Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2003, 02:02
Verwijderd
Wat ik me afvroeg is dat j evan verschillende meisjes/vrouwen wel hoort dat hun eertse keer sex gepaard ging met bloedverlies. Nu vroeg ik me af waar komt dat dan vandaan? Wat 'scheurt' er, of 'scheurt' er uberhaubt iets?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 08:10
skifreak
skifreak is offline
volgens mij is het het maagdenvlies dat (bij sommigen) scheurt. Het is te zien of dit strak is of niet. Als het strak is, doet het meer pijn en heb je ook meer bloedverlies .... dacht ik.
Veel mensen hebben hun maagdenvlies niet meer omdat ze heel intensief sporten ofzo en dan kan het al weg zijn door een bepaalde beweging ofzo
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 09:40
sofie3
sofie3 is offline
Het bloed komt inderdaad van het oprekken van het maagdenvlies (nou ja, het is niet echt een vlies in de letterlijke zin van het woord, meer een dikke omranding rondom de vaginawand). Als dat inscheurt, verlies je bloed. Hoeveel hangt af van de stugheid denk ik, bij mij was het veel Je kan het overigens ook zelf inscheuren, zodat je vriend het niet meer hoeft te doen de eerste keer.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 18:02
Verwijderd
Zelf inscheuren eh, nee laat maar zitten. Ik had niet het idee dat dat maagden-vlies echt weefsel was, dat het inscheurt etc. ja dat wel. Maar niet dat het dus echt weefsel (als in vlees en bloed )was, maar k bedankt, weet ik dat ook weer
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 19:08
Gothic
Gothic is offline
Maagdenvlies is geen vlies, is gewoon een randje...

Maar het kan ook gewoon vaginahals zijn die iets beschadigd is doordat 'ze' niet vochtig genoeg was... of de ingang die een beetje ingescheurd is...
Oud 23-06-2003, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 23-06-2003 @ 20:08:
Maagdenvlies is geen vlies, is gewoon een randje...

Wie heeft het dan in godsnaam vlies gedoopt, haha. Nee, maar het kan ook zijn dat het 'maagden-vlies' toch helemaal dicht zit zeg maar? (Als desbetreffend persoon dus geen tampons had gebruikt)

En overigens, dit topic gaat niet over mij ik ben alleen nieuwsgierig.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 19:52
Anti-Schaap
Anti-Schaap is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 23-06-2003 @ 20:15:
Wie heeft het dan in godsnaam vlies gedoopt, haha. Nee, maar het kan ook zijn dat het 'maagden-vlies' toch helemaal dicht zit zeg maar? (Als desbetreffend persoon dus geen tampons had gebruikt)
nee, je zit daar niet dicht hoor.. het is gewoon een randje, en dat scheurt uit als je de eerste keer sex hebt... (ook al kan het bij sommige al gescheurt zijn... bv door sport)
Oud 24-06-2003, 11:34
sofie3
sofie3 is offline
Rechtzetting: het kán wel dichtzitten hoor! En er zijn ook verschillende maten en soorten... in elk goed voorlichtingsboek staan er wel plaatjes.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 11:30
Verwijderd
Citaat:
sweetsterretje schreef op 23-06-2003 @ 03:02:
Wat ik me afvroeg is dat j evan verschillende meisjes/vrouwen wel hoort dat hun eertse keer sex gepaard ging met bloedverlies. Nu vroeg ik me af waar komt dat dan vandaan? Wat 'scheurt' er, of 'scheurt' er uberhaubt iets?
Zoveel bloed je niet hoor...mij is altijd verteld dat het dan je maagdenvlies is...mja, het kan overal vandaan komen...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 13:56
pyres74
pyres74 is offline
ehmmmmmmmmmmmmmmmmmm

en het gaat weer helemaal nergens over!

btw: bij mij deed het pijn en ja het bloedde een beetje
maar gewoon vaak seks hebben en dan voel je geen pijn meer
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten