Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2003, 15:25
Mara
Mara is offline
Heej
Net een uurtje geleden hebben mijn moeder en ik een parkeerboete gekregen. Hier konden wij echter niks aan doen, omdat die parkeerpaal (of hoe zo'n ding maar heet, zo'n grijze die bij elke plaats staat zeg maar) het niet deed. Wij hadden er geld ingegooid, maar er gebeurde niks.
Ook konden we de auto nergens anders parkeren, want alles was vol.

Wij hebben dus een boete gekregen, en nu staat op het kaartje dat je bezwaar kan aantekenen, maar dat je wel moet betalen.
Hoe gaat dit in z'n werking?
Wij hebben wel een winkelier die gezien heeft dat die parkeerautomaat het niet deed, en er stond in dat ding een nummer gedrukt die we opgeschreven hebben.

Weet iemand hoe we dit het beste kunnen aanpakken? En hoe gaat het met het geld, word dat teruggestort?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2003, 15:33
tsx
tsx is offline
Gewoon schriftelijk bezwaar maken, als ze je opbellen om langs te komen voor een mondelinge verklaring moet je niet doen want naaien ze je altijd, maar in dit geval heb jij gelijk dus kweenie of ze je wel kunnen naaien.
Oud 28-06-2003, 18:06
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Altijd eerst betalen, dan bezwaar aantekenen en hopen dat je het terugkrijgt.
Oud 28-06-2003, 18:20
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 28-06-2003 @ 19:06:
Altijd eerst betalen, dan bezwaar aantekenen en hopen dat je het terugkrijgt.
betalen Nou, in Belgie als je een boete betaalt wilt zeggen dat je akkoord gaat, en ga je zeker nooit meer iets terug krijgen.

Bezwaar aanteken dat die paal defect was, en indien gaat er natuurlijk bewijs van hebben. Al kan je moeilijk die paal mee naar huis nemen Mensen die in de omgeving waren op dat moment ofzo.
Oud 28-06-2003, 18:26
Shock
Shock is offline
Niet betalen, als je dat eenmaal gedaan hebt ben je je geld kwijt... Teken bezwaar aan en zet zo duidelijk en overtuigend mogelijk wat het probleem was, dan heb k goeie hoop voor je
Oud 28-06-2003, 20:08
Tandpasta
Tandpasta is offline
Je krijgt je geld toch niet terug, want dan had je maar een andere automaat moeten zoeken.

Zo redeneren hun wel, dus ik vrees voor je geld.
Oud 28-06-2003, 20:12
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Bel 0900-8844 en ze vertellen je alles.

Of Bureau Rechtshulp.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 21:04
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 28-06-2003 @ 21:12:
Bel 0900-8844 en ze vertellen je alles.

Of Bureau Rechtshulp.
En de gemeentelijke parkeerdienst!

Vraag om een bewijs dat die parkeermeter defect was!!!

Laat de gemeentelijke dienst dat op een briefje zetten!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 09:35
checko
checko is offline
inderdaad...gewoon schriftelijk bezwaar indienen met getuigschrift van die winkelier erbij.....en dan geluk hebben.....en als het goed is staat er ook op die bon waar je bezwaar kan aantekenen, gewoon ff opbellen dan weet je zeker wat er allemaal in moet....
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 10:47
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 28-06-2003 @ 19:20:
betalen Nou, in Belgie als je een boete betaalt wilt zeggen dat je akkoord gaat, en ga je zeker nooit meer iets terug krijgen.

Bezwaar aanteken dat die paal defect was, en indien gaat er natuurlijk bewijs van hebben. Al kan je moeilijk die paal mee naar huis nemen Mensen die in de omgeving waren op dat moment ofzo.
Voor zover ik weet moet je altijd eerst betalen om uberhaupt bezwaar aan te kunnen tekenen. Zo is het iig bij boetes voor te hard rijden (als bijv. iemand anders met jou nummerbord rondrijdt) , als je niet betaalt krijg je volgens mij alleen maar een hogere boete.
Reageren

Regels voor berichten