Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2003, 12:20
KiMZz
KiMZz is offline
Hoi allemaal

Ik heb een probleempje waar ik al een tijdje mee zit. Mijn borsten doen de laatste weken veel pijn. Nu ook, zit gewoon met een BH aan achter de pc en t doet pijn. Als ik in bed lig zonder BH ook, en als mijn vriend ze aanraakt ook. Weet iemand hoe t kan? Het is weleens minder maar nu doet t echt pijn en ik vond dat ik maar eens een oplossing moest gaan zoeken...
Ik ben net 18, heb cup75C en ben 1.78 m.

Groetjes Kim.
Oud 20-06-2003, 12:34
Verwijderd
Misschien moet je ongesteld worden? Dan zijn ze bij mij sowiezo gevoeliger.

Je borsten zijn in verhouding ook niet te groot lijkt me, en aangezien je er daarvoor ook nooit last van hebt gehad lijkt het me sterk dat het daaraan ligt.

Nee, ik zou eigenlijk ook niets weten?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 12:56
MoonWolf
MoonWolf is offline
Ik weet alleen dat ik dat ook heb 1/2 weken voordat ik ongesteld moet worden.
Maar als je het daarvoor nooit heb gehad weet ik het niet, misschien even naar de dokter, vooral als je er echt veel last van hebt, want het lijkt me niet prettig.
Oud 20-06-2003, 12:57
Verwijderd
misschien groeien ze nog.. dat je dat voelt

ja ik weet, het klinkt beetje vreemd omdat je al 18 bent.. maar dit si echt het enige waar op kan komen
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 13:00
KiMZz
KiMZz is offline
Hmz jah ik heb gisteren mijn laatste pil ingenomen, dus moet wel ongesteld worden. Als meer mensen dat hebben zal t wel niet erg zijn... Ik heb t weleens eerder gehad maar dat was toen mijn borsten nog groeiden, dan voel je ook van die bobbels enzo maar die voel ik nu niet meer...
Oud 20-06-2003, 13:16
Firefly182
Firefly182 is offline
de mijne doen ook pijn, maar dat is ongetwijfeld omdat ik aan het groeien ben.
Oud 20-06-2003, 13:27
Cthulhu
Cthulhu is offline
Ik heb ook regelmatig pijn in mijn borsten. Duurt meestal een dag of 3-4 tot een week. Als het echt al weken aansleept is er toch wel iets mis denk ek.
Oud 20-06-2003, 13:32
ekki
ekki is offline
Ja, ik heb dat nu ook weer, al een tijdje, ik denk al een week of 3. Soms is het wat erger dan een andere keer. Ik heb het eigenlijk best wel regelmatig en ik roep altijd maar dat ze aan het groeien zijn. Niet dat dat zichtbaar is ofzo (volgens mij) en ik ben ook al 20. Maar tot je 21e groeien ze door, als het goed is.
Trouwens, een jaartje geleden ofzo had ik dat ook en kon ik echt heel goed zien dat ze gegroeid waren. Dus dat kan echt makkelijk.

Ik vind het trouwens wel vervelend, bijvoorbeeld met liggen enzo. Ik moet er dan echt rekening mee houden en kan niet in elke houding liggen die ik wil. Maarja, gaat wel weer over.
Oud 20-06-2003, 13:33
x_Pearl_x
x_Pearl_x is offline
Citaat:
Cthulhu schreef op 20-06-2003 @ 14:27:
Ik heb ook regelmatig pijn in mijn borsten. Duurt meestal een dag of 3-4 tot een week. Als het echt al weken aansleept is er toch wel iets mis denk ek.

Ze groeien.. ik heb precies het zelfde ben 17.
Oud 20-06-2003, 14:01
KiMZz
KiMZz is offline
Geez dat hoop ik toch nie!! Ik vind ze nu al te groot, als ze nog meer groeien overweeg ik serieus borstverkleining...
Oud 20-06-2003, 14:58
poesiefox
poesiefox is offline
Ze groeien door tot na je twintigste, maar niet zo hard al vroeger. Het is ook een kwestie van hormonen, en de ene maand is het erger dan de andere. Lastig, maar niks aan te doen.
Oud 20-06-2003, 15:09
Verwijderd
Of het komt doordat je aan de pil bent,
óf omdat je ongesteld moet worden,
óf omdat ze nog groeien.

Bij de meeste meisje groeien ze nog een halve cup tussen hun 16de en 21ste, daarvoor groeien ze sneller. Veel groter zullen ze dus niet worden, maar je kan het mogelijk nog wel voelen doordat ze wanneer ze groeien wat harder worden.
(Overigens kunnen ze groter líjken naderhand (= na je 21ste) doordat ze wat minder stevig worden; ze gaan wat meer hangen dus.)

Wat helpt:
Lekker je borsten onder de douche masseren, zodat ze wat soepeler worden.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 15:14
deesmees
deesmees is offline
dat vind ik echt onzin,een borstverkleining!!!!!
Vind het oke als je echt LAST hebt ervan en van je rug enzo maar niet zo van tja vind ze nie zo mooi liever kleiner dan maar mes erin
BELACHELIJK!!!!!!!!!! ben blij met wat je hebt
Oud 21-06-2003, 18:12
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
deesmees schreef op 20-06-2003 @ 16:14:
dat vind ik echt onzin,een borstverkleining!!!!!
Vind het oke als je echt LAST hebt ervan en van je rug enzo maar niet zo van tja vind ze nie zo mooi liever kleiner dan maar mes erin
BELACHELIJK!!!!!!!!!! ben blij met wat je hebt
Mjah maar ik HEB ook last van mijn rug... Al meer dan een jaar. Ben ook naar therapie geweest maar hielp nie echt. Duss... Alleen vindt mijn vriend t niet goed wanneer ik borstverkleining zou doen, hij vindt ze precies goed...
Oud 21-06-2003, 18:18
Qamra
Qamra is offline
Dat heb ik ook, maar dat is omdat er van de week iemand met zijn schouder vol in mijn borst sprong..

Kan zijn omdat je ongesteld moet worden of omdat ze nog even een "groei"spurtje inzetten..
Oud 21-06-2003, 18:23
Verwijderd
Ik heb het ook...niet constant, maar wel vaak en regelmatig ed...de ene keer (veel) erger dan de andere keer... Ik heb nu ook last van iets bij m'n oksel...dan gaan d'r soms wel enge dingen door m'n hoofd spoken, maar ik denk dat het allemaal wel mee valt.

Groeien, ongesteld worden, de pil, enz. allemaal redenen waardoor je borsten pijn kunnen doen... Verder zou ik het ook niet weten...wat de reden bij mij is, weet ik niet.

75C valt toch best mee btw...?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 18:33
Verwijderd
Ik heb dit nu ook al een week en m'n ongesteldheid is ook al laat. (heb overigens zelfde maat als jij) bah
Ik wil niet groeien
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 21-06-2003 @ 19:23:

75C valt toch best mee btw...?
Dat lijkt me ook... En als meisje van 1.78 meter moet dat voor je rug echt geen probleem zijn...
Ik denk dat je de oorzaak van je rugklachten ergens anders moet zoeken, kimmetjeluvsya. Te zware tassen, verkeerde houding op bepaalde momenten allerlei mogelijkheden.. maar borsten cup C? Lijkt me echt onwaarschijnlijk...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 20:40
Brown eye
Brown eye is offline
bij mij doen ze owk pijn...maar dat komt omdat ze aan het groeien zijn (hoera hoera hoera ) en dat kun je best goed zien!! ze zijn in een maand tijd al flink gegroeid!! tis wel lastig met slapen wat je kunt wa moeilijker op je buik liggen omdat ze tres gevoelig zijn!!....maarja je moet er wa voor over hebben
Oud 21-06-2003, 21:07
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef op 20-06-2003 @ 15:01:
Geez dat hoop ik toch nie!! Ik vind ze nu al te groot, als ze nog meer groeien overweeg ik serieus borstverkleining...
Ik meende dat de mate waarin borsten groeien afhangt van de hoeveelheid oestrogeen in je lichaam. Niet (alleen maar) tijdelijk.

De pil die verhoogt de concentratie oestrogeen. Vetcellen produceren ook kleine hoeveelheden oestrogeen. Wil je echt dat ze niet groter worden dan moet je oestrogeenconcentratie dus verlagen/laag houden totdat ze niet meer groeien.

Dat vetcellen oestrogeen produceren is overigens zodat mensen die het goed hebben (anno 80.000 v.chr - goed kan je goed meten in hoeveelheid vet), investeren in voortplanting terwijl mensen die het niet goed hebben minder hinder hebben van seksuele kenmerken.
Oud 22-06-2003, 00:49
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef op 21-06-2003 @ 19:12:
Mjah maar ik HEB ook last van mijn rug... Al meer dan een jaar. Ben ook naar therapie geweest maar hielp nie echt. Duss... Alleen vindt mijn vriend t niet goed wanneer ik borstverkleining zou doen, hij vindt ze precies goed...
Als je vriend van je houdt, gaat t erom hoe jij je voelt en niet wat hij mooi vindt (en jij dan maar pijn moet lijden).

Toch?
Oud 22-06-2003, 09:06
elledc
elledc is offline
Sinds ik de pil neem heb ik ook vaak gezwollen en iets pijnlijke borsten. Tja dat moet ik er dan maar bijnemen, wat een vrouw toch te verduren heeft he
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 13:29
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 22-06-2003 @ 10:06:
Sinds ik de pil neem heb ik ook vaak gezwollen en iets pijnlijke borsten. Tja dat moet ik er dan maar bijnemen, wat een vrouw toch te verduren heeft he
Jah maar k ben al bijna 2 jaar aan de pil...
Oud 23-06-2003, 09:21
Kloontjuh
Kloontjuh is offline
Ik heb de laatste paar dagen ook last van pijnlijke borsten.. het doet vooral zeer als ik ze aanraak of erop druk. Ze voelen nogal hard aan.... zijn ze misschien aan het groeien ofzo? Ik moet niet ongesteld worden en ik ben niet aan de pil. Nog ff een vraagje.. is het trouwens beter om 's nachts zonder bh te slapen?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 12:51
KiMZz
KiMZz is offline
Jah zonder BH is volgens mij beter (en fijner) dan krijgen ze ruimte en rust ofzo (zei een vriendin van me) en een BH knelt zo af. Meer bewegingsvrijheid dus, is ook fijner voor jou zelf

BTW een vriendin van me is twee weken terug kei hard tegen mijn borsten aan gekomen, misschien dat t daardoor kwam. Het gaat nu al beter
Oud 23-06-2003, 13:05
Verwijderd
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef op 23-06-2003 @ 13:51:
Jah zonder BH is volgens mij beter (en fijner) dan krijgen ze ruimte en rust ofzo (zei een vriendin van me) en een BH knelt zo af. Meer bewegingsvrijheid dus, is ook fijner voor jou zelf

BTW een vriendin van me is twee weken terug kei hard tegen mijn borsten aan gekomen, misschien dat t daardoor kwam. Het gaat nu al beter
Als een bh de goede maat heeft, hoort hij niets af te knellen hoor...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten