Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
..de plant is overigens weg, en de büste (marilyn Monroe btw) vonden we uiteindelijk mooier in een andere kamer.. ..dus 'probleem' opgelost ![]() Laatst gewijzigd op 22-06-2002 om 23:10. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik wilhet huis oovernemen van m'n opa&oma; een mooie bungalow aan zee, ruim opgezet maar niet te groot. Veel licht, mooi uitzicht, ruime tuin. 500meter lopen je zit op het strand, de achterdeur uit en je zit in het bos... Tis zomer's wel wat toeristisch maar niet erg, maar gewoon gezellig druk... Tis zooooo mooi daar, die lucht wouw...
Mocht dat op een of andere reden niet lukken... Iemand the ninth gate gezien? iig daar staat een gigantisch kasteel in, zoiets is ook wel koel, maar simpelweg niet te realiseren.. Een grachtenpand vind ik prachtig, ik houd van hoge ruimtes, 't moet compleet in worden gericht met koloniale meubels, jugendstil en barok. Ik houd van kitcherige dingen, nee ik vind het prachtig.. zo'n super mooie barokke spiegel, van die bankjes met krulpoten en dan weer afgewisseld met 't toch wel strakke vormen van koloniale meubels. Verder veel kleur, licht, en kunst. Eigenlijk maakt het geen ene fuck uit waar ik kom te wonen, 't liefst geen nieuwbouwhuis, flat of rijtjeshuis ik houd van vrijheid, en dat is zoals het huis is waar we nu wonen prachtig, maar helaas lang niet overal te realiseren....
|
Ofwel wil ik een omgebouwde loft midden in de stad met een dakterras enzo,
ofwel: ![]() ofwel iets Gaudi-achtigs: ![]() zo'n soort trap: ![]() zo'n soort bed (hoewel ik eigenlijk nu bijna hetzelfde bed heb, alleen zonder hemel): ![]() een pootjesbad!! (maar dan zonder al dat goud): ![]() en heel veel muurschilderingen die ik dan door wat vrienden laat maken en mezelf, bijvoorbeeld mijn inkomhal moet rood beschilderd zijn, beetje zoals dit: ![]() Oja en ZEKER (cliché I know) zwart-witte tegels in de keuken. Laatst gewijzigd op 23-06-2002 om 12:50. |
![]() |
|
![]() |
Ik heb zoveel droomhuizen, maar zal er een paar beschrijven:
1)simpel grachtenpand in een mooie stad 2) gaudi, zie ~Sjeherazade~ 's post, vooral die trap vind ik meesterlijk. Dus veel jugenstill, prachtig (*wacht nog steeds op fotos van huis van biertjehappen*)(dat chagall ding vind ik overigens erg lelijk) 3) kasteeltje, van de buitenkant vind ik bijvoorbeeld. Chaument-sur-Loire erg prachtig. Binnenkant heeft een prachtige statige hal met zo'n grote trap zoals je in films vaak ziet, hoge ruimtes, grote deuren, een prachtige bibliotheek, wederom hoog zodat er zo'n trapje bij moet, beetje zoals iemand in een interieur topic beschreef(weet niet meer wie). hoge ramen, riante kamers en lange gangen, maar wel heel licht allemaal, niet een donker kasteel. paars met witte grote badkamer (bij elke slaapkamer zit sowieso ruiimte om je even op te frissen maar niet erg groot ofzo) 4) een loft, met strakke intrichting met veel wit en rood maar toch heel warm.
|
Het liefst een zo oud mogelijk huis, met heeeele smalle galerijen en gangen, grote en heeeele kleine kamers afgewisseld, veel ramen op de kamers, maar in de gangen niet, daar wil ik van die leuke lichtjes die overal uit de muur komen, en dan die gangen een beetje donkerrood/roodbruin geverfd met zo'n oude houten scheve vloer
![]() De kamers moeten houten muren hebben en van dat mooie rooie dikke tapijt. Verder veel houten meubels, vooral oude antieke. 1 Kamertje die als bieb dient, gewoon een groot bureau en leuke stoelen waar je dan kan lezen of werken. Ook veel rood in huis en redelijk veel planten en vissen. Veel beeldjes en van die "wierrook"hoekjes. ![]() En aan het strand En bij het bos En zie dat maar eens te krijgen ![]()
|
![]() |
Jaaaa,een pootjesbad is koeeeeel!!
Eum:mijn droomhuis: het staa alleen,en liefst is het wat verstopt,er is een paadje dat er naar toe loopt maar rond dat paadje is er veel groen en het huis moet ook begroeid zijn,dat is mooooi. En het moet dicht de de zee zijn,in de Libelle van deze week(Belgische) staat zo'n zee huis beschreven,echt heel errug mooi!!! ![]() Ik wil zo'n krakende trap,een grote houtene,en als je boven bent is er nog gelijk zo'n hal met bovenverdieping(zo'n tweede huiskamer zeg maar) ingericht met ligbanken,wierook,kaarsjes,kleine lampjes,... Er zijn veeeel kamers,die allemaal verschillend ingericht zijn,ook wil ik een ruime badkamer,waar ik uuuuuren wil inzitten. De woonkamer is ruim,met een grote eettafel,redelijk donker ingericht,maar toch gezellig en niet doods. 'k Zal strax eens een plaatje zoeken.
||
![]() |
Citaat:
Maar geen vissen. En ik wil een groooooote bieb,met heel veel verschillende boeken,liefst met sprookjes,mythen,oude streekverhalen,....
||
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 23-06-2002 om 15:12. |
![]() |
|
Ik woon in mijn ex-droomhuis...
![]() Van de buitenkant is het een soort vreemd kasteelachtigiets of nouja.. Het is een heel groot oud klooster (MET toren waar vleermuizen zitten) vroeger was het nog heel mooi (een altaar, een koor, marmeren gangen, glas en lood klapdeuren en we hadden ook nog klokken in de toren hangen) Maar helaas vonden mijn ouders en mijn oom en tante het nodig om het huis in tween te splitsen en nu heb ik alleen nog maar een hele oude granieten keuken en een schouw over ![]() *snik*
||
Citaat:
![]() hmmz mijn droomhuis *denkt* het huis hoeft niet perse groot te zijn, tuin wel ![]() ![]() maargoed; ruime ontvangsthal met lichtmarmeren tegels en veel sfeerverlichting (denk aan hotellobby) grote, maar gezellige en knusse woonkamer, niet TE strak, meubilair een beetje oudere stijl, sofa's met van die krulpootjes grote spiegel(s) met goudgekleurde randen/lijsten of een grote spiegel met purschuim (tog? ![]() kroonluchters, grote stijlvolle openhaard. die trap van ~Sjeherazade~ vind k trouwens suprmooi... die mag ook in mn droomhuisje ![]() een supergroot aquarium heeft ook wel iets... naja dat was t wel weer ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
m'n eigen middeleeuwse kasteeltje zou wel heel erg cool zijn natuurlijk.Wel inclusief orrigineel interrieur, dus geen kunstmatig licht, alleen kaarsen en fakkels, geen centrale verwarming maar overal een openhaard. ed
![]() zoiets als dit: ![]() ![]() maar met een vrijstaande boerderij ben ik ook tevreden ![]() [edit] ff morbide plaatje vervangen, en natuurlijk is het interrieur niet gemaakt uit tropisch hardhout[/edit] Laatst gewijzigd op 23-06-2002 om 19:16. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Hopfaldera, de Saaitjespolka #1232 Uice | 500 | 06-12-2010 10:39 | |
De Kantine |
25-10-2010 21:58 anticohen Medisaaitie niet ingenomen #1185 Verwijderd | 500 | 27-10-2010 23:19 | |
Lifestyle |
ergernissen. Tonsillitis | 499 | 08-07-2007 21:46 | |
Lifestyle |
beschrijf je droomhuis Ninnoc | 55 | 30-08-2003 21:05 | |
Werk, Geld & Recht |
wat zou je kopen voor een miljoen euro? frankzinnig | 48 | 22-03-2003 16:14 | |
Lifestyle |
jouw droomhuis caroos | 4 | 13-04-2002 22:15 |