Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2003, 01:48
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Wat vinden jullie ervan als een jongen bij het kennismaken of het afscheid een meisje een kus op haar hand geeft?
Ouderwets? Charmant? Vleiend? Vervelend?
Oud 06-07-2003, 02:01
Manuzhai
Manuzhai is offline
Ouderwets, doch charmant.
Oud 06-07-2003, 02:11
Verwijderd
ik heb het 1 x gehad en ik was toevallig heel erg verliefd op diegene dus ik vond het heel lief het bleek achteraf niet zo'n lieve jongen te zijn
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 07:43
miss_loves_you
miss_loves_you is offline
Ouderwets
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 09:38
MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik heb het wel eens gedaan
Maar dat was meer pesterig dan serieus op dat moment
Oud 06-07-2003, 09:48
Verwijderd
Eerst was het bij ons op school 'normaal' om dat te doen bij de meisjes. Nu is dat afgezwakt.

Bij het kennismaken doe ik het niet, zo wek je meteen een slijmerige indruk, pas als je het object beter hebt leren kennen kan je dergerlijke strapatsen in de strijd gooien.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 09:54
Billy_bob
Billy_bob is offline
Vind het wel leuk om te doen. Vind het totaal niet ouderwets. Enzo is het ook nog nooit overgekomen
Oud 06-07-2003, 10:10
G.T.C.
G.T.C. is offline
ik vind het ouderwets en ik gerbuik het ook alleen om effe lollig te doen ofzo.
Volgens mij begin je als meisje toch ook gewoon keihard te lachen als een jongen dat bij je doet

Cker als het bij de eerste ontmoeting is...
Oud 06-07-2003, 10:21
guess what
guess what is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 06-07-2003 @ 11:10:
ik vind het ouderwets en ik gerbuik het ook alleen om effe lollig te doen ofzo.
Volgens mij begin je als meisje toch ook gewoon keihard te lachen als een jongen dat bij je doet

Cker als het bij de eerste ontmoeting is...
ik vind het eigenlijk juist lief..okee, eerste ontmoeting misschien dat dat een beetje gek overkomt, maar dan nog, ik vind het schattig
Oud 06-07-2003, 10:50
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
guess what schreef op 06-07-2003 @ 11:21:
ik vind het eigenlijk juist lief..okee, eerste ontmoeting misschien dat dat een beetje gek overkomt, maar dan nog, ik vind het schattig
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 11:35
Rhaa.N'eeH
Rhaa.N'eeH is offline
Ik vind het erg charmant.. !
Net zoals wanneer een jongen de deur voor je openhoudt..
Lief,.. !
Maarja, hij moet het natuurlijk wel op een goed moment doen he.. Niet zo pats boem ! Want dat staat nergens naar ..
Oud 06-07-2003, 11:43
Thomas
Thomas is offline
Bij het afscheid vind ik er niets aan, omdat ik veel meer waarde hecht aan een knuffel of een zoen. Toch kan het voor de gein wel eens leuk zijn om te doen, want zoals iedereen hier al zegt is het wel ouderwets maar tegelijkertijd ook ontzettend charmant.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 11:44
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ouderwets en knullig.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 11:57
lieve
lieve is offline
ik vind het best wel vleiend en charmant!!
Oud 06-07-2003, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 06-07-2003 @ 12:43:
want zoals iedereen hier al zegt is het wel ouderwets maar tegelijkertijd ook ontzettend charmant.
Yepz idd...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 12:28
Verwijderd
Bleh. Alsof ik die natte lippen op mijn hand wil Nuhuh, ik vind het al erg genoeg dat er zoveel mensen zijn die de irritante gewoonte hebben om bij het afscheid op de wangen te kussen. Wat is er mis met gewoon 'doei' zeggen? Geen enkel lichamelijk contact. Iedereen is zo klef tegenwoordig.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 12:33
Ninnoc
Ninnoc is offline
als ik vroeger in een arogante bui was en ik werd voorgesteld aan iemand ofzo, neus in de lucht en hand naar voor (op zo'n manier dat duidelijk is dat ik er een kus op wens en geen gehandschud). Als je dan mijn hand pakte en hm ging schudden was je direct afgekeurd hahaha beetje erg maar ok

maar serieus ik vind het leuk, ik vind het ook leuk als de deur voor me word opengehouden en mijn jas aangenomen en mijn stoel aangeschoven etc
Oud 06-07-2003, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 06-07-2003 @ 13:28:
Bleh. Alsof ik die natte lippen op mijn hand wil Nuhuh, ik vind het al erg genoeg dat er zoveel mensen zijn die de irritante gewoonte hebben om bij het afscheid op de wangen te kussen. Wat is er mis met gewoon 'doei' zeggen? Geen enkel lichamelijk contact. Iedereen is zo klef tegenwoordig.
Ja idd, dat kussen op de wang, waar slaat dat af en toe op. Dan denk ik echt van o nee . Net zoals op een feest laatst, mensen die ik echt amper kende, die dan gelijk bij aankomst en afscheid mij 3 keer kussen, nee dat vind ik nou ook nooit zo! Goed gedag zeggen dat is imo al meer dan genoeg!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 12:55
Quiana
Quiana is offline
Hangt ervan af wie het doet en op welk moment..
Soms kan het ontzettend lief en charmant zijn,
soms gewoon ontzettend stom en slijmerig.
Oud 06-07-2003, 13:04
Verwijderd
ik vind het altijd zo schattig, geen reden voor vind het gewoon schattig...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 13:17
Blitzkrieg Bop
Veschillende meningen zie ik

Als jullie een jongen al aardig en leuk vinden, vind je hem dan nog leuker als hhij op deze manier laat blijken dat hij jou ook leuk vind en om je geeft?
Oud 06-07-2003, 14:12
rampenstamper
rampenstamper is offline
Ik vind het slijmerig, letterlijk en figuurlijk, en dat moet een jongen gewoon niet doen bij mij.
(heb geen trouwens geen ervaring op dat gebied, maar het idee alleen al...)
Oud 06-07-2003, 14:13
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Bij een bepaald soort man echt wel charmant, zeker als het een respectvolle middeleeuwse handkus is. Niet als er gekwijl en geslijm aan te pas komt .
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 14:21
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Bij een 'kijk-mij-nou-jongen' die zich heel wat vindt, wordt ie door dat te doen nog erger.
Bij een lieve jongen zou ik het schattig vinden.

Ik denk dat dat dus ook een beetje ligt aan wie het bij je doet
Oud 06-07-2003, 15:46
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Hangt er helemaal van af of ik hem of HAAR ken, als ik diegene echt heel leuk vind vind ik t alleen maar lief. Als ik niks met diegene wil heb ik waarschijnlijk de neiging m terug te trekken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2003, 15:49
Verwijderd
Het kan onder omstandigheden leuk zijn, maar het is niet verplicht ofzo. In de meeste normale gevallen staat het nogal overdreven.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 16:35
Verwijderd
Citaat:
duyvel schreef op 06-07-2003 @ 14:17:
Veschillende meningen zie ik

Als jullie een jongen al aardig en leuk vinden, vind je hem dan nog leuker als hhij op deze manier laat blijken dat hij jou ook leuk vind en om je geeft?
Als ik hem echt heel leuk vind, ben ik al lyrisch om het feit dat hij mij aanraakt. Maar de handeling op zich ... neuh, ik vind het niet wat.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 16:42
Soezen
Soezen is offline
Ik vind een handkus lief en leuk. Als een jongen mij zo probeert te versieren, is het moeilijk hem te weerstaan..
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 16:45
Anijs
Anijs is offline
Kzou het een beetje ouderwets vinden als hij dat altijd deed..
Als hij het een keertje deed was het wel lief..
Of als hij het voor de grap doet is het ook heel lief..
Maar altijd ofzo.. Mwhaa nee..

Mijn vriendje geeft wel eens een kusje zo op mijn hand als ik hem uitsteek ofzo.. of alsk zun hand vastheeft.. Das wel heel lief
Heeft ie gisteren trouwens nog gedaan
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Manuzhai schreef op 06-07-2003 @ 03:01:
Ouderwets, doch charmant.
en vleiend
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 17:18
Genela
Genela is offline
Citaat:
Charlie1704 schreef op 06-07-2003 @ 17:50:
en vleiend
mits op het goede moment
Oud 06-07-2003, 17:20
Verwijderd
Charmant.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 17:23
Qamra
Qamra is offline
Mijn vriend doet het zonder gelegenheid.. En het is extreem lief

Maar ja hij ís ook extreem lief..
Oud 06-07-2003, 17:24
miss sunshine1986
miss sunshine1986 is offline
Volgens mij is het ook heeel verrassend, je verwacht het (in ieder geval ik verwacht het) totaal niet.. Maar het is idd wel lief en charmant
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Genela schreef op 06-07-2003 @ 18:18:
mits op het goede moment
*mjah okee.. mee eens *
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 17:42
Verwijderd
is lief
mijn vriend doet het wel eens als we gewoon op de bank zitten. pakt hij me hand en geeft er een kusje op, vind ik lief
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 17:55
Basia
Basia is offline
nahhh geef mij dan maar 3 kussen ofzo
Oud 06-07-2003, 18:24
Blitzkrieg Bop
Citaat:
StefanLovertje schreef op 06-07-2003 @ 18:42:
is lief
mijn vriend doet het wel eens als we gewoon op de bank zitten. pakt hij me hand en geeft er een kusje op, vind ik lief
Het gaat er niet om of je vriend het bij jou in jullie relatie doet, maar als een (redelijk) onbekende jongen het zou doen, als teken dat hij je erg leuk vind.
Oud 06-07-2003, 18:26
Verwijderd
Bij een echte middeleeuwse kus raken de lippen van de man de hand van de vrouw net niet
En ja bij een eerste ontmoeting vind ik zoiets doen wel een beetje te, maar ach tis wel es leuk als dat eens gebeurd.
Als ik in de auto zit met mijn vriend, zitten we meestal hand in hand, en af en toe pakt hij mn hand vast en brengt die dan naar zijn lippen en geeft er een kus op. Is wel lief, heb ook nog nooit iemand gehad die dat ooit deed, en ik weet het niet het is gewoon een lief gebaar.

Laatst gewijzigd op 06-07-2003 om 18:29.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 19:05
Esmée
Esmée is offline
Ligt eraan wie het is en onder wat voor omstandigheden etc. Over het algemeen vind ik het nogal overdone. Heb er al helemaal een hekel aan als zo'n onwijze glijer dat doet bij de eerste kennismaking, terwijl hij je quasi-geil in de ogen loenst
Oud 06-07-2003, 19:07
Maddan
Maddan is offline
paar jaar geleden bij me eerste "echte" vriendin gedaan bij de eerste onmoeting

vond ze wel schattig geloof ik, maar daarna nooit meer gedaan (ik vond het een beetje 16e eeuws eigenlijk )
Oud 06-07-2003, 19:13
Verwijderd
Citaat:
duyvel schreef op 06-07-2003 @ 19:24:
Het gaat er niet om of je vriend het bij jou in jullie relatie doet, maar als een (redelijk) onbekende jongen het zou doen, als teken dat hij je erg leuk vind.
dan zou ik em een schop onder z'n donder geve
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Esmée schreef op 06-07-2003 @ 20:05:
Ligt eraan wie het is en onder wat voor omstandigheden etc. Over het algemeen vind ik het nogal overdone. Heb er al helemaal een hekel aan als zo'n onwijze glijer dat doet bij de eerste kennismaking, terwijl hij je quasi-geil in de ogen loenst
Eigenlijk is het alleen maar leuk als geintje.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 19:36
miro
miro is offline
kwallerig, tenzij n vriend t doet, dan is t wel leuk.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 19:51
Denise84
Denise84 is offline
Ik vind het vervelend en laat het in de meeste gevallen niet toe.
Oud 06-07-2003, 20:02
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Een hand kus kan heel erg goed, maar je moet het niet te vaak doen. Nee gebruik het op het goede moment.
Het staat heel erg charmant en stijlvol als de avond er echt naar is, redelijk chick etc. Bijvoorbeeld bij een gala/galadiner oid.

Op zo'n avond is het erg gepast om een handkus te geven. Wel met droge lippen natuurlijk en de hand niet helemaal aflebberen. Hou het stijlvol, het is erg gepast om op deze manier afscheid te nemen en het heeft gewoon iets in heel de sfeer van de avond.

Daarnaast op zo'n avond ga je elkaar toch niet ff lekker staan aflebberen (french kiss). Dat is niet echt gepast wanneer je normaal afscheid neemt.
Tenzij je samen blijft slapen en ......
Nee gebruik het als een gepaste afscheids kus of eventueel bijkennismaking. Maar maak zeker geen gewoonte van een handkus.
Oud 06-07-2003, 23:11
Verwijderd
heerlijk. Charmant, galant, lief zonder sexy te zijn, mjah. Ook als meisjes dat doen trouwens.

Vreemd trouwens... de meeste mensen lijken het dóódnormaal te vinden dat jongens alles voor hun vriendin betalen, maar hópeloos ouderwets of zelfs antifeministisch als jongens een deur openhouden, een stoel naar achter zetten of een handkus geven...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 23:14
Verwijderd
Ik vind het allemaal ouderwets
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 23:35
poesiefox
poesiefox is offline
Nee. Als ik je mag, krijg je gewoon een zoen op je wang. Als ik je niet mag, vind ik een hand geven al intiem genoeg.
Oud 06-07-2003, 23:38
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 07-07-2003 @ 00:11:
heerlijk. Charmant, galant, lief zonder sexy te zijn, mjah. Ook als meisjes dat doen trouwens.

Vreemd trouwens... de meeste mensen lijken het dóódnormaal te vinden dat jongens alles voor hun vriendin betalen, maar hópeloos ouderwets of zelfs antifeministisch als jongens een deur openhouden, een stoel naar achter zetten of een handkus geven...
ja idd. Ik geloof dat hier iemand spreekt die het ook wel leuk vind om even terug in de tijd te gaan. Een tijd waarin mensen nog wisten hoe ze zich stijlvol moesten gedragen. Echt heel leuk om dat gewoon zo af en toe te doen.
Reageren

Regels voor berichten