eens was. Maar wanneer ik omhoog kijk blijkt, dat ik hier alleen lig in het gras. Waar je was en bent geweest. Waar we samen hebben gelopen. Daar in dat gras lijkt het het meest, alsof ik nog op je kan hopen. Brandend als alleen de zon kan, zijn sterren stralend als jouw ogen. en hier lig ik dan tot de zonsopgang. Bedenkend waarom je hebt gelogen. (Mjah erg flauw, weet ff niks beters, snel geschreven)
|
So, there you are
flying high above I feel the wind flowing true your hair finding a place to love I think you're not proud proud of our world You would crying loud Watching the girls the birds flying high sending you love cause you never coming back you just stay there.. above I can see it in your eyes you want to cry every day sees that everything's a lie and find your own way It is hard to believe in something you've never met cause you're the one that's thinking what you see is what you get I think you can smell the fear and the dark when you walking only in a dirty weakness park So look at the sky it's burning in your eyes and stare at the colors of beautiful northerlight. (me Engels zuigt, het gedicht ook maar ik verveeld me ![]()
|
Leuk hoe in alle gedichten worden geopend met één of andere uitspraak over 'hemel', 'lucht' of 'licht'. Logisch te verklaren natuurlijk maar wel grappig dat we allemaal gedichten schrijven die niet alleen naar aanleiding van zijn geschreven, maar ook min of meer over dat plaatje gáán.
|
Lang zagen mijn ogen niets anders
als, donkere wolken, het lichtpuntje dat schitterde in verre verlangens, gevangen in het nu, en mijn voeten konden geen stap vooruit vinden - Toe, pak mijn handen, voor even, lijm mijn vleugels, eerder van papier, en maak ze tot één stevig geheel Zal ik vliegen, steeds verder op reis naar mijn toekomst, waar het licht steeds scherper mijn ogen binnenvalt, gevangen in mijn gevecht, en mijn voeten die rennen in vrijheid, heb ik bijna gewonnen |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hans Janmaat. Goed politcus en vooruitziener of Zwart schaap en rascist? Verwijderd | 217 | 25-12-2008 02:48 | |
Verhalen & Gedichten |
Tienermoeder Christiana | 15 | 18-11-2005 15:34 | |
Verhalen & Gedichten |
De geschiedenis van mijn tranen Marek vd Jicht | 10 | 20-07-2005 14:16 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 | |
Verhalen & Gedichten |
Iets schrijven na aanleiding van iets wat je hebt gezien op tv??? iamre18 | 5 | 15-07-2002 14:48 | |
Verhalen & Gedichten |
na aanleiding van wat er gister gebeurde ~Miss_Kiss~ | 2 | 18-08-2001 15:34 |