Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2002, 21:14
]{ing
]{ing is offline
beschrijf je droomhuis, plaats eventueel foto's
mij lijkt een kerk het allermooiste huis.. heerlijk, een enorme hoge kamer.. kan je trouwens leuke feestjes in geven

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2002, 21:19
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Kerk is wel heel mooi/stijlvol, maar je zal het maar schoon moeten houden
Oud 22-06-2002, 21:21
psilo
psilo is offline
ja doe mij die kerk ook maar
Oud 22-06-2002, 21:26
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
*Fallen_Tear* schreef:
ken je die dingen die ze in de supermarkt gebruiken? eentje met een stoeltje erop
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 21:27
Paige
Paige is offline
Een huisje aan het water met een steiger met een bootje erbij..Veel mooie bloemen..Groot zwembad met rare vormen in de tuin..Overdekt terras..Permanente ligstoelen in de tuin...Tuinhuisje (waarin een sauna zit) erbij..
Van het huisje heb ik niet echt een beeld in m'n hoofd..
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 21:29
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Zo'n niet te groot huis, hippie-stijl ingericht, stoelen die aan t plafond hangen en dan zeg maar boven de grond zweven, een waterbed, veel van dat furry-spul, veel posters/graffiti op en aan de muur. En een bad wat zeg maar in de vloer zit.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 21:33
~blue christal~
~blue christal~ is offline
In een kerk wonen lijkt me opzich wel erg koel, maar niet voor altijd. Net zoals *Fallen_tear* het al zegt, je zult het maar schoon moeten maken.

Ik wil het liefst een mooi vrijstaand huis, met torentjes op het dak . Dat je dan ook een ronde kamer hebt enzo, daarbij dan natuurlijk ook punten op die torentjes. En van die mooie grote donkere 'kerkachtige' voordeuren. De ramen moeten aan de onderkant gewoon recht, en naar boven toe in een punt lopend (net als de ramen in de kerk van het plaatje, maar dan wel kleiner). Verder moet het huis van een mooie steen gemaakt zijn, een soort natuursteen, ik kan zo gauw geen plaatje vinden. Aan de achterkant van het huis moeten grote naar buiten openslaande deuren zodat je zo je tuin in kan stappen. Het liefst ook in het midden van het huis een grote hal, met wentel trap en boven in het dak een geweldige koepel.
Oud 22-06-2002, 21:35
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Trouwens, wat mijn droomhuis is:

Een natuurstenen huisje in (zuid) frankrijk, hoeft niet zo groot te zijn, als het maar gezellig is. Niet heel donker ingericht, maar ook absoluut niet te licht. veel stofjes, doeken, kaarsjes enz.

En er moet veeeeeeel land bij zitten zodat ik daar een paar paardjes kan neerzetten. ( Paardrijden in z-frankrijk is het mooiste wat er is
Oud 22-06-2002, 21:39
]{ing
]{ing is offline
als je het vermogen hebt om een kerk te kopen heb je ook het vermogen om em te laten schoonmaken hoor!!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 21:44
de
de is offline
een riante villa met een mooi rieten dak, met zoals het hoort, een oprijlaan groter dan het huis zelf

binnen minimalistisch ingericht maar wel met bepaalde invloeden zoal een riant chesterfield bankstel, maar desalniettemin met state of the art apparatuur..mooi eikenhouten parket met antieken stoelen en een paar simpele doch elegante kroonluchters..
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 21:45
maar
maar is offline
Ik twijfel nog; had een hele tijd een beeld in m'n hoofd van een mooie ruime, lichte villa met strakke designmeubels (a la le Corbusier etc.), maar nu heb ik een weekje geleden mijn Echte droomhuis gezien. Het is het huis van een vriendinnetje van me en het ligt in de bergen, heeft moderne meubels (ouders zijn Breuer-fans) maar het is geweldig gecombineerd met antiek wat het huis een veel warmere sfeer geeft. Nouja, zoiets moet het worden dus..
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 21:46
de
de is offline
zoiets als we nu hebben, dus

(doelend op mijn eigen post)

Laatst gewijzigd op 22-06-2002 om 21:51.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 21:59
Roos
Roos is offline
Citaat:
de schreef:
zoiets als we nu hebben, dus

(doelend op mijn eigen post)
rofl post 'ns een foto van je huis?

Ik wil het huis van familie in Ierland overnemen, heb nu geen foto's maar die komen nog (maar dan moet dat huis wel in een ander land staan )

Ideaal.
Grote ruime hal, zo'n grote rode ronde trap van 3 meter breed, 7 slaapkamers elk met open haard, een grote bibliotheek, een prachtige eetzaal, echt geweldig. Mooie serre ook, dat was vroeger een druivenkas, dus het is er superwarm (maar niet benauwd).
Hmm, ik zit er over te denken om weer een weekendje langs te gaan deze zomer. Effe lekker relaxen daar (oeh die tuin, uitzicht ).
Oud 22-06-2002, 22:01
de
de is offline
Citaat:
rosi schreef:

rofl post 'ns een foto van je huis?

hmm.. dat kwam misschien wat verkeerd over..

ik bedoelde dus dat we antieken stoelen hebben en mooie kroonluchters maar ook mooie apparatuur

Laatst gewijzigd op 22-06-2002 om 22:06.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 22:08
Roos
Roos is offline
Citaat:
de schreef:

hmm.. dat kwam misschien wat verkeerd over..

ik bedoelde dus dat we antieken stoelen hebben en mooie kroonluchters maar ook mooie apparatuur
Zeg dat dan, knurft
Oud 22-06-2002, 22:16
Verwijderd
Nou.. wat ik van je huis gezien heb.. Met een büste van een duitse voetballer ofzo en zo'n plant die alleen in de wachtkamer van een ziekenhuis staat.. in zo'n huis staat een kroonluchter heel ordinair.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 22:26
de
de is offline
Citaat:
rosi schreef:

Zeg dat dan, knurft
ik zei 'zoiets'

*kruipt in een hoekje, en gaat keihard zitten huilen*
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 22:34
Verwijderd
Citaat:
de schreef:

ik zei 'zoiets'

*kruipt in een hoekje, en gaat keihard zitten huilen*
grr jat mn grappen niet elke keer.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 22:44
de
de is offline
Citaat:
Bliksem schreef:
Nou.. wat ik van je huis gezien heb.. Met een büste van een duitse voetballer ofzo en zo'n plant die alleen in de wachtkamer van een ziekenhuis staat.. in zo'n huis staat een kroonluchter heel ordinair.
valt wel mee eigenlijk,
..de plant is overigens weg, en de büste (marilyn Monroe btw) vonden we uiteindelijk mooier in een andere kamer..

..dus 'probleem' opgelost

Laatst gewijzigd op 22-06-2002 om 23:10.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 01:07
psilo
psilo is offline
Citaat:
Bliksem schreef:

grr jat mn grappen niet elke keer.
je grappen?
Oud 23-06-2002, 09:06
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Citaat:
]{ing schreef:
als je het vermogen hebt om een kerk te kopen heb je ook het vermogen om em te laten schoonmaken hoor!!
ja, of niet meer natuurlijk.
Oud 23-06-2002, 09:18
Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
]{ing schreef:
Hoeft niet... Kerken worden meestal voor een vrij vriendelijke prijs verkocht. Laatst nog een zien staan tegen opbod vanaf één euro. Vind ik een vrij schappelijke prijs...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 09:23
SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
*Fallen_Tear* schreef:
En dan hebben we het nog niet eens over de stookkosten
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 10:13
biertjehappen
biertjehappen is offline
Doe mij maar een grachtenpand in a'dam, het liefst weer Jugenstill.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 11:46
de
de is offline
Citaat:
]{ing schreef:

Laatst gewijzigd op 23-06-2002 om 12:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2002, 12:19
Floosje
Floosje is offline
Een kasteel in Zuid Frankrijk, met van die hoge ramen en een open haard en natuurlijk torens

Dan veel grond eromheen en een grote tuin.
Ik heb alleen ff geen plaatje das jammer
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 12:25
italianboy
italianboy is offline
Citaat:
de schreef:

vooral die openhaard is het totaal

NIET
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 12:29
windsurfgirl
windsurfgirl is offline
Citaat:
de schreef:

dit vind ik dan echt absoluut verschrikkelijk lelijk !
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 12:34
biertjehappen
biertjehappen is offline
Citaat:
windsurfgirl schreef:

dit vind ik dan echt absoluut verschrikkelijk lelijk !
Ja, echt enorm burgelijk..............
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 12:45
rodina
rodina is offline
Ik wilhet huis oovernemen van m'n opa&oma; een mooie bungalow aan zee, ruim opgezet maar niet te groot. Veel licht, mooi uitzicht, ruime tuin. 500meter lopen je zit op het strand, de achterdeur uit en je zit in het bos... Tis zomer's wel wat toeristisch maar niet erg, maar gewoon gezellig druk... Tis zooooo mooi daar, die lucht wouw...

Mocht dat op een of andere reden niet lukken...
Iemand the ninth gate gezien? iig daar staat een gigantisch kasteel in, zoiets is ook wel koel, maar simpelweg niet te realiseren..
Een grachtenpand vind ik prachtig, ik houd van hoge ruimtes, 't moet compleet in worden gericht met koloniale meubels, jugendstil en barok. Ik houd van kitcherige dingen, nee ik vind het prachtig.. zo'n super mooie barokke spiegel, van die bankjes met krulpoten en dan weer afgewisseld met 't toch wel strakke vormen van koloniale meubels. Verder veel kleur, licht, en kunst.

Eigenlijk maakt het geen ene fuck uit waar ik kom te wonen, 't liefst geen nieuwbouwhuis, flat of rijtjeshuis ik houd van vrijheid, en dat is zoals het huis is waar we nu wonen prachtig, maar helaas lang niet overal te realiseren....
Oud 23-06-2002, 12:48
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ofwel wil ik een omgebouwde loft midden in de stad met een dakterras enzo,
ofwel:

ofwel iets Gaudi-achtigs:

zo'n soort trap:

zo'n soort bed (hoewel ik eigenlijk nu bijna hetzelfde bed heb, alleen zonder hemel):

een pootjesbad!! (maar dan zonder al dat goud):

en heel veel muurschilderingen die ik dan door wat vrienden laat maken en mezelf, bijvoorbeeld mijn inkomhal moet rood beschilderd zijn, beetje zoals dit:

Oja en ZEKER (cliché I know) zwart-witte tegels in de keuken.

Laatst gewijzigd op 23-06-2002 om 12:50.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 12:59
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
de schreef:

Ben je nu ironisch bezig of niet? (gewoon 1 vraag )
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 14:39
Ninnoc
Ninnoc is offline
Ik heb zoveel droomhuizen, maar zal er een paar beschrijven:

1)simpel grachtenpand in een mooie stad

2) gaudi, zie ~Sjeherazade~ 's post, vooral die trap vind ik meesterlijk. Dus veel jugenstill, prachtig (*wacht nog steeds op fotos van huis van biertjehappen*)(dat chagall ding vind ik overigens erg lelijk)

3) kasteeltje, van de buitenkant vind ik bijvoorbeeld. Chaument-sur-Loire erg prachtig. Binnenkant heeft een prachtige statige hal met zo'n grote trap zoals je in films vaak ziet, hoge ruimtes, grote deuren, een prachtige bibliotheek, wederom hoog zodat er zo'n trapje bij moet, beetje zoals iemand in een interieur topic beschreef(weet niet meer wie). hoge ramen, riante kamers en lange gangen, maar wel heel licht allemaal, niet een donker kasteel. paars met witte grote badkamer (bij elke slaapkamer zit sowieso ruiimte om je even op te frissen maar niet erg groot ofzo)

4) een loft, met strakke intrichting met veel wit en rood maar toch heel warm.
Oud 23-06-2002, 14:41
*~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
Het liefst een zo oud mogelijk huis, met heeeele smalle galerijen en gangen, grote en heeeele kleine kamers afgewisseld, veel ramen op de kamers, maar in de gangen niet, daar wil ik van die leuke lichtjes die overal uit de muur komen, en dan die gangen een beetje donkerrood/roodbruin geverfd met zo'n oude houten scheve vloer
De kamers moeten houten muren hebben en van dat mooie rooie dikke tapijt.
Verder veel houten meubels, vooral oude antieke.
1 Kamertje die als bieb dient, gewoon een groot bureau en leuke stoelen waar je dan kan lezen of werken.
Ook veel rood in huis en redelijk veel planten en vissen.
Veel beeldjes en van die "wierrook"hoekjes.

En aan het strand

En bij het bos

En zie dat maar eens te krijgen
Oud 23-06-2002, 14:53
shanli
shanli is offline
Jaaaa,een pootjesbad is koeeeeel!!
Eum:mijn droomhuis:

het staa alleen,en liefst is het wat verstopt,er is een paadje dat er naar toe loopt maar rond dat paadje is er veel groen en het huis moet ook begroeid zijn,dat is mooooi.
En het moet dicht de de zee zijn,in de Libelle van deze week(Belgische) staat zo'n zee huis beschreven,echt heel errug mooi!!!
Ik wil zo'n krakende trap,een grote houtene,en als je boven bent is er nog gelijk zo'n hal met bovenverdieping(zo'n tweede huiskamer zeg maar) ingericht met ligbanken,wierook,kaarsjes,kleine lampjes,...
Er zijn veeeel kamers,die allemaal verschillend ingericht zijn,ook wil ik een ruime badkamer,waar ik uuuuuren wil inzitten.
De woonkamer is ruim,met een grote eettafel,redelijk donker ingericht,maar toch gezellig en niet doods.

'k Zal strax eens een plaatje zoeken.
Oud 23-06-2002, 14:55
shanli
shanli is offline
Citaat:
*~*DOOR*~* schreef:
Het liefst een zo oud mogelijk huis, met heeeele smalle galerijen en gangen, grote en heeeele kleine kamers afgewisseld, veel ramen op de kamers, maar in de gangen niet, daar wil ik van die leuke lichtjes die overal uit de muur komen, en dan die gangen een beetje donkerrood/roodbruin geverfd met zo'n oude houten scheve vloer
De kamers moeten houten muren hebben en van dat mooie rooie dikke tapijt.
Verder veel houten meubels, vooral oude antieke.
1 Kamertje die als bieb dient, gewoon een groot bureau en leuke stoelen waar je dan kan lezen of werken.
Ook veel rood in huis en redelijk veel planten en vissen.
Veel beeldjes en van die "wierrook"hoekjes.

En aan het strand

En bij het bos

En zie dat maar eens te krijgen
dit wil ik oowk!!
Maar geen vissen.
En ik wil een groooooote bieb,met heel veel verschillende boeken,liefst met sprookjes,mythen,oude streekverhalen,....
Oud 23-06-2002, 15:03
StarGlitter
StarGlitter is offline
ik wil een kasteel punt uit, ik wil alleen een kasteel en als ik dat niet krijg dan ga ik huilen en gillen dat mn leven niet compleet is.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 15:09
biertjehappen
biertjehappen is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:

2) gaudi, zie ~Sjeherazade~ 's post, vooral die trap vind ik meesterlijk. Dus veel jugenstill, prachtig (*wacht nog steeds op fotos van huis van biertjehappen*)(dat chagall ding vind ik overigens erg lelijk)

Ok alsjeblieft

Laatst gewijzigd op 23-06-2002 om 15:12.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 15:50
CryperA
CryperA is offline
Citaat:
*~*DOOR*~* schreef:
Huisje
En dat is ook mijn droomhuis

+ een grote tuin met veel kruiden en mooiig vijvertje met een waterval die op je blaas werkt en 2 huskies.
Oud 23-06-2002, 16:34
mieltje
mieltje is offline
mmmh, mijn droom huis, is zo'n mooi groot oud, maar opgeknapt, amerikaans landhuis, ergens aan de oost kust van de VS tegen wat bergruggen aan, en met veel land er om heen, zodat ik mn eigen paarden kan houden, want geloof me er is geen mooiere omgeving om te rijden dan daar!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 17:03
liesje 19
liesje 19 is offline
ik wil een groot oud huis van steen in een bos met een waterput erbij met donkere gangen en kaarsen aan de wand en hele grote ruime kamers die wel goed verlicht zijn een hele grote zolder en naast mijn huis een schuur.
Oud 23-06-2002, 17:09
acid-star
acid-star is offline
Ik woon in mijn ex-droomhuis...

Van de buitenkant is het een soort vreemd kasteelachtigiets of nouja.. Het is een heel groot oud klooster (MET toren waar vleermuizen zitten) vroeger was het nog heel mooi (een altaar, een koor, marmeren gangen, glas en lood klapdeuren en we hadden ook nog klokken in de toren hangen) Maar helaas vonden mijn ouders en mijn oom en tante het nodig om het huis in tween te splitsen en nu heb ik alleen nog maar een hele oude granieten keuken en een schouw over

*snik*
Oud 23-06-2002, 17:14
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
een krotje verstopt in de amsterdamse grachten.
of een geheim boshuisje verstopt in de bossen
Oud 23-06-2002, 17:19
ruby soho
ruby soho is offline
Citaat:
StarGlitter schreef:
ik wil een kasteel punt uit, ik wil alleen een kasteel en als ik dat niet krijg dan ga ik huilen en gillen dat mn leven niet compleet is.
wanneer laten we ons barbiekasteel nou eens bouwen

hmmz mijn droomhuis *denkt*

het huis hoeft niet perse groot te zijn, tuin wel liefst met zwembad (en binnen nog een natuurlijk )
maargoed; ruime ontvangsthal met lichtmarmeren tegels en veel sfeerverlichting (denk aan hotellobby)
grote, maar gezellige en knusse woonkamer, niet TE strak,
meubilair een beetje oudere stijl, sofa's met van die krulpootjes
grote spiegel(s) met goudgekleurde randen/lijsten of een grote spiegel met purschuim (tog?) randen met diamanten steentjes, kerstverlichting en nebloemen erin, ook goudgespoten. *luvt kitscherige dingies*)
kroonluchters, grote stijlvolle openhaard.
die trap van ~Sjeherazade~ vind k trouwens suprmooi... die mag ook in mn droomhuisje
een supergroot aquarium heeft ook wel iets...
naja dat was t wel weer
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 17:21
ruby soho
ruby soho is offline
kerk op dat plaatje van king vind k niks, veel te kil
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 17:53
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
acid-star schreef:
Ik woon in mijn ex-droomhuis...

Van de buitenkant is het een soort vreemd kasteelachtigiets of nouja.. Het is een heel groot oud klooster (MET toren waar vleermuizen zitten) vroeger was het nog heel mooi (een altaar, een koor, marmeren gangen, glas en lood klapdeuren en we hadden ook nog klokken in de toren hangen) Maar helaas vonden mijn ouders en mijn oom en tante het nodig om het huis in tween te splitsen en nu heb ik alleen nog maar een hele oude granieten keuken en een schouw over

*snik*
mijn vader had vroeger een heeeeel mooi groot huis met allerlei authentieke details ed, prachtige wenteltrap en een hele mooie oude lichtkoepel en oude glas-in-lood ramen. Dat heeft hij verkocht en de 2de eigenaar na mijn pa heeft de koepel vervangen door een plastike en vanalles gesloopt en dergelijke. Terwijl het een beschermd gebouw was, maar ja het was een projectontwikkelaar met connecties bij de gemaante. Zonde
Oud 23-06-2002, 17:59
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
]{ing schreef:
mij lijkt een kerk het allermooiste huis.. heerlijk, een enorme hoge kamer.. kan je trouwens leuke feestjes in geven

[img]foto[/img]
wat een geweldig mooie kerk. waar staat dat ding??
Oud 23-06-2002, 18:16
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
m'n eigen middeleeuwse kasteeltje zou wel heel erg cool zijn natuurlijk.Wel inclusief orrigineel interrieur, dus geen kunstmatig licht, alleen kaarsen en fakkels, geen centrale verwarming maar overal een openhaard. ed

zoiets als dit:

maar met een vrijstaande boerderij ben ik ook tevreden

[edit] ff morbide plaatje vervangen, en natuurlijk is het interrieur niet gemaakt uit tropisch hardhout[/edit]

Laatst gewijzigd op 23-06-2002 om 19:16.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 18:59
ruby soho
ruby soho is offline
Citaat:
Black Rainbow schreef:

*knip dooie koeien tegen de muur plaatje*

jij barbaar, lijkeneter, moordenaar, dierenbeul, frans-bauer wannabe,
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 19:03
Black Rainbow
Black Rainbow is offline