Advertentie | |
|
![]() |
|
Ehmzz een of ander tikkertje spel. Als het "knikkertijd" was, dan was iedereen tot knikkeren gedoemd. Ook is er een tijd geweest dat stickerboeken bij ons vet in waren. Het was dan dat je ging ruilen ind e pauze. Ook gewoon praten of een of ander leip actief spel
![]()
|
![]() |
)-Verstoppertje: dat deden wij altijd met alle 3 de bovenbouwklassen (6, 7 en 8). Als de pauze begon was het altijd: wie het laatste bij de boom is, is hem. Dus als de pauze begon rende iedereen gelijk naar die boom toe
![]() Ook wel: -Elastieken. -Knikkeren. -Blikkietrap. -Op de klimrekken. -De zevensprong ![]() -Overlopertje -Wel en niet-lekkerland (oid) -Anna Maria Koekkoek -Tikkertje (bv tv-tikkertje, knakworstentikkertje, enz) -Oorlogje spelen ![]() Enz... (flippoen deed trouwens niemand bij mij op school ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ow, er was ook een spelletje, dan draaiende met een hele groep hand in hand in een cirkel een aantal rondjes. Vervolgens moest je uit de cirkel springen, allemaal dus. Eentje was dan 'tikker' je mocht telkens 1 sprongetje maken en wanneer je dan iemand aanraakte, was die af. Zo ging dat dan door... Was wel leuk, weet alleen niet meer precies of dat zo ging...
|
![]() |
||
Citaat:
![]() We deden ook vaak dikke bertha, ik weet niet of dat officieel zo heet en schipper mag ik overvaren ![]() ![]() Springtouwen ja, ook heel veel gedaan, met zo'n groot touw en dan wilde niemand draaien ![]() We hebben ook wel een tijdje geworsteld in de zandbak ![]() ![]() ![]() Stomme kleuters ook altijd. Toen we wat ouder werden deden we alleen nog maar op bankjes zitten met onze liefjes ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
beukhoeken. (bij een schuurtje en de rand van de school was een mooie hoek en daar beukten we elkaar helemaal dood) Basketballen. Huisjes maken van bladeren. Handsquash. (gewoon met een tennisballetje gooien, maar dat noemden we zo...) Zevensprong (ook iets met een tennisbal) Knikkeren. Hinkelen. Voetballen. Poorten. Tikkertje. Jongens-meisjes-pakkertje. etc.
|
![]() |
|
Op de kleuterschool: in de zandbak spelen, met van die karren.
Op de basisschool: touwtje springen met zo'n hele groep, flippo-en, verstoppertje, handstand enzow, knikkeren, vanalles eigenlijk.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Toen we in de onderbouw zaten, zaten we meestal op het klimrek, de gewone rekjes of in de zandbak. We hadden schommels maar die hinger er niet aan, dus klommen we er maar op. We hingen op de kop op het klimrek en deden 'papagaaitje leef je nog'. En natuurlijk jongens-de-meisjes of meisjes-de-jongens, wat gewoon pakkertje was. Tikkertje deden we minder, dat was niet zo leuk als mensen naar het rek sleuren waar je ze moest bewaken
![]() Ook hinkelden we en touwtjespringen en elastieken... In de bovenbouw deden we ook doen durven of de waarheid, overlopertje, vies of lekker, bakboord stuurboord, teentje trappen en nog een hele lading van die irritante spelletjes, met de hele klas. Was ook heel leuk ![]() Voetballen deden we alleen in groep acht, want het voetbalveld (dat eigenlijk niet van de school was, iedereen gebruikte het in de buurt) 'was' van groep acht. Knikkeren deden we de hele schoolperiode door, in het goede seizoen. Ook leuk ![]() |
![]() |
|
groep 1&2: schommel, met van die karren rijden, zandbak, tikkertje ofzo
later: hinkelen, andere spelletjes op t hinkelpad, touwtjespringen, elastieken (met en zonder vage spelletjes) klapspelletjes (onder de tafel... charlie chaplin... pepsi cola... er is een vrouw vermoord enz enz ![]() ![]()
|
(kus)tikkertje
verstoppertje knikkeren in zandbak klimrek enzo. (speeltuin dus) voetballen kletsen met die flippo's bordspelletjes (als het rotweer was) touwtje springen elastieken stikkers ruilen met tennisbal tegen de muur..... (hoe heet dat ook al weer ![]() hinkelen
Laatst gewijzigd op 22-05-2003 om 17:49. |
![]() |
|
de jongens- de meisjes: meisjes moesten zich verstoppen om vervolgens door jongens te worden ' gevangen'
kruidentuintje: maakten allerlei sapjes en stampte bladeren fijn etc x-men: iedereen had speciale krachten en kon vliegen ( over balken lopen) in dieren veranderen etc
|
knikkeren
de jongens de meisjes elastieken touwtje springen flippo-en voetje van de vloer klimmen rolschaatsen in het nep-autoklimrek autorijden ![]() zacht zand maken (onee dat was de kleuterschool ![]()
|
Mijn vroegste herinnering op het schoolplein is het spelen van Ninja Turtles (of hoe je het ook moge schrijven)....
We speelden dus de turtles en mijn "vriendjes" maakten de put open en ik mocht als eerste erin.. De juffrouw kon me net op tijd tegenhouden... Het water stond best hoog dus ik was al wat smerig Maar goed... Ik heb geen ernstige trauma's eraan over gehouden.
||
Citaat:
Wij hadden elke paar weken een nieuw soort tikkertje dat dan non-stop gedaan werd tot iemand een nieuwer soort tikkertje bedacht..
|
Ik weet het echt niet meer. Ik weet zo goed als niets meer van de basisschool. Ik weet nog wel dat ik wel eens knikkerde, dat ik flippo's had en vriendjes ook wel. Ik deed volgens mij ook wel eens mee aan gezamenlijke spelletjes als overlopertje ofzo. Of ik zat/klom in het klimrek. Ofzo.
![]()
|
![]() |
zandbak, indianententen, verstoppertje, overlopertje, tikkertje, knikkeren, hinkelen, touwtje springen, rolschaatsen, flippoen, klimtoestel, glijbaan, schommel, van die hand-hand spelletjes als willie wortel, hoog in de bergen enzo... zoiets en vast nog wel meer wat ik niet meer weet
![]() |
![]() |
|
![]() |
Pfff.....daar komt de lijst
![]() - Annemaria Koekoek - Vies-Lekker - Dan had je een categorie en dan noemde de 'tikker' een letter en dan moest je bijv. een dier met die letter noemen (als de categorie dieren was) en als je dan nix wist moest je overrennen zonder getikt te worden) - Willie Wortel - Verstoppertje (En dan stiekem van het plein af ![]() - Knikkeren - Flippo-en - Overlopertje - Schipper mag ik overvaren - Touwtje springen (meestal met een groot touw en dan zo'n versje) - Elastieken - Beuken ![]() - Kunstjes doen op het rek, daar kon je bovenop zitten maar ook vanaf 'duiken' dat je je handen aan de spijlen vast hield...weet niet hoe ik dat moet uitleggen ![]() - Zoentikkertje - TV-tikkertje - Voetballen (maar dan mocht je als meisje alleen meedoen als je dat een btje kon ![]() - Skeeleren, maar dan was vaak het speelkwartier net te kort ![]() Nou dat was het wel ongeveer ![]() Maar wij hadden altijd van die 'tijden', dan was het ineens knikkertijd, omdat iemand dan weer zijn knikkers meenam en werd het weer een rage. Laatst gewijzigd op 22-05-2003 om 22:01. |
![]() |
|
![]() |
[QUOTE]vleermuissie schreef op 22-05-2003 @ 21:17:
[B]- zandbak - glijbaan - klimrek - duikelrek - evenwichtsbalk - met dingen uit 'de schuur' spelen (hoepels, karren, dat soort spul) - knikkeren - elastieken - springtouwen - tikkertje - verstoppertje Bij ons hetzelfde ![]() die goeie ouwe tijd... ![]() ![]() |
![]() |
|
|