Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2003, 13:54
Eazy E
Eazy E is offline
hm khad een vraagje..
want me ouders zijn niet thuis, dus moet ik voor me eigen eten zorgen..
maarja kwou dus aardappels bakken, maar kheb ze nu al geschilt en in water gezet.. en voordat je ze bakt moeten ze dan eerst gekookt worden? en als ik ze nu ga koken, kunnen ze dan nog 2 uur in water staan, en dan pas bakken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2003, 14:37
Qamra
Qamra is offline
Volgens mij is het niet zo goed om koude aardappels opnieuw te verwarmen.. Weet het niet zeker hoor
Oud 07-07-2003, 14:38
DutchGirl
DutchGirl is offline
kook ze even, niet te lang anders vallen ze uit mekaar

je kan ze ook meteen bakken, maar dan duurt het wel een stukje langer
Oud 07-07-2003, 14:39
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Qamra schreef op 07-07-2003 @ 15:37:
Volgens mij is het niet zo goed om koude aardappels opnieuw te verwarmen.. Weet het niet zeker hoor
Nee hoor, gaat prima...

Wij bewaren altijd gekookte aardappels van heel de week ofzo, en op vrijdag bakt m'n pa die... en ik leef nog
Oud 07-07-2003, 15:30
@Moon
@Moon is offline
Ik kook de aardappels ook eerst voordat ik ze ga bakken, want anders duurt het echt errug lang voordat die aardappels gaar zijn. Het lijkt me alleen wel verstandig om Vastkokende aardappels te nemen want als je kruimige aardappels neemt vallen ze echt zo uit elkaar.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 15:50
Verwijderd
Citaat:
@Moon schreef op 07-07-2003 @ 16:30:
Ik kook de aardappels ook eerst voordat ik ze ga bakken, want anders duurt het echt errug lang voordat die aardappels gaar zijn. Het lijkt me alleen wel verstandig om Vastkokende aardappels te nemen want als je kruimige aardappels neemt vallen ze echt zo uit elkaar.
ik wil hier alleen nog aan toevoegen. kook ze in een bodempje water ( 1/3 van je vinger) en de officiële kooktijd (dus als het water al kook) is 30 minuten maar prik er voor de zekerheid in met een vork om te kijken of ze echt gaar zijn

en vergeet niet een deksel op de pan te doen
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 02:36
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
ikke-eva schreef op 07-07-2003 @ 16:50:
ik wil hier alleen nog aan toevoegen. kook ze in een bodempje water ( 1/3 van je vinger) en de officiële kooktijd (dus als het water al kook) is 30 minuten maar prik er voor de zekerheid in met een vork om te kijken of ze echt gaar zijn

en vergeet niet een deksel op de pan te doen
30 minuten koken? Dan zijn ze meeeeeeeer dan gaar! Als je gekookte aardappels maakt, kookt je ze maar 20 minuten! Als je ze daarna wil bakken moet je ze slecht 5/7 minuten komen maar absoluut niet langer!!
Oud 08-07-2003, 08:28
Girl87
Girl87 is offline
Als je gebakken aardappels wilt maken, moet je ze niet te lang koken! Dan vallen ze helemaal uit elkaar! Gewoon even met je vork prikken.

Tip: bak ze lekker lang. Niet in een keer heel hoog het vuur, maar een kwartier op een lagere stand. Dan worden ze lekker bruin.

Hmmm, ik krijg er honger van! (maak zelf ook altijd gebakken aardappelen!)
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 09:58
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Eazy E schreef op 07-07-2003 @ 14:54:
.. en voordat je ze bakt moeten ze dan eerst gekookt worden? en als ik ze nu ga koken, kunnen ze dan nog 2 uur in water staan, en dan pas bakken?
nope, niet in water laten staan als je ze al gekookt hebt, gewoon even eruithalen zoals je altijd met aardappels doet, ff op een bord/schaal leggen.
Oud 09-07-2003, 08:44
Eazy E
Eazy E is offline
nah kheb ze iets van 10 minuten gekookt, en toen gebakken, maar ging prima.. aardappels moesten toch in kleine stukjes, want ging roerbak aardappel met ei maken is echt lekker.. jammie
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten