Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2003, 14:38
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik ga naar het Grafisch lyceum om een mbo opleiding te doen, maar omdat ik havo heb, mag ik de opleiding versneld doen, doordat ik vrijstelling kan krijgen voor bepaalde vakken. Ik moet alleen dat zelf invullen op een formulier. Ik snap alleen twee dingen niet helemaal: er staat "havo natuurkunde". Bedoelen ze dan natuurkunde 1 of natuurkunde 1,2? (ik heb na1 gehad, en maar "ja" ingevuld) en er staat ook ziets raars bij nederlands. dan staat er "verworven kwalificatie, vooropleiding of ervaring: havo diploma/certificaat nederlands" en dan in een andere kolom: "betreft certificaat: Maatschappelijke vorming III + IV". Ik snap er niets meer van. Krijg ik nou wel of geen vrijstelling? Ik heb havo diploma, met profiel natuur en gezondheid. Wat is dat maatschappelijke vorming gedoe?
Oud 06-07-2003, 17:09
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Maatschappijleer

sorry, slechte gok vrees ik

Vraag het iig ff na bij de opleiding zelf, zou ik zeggen. Of zoek nog contact met je (ex-)decaan.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 18:15
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 06-07-2003 @ 18:09:
Maatschappijleer

sorry, slechte gok vrees ik

Vraag het iig ff na bij de opleiding zelf, zou ik zeggen. Of zoek nog contact met je (ex-)decaan.
nee.... maatschappijleer staat als een apart vak... Volgens een vriendin van me maakthet deel uit van iets dat maatschappelijke vorming heet, en dat het iets is wat iedereen krijgt (nederlands, engels...), alleen krijgen HAVO'ers een "hogere" vorm dan VMBO'ers, en daarom zou ik vrijstelling kunnen krijgen of zoiets (ik heb maar 'ja' ingevuld, de examencomissie moet toch ook nog "ja" invullen, dus als het niet klopt kom ik er vanzelf wel achter). verder over maatschappijleer... nu je het zegt: ik heb maatschappijleer gehad, alleen was het geen examenvak (ik had het geloof ik in de derde), maar het eindcijfer staat wel op m'n cjferlijst. Zou ik daar nou vrijstelling voor krijgen, of zou dat alleen zo zijn als het een examenvak was geweest? (want economie heb ik ook een jaartje gehad, en dat was ook geen examenvak, maar dat cijfer staat NIET op mijn lijst!)
Oud 06-07-2003, 19:44
Verwijderd
Ik zit op het Grafisch Lyceum, en volgens mij bedoelen ze met natuurkunde gewoon natuurkunde 1 of 2, maakt niet uit welke. De natuurkunde die er op het Grafisch Lyceum wordt gegeven is namelijk erg makkelijk.

Maatschappijleer valt onder het certificaat "Maatschappelijke Vorming", zo ook Nederlands, Engels, Duits, Fitness, Ergonomie, Wiskunde en Natuurkunde. (net even nagekeken op mijn cijferlijst) En je krijgt voor Maatschappijleer alleen vrijstelling als je daar examen in hebt gedaan, en als eindcijfer een 6 of hoger hebt behaald.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 10:34
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
kimmieee schreef op 06-07-2003 @ 20:44:
Ik zit op het Grafisch Lyceum, en volgens mij bedoelen ze met natuurkunde gewoon natuurkunde 1 of 2, maakt niet uit welke. De natuurkunde die er op het Grafisch Lyceum wordt gegeven is namelijk erg makkelijk.

Maatschappijleer valt onder het certificaat "Maatschappelijke Vorming", zo ook Nederlands, Engels, Duits, Fitness, Ergonomie, Wiskunde en Natuurkunde. (net even nagekeken op mijn cijferlijst) En je krijgt voor Maatschappijleer alleen vrijstelling als je daar examen in hebt gedaan, en als eindcijfer een 6 of hoger hebt behaald.
Ik heb voo de zekerheid toch maar "ja" ingevuld, dat hebben ze me op de introductiedag ook aangeraden. Als het fout is kom ik daar vanzelf wel achter denk ik (lees: hoop ik), aangezien de examencomissie ook z'n krabbeltje moet zetten
Oud 07-07-2003, 15:40
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 07-07-2003 @ 11:34:
Ik heb voo de zekerheid toch maar "ja" ingevuld, dat hebben ze me op de introductiedag ook aangeraden. Als het fout is kom ik daar vanzelf wel achter denk ik (lees: hoop ik), aangezien de examencomissie ook z'n krabbeltje moet zetten
mjah ik denk/hoop het met je mee

en als je maatschappijleer in de derde voor het laatste hebt gehad en het stond op je eindlijst dan heb je dat officieel afgesloten en heb je daar een vrijstelling voor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten