Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() ![]() bij ons krijg je voor FA1 3 kennistoetsen (alle 3 weging 10) en 3 leestoetsen (weging 15, 25 en 30). bij DU1 krijg je ook 3 kennistoetsen en 3 leestoetsen, maar dan voor de kennistoetsen weging 8, 8 en 9 en voor de leestoetsen weging 20, 25 en 30).
||
Citaat:
||
Citaat:
en het was iemand die wel verstand had van 't onderwijs, dus niet één of ander bezorgd moedertje ofzo ![]() maar dat kan wel enkele jaren terug zijn, dus mss is dat inmiddels veranderd...
|
Volgens mij krijg je bij ons ook maar twee toetsen voor frans 1 en twee toetsen voor duits 1. Is idd best rot als daar je SE-cijfer opgebaseerd wordt. Wij hebben het hele jaar nog niet geoefend met (examen)teksten, we moeten alleen maar zinnen en werkwoorden leren waar je straks haast niets meer aan hebt. Het ligt ook heel erg aan (het onderwerp van) de tekst of je hem goed maakt of niet dus tis best rot ja.
|
Verschilt per school (wanneer t vak afgesloten wordt).
Bij ons vwo: Duits1 en Frans1, dus leesvaardigheid: 1 toets eind 5e klas en 1 toets in de 6e met kerst. Na deze toets geen lessen meer. Je kon trouwens wel het cijfer (van kerst) herkansen als je niks beters te herkansen had (of in t begin van het jaar t cijfer van eind 5e klas). |
![]() |
||
Citaat:
![]() SET1 40% en SET2 60% dacht ik dan, ik had het hele vak.. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je mag officieel ook geen idioomtoetsen krijgen voor fa1 en du1 maar dat gebeurt ook heel veel (net als voor latijn)
||
![]() |
Citaat:
Al die vakken waar je geen eindexamen in doet zijn eigenlijk zo makkelijk dat je er geen onvoldoende voor mag staan ![]() |
![]() |
|
![]() |
Wij hebben in de 4e, 5e en 6e woordjestoetsen en teksten die je moet leren, waar je een proefwerk over krijgt. Deze tellen alleen mee voor overgang en moeten naar behoren zijn. Vervolgens krijgen we aan het einde van de 6e een 'examen' wat ons eindcijfer bepaalt.
|
Verwijderd
|
Duits 3 toetsen om woordjes te leren. Weging 1-1-2
1 toets soort eindtoets (alleen examenteksten) weging 2 Frans 3 toetsen allemaal even zwaar. Als je over bent aan t eind van het jaar mag je twee dossiertoetsen (of schoolexamens, of PTA-toetsen of schoolonderzoeken hoe je het maar wilt noemen) overdoen. Niet twee van een vak. |
![]() |
|
Bij ons is Duits een paar teksten + woordjes (samen 50%) + een tekst 50% bij Frans was dit hetzelfde, alleen het de eerste toetsen samen 60% en de eindtoets 40%... en sta ik een mooie 6,3, haal ik voor die eindtoets een 3,3!!
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() En het mag al helemaal niet zo zijn dat alle toetsen die je in de 4e, 5e en 6e hebt meetellen voor je SE. Mijn school doet het allebei ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() 50 woordjes leren en 15 worden d'r gevraagd. Zoiets... komt omdat we een nogal 'niet zo slimme' (understatement) docent hebben die zich meent te herinneren dat hij ons ooit beloofd heeft in de 4e dat we voortaan niet 6 hoofdstukken tegelijk hoeven te leren... ofzoiets. Wij hebben heel die vent nooit gehad in de 4e, maar iedereen knikte aardig mee toen hij het daarover had, dus voortaan hebben we slechts 1, 2 of 3 hoofdstukken tegelijk ![]()
|
Verwijderd
|
bij ons zit het zo;
Ik spreek ff voor frans want ik heb geen duits; FA1; 3x luistertoets factor2, 3x Grammatica en idioom toets factor3, Mondeling factor8 Fa2; Precies hetzelfde maar nog extra 2x Teksten factor3, en een grammatica idioomtoets extra ( ipv mondeling krijgen we in de 5e ) |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
het grote VAVO-topic Toet0r | 500 | 20-04-2009 12:16 | |
Algemene schoolzaken |
2e fase Malarkey | 77 | 25-04-2005 14:11 | |
Algemene schoolzaken |
Examen Wiskunde A1 Sanctus | 78 | 26-02-2005 19:01 | |