Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
hmm.. ik ben het ook van plan.. haal mn P wel en doe nu Commerciele Economie.. Wil overstappen naar Groningen.. Accoutancy & Controlling (ja totaal andere richting, maar kvind CE helemaal nix en HBO gaat me wel errrug makkelijk af).. Moet nu een toelatingstest Wiskunde doen, maar valt wel tegen hoor. Beetje belachelijk dat we bijvoorbeeld geen GRM + formulekaart enzo mogen gebruiken, terwijl VWO-leerlingen dat met hun eindexamen wel gewoon mogen... tegen die toelatingstest Wiskunde zie ik wel op, moet je alle stof van VWO wiskundeA1,2 in een paar weekjes kennen.. BLEGH
Maar als je er echt voor gaat, lukt het je vast wel! GEwoon proberen en niet te veel aantrekken van die hoge uitvalpercentages (wie zegt dat jij daar bij hoort?)! Er zijn ook altjid mensen die het WEL halen! dus ik ga het lekker ook proberen.. (als ik wiskunde tenminste haal.. ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Ik ken mensen die dezelfde route als jouw gevolgd hebben (mavo, mbo, hbo -> uni) en die het aardig uithouden, maarrrr daarentegen ken ik er meer die het niet aan konden en zijn vertrokken.
Zelf heb ik ook eerst HBO-p gehaald, voordat ik naar de universiteit ging en ik moet zeggen dat het makkelijk te doen is. Tis wel een verschilletje met hoeveelheid stof, vrijheid, verantwoordelijkheid en de algemeen heersende instelling maar met een beetje (veel) doorzettingsvermogen lukt het wel. Ik heb geen aanpassingsproblemen ondervonden, maar daar moet ik bij vermelden dat ik eigenlijk VWO gedaan heb, dus ik kon er eigenlijk net zo goed meteen heen. Citaat:
Laatst gewijzigd op 24-06-2003 om 16:31. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik blijf erbij dat ik denk dat als je mavo-mbo-hbo doet het wel eens knap lastig kan worden...'t is gewoon een compleet andere manier van werken ed. En waarom heb je eerst mavo gedaan en niet havo of vwo (er kunneb natuurlijk altijd omstandigheden ed zijn)? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Affijn, terug on-topic. Het wordt voor iemand die geen vwo gedaan heeft een hele omschakeling. De voorbeelden die ik ken met dezelfde omweg achter zich, halen het wel omdat ze die omschakeling kunnen verwezenlijken of halen het niet omdat de omschakeling hen te groot is. Het is in elk geval meer een kwestie van motivatie en instelling dan intelligentie. Helaas ben je zoals hierboven al gezegd, statistisch gezien in het nadeel. |
![]() |
|
![]() |
Mensen bedankt voor jullie reacties..
Het verschil gewoon erg per persoon dus... ik heb mavo gedaan, omdat ik dat advies gekregen heb van de basischool... Ik vind hbo echt super makkelijk, maar ja sjd staat natuurlijk bekend als 'niet moeilijk'. Maar ja ik kijk nog wel wat ik doe.... moeilijk... ik denk dat het onderschat.. maar zo moelijk lijkt het me niet... thnx iig |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En tja, zoals gezegd, statistisch is aangetoond dat het niet werkt, wat zichzelf bij mijn studie in de praktijk ook bewijst. De HBO-ers hebben het gewoon ontzettend zwaar.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
is HBO studeren of niet? watervlo | 71 | 25-11-2021 00:30 | |
Studeren |
HBO-Universiteit Kwark89 | 5 | 29-01-2007 20:39 | |
Studeren |
van hbo naar uni? Verwijderd | 30 | 07-10-2006 22:07 | |
Algemene schoolzaken |
21+ regeling HBO/Universiteiten, kansloos? Dwarrelend Blad | 17 | 28-09-2005 10:53 | |
Algemene schoolzaken |
hbo-universiteit shiningstars | 18 | 09-10-2004 17:34 | |
Algemene schoolzaken |
Na HBO Universiteit? Brutus | 84 | 19-05-2003 18:45 |