Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2003, 13:38
Verwijderd
ik ken een kameraad en hij wil magische spreuken leren enz...

alleen ik weet nie hoe ik er aan kom en zo...

weten jullie misschien sites ofzow waar ik dat kan vinden?

alvast bedankt...

greetz... the undertaker
Advertentie
Oud 03-07-2003, 14:37
Verwijderd
Je vriend wil spreuken leren en jij gaat ze zoeken?
Klinkt vaag.

Maar spreuken kun je niet zomaar leren hoor en daar moet je je ook niet zomaar mee inlaten als je er nix over weet. Magie is een krachtig iets en als je het verkeerd gebruikt kan het fout aflopen. Waarom wil je spreuken leren, waarvoor en met welk doel. Ik kan je sites geven met spells en spreuken, maar niet als ik niet weet waarvoor het is en wat je ermee wil doen.
Daarbij is een spell of ritueel krachtiger als je het zelf schrijft en niet zomaar klakkeloos van iemand overneemt. Maar bedenk goed waar je mee bezig bent, zelf hou ik me aan deze regels: Doe wat je wil, zolang het niemand schaadt en de regel van 3.

En bij spreuken en spells moet je ook niet denken aan The Craft of Charmed want zo werkt het niet.
Oud 03-07-2003, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 03-07-2003 @ 15:37:
Je vriend wil spreuken leren en jij gaat ze zoeken?
Klinkt vaag.

Maar spreuken kun je niet zomaar leren hoor en daar moet je je ook niet zomaar mee inlaten als je er nix over weet. Magie is een krachtig iets en als je het verkeerd gebruikt kan het fout aflopen. Waarom wil je spreuken leren, waarvoor en met welk doel. Ik kan je sites geven met spells en spreuken, maar niet als ik niet weet waarvoor het is en wat je ermee wil doen.
Daarbij is een spell of ritueel krachtiger als je het zelf schrijft en niet zomaar klakkeloos van iemand overneemt. Maar bedenk goed waar je mee bezig bent, zelf hou ik me aan deze regels: Doe wat je wil, zolang het niemand schaadt en de regel van 3.

En bij spreuken en spells moet je ook niet denken aan The Craft of Charmed want zo werkt het niet.

hij heeft geen internet en is nie lid op scholieren en vroeg aan mij of ik het kon oppzoeken...en waarvoor hij het wil leren??...nou heel simpel hij wil witte magie leren waar door hij ook beter in zn vel zit... maarja ikke kan het nie vinden
Oud 03-07-2003, 14:52
Verwijderd
Citaat:
undertaker schreef op 03-07-2003 @ 15:46:
hij heeft geen internet en is nie lid op scholieren en vroeg aan mij of ik het kon oppzoeken...en waarvoor hij het wil leren??...nou heel simpel hij wil witte magie leren waar door hij ook beter in zn vel zit... maarja ikke kan het nie vinden
witte magie bestaat in mijn ogen niet, voor mij bestaat alleen grijze magie, het ligt aan de persoon die er goed of slecht mee doet of het witte of zwarte magie is, maar ok. EN waarom wil hij met magie beter in zijn vel zitten. Kan hij niet beter eerst op zoek gaan naar de oorzaak van dat hij zo slecht in zijn vel zit? Magie helpt je niet zomaar uit een dipje te komen ofzo. Daarbij, waar houdt hij zich dan nog mee bezig, hoe komt hij op het idee van magie te gebruiken?
Oud 03-07-2003, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 03-07-2003 @ 15:52:
witte magie bestaat in mijn ogen niet, voor mij bestaat alleen grijze magie, het ligt aan de persoon die er goed of slecht mee doet of het witte of zwarte magie is, maar ok. EN waarom wil hij met magie beter in zijn vel zitten. Kan hij niet beter eerst op zoek gaan naar de oorzaak van dat hij zo slecht in zijn vel zit? Magie helpt je niet zomaar uit een dipje te komen ofzo. Daarbij, waar houdt hij zich dan nog mee bezig, hoe komt hij op het idee van magie te gebruiken?

hij wil magie leren voor het goede maar wat hij ook probeert of het lukt hem nie of hij weet nie waar hij moet beginnen daarom vroeg hij aan mij of ik het kon opzoeken...hij vind magie heel mooi en interresant maar het lukt hem gewoon nie daarom zoek ik het voor em op...alleen ja zoals...ik al zei...ikke weet nie waar... en nee hij wil geen geest of duivel of weet ik wat oproepen maar gewoon spreuken en dan gewoon goede spreuken die goed zijn

weet jij misschien een site?

kheb er wel wat verstand van maar kan het nie vinden
Oud 03-07-2003, 15:05
Verwijderd
Magie is niet zoiets simpels... en echte spreuken moet je zelf schrijven. Het is jammer dat die persoon geen internet heeft.
Wat hij wil met die spreuken, ik weet niet eens of die spreuken op het net staan, ik weet wel sites met spreuken, maar die hebben allemaal een vaste bedoeling. Ik zou je vriend willen aanraden eerst wat meer info over magie in te winnen en dan pas ermee te beginnen. Ik wil hem wel helpen, maar ja, zonder internet is dat een lastig iets.
www.verdani.nl
www.heksen.pagina.nl
Geen spreuken, maar wel als je erop rondzoekt. Gewoon informatieve sites.
Oud 03-07-2003, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 03-07-2003 @ 16:05:
Magie is niet zoiets simpels... en echte spreuken moet je zelf schrijven. Het is jammer dat die persoon geen internet heeft.
Wat hij wil met die spreuken, ik weet niet eens of die spreuken op het net staan, ik weet wel sites met spreuken, maar die hebben allemaal een vaste bedoeling. Ik zou je vriend willen aanraden eerst wat meer info over magie in te winnen en dan pas ermee te beginnen. Ik wil hem wel helpen, maar ja, zonder internet is dat een lastig iets.
www.verdani.nl
www.heksen.pagina.nl
Geen spreuken, maar wel als je erop rondzoekt. Gewoon informatieve sites.

in ieder geval thx
Oud 04-07-2003, 10:25
Snow
Snow is offline
No offence, maar er zijn tegenwoordig ook een soort van tastbare website samengebonden in een harde kaft en die kun je overal kopen. Voordeel van deze dingen is dat alles er vaak overzichtelijk en compleet in staat. Dat in tegenstelling tot de dingen die vaak op websites staan. Als je vriend zich hiermee wil gaan bezighouden, dan raad ik hem ook aan om er een boek (want zo heten deze dingen) over te kopen en niet zelf iets samen te stellen van alle dingen die hij op internet vindt. Het is een wonderschoon medium, maar als je (vooral in dit geval) niet duidelijk weet wat je zoekt, dan vind je het waarschijnlijk ook niet of moet je zelf een verhaal maken van de dingen die je tegenkomt en dat raad ik je in dezen ook niet aan.

En daarbij inderdaad:

Citaat:
Mutant schreef
...waarom wil hij met magie beter in zijn vel zitten. Kan hij niet beter eerst op zoek gaan naar de oorzaak van dat hij zo slecht in zijn vel zit? Magie helpt je niet zomaar uit een dipje te komen ofzo. Daarbij, waar houdt hij zich dan nog mee bezig, hoe komt hij op het idee van magie te gebruiken?
Oud 04-07-2003, 15:35
prinses eowyn
prinses eowyn is offline
ik heb een vraagje over hetzelfde onderwerp als undertaker

Ik heb een paar artikelen over wicca gelezen en onder andere www.verdani.nl bekeken en wicca interessert me enorm. Ik wil graag Wicca worden en meer leren over de feesten en rituelen.
Weet iemand boeken over wicca die de moeite waard zijn om te lezen of gewoon duidelijke informatie geven over wicca?
en weet iemand of er in de buurt van doetinchem, arnhem of silvolde een winkel is die wicca boeken en producten verkoopt?

groeten
Eowyn
Oud 04-07-2003, 15:54
Mystically
Mystically is offline
Citaat:
prinses eowyn schreef op 04-07-2003 @ 16:35:

Ik heb een paar artikelen over wicca gelezen en onder andere www.verdani.nl bekeken en wicca interessert me enorm. Ik wil graag Wicca worden en meer leren over de feesten en rituelen.
Weet iemand boeken over wicca die de moeite waard zijn om te lezen of gewoon duidelijke informatie geven over wicca?
en weet iemand of er in de buurt van doetinchem, arnhem of silvolde een winkel is die wicca boeken en producten verkoopt?

groeten
Eowyn
ga naar de bieb
Oud 04-07-2003, 18:13
AngelLena
AngelLena is offline
Eerst zorgen dat ie beter in z'n vel zit, dan pas magie gaan leren...
Eerder gaat het echt niet werken want dan denkt hij onbewust misschien niet goed na over de consequenties van magiegebruik.
Daarbij is magie bedoeld om anderen te helpen, niet jezelf...
Oud 04-07-2003, 21:57
pe51
pe51 is offline
Op een groot heksenforum waar ik vaak kom, heb ik wél vaker gelezen dat mensen beter in hun vel gaan zitten (geestelijk dan) omdat ze heks worden. Voor dit geloof gekozen hebben dus. Maar niet dat ze beter in hun vel zitten omdat ze aan magie doen.

Daarom denk ik dat je beter eerst veel over het geloof kan lezen. Voel je, dat het bij je past, dan zorg je dat je erin groeit. Magie hoef je daarvoor niet te leren. Als je daar je tijd aan besteedt, gaat die tijd af van het bestuderen van het geloof op zich. En zul je minder snel lekker in je vel gaan zitten.

Natuurlijk werkt dit niet, als je gevoel zegt, dat je niet voor hekserij moet kiezen als godsdienst. Bij mij bijv. werkt het niet, omdat het mijn persoonlijke geloof niet kan zijn.

Maar om lekker in je vel te gaan zitten moet je je binnenkant veranderen, en dat kan wel met een geloof (bijv. hekserij) maar niet met magie. Omdat magie op de buitenkant gericht is.

peter.
Oud 04-07-2003, 22:04
Victor
Victor is offline
Jij kunt die spreuken niet voor je vriend vinden, dat moet hij zelf doen. Actief zoeken is daarbij niet nodig, ze komen vanzelf op. Ga op een heldere dag op zolder zitten met een leeg glas voor je dat je langzaam met water uit een kan vult. Dit symboliseert je geest die geïnspireerd wordt. Neem een onbeschreven en ongebleekt vel papier en een houtskoolstaaf en schrijf op wat in je opkomt, elke gedachte, elk hersenspinsel en bewandel elk donker steegje van je geest. Wat je hebt opgeschreven zal onzin lijken, maar wanneer je een spreuk nodig denkt te hebben prik je met je ogen dicht op het blad en je vinger zal op de juiste terechtkomen. Spreek deze vervolgens uit en neem daarna een slok appelsap om jezelf energie te geven en je gedachten niet te laten vertroebelen. Succes.
P.S. vergeet de liefde niet.
Oud 04-07-2003, 22:12
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Victor schreef op 04-07-2003 @ 23:04:
Jij kunt die spreuken niet voor je vriend vinden, dat moet hij zelf doen. Actief zoeken is daarbij niet nodig, ze komen vanzelf op. Ga op een heldere dag op zolder zitten met een leeg glas voor je dat je langzaam met water uit een kan vult. Dit symboliseert je geest die geïnspireerd wordt. Neem een onbeschreven en ongebleekt vel papier en een houtskoolstaaf en schrijf op wat in je opkomt, elke gedachte, elk hersenspinsel en bewandel elk donker steegje van je geest. Wat je hebt opgeschreven zal onzin lijken, maar wanneer je een spreuk nodig denkt te hebben prik je met je ogen dicht op het blad en je vinger zal op de juiste terechtkomen. Spreek deze vervolgens uit en neem daarna een slok appelsap om jezelf energie te geven en je gedachten niet te laten vertroebelen. Succes.
P.S. vergeet de liefde niet.
Kan je niet beter een slok water nemen ipv appelsap? Lijkt me toch reiner.

Maar ik ben ervan overtuigd dat je geen spreuken moet hanteren om jezelf gelukkiger te maken, want je wordt er alleen maar minder van als je ze niet op de juiste manier gebruikt en de consequenties ervan overziet. Daarbij zijn ze oorspronkelijk niet bedoeld voor jezelf maar om anderen in je omgeving te helpen.
Oud 05-07-2003, 08:33
prinses eowyn
prinses eowyn is offline
Citaat:
Mystically schreef op 04-07-2003 @ 16:54:
ga naar de bieb
gedaan, maar niks gevonden
Oud 05-07-2003, 12:07
Snow
Snow is offline
Citaat:
prinses eowyn schreef op 05-07-2003 @ 09:33:
gedaan, maar niks gevonden
Probeer eens in de boekhandel te zoeken naar de schrijver Scott Cunningham. Ik heb een boek in de kast staan getiteld: "Wicca, a guide for the solitairy practioner", maar nu zag ik het laatst ook in het Nederlands vertaald ergens liggen.
Het geeft duidelijk weer wat de gedachte achter Wicca is en hoe alles in elkaar steekt. Nu staat me bij dat er ook nog een vervolg op dit boek is, waar dieper ingegaan wordt op de dingen die in het eerste boek beschreven worden.
Naar mijn idee is het een goed boek om mee te starten en je te oriënteren.
Oud 05-07-2003, 12:37
Victor
Victor is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 04-07-2003 @ 23:12:
Kan je niet beter een slok water nemen ipv appelsap? Lijkt me toch reiner.

Maar ik ben ervan overtuigd dat je geen spreuken moet hanteren om jezelf gelukkiger te maken, want je wordt er alleen maar minder van als je ze niet op de juiste manier gebruikt en de consequenties ervan overziet. Daarbij zijn ze oorspronkelijk niet bedoeld voor jezelf maar om anderen in je omgeving te helpen.
Vandaar: vergeet de liefde niet, waarmee ik bedoel dat je elke spreuk moet uitspreken om iemand gelukkiger te maken en wanneer je bedoelingen oprecht zijn dit ook zal werken. Zonder liefde werkt niets, ook geen spreuken, ze doen dan geen goed en geen kwaad.
Water en appelsap: water bevat niet de energetische en opwekkende krachten van appelsap en appelsap is de helderste van alle vruchtensappen.
Oud 05-07-2003, 12:37
pe51
pe51 is offline
Citaat:

groeten
Eowyn
Veel informatie over wicca (en andere vormen van hekserij) kun je vinden op het whiteshadow forum, een groot heksenforum met op het moment 2189 leden. Je hebt hier een speciaal boekenforum, daarin vond ik voor je deze links:Heksenachtige winkeltjes in Arnhem en Doetinchem vond op het whiteshadowforum in de topic:
lijst met winkeltjes in het land.
Hierin vond ik voor Arnhem en Doetinchem:
http://www.whiteshadow.nl/phpbb2/vie...=116917#116917 .
En een link naar deze site:
http://www.samhain.dds.nl/html/wicshop.html . Hier staan niet alleen winkeltjes in Arnhem en Doetinchem in, maar ook in de rest van Nederland en België!

Je kunt natuurlijk ook zelf op whiteshadow rondneuzen en eventueel daar vragen stellen. Er zijn daar massa’s beginnende heksen van zeg maar 13-23 jaar, en veel van je eigen vragen zul je daar op het forum terugvinden.
Via het adres in deze link:
http://www.whiteshadow.nl/phpbb2/vie...ght=doetinchem vind je misschien heksencontacten of een heksencafé's in doetinchem.

groeten, peter.

Laatst gewijzigd op 05-07-2003 om 12:43.
Oud 05-07-2003, 19:46
Verwijderd
Citaat:

groeten
Eowyn
Wicca willen worden... het klinkt me raar in de oren. En rituelen en feesten, daar draait het niet om, het draait om wat je gelooft, je levensvisie, wat je hart je ingeeft. Daarbij is wicca ook nog een bepaalde stroming binnen de hekserij en leven wicca's volgens bepaalde doelen en regels. Als ik jou was zou ik eerst algemeen rondkijken en dan je pas concentreren op een bepaalde richting als wicca, sjamanisme, druïdisme,...
Als je op Verdani rond hebt geneust, zou je onder mijn naam kunnen kijken: Falah, daar geef ik tips over sites en boeken. Als je nog meer wilt, moet je me maar een pm sturen.
Oud 06-07-2003, 08:57
prinses eowyn
prinses eowyn is offline
Citaat:
Mutant schreef op 05-07-2003 @ 20:46:
Wicca willen worden... het klinkt me raar in de oren. En rituelen en feesten, daar draait het niet om, het draait om wat je gelooft, je levensvisie, wat je hart je ingeeft. Daarbij is wicca ook nog een bepaalde stroming binnen de hekserij en leven wicca's volgens bepaalde doelen en regels. Als ik jou was zou ik eerst algemeen rondkijken en dan je pas concentreren op een bepaalde richting als wicca, sjamanisme, druïdisme,...
Als je op Verdani rond hebt geneust, zou je onder mijn naam kunnen kijken: Falah, daar geef ik tips over sites en boeken. Als je nog meer wilt, moet je me maar een pm sturen.
IK heb ook meer rond gekeken en wiccsa sprak me heel erg aan. Wat ze geloven, wat hun doelstellingen zijn. Ik wil er heel graag meer van weten, ik zal wel ff onder falah kijken verder
Oud 06-07-2003, 09:08
prinses eowyn
prinses eowyn is offline
Citaat:
pe51 schreef op 05-07-2003 @ 13:37:
Veel informatie over wicca (en andere vormen van hekserij) kun je vinden op het whiteshadow forum, een groot heksenforum met op het moment 2189 leden. Je hebt hier een speciaal boekenforum, daarin vond ik voor je deze links:Heksenachtige winkeltjes in Arnhem en Doetinchem vond op het whiteshadowforum in de topic:
lijst met winkeltjes in het land.
Hierin vond ik voor Arnhem en Doetinchem:
http://www.whiteshadow.nl/phpbb2/vie...=116917#116917 .
En een link naar deze site:
http://www.samhain.dds.nl/html/wicshop.html . Hier staan niet alleen winkeltjes in Arnhem en Doetinchem in, maar ook in de rest van Nederland en België!

Je kunt natuurlijk ook zelf op whiteshadow rondneuzen en eventueel daar vragen stellen. Er zijn daar massa’s beginnende heksen van zeg maar 13-23 jaar, en veel van je eigen vragen zul je daar op het forum terugvinden.
Via het adres in deze link:
http://www.whiteshadow.nl/phpbb2/vie...ght=doetinchem vind je misschien heksencontacten of een heksencafé's in doetinchem.

groeten, peter.
1000 keer bedankt, daar heb ik echt heel veel aan

Regels voor berichten