Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2003, 21:41
Ninnoc
Ninnoc is offline
wat lijkt het me heerlijk ineens een heel pand te bezitten (wel mooie natuurlijk) en een enorm bedrag op mijn rekening te vinden. Heerlijk lijkt me dat alles inrichten ed.

ga jullie gang- titel zegt genoeg
Oud 17-08-2003, 21:44
Verwijderd
Mijn op dit moment haalbare 'droomhuis' komt er aan...als ik het ingericht heb en het ziet er een beetje redelijk uit, dan zal ik wel foto's posten. (Naja, droomhuis...? 't is iig een heeeeeeeel stuk beter dan het huis waar ik nu woon. Tuurlijk ziet mijn echte droomhuis er wel iets anders uit, maar ja. )
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 21:45
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ik zou wel in ze een gragtepand willen wonen en dan alles zelf inrichten zoals ik het wel....
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 21:49
Daan
Daan is offline
Mijn droomhuis staat in Amsterdam, op de Cornelis Schuytstraat, achter het Hilton. Het is echt een supermooi huis , groot, luxe, mooi onderhouden. Alleen jammer dat het van de Kronenberg groep(onroerend goed) is, dus dat wordt lastig om te kopen.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 21:53
Elektro M.J.
Elektro M.J. is offline
Ehm. Appartementje. Of anders een klein huisje, lelijk van buiten, mooi van binnen. In Parijs of in Amsterdam.
Oud 17-08-2003, 21:57
frozenfountain
frozenfountain is offline
Een herenhuis in Amsterdam.
Eikenhouten vloer, lambrisering. Mooie keuken, met kookeiland.

Of zoals in Sex & the City: Charlotte's appartement in Park Avenue (geloof ik)
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 22:24
Verwijderd
Citaat:
kakker4life schreef op 17-08-2003 @ 22:49:
Mijn droomhuis staat in Amsterdam, op de Cornelis Schuytstraat, achter het Hilton. Het is echt een supermooi huis , groot, luxe, mooi onderhouden. Alleen jammer dat het van de Kronenberg groep(onroerend goed) is, dus dat wordt lastig om te kopen.
Oehh de Cornelis Schuyt!

Ik heb geen droomhuis, ik zie 't wel.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 22:26
roman
roman is offline
een oude loods, met ramen in het dak, en precies in het midden een bad
Oud 17-08-2003, 22:49
Fog
Fog is offline
het huis van mn vriend is mijn droomhuis..

hij woont in een oud landhuis met superveel land eromheen, paarden, 5 verdiepingen en een zolder, mooie tuin, vensterbanken waar je zo je bed in kan leggen, de ijsel op 100m afstand maar niet zo dat t overstroomd en toch binnen 15 min in de stad zijn....

maar een oud grachtpand in amsterdam lijkt me ook erg vet...
Oud 17-08-2003, 22:54
Firefly
Firefly is offline
1 woord: Gaudi

hier kom ik nog op terug
Oud 17-08-2003, 23:21
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Aan het water, mooi pandje, hoeft niet per se groot te zijn. Als het maar niet te saai is
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 23:42
Apomes
Apomes is offline
onhaalbaar droomhuis:
Griekse tempel achtig 2 verdiepingen

buitenkant:
ja gelijk ne tempel. linker kant van het huis Apollo als beeld van 4 meter in glazen bak, rechter kant Hermes van 4 et in glazen bak (kostprijs voor de 2 beelden: 35.000€, ik heb navraag gedaan ).

binnenkant:
als je binnenkomt ne HELE GROTE BREDE hal, overal zuilen en tss de zuilen levensgrote Griekse beelden van goden en helden behalve van hermes en Apollo. ongeveer 10 beelden aan iedere zijden (kostprijs voor de 20 beelden: 140.000€).
Dan aan het einde een soort poort niet te groot meter of 5 . met bladgoud en lang de deur, apollo en hermes ook van 4 meter maar wel ander dan die buienstaan he .(kostprijs beelden: 35.000€).

Deur open grote trap die zo in 2 splitst.
6 kamers: slaapkamer, living, badkamer, keuken, opbergruimte, kamer voor vanalles en nog wat .
Slaapkamer: met griekse beelden, griekse reliefen, griekse schotels, kortom alles int grieks , bed is een soort hemelbed met als 4 steunbalken die vrouwen die ge ziet op de acropolis in de tempel van nike .
de rest ook allemaal int grieks hrug:.

voila zal me ongeveer een 250.0000€ of meer kosten, wie weet mss ooit .

krijg ik het niet betaald dan ga ik er een manquette van laten bouwen, zo een waarvan ge het dak kunt opendoen: (kostprijs: 30.000€ ik laat alles nogal es graag natrekken kwa prijzen .)
Oud 18-08-2003, 18:40
Fleur
Fleur is offline
Mijn droomhuis staat hier ergens in de buurt.
Groot maar toch een knusse uitstraling.
Hekje, tuintje, mooie bomen, lampionnen in de tuin, bruinachtig huis, veel planten..hmm van buiten ziet het er super uit, moeilijk te beschrijven alleen. Ligt aan t Beatrixpark en een grote weg, wat wel weer minder is, maar kan niet alle shebben.
Ben benieuwd hoe het er van binnen uitziet

Maargoed onhaalbaar, tenzij de bewoners een leuke zoon hebben

Mijn haalbare droomhuisje is dat van mn nicht. 3 kamers, veel leuke details, is een oud huisje, overal bergruimte, leuke open trap, veel hout, hippe meubeltjes, balkonnetje..ja ik zie mezelf daar wel wonen.
Ben ook gelijk op zoek gegaan naar iets soortgelijks, al zal dat erg lastig worden in Amsterdam
Oud 18-08-2003, 18:50
hi
hi is offline
Mijn droomhuis heeft zowel een zwembad onder het huis als 1 in de grote tuin achter het huis. Voor de rest heeft het huis een rietendak. Voor de rest hoeft het niet zoveel kamers te hebben! Ik wil graag strak ingerichte kamers en romeelige kamers

prijs N.O.T.K.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 19:09
Roos
Roos is offline
Duidelijk, het huis van familie in Downpatrick (Noord-Ierland).
Daar liggen m'n roots

Ik had er een foto van, maar nu niet meer. Het is een super groot landhuis, met heel veel land erom heen. Mooi onderhouden, maar niet modern.
De trap is heel groot, bruin met een rode loper. Echt 3 meter breed ofzo, a la Titanic. Er zijn 6 slaapkamers met open haard. Alles is prachtig ingericht met bruin hout, maar de keuken is juist heel luchtig.
Er is ook een serre, dat was vroeger een wijnkas. Daar zit je bijna altijd warm.

Nu wonen er ook 4 kleine hondjes. Geweldig, als je binnenkomt, komen die hondjes met z'n vieren de trap af rennen.

Ik wil terug....
Oud 18-08-2003, 19:12
Roos
Roos is offline
Citaat:
charmedboy schreef op 18-08-2003 @ 00:42:
onhaalbaar droomhuis:
Griekse tempel achtig 2 verdiepingen

buitenkant:
ja gelijk ne tempel. linker kant van het huis Apollo als beeld van 4 meter in glazen bak, rechter kant Hermes van 4 et in glazen bak (kostprijs voor de 2 beelden: 35.000€, ik heb navraag gedaan ).

binnenkant:
als je binnenkomt ne HELE GROTE BREDE hal, overal zuilen en tss de zuilen levensgrote Griekse beelden van goden en helden behalve van hermes en Apollo. ongeveer 10 beelden aan iedere zijden (kostprijs voor de 20 beelden: 140.000€).
Dan aan het einde een soort poort niet te groot meter of 5 . met bladgoud en lang de deur, apollo en hermes ook van 4 meter maar wel ander dan die buienstaan he .(kostprijs beelden: 35.000€).

Deur open grote trap die zo in 2 splitst.
6 kamers: slaapkamer, living, badkamer, keuken, opbergruimte, kamer voor vanalles en nog wat .
Slaapkamer: met griekse beelden, griekse reliefen, griekse schotels, kortom alles int grieks , bed is een soort hemelbed met als 4 steunbalken die vrouwen die ge ziet op de acropolis in de tempel van nike .
de rest ook allemaal int grieks hrug:.

>>>>>>>voila zal me ongeveer een 250.0000€ of meer kosten, wie weet mss ooit .<<<<<<<<

Haha dat is een beetje erg optimistisch. Die beelden alleen al zijn 200.000 euro
Oud 18-08-2003, 19:18
the tourist
the tourist is offline
Soort grachtenpand in Londen. Hoeft niet per sé groot te zijn, zolang er maar een balkon bij zit
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 20:48
annetjuh
annetjuh is offline
mijn droomhuis is groot hehehe
met groot balkon zembad en de hele reutemeteut.
lekker fijn met marmeren vloer enzo en trap.
en een vette balzaal d'r in.
en een grote bar. Waar je lekker de hele week met je vrienden kunt feesten. Echt super
Oud 18-08-2003, 21:13
Verwijderd
Een mooie klassieke villa in Toscane lijkt me wel wat. Grote tuin erbij. Of een huis aan zee.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 21:21
Daan
Daan is offline

zoek maar wat uit, vandaag betaal ik wel.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 21:23
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 18-08-2003 @ 20:18:
Soort grachtenpand in Londen. Hoeft niet per sé groot te zijn, zolang er maar een balkon bij zit
ik denk dat ik een nulletje of 2 vergeten ben .
Oud 18-08-2003, 21:24
Verwijderd
Citaat:
kakker4life schreef op 18-08-2003 @ 22:21:

zoek maar wat uit, vandaag betaal ik wel.
Een zwembad in de achtertuin is ook wel een vereiste eigenlijk. En een voetbalveld, en een basketbalveld.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 09:43
Slettelina *
Slettelina * is offline
Als het maar in Londen is. Voor de rest zie ik wel verder.. Het moet wel echt een plekje van mezelf zijn
Oud 19-08-2003, 09:52
Overjoyed
Overjoyed is offline
Gewoon klein en knus vind ik prima, zolang het maar van mezelf is, en ik me er in thuis voel
Oud 19-08-2003, 10:01
js0-
js0- is offline
groot grachtenpand op de keizersgracht ofzo lijkt me wel leuk. of anders een lekkere villa met zwembad etc
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2003, 11:07
DutchGirl
DutchGirl is offline
Woonkamer:
klein, knus, 2 hondenmanden voor de honden, bordeaux gekleurd met roomwit en zachtgeel gemengd, grote zitplek voor visite.

Slaapkamer:
me slaapkamer super SPAAAACCEEE veel zilver en allemaal felle kleuren op de muren, leuke lichteffecten, super groot lekker liggend bed, vette gordijnen enzo echt space.

Badkamer:
heel zacht oerwoud lichtgroen en wit, maar daarbij een grote douchekabine en heel veel planten, kleine spotlightjes in de muur die je ook kan dimmen.

Wc:
mooi blauw en lichtblauw, met een soort van blauw blacklight (nee niet voor drugsgebruikers of insecten ) en een radio zodat je relaxed muziek kan luisteren als je zit te...... urineren

Tuin:
een zwembad die met glazen platen overdekt is en heel veel gras voor mijn honden en heel veel bomen, planten, zodat het een beetje oerwoud style heeft, maar wel supermooi niet zo rommelig

Zolder:
jamaica sfeertje! de kleuren rood, groen en geel gebruiken en heeeeell veel kussens, dekens en relaxte stoelen neerzetten zodat je daar gezellig kunt chillen..
met op de muur leuke posters van zonsondergangen en/of water en natuurlijk airco zodat niet het heeeeeele huis gaat stinken
een kast waar je alles op kunt zetten en alle spullen in passen.

Pc kamer:
normale rustige kleuren, wit met blauw ofzo, zilver meubels, goede geluidsinstallatie etc

Hondenkamer
ja me honden krijgen een eigen kamer om in te slapen, zachte vloerbedekking, airco voor in de zomer, eten en drinken, veel speeltjes en 2 mooie manden.

ongeveer
Oud 19-08-2003, 11:07
Optima
Optima is offline
vierkant engels landhuis

met dito engelse tuin
Oud 19-08-2003, 11:43
the exploding boy
the exploding boy is offline
zolang er maar veel trappetjes gangen kamertjes en scheve houten vloeren in zitten ben ik helemaal gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 12:03
Firefly
Firefly is offline
Citaat:
Firefly schreef op 17-08-2003 @ 23:54:

hier kom ik nog op terug
onder het motto: 'zeg het met plaatjes'

trappetje

veel ronde vormen, sprookjesachtig

een voordeur

een leuk assesoire

uitzicht

en de tuin

òf natuurlijk een Gaudi-boomhuis

<3 Gaudi
Oud 19-08-2003, 12:06
Firefly
Firefly is offline
oh ook nog het hek
Oud 19-08-2003, 12:08
Ragnar
Ragnar is offline

Zoiets vind ik wel n leuk huis
Oud 19-08-2003, 12:42
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
AmnesJAn schreef op 19-08-2003 @ 13:08:
[afbeelding]

Zoiets vind ik wel n leuk huis
moooooooi
heel erg.
das wel het onmogelijke voorbeeld.

en wat meer mogelijk is een klein knus huisje met veel land, liefst in schotland.

edit: of een eenvoudig appartementje in edinburgh.

Laatst gewijzigd op 19-08-2003 om 12:47.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 12:47
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
"Beltaine" schreef op 19-08-2003 @ 13:42:
moooooooi
heel erg.
das wel het onmogelijke voorbeeld.

en wat meer mogelijk is een klein knus huisje met veel land, liefst in schotland.
T is idd nogal onmogelijk en het nadeel van kastelen is dat ze meestal zo afgelegen liggen. Het liefst zou ik in veel drukte wonen, dus n appartement in een New Yorkse wolkenkrabber lijkt me ook wel wat
Oud 19-08-2003, 12:55
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
AmnesJAn schreef op 19-08-2003 @ 13:47:
T is idd nogal onmogelijk en het nadeel van kastelen is dat ze meestal zo afgelegen liggen. Het liefst zou ik in veel drukte wonen, dus n appartement in een New Yorkse wolkenkrabber lijkt me ook wel wat
hehe, afgelegen indeed, en voor een tijdje is dat wel leuk. maar ik denk dat je op een gegeven moment toch wel weer eens een stad wil zien.

maar een periode van mn leven zou ik wel in zoiets willen leven
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 14:53
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
charmedboy schreef op 18-08-2003 @ 22:23:
ik denk dat ik een nulletje of 2 vergeten ben .
Je quote de verkeerde. Denk ik
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 14:57
XzeoN
XzeoN is offline
ergens in een warm land (liefst in Portugal....) aan de zee & het strand. Met veel glazen schuifdeuren, een dakterras, een badkamer met een bad in ieder geval. Ik wil ook twee toiletten in huis want ik haat het moeten wachten hier thuis voordat m'n ma een keer klaar is. Minimaal 2 slaapkamers, zodat ik er 1 voor mij heb en 1 als gastenkamer. Daarna moet er nog een kamer zijn voor m'n computer en stuff. Een vrij grote huiskamer. Keuken niet al te groot, maar ook niet al te klein. Graag iets met van die jaren 60 barkrukken. Ik zou alles heel jaren 60/70 art deco inrichten.

Maar een niet al te groot maar een ook niet al te klein appartement in Barcelona of New York zou ik ook totaal geen moeite mee hebben
Oud 19-08-2003, 15:00
XzeoN
XzeoN is offline
Citaat:
Firefly schreef op 19-08-2003 @ 13:03:
onder het motto: 'zeg het met plaatjes'

trappetje
[afbeelding]

veel ronde vormen, sprookjesachtig
[afbeelding]

een voordeur
[afbeelding]

een leuk assesoire
[afbeelding]

[afbeelding]

uitzicht
[afbeelding]

en de tuin
[afbeelding]

òf natuurlijk een Gaudi-boomhuis
[afbeelding]

<3 Gaudi
Antonio Gaudi fan?

*fluister* ik ook hoor
Oud 19-08-2003, 15:28
Candystriped
Candystriped is offline
Ooo. Gaudí! Prachtig om naar te kijken hoor maar ik moet er persoonlijk niet aan denken om erin te wonen..

Ik wil graag een flink (maar niet tè groot) huis in een Brabants bos met een belachelijk grote, bosrijke tuin en van binnen moet het een combinatie zijn van 18e eeuws chique en robuust boerderij-achtig.
In de huiskamer, badkamer en slaapkamers wil ik graag een donkere, antieke inrichting. Chique en sfeervol (paleis-achtig) maar met een speels tintje. Een beetje sprookjesachtig dus.
Nergens wit op de muren en de plafonds, maar wel rijke, sprekende kleuren en veel donker hout.
Verder vooral gericht op comfort, groot bad, veel zachte banken en grote, donzige bedden. Veel logeerkamers.
Mijn huis moet vooral zo ingericht zijn dat ik met veel vrienden tegelijk in een heel sfeervolle ambiance kleinschalige feestjes kan houden en dat iedereen daarna comfortabel kan blijven slapen.
Oh, en ik wil een enórme Amerikaanse koelkast en een gasfornuis met acht pitten.
En in de tuin moet veel privacy zijn. En bomen, geweldige verlichting en wellicht een vijvertje. Een grote stenen barbeque en robuuste tuintafels.

Hmm.
Wat een contrast met hoe het nu is. Een piepklein rijtjeshuis van honderd jaar oud. We hebben die paleisachtige inrichting geprobeerd erin te proppen met zwartwit-geblokte vloeren, donkerhouten meubelen en velourse gordijnen maar op anderhalve vierkante meter komt 't toch niet helemáál tot z'n recht. Hoog tijd voor een groot huis dus.

Laatst gewijzigd op 19-08-2003 om 15:34.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Candystriped schreef op 19-08-2003 @ 16:28:
Ooo. Gaudí! Prachtig om naar te kijken hoor maar ik moet er persoonlijk niet aan denken om erin te wonen..
Precies Maar Gaudí is echt geweldig inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 19:02
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
charmedboy schreef op 18-08-2003 @ 00:42:
*knip*
dit klinkt echt te kitch

maar okay ik heb 3 ideeen en misschien neem ik ze wel alle 3

1. Mooi grachtenpand in a'dam of utrecht.
2. leuk kasteel (ik weet mijn hele leven al dat ik een kasteel wil dus dat moet echt)
3. een niet-huis, dus een loods of een kerk ofzo met veeeeel ruimte en prachtige ramen met veel licht etc
Oud 20-08-2003, 19:08
Li
Li is offline
Ik heb eigenlijk 2 soorten droomhuizen.

Eerste is een mooi vrijstaand landhuisje in Italië vlakbij het comomeer. Mooie tuin met veel bomen.

Of mooi huis in de buurt waar ik nu woon. Jaren 30 huis het liefst. Redelijk groot met mooie tuin eromheen.

Van binnen wil ik een zwart/wit geblokte vloer én een zwarte vleugel
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 08:33
Candystriped
Candystriped is offline
Citaat:
Van binnen wil ik een zwart/wit geblokte vloer én een zwarte vleugel [/B]
Ik kan zwartwit geblokte vloeren ten volste aanraden!
Oud 21-08-2003, 14:56
Firefly
Firefly is offline
Citaat:
XzeoN schreef op 19-08-2003 @ 16:00:
Antonio Gaudi fan?
zou je denken?
Oud 21-08-2003, 15:17
Synonym
Synonym is offline
Citaat:
Firefly schreef op 17-08-2003 @ 23:54:

hier kom ik nog op terug
Haha, wil je het roze huisje van Gaudi in Parc Guel? Die's cool
Oud 21-08-2003, 16:54
Cinamon
Cinamon is offline
een oude, grote boerderij
vanbinnen natuurlijk helemaal mooi enzo
maar vanbuiten lijkt het nog gewoon een boerderij
als je snapt wat ik bedoel?
nou jah goed, bij ons in de buurt staat een van die huizen
is mooi!
Oud 21-08-2003, 19:30
drama
drama is offline
een voorbeeld:

Maar dit pand is nog niet ideaal; er is niet zo veel ruimte omheen. Om bijvoorbeeld groente te verbouwen. Al kan dat wel weer op het dak.

Hoe het er uitziet doet ook niet zo terzake, meer wat je er allemaal kunt. En dus moet het GROOT zijn...
Oud 21-08-2003, 19:42
Roxy
Roxy is offline
Niet al te reusachtige boerderij, vrij veel land eromheen, vlakbij het bos want ik kan niet zonder bos, maar als het kan toch binnen 15 km van de bewoonde wereld.. Ik heb geen hele duidelijk inrichtingsplannen, ik wil iig een rieten dak, een paar stallen en een hele hele heleboel dieren.. van binnen een rustige, gezellige warme sfeer met veel bruinen, beige´s en roodtinten... Ik wil ook nog een mega relax bank en een open haard..
Oud 21-08-2003, 21:36
Firefly
Firefly is offline
Citaat:
AnzjeboowN schreef op 21-08-2003 @ 16:17:
Haha, wil je het roze huisje van Gaudi in Parc Guel? Die's cool
yeah . Echt jammer dat die gast niet meer leeft
Oud 21-08-2003, 23:33
Verwijderd
mn ouders hebben ooit huis op de keizersgracht gehad, zou daar wel tervreden me zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 18:44
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
als er maar veel hout in zit
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten